Paweł G. IOD, podmiot danych
Temat: Obowiązek informacyjny - prawo do zapomnienia a...
Monika K.:Nie wiedzieliśmy od początku. Wpłynęło żądanie, przeanalizowaliśmy tę konkretną sytuację.
W takim razie pracownik mnie zapyta dlaczego był infomowany że ma prawo żądać usunięcia skoro od początku wiedzieliśmy że nie możemy usunąć tych danych?
Może tak:
"Masz prawo żądać usunięcia swoich danych osobowych. Każde takie żądanie rozpatrzymy na podstawie kryteriów, o których mowa w art. 17 RODO."
?
poinformowania o prawie do sprzeciwu - ale prawo to przysługuje ( art. 21 ) w przypadku przetwarzania opartego na art. 6 ust.1 lit e lub f - czyli w przypadku przetwarzania na pozostałych podstawach nie przysługuje.Tu się zgadzam, ale w przypadku sprzeciwu przepis mówi o informowaniu o prawie do wniesienia sprzeciwu, a nie o prawie do żądania. Czyli jeśli sprzeciw nie przysługuje, to nie przysługuje.
Należałoby więc poinformować - osobę że nie przysługuje jej prawo wniesienia sprzeciwu ( w przypadkach przetwarzania na innych podstawach niż ww.)
Z punktu widzenia analizy ryzyka, drobne nieścisłości w klauzulach informacyjnych, które nie wypaczają sedna i nie naruszają istoty podstawowych praw i wolności osoby, której dane dotyczą, oceniam jako niskie ryzyko, jeśli tylko w praktyce zapewnimy osobie realizację jej praw.
edit://
Mam opory przed napisaniem osobie, że jakieś prawo jej na pewno nie przysługuje. Za duże ryzyko. A co jeśli zajdzie jakaś wyjątkowa sytuacja, kiedy podmiot danych udowodni mi, że jednak przysługuje, że czegoś nie przewidziałem? To jest dopiero wprowadzenie w błąd!Ten post został edytowany przez Autora dnia 18.04.18 o godzinie 20:30