Jakub Łoginow

Jakub Łoginow Nie ma kangurów w
Austrii

Temat: Nocne pociągi

A może by tak upowszechnić w Polsce system tanich, nocnych pociągów z kuszetkami? Cena kilkadziesiąt złotych za bilet, niech z Krakowa, Wrocławia czy Gdańska do Warszawy jadą nawet całą noc, ale przynajmniej w tym przypadku długi przejazd byłby zaletą, a nie wadą. Wieczorem wsiadasz w miejscu A do pociągu, kładziesz się wygodnie spać, rano wstajesz w miejscu B i śmigasz do pracy czy na spotkanie, oszczędzając na noclegu w hotelu. Na Ukrainie ten system świetnie działa.
Bartosz Kazibudzki

Bartosz Kazibudzki ScalenieDuszy.pl

Temat: Nocne pociągi

Jakub Łoginow:
A może by tak upowszechnić w Polsce system tanich, nocnych pociągów z kuszetkami? Cena kilkadziesiąt złotych za bilet, niech z Krakowa, Wrocławia czy Gdańska do Warszawy jadą nawet całą noc, ale przynajmniej w tym przypadku długi przejazd byłby zaletą, a nie wadą. Wieczorem wsiadasz w miejscu A do pociągu, kładziesz się wygodnie spać, rano wstajesz w miejscu B i śmigasz do pracy czy na spotkanie, oszczędzając na noclegu w hotelu. Na Ukrainie ten system świetnie działa.

Bezpieczeństwo. Każdy się teraz w pociągu boi zasnąć.

konto usunięte

Temat: Nocne pociągi

Bartosz Kazibudzki:
Jakub Łoginow:
A może by tak upowszechnić w Polsce system tanich, nocnych pociągów z kuszetkami? Cena kilkadziesiąt złotych za bilet, niech z Krakowa, Wrocławia czy Gdańska do Warszawy jadą nawet całą noc, ale przynajmniej w tym przypadku długi przejazd byłby zaletą, a nie wadą. Wieczorem wsiadasz w miejscu A do pociągu, kładziesz się wygodnie spać, rano wstajesz w miejscu B i śmigasz do pracy czy na spotkanie, oszczędzając na noclegu w hotelu. Na Ukrainie ten system świetnie działa.

Bezpieczeństwo. Każdy się teraz w pociągu boi zasnąć.

Jeżeli usługodawca nie jest zainteresowany świadczeniem takiej usługi wraz z zachowaniem standartów bezpieczeństwa pasażerów to nie ma się co dziwić, że ludzie boją się zasnąć w pociągu.
Alicja Zabłońska

Alicja Zabłońska fotograf,
www.ajzstudio.pl

Temat: Nocne pociągi

Miałam okazję jechać kilka razy Monciakiem do Zakopanego i czułam się bezpiecznie.W wagonach sypialnych zamykamy przedział i śpimy.Alicja Zabłońska edytował(a) ten post dnia 12.03.13 o godzinie 13:18
Krzysztof K.

Krzysztof K. Project Manager,
Nestlé Nutrition

Temat: Nocne pociągi

Kilka lat temu PKP Intercity prowadziło tzw. Intercity Night. Nie pamiętam jaką markę miały te pociągi. Składały się one wyłącznie z kilku wagonów sypialnych i kuszetek, Warsu i chyba niektóre miały po jednym lub dwa wagony bezprzedziałowe. Kursowały między najważniejszymi miastami i ośrodkami wypoczynkowymi, czyli Warszawa - Bałtyk plus Zakopane, Kraków - Bałtyk. To był bardzo dobry pomysł na wygodne i bezpieczne podróżowanie.

Jeszcze wcześniej, bo w latach 80-tych były tzw. autokuszetki. Takie pociągi są popularne na zachodzie i w Szwajcarii (nie w wersji kuszetki). Z sieciowych rozkładów jazdy (jako dziecko byłem maniakiem kolejnictwa i obowiązkowo miałem w domu sieciowy rozkład jazdy) pamiętam pociąg relacji Warszawa Główna (tak, Warszawa Główna) - Zakopane (najdłużej istniejące połączenie) i Kraków - Świnoujście. W początkowych latach było ich więcej, ale relacji już dokładnie nie pamiętam. Uważam, że dziś takie rozwiązanie byłoby idealne. Ileż osób mogłoby skorzystać z takiej oferty. Jedzie się wygodnie w kuszetce do miejscowości atrakcyjnej np. Zakopane, Gdynia, Świnoujście, Szczecin. Ma się na miejscu własny samochód do dyspozycji i żadnego ograniczenia co do celu podróży.

konto usunięte

Temat: Nocne pociągi

Może jestem niegodziwcem, ale mam takie przeczucie, że PKP chce na siłę nakłonić do swoich pomysłów i coś słabo wsłuchuje się w głosy pasażerów.
Takie nocne pociągi to było by moim zdaniem dobre rozwiązanie.

Andrzej Sawa

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

konto usunięte

Temat: Nocne pociągi

Andrzej Sawa:
Jerzy A.:
Może jestem niegodziwcem, ale mam takie przeczucie, że PKP chce na siłę nakłonić do swoich pomysłów i coś słabo wsłuchuje się w głosy pasażerów.
Takie nocne pociągi to było by moim zdaniem dobre rozwiązanie.


Jurku,ale trzeba mieć pomysł na kolej i na transport w ogólności.Zresztą,co się dziwić - popatrz na kulejące koncepcje realizacji infrastruktury drogowej.Niektóre trasy miały być zrealizowane np.w 2013,a rok temu dowiedzieliśmy się,że będzie to ok.2020.No i jak mieć zaufanie do ich sprawności.

Coż proza życia, ciekawe kiedy decydenci z PKP uznają, że pasażer też ma swoje oczekiwania i może warto się dostosować do tych oczekiwań.

Andrzej Sawa

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

konto usunięte

Temat: Nocne pociągi

Andrzej Sawa:
A może szerzej- nie pasażerowie,a obywatele Rzeczypospolitej.Władze państwowe mają obowiązek w stosunku do obywateli.

Ja to jednak jestem niepoprawny i odnoszę wrażenie, że pasażerowie tylko przeszkadzają PKP.

Ale to tylko moja subiektywna uwaga i wiem, że na szczęście nie wszyscy pracownicy PKP mają takie podejście do pasażerów.

Andrzej Sawa

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Jakub Łoginow

Jakub Łoginow Nie ma kangurów w
Austrii

Temat: Nocne pociągi

Prawda jest jeszcze gorsza: od 1999 roku nie ma już PKP. Są Przewozy Regionalne, PKP Intercity, Szybka Kolej Miejska, Koleje Mazowieckie, Polskie Linie Kolejowe itp.

Andrzej Sawa

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Nocne pociągi

Alicja Zabłońska:
Miałam okazję jechać kilka razy Mąciakiek
Co to jest Mąciakiek ? :)
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Nocne pociągi

Bartosz Kazibudzki:

Bezpieczeństwo. Każdy się teraz w pociągu boi zasnąć.
Ja się nie boję. Czyli nie każdy się boi.

Andrzej Sawa

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Alicja Zabłońska

Alicja Zabłońska fotograf,
www.ajzstudio.pl

Temat: Nocne pociągi

Tak .Monciak to Gdynia-Zakopane,( latem nawet jest wagon kinowy)
Lechosław Łambucki

Lechosław Łambucki Kierownik Budowy /
Kierownik Projektu

Temat: Nocne pociągi

Jakub Ł.:
Prawda jest jeszcze gorsza: od 1999 roku nie ma już PKP. Są Przewozy Regionalne, PKP Intercity, Szybka Kolej Miejska, Koleje Mazowieckie, Polskie Linie Kolejowe itp.

W kwestii uściślenia: PKP SA jest, tylko jako grupa spółek m.in. PKP IC; PKP PLK i także PKP SKM.
Moim zdaniem usamorządowienie Przewozów Regionalnych było dobrym pomysłem ale jak zwykle bardzo źle przeprowadzone i z bardzo złym rezultatem. Akurat Koleje Mazowieckie są dobrym przykładem sprawnie działającej samorządowej spółki w zamian za PR-y. Mam nadzieję, że większość województw nie poprzestanie na rozwijaniu swoich kolei takich jak Koleje Mazowieckie, Dolnośląskie, Wielkopolskie, Śląskie, które całkowicie wyprą przerośnięty i źle zorganizowany moloch jakim są PR-y.
A przewozy dalekobieżne powinna prowadzić spółka PKP IC i ewentualnie przyszłościowo inne chętne spółki (też zagraniczne).
A co do auto-kuszetek to coś mi się zdaje, że szkoda zachodu. Nie dość, że już infrastruktura dla tego typu pociągów podupadła to jeszcze taki pociąg jest bardzo kłopotliwy logistycznie. W dobie dość nie drogich wypożyczalni samochodów w dużych miastach, taksówek i rozwiniętej komunikacji miejskiej pomysł wydaje się nie trafiony.

konto usunięte

Temat: Nocne pociągi

Lechosław Ł.:
A co do auto-kuszetek to coś mi się zdaje, że szkoda zachodu. Nie dość, że już infrastruktura dla tego typu pociągów podupadła to jeszcze taki pociąg jest bardzo kłopotliwy logistycznie. W dobie dość nie drogich wypożyczalni samochodów w dużych miastach, taksówek i rozwiniętej komunikacji miejskiej pomysł wydaje się nie trafiony.

Ja, ale jak i mniemam dużo innych osób mając np. spotkanie w Szczecinie a mieszkając np. w Krakowie chętnie wsiadłbym do pociągu sypialnego, wysiadł na dworcu w okolicy którego wynajął bym samochód udał się na spotkanie wypoczęty nastepnie wrócił na dworzec i wrócił do domu też pociągiem sypialnym.

Myslę, że to była by dużo lepsza alternatywa niż spędzić około 7 godzin w samochodzie (w najszybszej opcji jadąc 750 km przez Niemcy).

Troszkę ze smutkiem czytam wpis zamieszczony przez osobę związaną z kolejnictwem, która wręcz odpycha od tego środka transportu.
Krzysztof K.

Krzysztof K. Project Manager,
Nestlé Nutrition

Temat: Nocne pociągi

Opcja wynajęcia samochodu z wypożyczalni jest dobra, ale dla podróżujących służbowo. Do prywatnych celów, wynajęcie auta jednak nadal jest zbyt drogie.

Jakoś sobie nie przypominam, żeby ktoś z moich bliskich i znajomych zostawił swój samochód pod domem, wsiadł w pociąg i wynajął samochód z wypożyczalni na weekend czy na wakacje.
Wybór jest oczywisty, własny samochód.

W Szwajcarii jest to całkiem normalne, że ładuje się samochód na wagon i jedzie z Berna do Lugano. Tam jakoś nie jest to kłopotliwe. Jak również fakt, że na jednej z 50 stacji kolejowych przechodzi się odprawę bagażową przy podróży samolotem wielu linii.Podobnie w drugą stronę. Wyjątkiem są loty międzykontynentalne, bo tu już można nadać bagaż tylko na większą stację. Przy lotach europejskich, praktycznie każda stacja, gdzie jest obsługa można bagaż nadać.

Usługa dla często podróżujących jest bezpłatna, a dla pasażerów pozostałych kosztuje za sztukę bagażu 22 CHF.

Szczegóły tu: http://www.sbb.ch/en/station-services/services/baggage...

i tu:

http://www.sbb.ch/en/station-services/services/baggage...

U nas jest to nieopłacalne, albo trudne logistycznie do zrobienia. Tylko nie wiadomo co zrobić z przerostem zatrudnienia. Nadal jednak bardziej opłaca się płacić niepotrzebnym ludziom, nie wykorzystywać ich czasu i nieświadczyć usług.

Następna dyskusja:

Grecja-Kreta-Piaszczysta pl...




Wyślij zaproszenie do