Temat: Monitoring wizyjny - wystąpienie RPO
Paulina S.:
Odgrzebuję temat, bo RPO swoje a Ministerstwo Cyfryzacji swoje.
W poniedziałek pan Kawecki odpowiadając na pytania stwierdził, że MC stoi na stanowisku, że nie ma potrzeby likwidować monitoringu w administracji publicznej. Jako podstawę podał Art. 23 ust. 1 lit d) RODO.
Jakieś komentarze i rady?
Rozmowa z ADO na ten temat jest nieunikniona a powiem szczerze, że im więcej szukam i czytam tym więcej mam wątpliwości a mniej odpowiedzi.
Przywołany art. dotyczy ograniczeń w prawach osób których dotycz przetwarzanie d.o. wynikających z art. 12-22, 34 i 5 (z dodatkowym warunkiem).
Zatem sięgamy do tych art. i czytamy:
12 -22 dotyczą praw osób których dotyczy przetwarzanie d.o. a w szczegółach:
12 - Przejrzyste informowanie i przejrzysta komunikacja oraz tryb wykonywania praw przez osobę, której dane dotyczą;
13 - Informacje podawane w przypadku zbierania danych od osoby, której dane dotyczą;
14 - Informacje podawane w przypadku pozyskiwania danych osobowych w sposób inny niż od osoby, której dane dotyczą;
15 - Prawo dostępu przysługujące osobie, której dane dotyczą;
16 - Prawo do sprostowania danych;
17 - Prawo do usunięcia danych ("prawo do bycia zapomnianym");
18 - Prawo do ograniczenia przetwarzania;
19 - Obowiązek powiadomienia o sprostowaniu lub usunięciu danych osobowych lub o ograniczeniu przetwarzania;
20 - Prawo do przenoszenia danych;
21 - Prawo do sprzeciwu;
22 - Zautomatyzowane podejmowanie decyzji w indywidualnych przypadkach, w tym profilowanie;
34 - Zawiadamianie osoby, której dane dotyczą, o naruszeniu ochrony danych osobowych;
Natomiast podstawy przetwarzania d.o. reguluje art. 6, 9 i 10.
Przywoływane przez p. Kaweckiego ograniczenie nie daje podstaw do jego stosowania wobec art. 6, 9 czy 10.
Innymi słowy - zdaje się, że ktoś przed wypowiedzią nie do końca merytorycznie przygotował się. A biada tym ADO, którzy posłuchają takiej rady i użyją argumentacji "... bo pan Kawecki mówił..."