Wanda
K.
Business Data
Analyst
Temat: ODO w Contact Center
Czy ktoś posiada doświadczenie w ochronie danych osobowych w Contact/Call Center?1. Jak wygląda kwestia informowania firm o tym, że jego dane osobowe mamy ze strony internetowej xyz? Zgodnie z art. 25 ust 1 ustawy z 97r należy poinformować osobę, której dane kopiliśmy bądź pobraliśmy z Internetu o
- adresie firmy
- celu i zakresie zbierania danych
- skąd je mamy
- prawie do zmiany i wykreślenia
Pobieram dane firm z internetu. Zapisuję do excela/sql servera gdziekolwiek indziej i teraz
a) dzwonię do delikwenta i mówię "dzień dobry tu Contact Center firmy XYZ, z siedzibą w Mieście na Ulicy 1. Dane pana firmy i pana osoby pobraliśmy ze strony http://abc.pl w celu zaprezentowania panu oferty naszego klienta którym jest firma KOGUCIK. Informuję ze ma Pan możliwość wglądu, poprawiania i wykreślenia swoich danych, których administratorem jesteśmy. Dziękuję za uwagę. Jak zaczniemy Kampanie to do Pana zadzwonimy???
b) zbieram dane (np przez tydzień) zapisuje je i dopiero w dniu rozpoczęcia kampanii mówię to co wyżej + ofertę naszego klienta??
2. Kupuję od firmy X bazę. Czy muszę ją zgłosić? Przecież administratorem danych jest firma od której kupiłam? Czy kupując bazę staję się administratorem danych? Co w momencie gdy zadzwoni do nas osoba z bazy i powie PANI MAM W D** WASZE AKCJE WYKREŚLCIE MNIE- to czy mam obowiązek poinformować firmę od której kupiłam bazę o fakcie żądania wykreślenia??
Tylko błagam nie wklejajcie mi tu cytatów z ustawy tylko przedstawcie to w prostym języku :)