Temat: potrzebne pomyły na skuteczną promocję na rynkach wschodnich
Witam,
To jest bardzo obszerny temat- nie ma forum. Złotych reguł nie ma, więc ich nie znajdziesz. Marketing to nie jest wcale taka łatwa dziedzina, jak się wielu osobom wydaje.
Ale spóbuję się trochę podzielić wiedzą i doświadczeniem:)
Jeżeli produkt nie jest skierowany to masowego odbiorcy to najlepszym sposobem sposobem reklamy jest sprzedaż osobista. Najpierw kontakt telefoniczny- umówienie spotkania, a na spotkaniu najłatwiej Klienta przekonać do produktu i firmy. A Ty jeszcze pytasz o rynek masowy.
Udział w targach, spotkaniach branżowych, reklama w brażowych czasopismach, ciekawa strona www i katolog pomoże w zdobyciu Klienta. To wszystko musi być przemyślane i przygotwane. Fajnie jak można się pochwalić zadowolonymi renomowanymi Klientami, jak ma się referencje, certyfikaty, nagrody, wyróżnienia. Każda branża jest inna. Najważniejszy jest zawsze Klient i wszystko się powinno robić z myślą o nim.
Przykład - przygotowanie strony www- ma nie tylko ładnie wyglądać, ale Klient musi bez problemów znaleźć na niej to, co potrzebuje. Musi być przejrzysta i konktretna, powinna ona skłonić Klienta do kontaktu z firmą, super jest jak się wyróżnia spośród innych.A ile jest takich stron www firm, gdzie można znaleźć kontaktu z firmą, albo nie wiadomo co tak na prawdę firma oferuje?
Na rynku B2B b. ważne jest też dostosowanie się do indywidualnych potrzeb i oczekiwań Klientów, a jest to niezbędne jeżeli wchodzi się na rynki zagraniczne.
To tak bardzo ogólnie. A teraz trzeba jeszcze dopasować maketing dopasować do kraju, potem do branży, a następnie do danego indywidualnego Klienta.
Ja mam sentyment to Klientów rosyjskich i zawsze mi się mile z nimi współpracuje:)
Polecam zagłębienie się w tajniki marketingu. Dla mnie to niezwykle interesująca dziedzina bez dna. Do tego przydaje się nie tylko w biznesie i jest generalnie bardzo przyjemna.
Pozdrawiam
Beata Kuciapska edytował(a) ten post dnia 17.07.08 o godzinie 22:06