Dorota Korczyk

Dorota Korczyk
Zarządzanie/Motoryza
cja/Public Relations

Temat: "Dojenie na fejsie" - o Social Media w prasie

Wszystkich zainteresowanych social media i Facebookiem - odwołuję do dwóch publikacji "Polityka" (z 19 czerwca 2010) "Dojenie na fejsie" czyli jak zarabia się w mediach społecznościowych -> krótki tekst podsumowujący obecny rynek gier przeglądarkowych / Nie tylko Facebook ale i Fotka oraz Gadu-Gadu, Nasz-klasa i ich gry

2) Bardziej tabloidowo- ten sam nr Polityki s. 84 tekst "Książe Dupek"-> czyli dowiedz się o filmie Davida Finchera ("Fight Club") o szefie Facebooka

3) A już bardzo branżowo i dużo o FB- w "Marketing w praktyce" czerwiec 2010- duzo do czytania od 41 - 69 "Marka na Facebooku"

4) a zupełnie bonusowo: Świąteczne Wydanie GW z weekendu 19/20.06.2010 artykuł "Co internet robi z naszym mózgiem"

Enjoy,
Dorota K
Adrian Serafin

Adrian Serafin Head of Social Media
@ Havas Worldwide
Warsaw

Temat: "Dojenie na fejsie" - o Social Media w prasie

Ok, ale oddzielmy Social Media od gier w serwisach społecznościowych, bo to zupełnie dwa różne tematy. Farmville to nie social media.

Właściwie tylko 'Marketing w polityce' wgryza się w temat SM od właściwej, fachowej strony i chwała im za to. Magazyn wart swojej ceny.

Pozdrawiam.
Dawid Pacha

Dawid Pacha Social Media w
biznesie

Temat: "Dojenie na fejsie" - o Social Media w prasie

Dorota Elżbieta Korczyk:
Wszystkich zainteresowanych social media i Facebookiem - odwołuję do dwóch publikacji "Polityka"...

Pani Doroto, ja się cieszę, że Pani tak entuzjastycznie dzieli się z nami informacjami w prasie itp., ale jest do tego stworzony oddzielny wątek:
http://www.goldenline.pl/forum/1504968/literatura-ciek...

i tego się trzymajmy. Zgodnie z naszym mini-regulaminem to co Pani tutaj napisała nie nadaje się na oddzielny wątek. A tak przy okazji w kwestiach polecanych źródeł, zachęcam zdecydowanie do czerpania wiedzy o Social Media z Social Media;)
Michał Sławiński

Michał Sławiński Specjalista Social
Media

Temat: "Dojenie na fejsie" - o Social Media w prasie

Adrian Serafin:
Ok, ale oddzielmy Social Media od gier w serwisach społecznościowych, bo to zupełnie dwa różne tematy. Farmville to nie social media.


Farmville chyba jednak ma sporo wspólnego z SM...
Dorota Korczyk

Dorota Korczyk
Zarządzanie/Motoryza
cja/Public Relations

Temat: "Dojenie na fejsie" - o Social Media w prasie


Pani Doroto, ja się cieszę, że Pani tak entuzjastycznie dzieli się z nami informacjami w prasie itp., ale jest do tego stworzony oddzielny wątek:
http://www.goldenline.pl/forum/1504968/literatura-ciek...

i tego się trzymajmy. Zgodnie z naszym mini-regulaminem to co Pani tutaj napisała nie nadaje się na oddzielny wątek. A tak przy okazji w kwestiach polecanych źródeł, zachęcam zdecydowanie do czerpania wiedzy o Social Media z Social Media;)

Dziękuję za uwagę. Siedziałam w niedzielę pracując nad pracą dyplomową i wpadło mi wiele ciekawych materiałów w ręce- no to działając mechanizmem z fejsa - włączyłam opcje "SHARE". Następnym razem będę bardziej uważna.
Uważam, że mądrze czasem zaglądać do "Rzeczpospolitej" i "Polityki": tam doskonale mozemy przyjrzeć się pojmowaniu social media jako działu marketingu- przez innych. Tam doskonale widać jak postrzegane są te tematy przez ludzi, którzy to właśnie przychodzą do Agencji po taką formę marketingu//
Dorota Korczyk

Dorota Korczyk
Zarządzanie/Motoryza
cja/Public Relations

Temat: "Dojenie na fejsie" - o Social Media w prasie

Adrian Serafin:
Ok, ale oddzielmy Social Media od gier w serwisach społecznościowych, bo to zupełnie dwa różne tematy. Farmville to nie social media.

Właściwie tylko 'Marketing w polityce' wgryza się w temat SM od właściwej, fachowej strony i chwała im za to. Magazyn wart swojej ceny.

Pozdrawiam.

SOCIAL MEDIA A GRY SPOŁECZNOŚCIOWE. Nie stawiam znaku równości pomiędzy tymi dwoma pojęciami. Ale trudno mówić o social networkingu pomijając wątek gier przeglądarkowych. Skoro każdego dnia w Farmville gra prawie 30 mln internautów spośród ok. 200 mln korzystających dziennie z Facebooka. W takim wymiarze aplikacja przyciąga zatem do samego FB. Co więcej, w Farmville dochodzi do swoistej interakcji "ze znajomymi". Dla mnie jest immanentną częścią branży social media.

Jeżeli chodzi o "Marketing w praktyce" - popieram w 100%. Cały temat FB przerobiony naprawdę PRO> Bravo !

pozdrawiam,
DK
Adrian Serafin

Adrian Serafin Head of Social Media
@ Havas Worldwide
Warsaw

Temat: "Dojenie na fejsie" - o Social Media w prasie

Dorota Elżbieta Korczyk:
Adrian Serafin:
Ok, ale oddzielmy Social Media od gier w serwisach społecznościowych, bo to zupełnie dwa różne tematy. Farmville to nie social media.

Właściwie tylko 'Marketing w polityce' wgryza się w temat SM od właściwej, fachowej strony i chwała im za to. Magazyn wart swojej ceny.

Pozdrawiam.

SOCIAL MEDIA A GRY SPOŁECZNOŚCIOWE. Nie stawiam znaku równości pomiędzy tymi dwoma pojęciami. Ale trudno mówić o social networkingu pomijając wątek gier przeglądarkowych. Skoro każdego dnia w Farmville gra prawie 30 mln internautów spośród ok. 200 mln korzystających dziennie z Facebooka. W takim wymiarze aplikacja przyciąga zatem do samego FB. Co więcej, w Farmville dochodzi do swoistej interakcji "ze znajomymi". Dla mnie jest immanentną częścią branży social media.

Szczerze powiedziawszy, nie interesuje mnie co robią dzieci na Facebooku. Farmville to tylko dodatek (produkt uboczny Facebooka). Dodatek, z którego świadomi użytkownicy po prostu nie korzystają.
Nie wiem jak tego typu prymitywne gierki mają się do Social Media marketingu.
Dla mnie to dwa różne światy.

Bo jak niby marka ma wykorzystać taki farmville w komunikowaniu się ze swoim klientem? Proszę o przykłady.Adrian Serafin edytował(a) ten post dnia 22.06.10 o godzinie 18:17

Temat: "Dojenie na fejsie" - o Social Media w prasie

Adrian Serafin:
Bo jak niby marka ma wykorzystać taki farmville w komunikowaniu się ze swoim klientem? Proszę o przykłady.

1) Zynga, tworca gry (i wielu innych gier) nie wykorzystuje tej gry do PR w social media, oni po prostu robia czysty ecommerce - jak widac z raportow firmy zyski zwiekszaja sie z miesiaca na miesiac

2) przyklad PRowego dzialania za pomoca gier i aplikacji -> Harley Davidson w USA, Friday's w USA lub Chevrolet z gra World Cup na Europe

3) nie zawezalbym pojecia gry tylko do farmville, to bardzo szerokie pojecie, gry sa rozne i moga byc wykorzystywane na wielu plaszczyznach, rowniez do dzialan PRowych - to jak rozmowy o samochodzie be zpodania marki, modelu i rocznika, moze byc maluch, moze byc mercedes a moze byc ciezarowka.. konkrety przede wszystkim

4) social media nie jest plaski, jest wielowymiarowy, poki co w polsce mamy setki "ekspertow" i managerow od social media bo to jest modne, nie mamy jeszcze zbyt wielu praktykow umiejacych wykorzystac potencjal

konto usunięte

Temat: "Dojenie na fejsie" - o Social Media w prasie

Proszę bardzo, wyszukiwarka Bing zdobyła 400.000 fanów reklamując się w Farmville. W jeden dzień!!!
Tutaj artykuł, swego czasu było o tym głośno:
http://www.allfacebook.com/2010/03/bing-advertises-on-...
Tylko w Walentynki gracze na Farmville wydali 220 milionów dolarów na wirtualne prezenty, z pewnością nie były to same dzieci.
W tym samym czasie codziennie grało 28 milionów ludzi na świecie!
Taka ilość to nie społeczność? To że nie gram, nie powinno oznaczać, że te fakty lekceważę.
Dawid Pacha

Dawid Pacha Social Media w
biznesie

Temat: "Dojenie na fejsie" - o Social Media w prasie

Ja absolutnie nie mam nic przeciwko temu, żeby się dzielić. Wręcz przeciwnie, im więcej takich linków tym lepiej. Po prostu w odpowiednim miejscu. Wątki poruszają zazwyczaj jakiś konkretny temat. Np. ten wątek najwidoczniej powinien się nazywać "gry w serwisach społecznościowych". ;)

Oczywiście ja nie jestem masochistą-służbistą i czasami taki free flow jest dobry. Witam w grupie BTW.
Dorota Elżbieta Korczyk:

Pani Doroto, ja się cieszę, że Pani tak entuzjastycznie dzieli się z nami informacjami w prasie itp., ale jest do tego stworzony oddzielny wątek:
http://www.goldenline.pl/forum/1504968/literatura-ciek...

i tego się trzymajmy. Zgodnie z naszym mini-regulaminem to co Pani tutaj napisała nie nadaje się na oddzielny wątek. A tak przy okazji w kwestiach polecanych źródeł, zachęcam zdecydowanie do czerpania wiedzy o Social Media z Social Media;)

Dziękuję za uwagę. Siedziałam w niedzielę pracując nad pracą dyplomową i wpadło mi wiele ciekawych materiałów w ręce- no to działając mechanizmem z fejsa - włączyłam opcje "SHARE". Następnym razem będę bardziej uważna.
Uważam, że mądrze czasem zaglądać do "Rzeczpospolitej" i "Polityki": tam doskonale mozemy przyjrzeć się pojmowaniu social media jako działu marketingu- przez innych. Tam doskonale widać jak postrzegane są te tematy przez ludzi, którzy to właśnie przychodzą do Agencji po taką formę marketingu//
Dawid Pacha

Dawid Pacha Social Media w
biznesie

Temat: "Dojenie na fejsie" - o Social Media w prasie

Adrian Serafin:

Szczerze powiedziawszy, nie interesuje mnie co robią dzieci na Facebooku. Farmville to tylko dodatek (produkt uboczny Facebooka). Dodatek, z którego świadomi użytkownicy po prostu nie korzystają.
Nie wiem jak tego typu prymitywne gierki mają się do Social Media marketingu.
Dla mnie to dwa różne światy.

Bo jak niby marka ma wykorzystać taki farmville w komunikowaniu się ze swoim klientem? Proszę o przykłady.Adrian Serafin edytował(a) ten post dnia 22.06.10 o godzinie 18:17

Zgadzam się z Radkiem i Arkadiuszem. Farmville to nie jest tylko efekt uboczny Facebooka. Oczywiście Farmville to okresowa moda, będą kolejne gry/narzędzia. To przykład na to, jak można wykorzystać platformę taką jak Facebook do integracji użytkowników, współpracy, itp. BTW czy wiecie, że w USA faceci podrywają dziewczyny za pomocą swojej farmy?

Bardzo podobał mi się wykład prof. Piskorskiego z Harvardu, który podczas ostatniego pobytu w Polsce mówił o Farmville. On czasami z premedytacją gra w Farmville na przerwie, a gdy zaczyna się wykład studenci, szczególnie Ci starsi mają go za niepoważnego kretyna. Potem na koniec wykładu robią wielkie oczy i już im nie jest tak łatwo się z tego śmiać;).

Sam też nie jestem miłośnikiem gier typu Farmville, czy Mafia Wars. Z drugiej strony to nie powód, żeby je krytykować. Gry to zawsze był potężny przemysł. Dobre gry są bardziej opłacalne niż największe amerykańskie produkcie kinowe (porównanie poniesionych nakładów do zwrotu). Społeczności internetowe nadają im kolejny, nowy wymiar.
Dorota Korczyk

Dorota Korczyk
Zarządzanie/Motoryza
cja/Public Relations

Temat: "Dojenie na fejsie" - o Social Media w prasie


Szczerze powiedziawszy, nie interesuje mnie co robią dzieci na Facebooku. Farmville to tylko dodatek (produkt uboczny Facebooka). Dodatek, z którego świadomi użytkownicy po prostu nie korzystają.
Nie wiem jak tego typu prymitywne gierki mają się do Social Media marketingu.
Dla mnie to dwa różne światy.

Bo jak niby marka ma wykorzystać taki farmville w komunikowaniu się ze swoim klientem? Proszę o przykłady.Adrian Serafin edytował(a) ten post dnia 22.06.10 o godzinie 18:17


Przykłady podał Radek. Nie jestem maniakiem gier- kilka razy próbowałam, aby wiedzieć "z czym to się je"... Ale na pewno nie sprowadziłabym tej grupy "użytkowników" (tak bardzo zaangażowanych, może najbardziej zaangażowanyc) do zbioru "dzieciaki". Marketing często przyczynia się do nakręcania koła zamachowego FINANSÓW & Farmville to robi i to za pomocą FB-tyle na temat Farmville.
Dorota Korczyk

Dorota Korczyk
Zarządzanie/Motoryza
cja/Public Relations

Temat: "Dojenie na fejsie" - o Social Media w prasie

Dziękuję za powitanie w grupie:) Miło mi.

Dawid Pacha:
Ja absolutnie nie mam nic przeciwko temu, żeby się dzielić. Wręcz przeciwnie, im więcej takich linków tym lepiej. Po prostu w odpowiednim miejscu. Wątki poruszają zazwyczaj jakiś konkretny temat. Np. ten wątek najwidoczniej powinien się nazywać "gry w serwisach społecznościowych". ;)

Oczywiście ja nie jestem masochistą-służbistą i czasami taki free flow jest dobry. Witam w grupie BTW.
>
Michał Sławiński

Michał Sławiński Specjalista Social
Media

Temat: "Dojenie na fejsie" - o Social Media w prasie

Adrian Serafin:
Dorota Elżbieta Korczyk:
Adrian Serafin:
Ok, ale oddzielmy Social Media od gier w serwisach społecznościowych, bo to zupełnie dwa różne tematy. Farmville to nie social media.

Właściwie tylko 'Marketing w polityce' wgryza się w temat SM od właściwej, fachowej strony i chwała im za to. Magazyn wart swojej ceny.

Pozdrawiam.

SOCIAL MEDIA A GRY SPOŁECZNOŚCIOWE. Nie stawiam znaku równości pomiędzy tymi dwoma pojęciami. Ale trudno mówić o social networkingu pomijając wątek gier przeglądarkowych. Skoro każdego dnia w Farmville gra prawie 30 mln internautów spośród ok. 200 mln korzystających dziennie z Facebooka. W takim wymiarze aplikacja przyciąga zatem do samego FB. Co więcej, w Farmville dochodzi do swoistej interakcji "ze znajomymi". Dla mnie jest immanentną częścią branży social media.

Szczerze powiedziawszy, nie interesuje mnie co robią dzieci na Facebooku. Farmville to tylko dodatek (produkt uboczny Facebooka). Dodatek, z którego świadomi użytkownicy po prostu nie korzystają.
Nie wiem jak tego typu prymitywne gierki mają się do Social Media marketingu.
Dla mnie to dwa różne światy.

Bo jak niby marka ma wykorzystać taki farmville w komunikowaniu się ze swoim klientem? Proszę o przykłady.Adrian Serafin edytował(a) ten post dnia 22.06.10 o godzinie 18:17

Sama konstrukcja tego typu gier, to, że właśnie zachodzą w nich interakcje pomiędzy użytkownikami, sprawia, że stają się one platformą społecznościową. Więcej - w nich tworzą się swoiste farmerskie społeczności! :) Nie można tego ignorować, pewne mechanizmy rządzące takimi grami są do wykorzystania w marketingu. I Zynga świetnie sobie zdaje sprawę z tego, jak społeczności działają. Wiele się od nich można nauczyć..
Adrian Serafin

Adrian Serafin Head of Social Media
@ Havas Worldwide
Warsaw

Temat: "Dojenie na fejsie" - o Social Media w prasie

Super :) Życzę Wam powodzenia w budowaniu społeczności w ramach gier na Facebooku!

Przy okazji zachęcam do refleksji nad poniższym wpisem:
http://theantisocialmedia.com/post/377623095/farmville...

Bawcie się dobrze!

PozdrawiamAdrian Serafin edytował(a) ten post dnia 23.06.10 o godzinie 18:19

Temat: "Dojenie na fejsie" - o Social Media w prasie

Adrian Serafin:
Super :) Życzę Wam powodzenia w budowaniu społeczności w ramach gier na Facebooku!

Przy okazji zachęcam do refleksji nad poniższym wpisem:
http://theantisocialmedia.com/post/377623095/farmville...

Bawcie się dobrze!

a ja polecam ci wywiad z Anną Bogdańską, prezes Merlin.pl ktora tlumaczy jak mozna wykorzystac social media nie budujac wlasnej spolecznosci i dlaczego to sie oplaca

jako manager od social media powinienes wiedziec ze zalozenie ze social media sluzy tylko do budowania spolecznosci jest mocno ograniczone, powinienes rowniez umiec oddzielic tematy wykorzystania social media przez zynga.com do generowania wlasnego profitu od wykorzystania social media przez podmioty trzecie via produkt zynga.com do wlasnych celow takich jak PR, ecommerce itp
- twoj link odnosi sie do pierwszego przypadkuArkadiusz K. edytował(a) ten post dnia 23.06.10 o godzinie 18:45
Adrian Serafin

Adrian Serafin Head of Social Media
@ Havas Worldwide
Warsaw

Temat: "Dojenie na fejsie" - o Social Media w prasie

Idąc tym tropem, puszczenie bąka na facebooku będzie "social media", bo odbyło się w ramach społecznościówki, a przypięcie super modnej łatki "social media" spowoduje, że puszczanie bąka o PRowym zabarwieniu stanie się elementem kampanii - bzdura.

Mamy problem ze zdefiniowaniem SM.
Niektórzy z Was pod tym pojęciem rozumieją wszystko, co związane z platformą społecznościową. Mylicie product placement w grach społecznościowych z social media = błąd.Adrian Serafin edytował(a) ten post dnia 24.06.10 o godzinie 00:47
Dawid Pacha

Dawid Pacha Social Media w
biznesie

Temat: "Dojenie na fejsie" - o Social Media w prasie

Słuszna uwaga Arkadiuszu. Social Media to nie tylko społeczności internetowe, należy o tym pamiętać.
Arkadiusz K.:
Adrian Serafin:
Super :) Życzę Wam powodzenia w budowaniu społeczności w ramach gier na Facebooku!

Przy okazji zachęcam do refleksji nad poniższym wpisem:
http://theantisocialmedia.com/post/377623095/farmville...

Bawcie się dobrze!

a ja polecam ci wywiad z Anną Bogdańską, prezes Merlin.pl ktora tlumaczy jak mozna wykorzystac social media nie budujac wlasnej spolecznosci i dlaczego to sie oplaca

jako manager od social media powinienes wiedziec ze zalozenie ze social media sluzy tylko do budowania spolecznosci jest mocno ograniczone, powinienes rowniez umiec oddzielic tematy wykorzystania social media przez zynga.com do generowania wlasnego profitu od wykorzystania social media przez podmioty trzecie via produkt zynga.com do wlasnych celow takich jak PR, ecommerce itp
- twoj link odnosi sie do pierwszego przypadkuArkadiusz K. edytował(a) ten post dnia 23.06.10 o godzinie 18:45
Dawid Pacha

Dawid Pacha Social Media w
biznesie

Temat: "Dojenie na fejsie" - o Social Media w prasie

Adrian Serafin:
Idąc tym tropem, puszczenie bąka na facebooku będzie "social media", bo odbyło się w ramach społecznościówki, a przypięcie super modnej łatki "social media" spowoduje, że puszczanie bąka o PRowym zabarwieniu stanie się elementem kampanii - bzdura.

Mamy problem ze zdefiniowaniem SM.
Niektórzy z Was pod tym pojęciem rozumieją wszystko, co związane z platformą społecznościową. Mylicie product placement w grach społecznościowych z social media = błąd.Adrian Serafin edytował(a) ten post dnia 24.06.10 o godzinie 00:47

Patrzysz na Social Media Adrianie z punktu widzenia marketingowca. Czy chcesz definiować Social Media, czy Social Media Marketing, bo widzę, że próbujesz raczej zdefiniować to drugie. Z punktu widzenia użytkownika, a o użytkownika chodzi w SM, "puszczenie bąka na YouTube" to również jest Social Media.
Przemysław K.

Przemysław K. Specjalista ds.
marketingu
internetowego

Temat: "Dojenie na fejsie" - o Social Media w prasie

1. Społeczności, które się tworzą w różnych miejscach są częścią social media.

2. Działania w "social media" nie oznaczają od razu tworzenia społeczności.

3. Gry takie jak Farmville są i będą częścią social media. Przy czym nie ograniczajmy się wyłącznie do gier na FB.

4. W Farmville nie grałem, nawet testowo. Miałem okazję "praktykować" w kilku grach poza FB. I powiem tak, iż w tych grach tworzą się społeczności zwą się klanami sojuszami etc. Mają swoich liderów, którzy mają wpływ na członków klanu - nie tylko w ramach gry. Często wychodzą poza grę, tworzą swoje zamknięte fora, blogi itd.

Działania marketingowe w takich małych grupach nie są za bardzo możliwe, ale jest to kwestia podejścia. Na pewno nie ma tutaj mowy o szybkich efektach, ponieważ na szacunek i zaufanie innych graczy trzeba sobie zasłużyć, a na to trzeba miesięcy. Tutaj trzeba naprawdę zbudować prawdziwą społeczność.
Efekty mogłyby być bardzo ciekawe.



Wyślij zaproszenie do