konto usunięte

Temat: Dlaczego nie można zwrócić biletów lotniczych bez opłat?

Czy ktoś z Was może mi powiedzieć, dlaczego nie mogę odzyskać pieniędzy za zakupione bilety bez żadnych opłat w ciągu 7 dni od zakupu? Czy jest jakieś prawo, mówiące, że naliczane są opłaty za każdą stronę itd.. ? To jakieś nieporozumienie.

konto usunięte

Temat: Dlaczego nie można zwrócić biletów lotniczych bez opłat?

Proszę sprawdzić jakie były warunki zakupu biletów.

konto usunięte

Temat: Dlaczego nie można zwrócić biletów lotniczych bez opłat?

Słuszna uwaga :) Ale i tak to irytujące strasznie!
Krzysztof J.

Krzysztof J. social media,
research

Temat: Dlaczego nie można zwrócić biletów lotniczych bez opłat?

a o jakie linie lotnicze chodzi?

konto usunięte

Temat: Dlaczego nie można zwrócić biletów lotniczych bez opłat?

Magdalena R.:
Słuszna uwaga :) Ale i tak to irytujące strasznie!
Zaraz, zaraz... ale co jest irytujące? To, że przewoźnik oferuje usługi na X warunkach, Ty je podpisujesz i się na nie godzisz (kupując bilet elektronicznie), a później jest zdziwienie, że nie może być wyłącznie po myśli pasażera? Jeśli źle zrozumiałem, to rozwiń proszę swoją wątpliwość.

konto usunięte

Temat: Dlaczego nie można zwrócić biletów lotniczych bez opłat?

Magdalena R.:
Czy ktoś z Was może mi powiedzieć, dlaczego nie mogę odzyskać pieniędzy za zakupione bilety bez żadnych opłat w ciągu 7 dni od zakupu? Czy jest jakieś prawo, mówiące, że naliczane są opłaty za każdą stronę itd.. ? To jakieś nieporozumienie.

A dlaczego akurat te warunki: 7 dni i brak opłat?

konto usunięte

Temat: Dlaczego nie można zwrócić biletów lotniczych bez opłat?

Magdalena R.:
Czy ktoś z Was może mi powiedzieć, dlaczego nie mogę odzyskać pieniędzy za zakupione bilety bez żadnych opłat w ciągu 7 dni od zakupu? Czy jest jakieś prawo, mówiące, że naliczane są opłaty za każdą stronę itd.. ? To jakieś nieporozumienie.


Z jednej strony trochę Cię rozumiem, bo też jestem klientem linii lotniczych, ale z drugiej strony gdyby była większa niż jest obecnie dowolność w zwrotach biletów bez opłat, to...linie poszłyby z torbami.

konto usunięte

Temat: Dlaczego nie można zwrócić biletów lotniczych bez opłat?

Jolanta I.:

Z jednej strony trochę Cię rozumiem, bo też jestem klientem linii lotniczych, ale z drugiej strony gdyby była większa niż jest obecnie dowolność w zwrotach biletów bez opłat, to...linie poszłyby z torbami.
Dziś każda linia lotnicza jest zobowiązana do zwrotu niewykorzystanych podatków i opłat lotniskowych. Są to zazwyczaj spore kwoty z pominięciem podatków w bilecie oznaczonych kodami YQ i YR (być może są też inne).

Taki zwrot przysługuje wszystkim, bez względu na rodzaj taryfy. Reszta podlega, albo też i nie, zwrotowi na warunkach zapisanych w umowie z przewoźnikiem, a więc mowa o warunkach taryfy.

Autorka wątku zadała pytanie w okresie, w którym sporo lotów jest opóźnionych lub odwoływanych. Jeśli np. lot jest opóźniony o więcej niż pięć godzin, możemy zrezygnować z podróży i zażądać zwrotu w wysokości całkowitej ceny biletu. Zgodnie z regulacją UE 261/2004, przewoźnik zobowiązany jest do zwrotu należnej pasażerowi kwoty w przeciągu 7 dni. To tylko teoria, bo większość linii nie ma takich mocy przerobowych, by dokonać tego w tak krótkim czasie.

Być może właśnie o to chodzi autorce wątku, o ten siedmiodniowy okres, który widnieje w regulacji UE 261/2004. Na to skutecznego sposobu nie ma. Najbardziej wytrwali składają skargę do ULC. Nawet jeśli ów instytucja uzna, że przewoźnik naruszył prawo i nałoży karę, to i tak złamany grosz z tej kary nie trafi do naszego portfela. Być może autorce wątku chodziło o ew. naliczania odsetek, z tytułu niewypłacenia należnej kwoty, we wspomnianym 7-dniowym okresie. Znów trzeba się domyślać. :-)

Następna dyskusja:

SkyEurope: Tanie latanie be...




Wyślij zaproszenie do