Temat: Bankructwo Aerosvit

Witam
Nigdy jeszcze coś takiego mnie nie spotkało dlatego bardzo proszę o pomoc radę itd .
Właśnie wróciłem z Bangkoku aeroflotem ponieważ otrzymałem w czasie podróży e-mail z lataj.pl że linie Aerosvit upadły i mam kupic sobie sam bilet pwrotny do PL , i że dokonają mi zwrotu 1100zł na moje konto . ale dziś po pwrocie dzwonię do Lataj.pl i słyszę że ten zwrot może potrwać i że jakaś Jata wstrzymała płatności a na pytanie moje czy może sie zdarzyć że wcale niecnie otrzymam usłyszałem że no myślimy że tak nie będzie k... ale wkk sorki ,
ale jestem w tych tematach zupełnie zielony co robić ?? czekać nie mam pojęcia
BARDZO LICZĘ NA WASZĄ POMOC

Pozdrawiam
neronekDariusz Metel edytował(a) ten post dnia 28.01.13 o godzinie 12:15

konto usunięte

Temat: Bankructwo Aerosvit

Moje informacje zakończyły się na tym, że Aerosvit ma 30 dni na zwrot pieniędzy. Z tego co wiem to oni obsługują niektóre loty w różnych kierunkach, nie zwinęli całkowicie działalności. Moje 30 dni mijają 8 lutego.... na razie pieniędzy nie mam na koncie więc nie wiem, czy zwracają czy nie :-(
Ja kupowałam bilety na esky i oni wszystko załatwiali z liniami lotniczymi, podawali moje nr konta, dane do przelewu itd. Oczywiście esky zwróci kasę, jak przeleje aerosvit, jednak myślę, że na razie- czyli przed 8 lutego nie ma się co martwić bo i tak nic nie można zrobić.

Rozumiem, że Twój lot Darku został odwołany 11 stycznia... więc do 11 lutego masz otrzymać zwrot.
Niestety nic więcej nie wiem. Jeśli ogłoszą upadłość, a my nie będziemy mogli odzyskać kasy, to zwroty będą już koordynowane sądowo po sprzedaży wierzytelności linii lotniczych. Czyli szanse na zwrot są, jednak nie wiadomo czy sami to zrobią w 30 dni, czy będziemy się "bujać" z sądami, listami dłużników itp... Liczę, że jednak sprawdzi się ten pierwszy scenariusz...
Już za dużo mieliśmy niefartownych sytuacji, że odwołali nam lot tydzień przed wylotem lub jak byliśmy na miejscu, żebyśmy teraz musieli sądzić się w kijowskich sądach ;-) oby tak było... :-)
Powodzenia dla wszystkich!
Ula

konto usunięte

Temat: Bankructwo Aerosvit

Dariusz Metel:
zwrotu 1100zł na moje konto . ale dziś po pwrocie dzwonię do Lataj.pl i słyszę że ten zwrot może potrwać i że jakaś Jata wstrzymała płatności a na pytanie moje czy może sie zdarzyć że wcale niecnie otrzymam usłyszałem że no myślimy że tak nie będzie k... ale wkk sorki ,

Nie jakaś a Zrzeszenie Przewoźników:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Mi%C4%99dzynarodowe_Zrzes...
Alina K.

Alina K. Specjalista ds.
kontroli jakości

Temat: Bankructwo Aerosvit

Ja kupowałam bilet bezpośrednio od Aerosvitu przez ich stronę. Po wielu kłopotach z dodzwonieniem się na ich infolinię na Ukrainie, udało się uzyskać informację, że wystarczy jeden e-mail, aby odzyskać pieniądze. I rzeczywiście po 8 dniach pieniądze zostały zwrócone.

konto usunięte

Temat: Bankructwo Aerosvit

Dla części osób jedynym wyjściem będzie skorzystanie z opcji chargeback.Marcin Pik edytował(a) ten post dnia 28.01.13 o godzinie 21:46
Zofia Kotecka

Zofia Kotecka specjalista ds.
promocji,
Wydawnictwo Świat
Książki

Temat: Bankructwo Aerosvit

Alina, czy pieniądze dostałaś wypełniając formularz, który jest na ich stronie, czy pisałaś jakąś dodatkową reklamację?
Rafał Sionkowski

Rafał Sionkowski Menedżer Produktu -
Bank Pekao S.A.

Temat: Bankructwo Aerosvit

Tak jak pisał Marcin, jeżeli płaciłeś kartą kredytową domagają się Chargeback'u od akceptanta płatności / banku wydawcy karty.

Najprostsza forma to złożenie reklamacji z powodem że usługa nie doszła do skutku.

Na jakiej stronie dokonywałeś płatności za bilet ?Rafał Sionkowski edytował(a) ten post dnia 29.01.13 o godzinie 16:41
Andrzej Tomasik

Andrzej Tomasik Marketing Unit
Manager, Aflofarm
Farmacja Polska Sp.
z o.o.

Temat: Bankructwo Aerosvit

Alina, Możesz podać adres na jaki pisałas? Pytam z czystej ciekawości. Ja wysłałem na customer i do tej pory nie odpowiedzieli mi.

Z góry dzięki za pomoc.

A.
Alina K.

Alina K. Specjalista ds.
kontroli jakości

Temat: Bankructwo Aerosvit

Hej,
Wysyłałam na maila: online@aerosvit.com
Zofia Kotecka

Zofia Kotecka specjalista ds.
promocji,
Wydawnictwo Świat
Książki

Temat: Bankructwo Aerosvit

Andrzej, oni mają teraz na stronie głównej formularz i jak go wypelnisz, to nadadzą Ci nawet numer sprawy i przyślą potwierdzenie na maila :) a czy przyślą potem kasę, to Ci powiem, jak rozpatrzą moją sprawę
Andrzej Tomasik

Andrzej Tomasik Marketing Unit
Manager, Aflofarm
Farmacja Polska Sp.
z o.o.

Temat: Bankructwo Aerosvit

Wiem, też już zdążyłem dołączyć do kolejki :/
Nie mniej, dzięki za pomoc!

A>
Zofia Kotecka

Zofia Kotecka specjalista ds.
promocji,
Wydawnictwo Świat
Książki

Temat: Bankructwo Aerosvit

Andrzej, to daj znać, jak dostaniesz od nich jakąkolwiek odpowiedź. Ja też się odezwę :)
Zofia Kotecka

Zofia Kotecka specjalista ds.
promocji,
Wydawnictwo Świat
Książki

Temat: Bankructwo Aerosvit

Kochani, czy ktoś z reklamujących bilety bezpośrednio w AS albo u pośredników odzyskał kasę?
Kanya Krongboon

Kanya Krongboon www.massagethai.info
kurs masaz tajski,
indonezyjski, ste...

Temat: Bankructwo Aerosvit

kumpel dostal 1100 z 1900, ktore wydal na nowy bilet z inna linia. Procesuje sie z agencja o zwrot calosciKanya Krongboon edytował(a) ten post dnia 09.03.13 o godzinie 10:47
Andrzej Tomasik

Andrzej Tomasik Marketing Unit
Manager, Aflofarm
Farmacja Polska Sp.
z o.o.

Temat: Bankructwo Aerosvit

Ja niestety wciąż nie otrzymałem jakiegokolwiek zwrotu.
Kilka razy dopytywałem się, ale zawsze dostawałem tą samą odpowiedź:
Wniosek czeka w kolejce na rozpatrzenie.

Ehh, już sam nie wiem co z tego wyniknie.

A.

konto usunięte

Temat: Bankructwo Aerosvit

Moi Drodzy!
Czy ktoś z Was odzyskał kasę??? Ja do dzisiaj nie dostałam ani grosza, w esky zbywają mnie co rusz i odsyłają do regulaminu w którym oczywiście jest napisane, że nie ponoszą odpowiedzialności za brak zwrotu przez linię lotniczą, ale czy coś robią dalej w tym temacie to nie mam możliwości się dowiedzieć- piszą że czekają na info od IATA, ale co dalej jeśli taką otrzymają, też nie wiadomo...
Powoli tracę nadzieję, ale ostatnio zastanawiałam się nad np. zorganizowaniem prawnika. Czy macie może jakieś informacje czy taka sprawa może być reprezentowana przez adwokata? Może jakieś namiary na prawnika lotniczego?
Rozmawiałam z Europejskim Centrum Konsumenckim (a Ukraina nie jest w UE), więc nie byli w stanie mi w ogóle pomóc. Esky się wymiguje z jakiejkolwiek odpowiedzialności i pomocy więc pozostaje tylko postępowanie sądowe. Wiem tylko, że sprawa musiałaby być przeciwko Aerosvit a nie agentowi (takie prawo konsumenckie i regulaminy agentów). Tak więc to musiałby być jakiś prawnik działający na rynku ukraińskim...
Ale lipa z tym lotnictwem na ukrainie...

Dajcie znać co tam u Was.

Ula
Andrzej Tomasik

Andrzej Tomasik Marketing Unit
Manager, Aflofarm
Farmacja Polska Sp.
z o.o.

Temat: Bankructwo Aerosvit

Ula,

no niestety każdy z agentów sprzedających bilety (mój również) stosuje tą samą wymówkę: regulamin, bla bla to że nie biorą odpowiedzialności bla bla. I to jest cholera niestety prawda, choć dla mnie jest to zupełnie nie zrozumiałe.
Co do adwokata, nie wiem, choć szczerze mówiąc mam tu duże wątpliwości - nie wiem na jakim etapie jest sprawa Aerosvitu - czy tam ogłoszono w końcu upadłość, czy jest tam syndyk? Jeśli tak, to adwokat może nam nic nie dać.
Z drugiej strony, wiem że mają w planach ponowne uruchomienia long-haul'i więc wygląda na to że mają w planach działanie.

Jedyne informacje, które mam z ich online chata to takie że wszystkie sprawy czekają w swojej kolejce. i dupa, tyle...fakt że to Ukraina tez nie ułatwia sprawy.

Sam nie wiem co robić.

A.

Następna dyskusja:

Aerosvit 25 września




Wyślij zaproszenie do