Temat: Kursy i Szkolenia
Wypowiedź ze starego forumKarol B.:
Jakie szkolenia są wymagane, gdzie je zrobić ile trwają i ile kosztują. Oprócz szkoleń zawodowych oczywiście.
.:
np tutaj:
https://seaman.pl/tresc/36/
Pozdrawiam
Mariusz J.:
Być może coś się pozmieniało przez ostanie lata, ale często takie kursy, szkolenia przechodziło się już na statku... ppoż, antynarkotykowe, dowódcy łodzi ratunkowej, pierwszej pomocy itp.
Nie wykluczone, że obecnie firmy pośredniczące w załatwianiu pracy na statkach, również pomagają lub nawet organizują takie kursy. Ważne, aby otrzymany certyfikat był akceptowany przez daną kompanię. Zorganizować szkolenie i zebrać kasę to nie sztuka.
Ewelina Z.:
Witam
jesli chodzi o cruise liny to nie bardzo sie orientuje ale na promy i wszelkie inne statki wymagane sa kursy STCW, miedzy innymi:
ITR-Indywidulane Techniki Ratownicze, Przeciwpozarowy I stopnia, Medyczny I stopnia, Bezpieczenstwa i odpowiedzialnosci spolecznej, jest kilka miejsc w Gdyni ktore je wykonuje te akurat znalazlam na neciehttp://www.am.gdynia.pl/sdk/ceny.php
sama robilam je przy basenie na Skwerze Kosciuszki w Gdyni ale to bylo lata temu
Michał D.:
Najlepiej zapytać w Astral'u lub poczytać ich stronę www
http://myship.com/astral
Krzysztof F.:
Jeśli chodzi o trójmiasto to w akademi morskiej w gdyni można zrobić kursy. lub tutaj :
http://www.oszgm.com/ ( ja robiłem tutaj). Żeby zacząć pływać trzeba zrobić kurs podstawowy : Basic safety training. trwa 5 dni codziennie od 8 - 18 mniej wiecej. 4 przedmioty kończące się egzaminem. koszt 700zł + dodatkowo badania lekarskie trzeba wykonać ok 300zł + wydanie książeczki żeglarskiej ok 120zł. całość zajmuje do 4 tygodni.
Na pasazerskie z zależności od stanowiska ale często dodatkowo potrzebny jest kurs : crowd menagement.
Temat: Kursy i Szkolenia
Wypowiedź przeniesiona ze starego forum Grupy''PRACA NA STATKACH PASAŻERSKICH''
Opublikowane wpisy są prywatna opinia tych osób i ja nie ponoszę odpowiedzialności za ich treść.
Karol B.:
http://cruiseshipdiploma.com - szkolenie online, 249$, przygotowywacze do pracy na statkach. Czy warto takie szkolenie robić ? Czy komukolwiek z obecnych tu ułatwiło to zdobycie pracy?
Michał D.:
Przed udaniem się na szkolenie, czy to za 10$, czy 1000$ należy dowiedzieć się czy jest potrzebne.
O to należy pytać w renomowanych agencjach crewingowych jak Astral Z Gdyni http://myship.com/astral
PS Nie polecam Classic Crewing z Gdyni.
Koledzy zrobili drogie szkolenie (około 50 osób), a i tak nie pojechali - mimo obietnic. Okropna firma.
Temat: Kursy i Szkolenia
Wypowiedź przeniesiona ze starego forum Grupy''PRACA NA STATKACH PASAŻERSKICH''
Opublikowane wpisy są prywatna opinia tych osób i ja nie ponoszę odpowiedzialności za ich treść.
Bartłomiej L.:
Nie każdy wie, że na statek nie można tak sobie po prostu wejść i zacząć pracować. Więc dla niezorientowanych:
Aby w ogóle myśleć o pracy na morzy należy ukończyć odpowiednie kursy. Ośrodki szkoleniowe znajdują się głównie w Szczecinie i Gdyni ale tez np. w Kołobrzegu. Tutaj podaje link do ośrodka w którym ja robiłem swoje szkolenia.
http://www.zenit.edu.pl/ZENIT%20CSM/ogloszenia2.html
Kursy niezbędne do wyrobienia książeczki morskiej i certyfikatu marynarza/mechanika/kucharza to :
O - INDYWIDUALNE TECHNIKI
RATUNKOWE
O - BEZPIECZEŃSTWO WŁASNE
I ODPOWIEDZIALNOŚĆ WSPÓLNA
O - MEDYCZNY PODSTAWOWY
O - PODSTAWOWY OCHRONY
P.POŻ
Kurs niezbędny do podjęcia pracy na statkach pasażerskich/cruisach/promach to :
O - SZKOLENIE PODSTAWOWE NA STATKI RO-RO - tzw. crowd control
Długość poszczególnych kursów, daty rozpoczęcia i ceny są podane na stronie do której dałem linka.
Po skończonych kursach należy się zgłosić z kompletem dokumentów do Urzędu Morskiego np. w Szczecinie celem wyrobienia książeczki i certyfikatu.
http://www.ums.gov.pl/modules.php?name=Sections&op=vie...
W tym momencie następuje jakże ekscytujący etap szukania pracy (sic!)
Temat: Kursy i Szkolenia
Izabela K.:
Witam, kilka słów wyjaśnien..... pracuje na statkach w Guest Services od 3 lat , żadnych kursów nie musialam przechodzić ( owszem mam hotelarskie doświadzcenie zawodowe ale głównie jest to rozmowa kwalifikacyjna jak do każdej innej pracy, dostawalam sie do korporacji z UK a nie z Polski , samo zakwalifikowanie sie to proces oraz koszta, egzamin oraz badania lekarskie. Jesli się dostaniesz , kursy , przeszkolenia , nawet naukę języka na statku można zrobić bezpłatnie. Także dla chcącego nic trudnego i bez żadnych szkoleń tymbardziej , ze nasze szkolenia nie koniecznie będą miały uznanie np w USA gdzie największe liniowce pływaja....
ah i zapomniałam , książeczki morskiej też nie posiadam ....i nie mam zamiaru ...dodam że jestem ze śląska ( gdzie marynarzy to jak na lakarstwo;), i wszelkie certyfikatu zrobiłam już pracując na statku - wymogi korporacyjne i żeglarskie o które firma dbą. Wszystko jednak zależy na jakie stanowisko sie startuje ale uważam , że po przejściu rozmowy kwalifikacyjnej pomyślnie nawet bez żadnych szkoleń można sie na statki dostać i pracować.
Bartłomiej L.:
Tak oczywiście też można i często faktycznie wszystko odbywa się na statku i jest nieodpłatne. Ale raz, że tak jest tylko na pasażerach (a moje zainteresowania i plany są trochę szersze )dwa, że jak już je masz to jesteś bardziej atrakcyjny na rynku pracy. Najlepiej dowiadywać się u agencji lub armatora. Konwencja STCW 95 jest konwencją międzynarodową respektowaną także przez USA. Aha podczas mojego interview moje wcześniej prywatnie zrobione szkolenia i certyfikaty dały mi przewagę i kilka dodatkowych punktów na plus.Generalnie każdy sam wybiera sobie drogę rozwoju. Wszystkie moje posty maja charakter czysto informacyjny.
Mariusz J.:
Bartłomieju na pewno wiele osób doceni Twoje informacje. Dobrze by jednak było gdybyś od razu dodał, że takie kursy, szkolenia i książeczka, są wymagane na statkach handlowych. Na pewno wziąłeś to pod uwagę, że wypowiadasz się na grupie "Praca na statkach pasażerskich". Gdyby nie wyjaśnienie Izabeli, to wiele osób myślących o wyjeździe mogłoby wpaść w "panikę" :) Ja spędziłem 5 lat na "pasażerach" i rzeczywiście wszelkie kursy przechodziłem w czasie kontraktów. Przed pierwszym wyjazdem musiałem tylko zrobić badania lekarskie i test na obecność narkotyków, a następnie wyniki przetłumaczyć na angielski i wziąć ze sobą na kontrakt.
Dla wszystkich... pomyślności na morzu :)
Bartłomiej L.:
W sumie racja :) Dlatego właśnie o konkrety i szczegóły należy się dowiadywać zawsze u źródła. Agencja i armator mają zawsze najświeższe informacje i to z nimi należy uzgadniać wszelkie szczegóły. Prawda jest taka, że niektóre rzeczy (socjal, zarobki, system pracy) mogą się znacznie różnić na poszczególnych statkach nawet jeśli należą do tego samego armatora. "Kto pyta nie błądzi".
Temat: Kursy i Szkolenia
Piotr G.:
Prace na statkach pasażerskich jest dość łatwo zdobyć. Jeśli ktoś wcześniej nie pływał musi liczyć się z pewnymi wydatkami na dzien dobry.
Większość komapnii wymaga podstawowych 4 kursów (np. przeciwpożarowy, udzielania pierwszej pomocy medycznej, technik ratunkowych itp) które do najtańszych wcale nie należą. Dochodzi wyrobienie książeczki marynarskiej bez znaczenia na jaką pozycję aplikujesz. jeśli maszzrobione te podstawowe kursy to taką książeczke możesz wyrobić w Urzędzie Morskim w Gdyni. Wiem ze na duże liniowce można jechac bez ksiażeczki i wtedy wyrabiają Ci już na statku książeczke np Bahama albo Panamy.
Dochodzą badania medyczne i międzynarodowe świadectwo zdrowia.
Większość cruiserów pływa na Bahamas albo Karaibach ( musisz mieć vise do usa marynarska). Dodatkowy koszt i czas. W wyrobieniu visy nie ma problemu, kompanie dają Ci list do amasady i wyrabiasz.
Tak więc to nie jest takie hop siup. Troche wysiłku jest i pięniedzy do wyłożenia przed wyjazdem.
Jeśli chodzi o agencje to faktycznie Astral z Pucka jest jedną z najstarszych w Polsce i chyba najbardziej popularną. Nie miałbym oporu polecić jej nikomu.
W obecnych czasach wystarczy wejść na te linki które kolega podał i wysłać aplikacje online. Niektórzy organizują rozmowy kwalifikacyjne, niektórzy przeprowadzają interview przez np. skype.
Tak jak kolega wspomniał jedną z największych agencji na świecie jest V Ships. Jeśli ma się szczęście i natrafi na okres gdy kogoś potrzebują można i wyjechać w ciągu tygodnia od złożenia aplikacji. Wiem że oni przeproadzają interview nawet przez skype bądz telefon. Tylko to zależy chyba od kwalifikacji kandydata i doświadczenia. Główne biuro VShips jest w Monaco:
http://www.vshipsleisure.com/portal/site/leisure/
Praca na statkach jest bardzo ciężka i tylko dla osób o mocnej psychice. Nie wszystko jest kolorowe. Jeśli ktoś marzy o zwiedzaniu świata to z góry odradzam prace w działach hotelowych ( housekeeping i f&b). Pracuje sie min 10 godz dziennie, z czego masz w międzyczasie przerwy wiec wychodzi Ci znacznie więcej godzin uziemionych. 7 dni w tygodniu przez całykontrakt (6-8 miesiecy), lepiej to wygłada na recepcji a znacznie lepiej czasowo w gift shopach.
Jeśli chodzi o zarobki to z tym bywa różnie. Wszystko zależy w jakiej kompanii pracujesz i na jakim stanowisku.
Ktoś kto zaczyna dopiero np w restauracji jako pomocnik kelnera (asst. waiter) myślę że może liczyć na zarobki ok 1500 - 2200 dolarów. Wszystko zależy od tego ilu masz gości w rewirze i czy wszyscy zostawią napiwki. Nie będę wnikał w system napiwków ( bo one wcale nie są gwarantowane na 100 %). Podstawowa pensja to marne grosze reszta to napiwki. Tak jest w dużych kompaniach gigantach.
Jeśli chodzi o małe cruisery to ma się tam już stałą pensje miesieczną którą zazwyczaj przesyłają na konto bankowe. Ja jako główny kelner jakoś w 2011 roku miałem 3 000 dolarów pensji stałej przesyłanej na konto bankowe w Polsce plus napiwki. Wiem że kelnerzy na dużych cruiserach potrafią wyciągnąć nawet do ok 3600 dolarów obecnie. Ale też mogą zarabiać np 2 000 - to wszystko zależy od napiwków wiec tam pensja nie jest stała i pewna. No i zależy od tego jakie masz układy z maitre'd :)
Podobne tematy
-
Giełda » Kursy na maklera i doradcę inwestycyjnego. -
-
belly dance » Poznań - kursy indywidualne -
-
Przedsiębiorcza Uczelnia.... » Bezpłatne kursy ECDL core i advanced -
-
belly dance » Kursy BELLY DANCE w Warszawie -
-
Pomoc dla użytkowników Sage... » kursy walut -
-
Szkolenia EFS » kursy językowe EFS w woj. mazowieckim -
-
Certyfikaty Energetyczne » Zapraszamy na kursy- Certyfikaty Energtyczne w Gdyni!! -
-
ŚWIADECTWA ENERGETYCZNE » kursy Certyfikaty energtyczne w Gdyni- Zapraszamy -
-
ARCHITEKTURA WNęTRZ » KURSY AUTOCAD . 3d MAX . PHOTOSHOP -
-
Murcja » kursy języka -
Następna dyskusja: