Dawid Oszkiewicz

Dawid Oszkiewicz Dyrektor handlowy,
Sunnyline Poland

Temat: Pajero I i II - kilka pytań

W ramach realizowania pasji poznawczej ;) mam kilka pytań dotyczących auta z tematu. Zadaję pytania tutaj bo nie mam ochoty rejestrować się na ochnastym forum aby otrzymać (lub nie) odpowiedzi na pytania na które Wy odpowiadacie nawet we śnie ;). Oczywiście starałem się uzyskać odpowiedź z google, niestety strzępki informacji które pozyskałem nie są tym o co mi chodzi.

Pytania:

Jak rozwiązany jest napęd w obu autach? Proszę uwzględnić:
1. Sposób napędu na szosie (czy jest dyferencjał międzyosiowy i można używać napędu 4x4 na twardym?)
2. Dostępne tryby (2H, 4H, 4L - w obu tak samo?)
3. Ewentualne blokady (międzyosiowa i dyferencjałów osi - znalazłem info, że PII ma 100% blokadę na tylnej osi sterowaną podciśnieniem?)
4. Jakie są typowe bolączki tych aut?
5. Silnik (zostańmy prze Dieslach). Rozumiem, że w PI praktycznie nie ma wyboru silnika (pomijam wariacje), w PII jest 2.5 i 2.8? Jakieś uwagi w stosunku do tych silników?

Będę wdzięczny za odpowiedzi i dokształcenie mnie w temacie :)
Dawid Oszkiewicz

Dawid Oszkiewicz Dyrektor handlowy,
Sunnyline Poland

Temat: Pajero I i II - kilka pytań

Dawid Oszkiewicz:
Będę wdzięczny za odpowiedzi i dokształcenie mnie w temacie :)

I... nikt :(

Temat: Pajero I i II - kilka pytań

Patience, my young Padawan. Patience! ;) Tak serio to konkretne i trudne pytania zadałeś - musisz poczekać na speca i znawce marki.
Dawid Oszkiewicz

Dawid Oszkiewicz Dyrektor handlowy,
Sunnyline Poland

Temat: Pajero I i II - kilka pytań

Znalazłem ładne wyjaśnienie różnic pomiędzy Easy Select i Super Select. Teraz tylko chciałbym wiedzieć czy SS występuje w ogóle w Pajero I (chyba nie?) i czy w PII jest tylko SS (chyba tak?)?


Obrazek


Doszło natomiast pytanie o wytrzymałość wiskozy w VCU :) W reduktorach 249 w Jeepach to jest niestety porażka.Dawid Oszkiewicz edytował(a) ten post dnia 10.10.12 o godzinie 15:20

konto usunięte

Temat: Pajero I i II - kilka pytań

SS nie występowało w PI, dopiero w PII, ale też nie we wszystkich wersjach

SS - zajefajna sprawa, ale nie wiem, czy takie kręcenie 4 kołami nie przyczynia się do szybszego zużycia łańcucha reduktora (nie wiem, czy łańcuch chodzi cały czas, czy tylko przy 4x4)

niestety ja podjarany, że można - jeździłem głównie 4x4 (pozycja 2 wybieraka), do tego ostro dawałem w palnik poza asfaltem 4x4 locked (pozycja 3) i przy 240 tys łańcuch miałem już tak wyciągnięty, że praktycznie napędu na przód nie było, tylko strzały, jak łańcuch przeskakiwał

teraz jeżdżą innym autem z klasycznym 4x2 i dopinanym od razu sztywno przodem i naprawdę czasem mi brakuje tego ciągu na przodzie, zwłaszcza na mokrym, czy lekko zaśnieżonym asfalcie

Musisz pamiętać, że w konstrukcjach z dopinanym przodem bez między osiowej różnicówki nie jeździ się po czarnym 4x4, tylko na tył - i tu właśnie jest przewaga SS:
- z jednej strony możesz tylko na tył
- z drugiej - jak się robi mokro i tył zaczyna Cię wyprzedzać - możesz spokojnie dopiąć przód
- a jak już całkiem zjedziesz off, ale jeszcze bez bagna, cz mega górek - spinasz między osiowy na sztywno i dajesz dalej, w ostateczności ratując się reduktorem

sumując:

PI - tylko ES (tył i dopinany na sztywno przód)
PII - ES lub SS - zależnie od wersji, były też wersje PII z fabryczną blokadą tyłu zamiast LSD w tylnym moście
Dawid Oszkiewicz

Dawid Oszkiewicz Dyrektor handlowy,
Sunnyline Poland

Temat: Pajero I i II - kilka pytań

Dzięki za odpowiedź, wzbogaca moją wiedzę :)
Wojtek K.

Wojtek K. SD AMIN IT

Temat: Pajero I i II - kilka pytań

Dawid,
Jak bedziesz w Krakowie lub w Warszawie to daj znac....poczujesz na wlasnej skorze ES'a....:) zapraszam generalnie nioezla zabawa...
Woj.
Dawid Oszkiewicz:
Dzięki za odpowiedź, wzbogaca moją wiedzę :)
Dawid Oszkiewicz

Dawid Oszkiewicz Dyrektor handlowy,
Sunnyline Poland

Temat: Pajero I i II - kilka pytań

Dzięki za zaproszenie :)

Następna dyskusja:

Nowe Pajero




Wyślij zaproszenie do