Bartłomiej Rak

Bartłomiej Rak CVO @Socjomania

Temat: Mailing w branży turystycznej

Dzień dobry,

Zwracam się do Was jako specjalistów w branży turystycznej (SPAM dopiero na końcu). Wysyłałem ostatnio mailing o charakterze informacyjnym do branży turystycznej - największe serwisy internetowe + LOTy + ROTy + największe informacje turystyczne. Generalnie zaskoczył mnie niski poziom otwarcia przesłanych e-maili - Około 30% (0 odbić i 0 rezygnacji z listy adresatów). Jak Waszym zdaniem najlepiej dotrzeć do turystów internautów?

Poniżej załączam przesłaną informację prasową (czyli SPAM):

Powstaje innowacyjny serwis turystyczny Land of Poland

Serwis internetowy Land of Poland umożliwi zaplanowanie niezapomnianej podróży po Polsce, a porównać go można do nietypowego sklepu internetowego, gdzie produktami są atrakcje turystyczne. Turysta-internauta wybierając miejsca, które chce zobaczyć, będzie umieszczać je w swoim plecaku (niczym sklepowym koszyku). Po dokonaniu wyboru i podaniu preferencji podróży specjalny algorytm wygeneruje spersonalizowany przewodnik podróży. Internauta będzie mógł go wydrukować i zabrać ze sobą w trasę. Tym samym oszczędzi czas i pieniądze, unikając konieczności zakupu drogich wydawnictw książkowych.

Cechą wyróżniającą ten serwis jest usługa lokalnego przewodnika (tzw. localesa), w której to przewodnik turysty-internauty zostanie uzupełniony o unikatowe informacje z pierwszej ręki ? co warto jeszcze zobaczyć, gdzie dobrze zjeść i jaki nocleg wybrać. Tylko rodzimy opiekun turysty pozwala na prawdziwe poznanie okolic i zwyczajów. Za swoją wiedzę lokalni przewodnicy będą oczywiście wynagradzani. Dla najaktywniejszych zostaną również przygotowane turystyczne nagrody w ramach przewidzianego programu lojalnościowego.

Bartłomiej Rak, właściciel firmy Emineo, jeden z pomysłodawców serwisu: "Na pomysł promocji Polski poprzez innowacyjne działania w Internecie wpadliśmy z przyjacielem w 2008 roku, niestety dopiero niedawno udało nam się pozyskać niezbędne dofinansowanie z Unii Europejskiej na ten cel. Projekt Land of Poland wynika z naszych życiowych i naukowych pasji. Oboje uważamy, że Polska niewystarczająco wykorzystuje swój potencjał turystyczny. Naszym zdaniem przyszłość marketingu marki Polska leży właśnie w internecie."

Osoby pragnące śledzić proces powstawania serwisu mogą skorzystać z newslettera dostępnego na stronie http://www.landofpoland.pl lub też zostać fanem strony projektu na Facebooku: http://www.facebook.com/landofpoland. Jesteś zainteresowany współpracą- skontaktuj się z nami niezwłocznie!


Obrazek


Coming soon page, czyli strona jaskółka zapowiadająca nadchodzący projekt Land of Poland. Internauci, którzy za jej pośrednictwem zostawią swój adres e-mail jako pierwsi dowiedzą się o starcie serwisu.

Serwis Land of Poland skierowany będzie do dwóch grup odbiorców - turystów poszukujących informacji w Internecie oraz osób, które dysponują unikatową wiedzą w zakresie polskich atrakcji turystycznych, czyli turystów-pasjonatów, przewodników turystycznych czy też lokalnych działaczy doskonale znających swoje okolica oraz inne tereny Polski.

Tworzenie serwisu Land of Poland finansowane jest w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Start projektu Land of Poland przewidziany jest na drugi kwartał 2011 roku. W pierwszych miesiącach działalności serwis dostępny będzie w języku polskim, w późniejszym okresie przetłumaczony zostanie na 6 innych języków europejskich.

Więcej informacji można znaleźć na stronie http://www.emineo.pl w zakładce nasze serwisy.
Małgorzata Laube - Józefczyk

Małgorzata Laube -
Józefczyk
instruktor rekreacji
ruchowej, Klub
"Rozstaje"

Temat: Mailing w branży turystycznej

Myślę, że mailing jest ogólnie słabym narzędziem promocji, ze względu na łatwość usunięcia wiadomości nawet bez czytania. Dlatego jak już koniecznie chce się skorzystać z tej formy reklamy należy wszystko dokładnie przemyśleć. Na pewno tym co zwraca uwagę adresata jako pierwsze jest temat wiadomości. Jeśli zainteresujesz tematem, mail zostanie otwarty. Temat powinien być krótki i chwytliwy, jak hasło reklamowe. Co do samej wiadomości to raczej też nie powinna być długa. Firmy dostają tyle maili, że czas jaki przeznaczają na przeczytanie wiadomości jest krótki.

Następna dyskusja:

Praca w branży turystycznej




Wyślij zaproszenie do