konto usunięte

Temat: olewka na klienta

Przychodze dziś do pracy i co się okazuje? Że fabryka nagle stwierdza, że nie podoła zamówieniom i nie wyprodukuje materacy, na które w lipcu była promocja 30% i na które w większości sklepów sa zamówienia od klientów (na co najmniej kilka sztuk).
W związku z tym klienci muszą poczekać, aż elementy z których robi się materac zostaną sprowadzone do fabryki z Włoch! Może to potrwac 2 miesiące.

Czy nikt nie przewidział jak ludzie się zachowają, gdy oferta będzie tak korzystna? Co mam teraz powiedzieć klientowi, który czeka 4 tygodnie na towar, że ma poczekać kolejne 8?
Nikogo z 'władz' nie obchodzi jak MY - sprzedawcy będziemy musili się tłumaczyć klientowi - ile z nich stracimy na zawsze? To jest pytanie.

Tak nie robi firma, która pragnie zostać liderem na rynku.
Dawid C.

Dawid C. In progress... Still
:)

Temat: olewka na klienta

Sylwia C.:
Przychodze dziś do pracy i co się okazuje? Że fabryka nagle stwierdza, że nie podoła zamówieniom i nie wyprodukuje materacy, na które w lipcu była promocja 30% i na które w większości sklepów sa zamówienia od klientów (na co najmniej kilka sztuk).
W związku z tym klienci muszą poczekać, aż elementy z których robi się materac zostaną sprowadzone do fabryki z Włoch! Może to potrwac 2 miesiące.

Czy nikt nie przewidział jak ludzie się zachowają, gdy oferta będzie tak korzystna? Co mam teraz powiedzieć klientowi, który czeka 4 tygodnie na towar, że ma poczekać kolejne 8?
Nikogo z 'władz' nie obchodzi jak MY - sprzedawcy będziemy musili się tłumaczyć klientowi - ile z nich stracimy na zawsze? To jest pytanie.

Tak nie robi firma, która pragnie zostać liderem na rynku.

A co z umowami ramowymi na dostawy?

konto usunięte

Temat: olewka na klienta

Pracuję w sklepie i niestety nic o takich umowach nie wiem :(
Izabela P.

Izabela P. Team Leader

Temat: olewka na klienta

pierwszy raz zlysze o takich umowch.... pracuje w firmie gdzie za lepszej jakosci sprzet PC musisz nie tylko zaplacic do przodu, ale czekasz potem najmniej 2-3 tygodnie na dostawe. momentalnie nawet 2 miesiace, z powodu brakow w fabryce. klientom widocznie nie wszystkim to az tak przeszkadza
Jacek M.

Jacek M. Likwiduję swój
profil na
Goldenline.

Temat: olewka na klienta

Umowy ramowe na dostawy określają nie tylko wielkości i terminy realizacji dostaw, ale również kary umowne naliczane w przypadku opóźnienia lub wycofania się z dostawy.

Jeżeli umowa jest dobrze skonstruowana, to sklep/sieć/odbiorca modli się, aby dostawca się nie wywiązał. Zarabia wtedy na karach trzykrotnie więcej i to "od strzału" bez konieczności sprzedawania czegokolwiek.

Z drugiej strony, producent czasami woli zapłacić karę i nie dostarczyć towaru do kiepskiego klienta, jeżeli w tym samym czasie może ten sam towar sprzedać po cenie dającej mu większy zysk i pokrywającej koszty kary.
Izabela P.

Izabela P. Team Leader

Temat: olewka na klienta

taka umowa dotyczy wiec jedynie producent - obdiorca? my nie jestesmy zadnym producentem, komponenty pobieramy od innych firm,
Zbigniew Dolecki

Zbigniew Dolecki Referent ds.
Eksportu, Aesculap
Chifa Sp. z o. o.

Temat: olewka na klienta

Mnie rozbawiaja te wszystkie drogie systemy informatyczne, implementacje lean managing, lean manufacturing, just in time, inne cuda-wianki, kiedy zle dziala komunikacja w firmach, jeszcze gorzej z dostawcami, nie sa prowadzone zadne porzadne ewidencje ani harmonogramy posiadanego sprzetu i oprzyrzadowania oraz ich napraw, nie zwraca sie uwagi na to, ze srubujac plany sprzedazowe dla Customer Service/Sales&Distribution nie bierze sie pod uwage rownoczesnego wzrostu albo wydajnosci produkcji, albo jej rozbudowy...
Obecnie malo kto (przynajmniej w tym kraju) trzyma cos na magazynie i produkuje/sprowadza towar lub komponenty do produkcji pod konkretne zamowienie klienta.
I stad mamy kilka tygodni na czas dostawy, a czasami i kilka miesiecy, albo i dluzej (predzej doczekasz sie potomka niz dostawy...).

Nie potrafie znalezc wytlumaczenia dla takiego stanu rzeczy, ale 'duzy moze wiecej' wiec byc moze straty z tego tytulu (kary umowne, straty z niewykonania planu sprzedazy) nie sa az tak bolesne dla (duzych/wiekszych) firm?...
Pomijam wszelkie zasady Pareto, analizy itd... Chodzi tutaj nie o rachunek kosztow, ale o samo podejscie do tematu, gdyz w efekcie odbiorcy zaczynaja szukac predzej czy pozniej alternatywnego dostawcy, nierzadko godzac sie na niska jakosc, ale za nizsza cene, za to dostawa (niemal) natychmiast.
I nikt chyba nie zdaje sobie sprawy jakie sa koszty pozyskania nowego klienta, albo przekonanie starego do powrotu...
Kaja Z.

Kaja Z. HR Manager, Hispano
- Suiza Polska

Temat: olewka na klienta

Izabela P.:
pierwszy raz zlysze o takich umowch.... pracuje w firmie gdzie za lepszej jakosci sprzet PC musisz nie tylko zaplacic do przodu, ale czekasz potem najmniej 2-3 tygodnie na dostawe. momentalnie nawet 2 miesiace, z powodu brakow w fabryce. klientom widocznie nie wszystkim to az tak przeszkadza

Witam,

Myślę że to związane jest także z innego rodzaju produktem. Rynek sprzętu IT, bardzo szeroko rozumiany od zawsze miał trochę inne prawa :-)

pozdrawiam,
Kaja

Następna dyskusja:

Informacja dla klienta




Wyślij zaproszenie do