Jarek B.

Jarek B. Life goes on...

Temat: Opony i wszystko dookola nich :)

Planuje wymiane oponek w moim Pajero, myslalem o Goodrichach - All Terrian, mialem je oststnio w poprzednim autku i sie sprawdzaly. Autko uzywane glownie w terenie (łowiectwo) rocznie ok 25 tys km przebiegu z czego 20 w terenie glownie pomorze.

Prosze o rade ewentualnie namiary na dobry sklep.Jarek B. edytował(a) ten post dnia 14.11.07 o godzinie 09:52
Piotr Obraniak

Piotr Obraniak www.MODERNPET.pl

Temat: Opony i wszystko dookola nich :)

Jarek, jak głównie w terenie to bierz MT, nie idź w półśrodki. Ja odkryłem nowy świat po przesiadce z AT na MT - nagle nie wszystko trzeba przejeżdżać na bucie :)
Grzegorz Klamer Jasiński

Grzegorz Klamer Jasiński Oracle Premier
Support Sales
Prepresentative
Oracle Polsk...

Temat: Opony i wszystko dookola nich :)

Jarek - myślę, ze dla Twoich potrzeb to jeśli BF Godryś to MT - mają one mniej agresywny bieżnik w stosunku do MT GY Wrangler i jeśli do auta użytkowego to wystarczy. AT będzie lepsze przy podziale asfalt/teren = 50%/50%, niestety tak jak Piotr pisze - znacząco gorzej w terenie.
No i oczywiście pamiętaj, że w terenie im niższe ciśnienie w oponie tym lepiej - bezdętkowa nawet do 1,3
Andrzej Wolańczyk

Andrzej Wolańczyk Właściciel lek.wet.,
Lecznica dla
zwierząt WOL-WET /
V-c...

Temat: Opony i wszystko dookola nich :)

Witam
Alternatywą są Fadimy MT. Ja od około roku jeżdżę na takich w terenie i jestem zadowolony. Bieżnik nie jest zbyt agresywny, doskonale sam się oczyszcza, na błoto super. Przejechałem na nich pomeranię wiosenną i jesienną. Teraz na polowaniach przy jesiennej aurze ekstra. Jest to kompromis pomiędzy terenem a asfaltem a i cena nie jest wygórowana.
Pozdrawiam
Grzegorz Klamer Jasiński

Grzegorz Klamer Jasiński Oracle Premier
Support Sales
Prepresentative
Oracle Polsk...

Temat: Opony i wszystko dookola nich :)

Andrzej, mówisz o jednym z najlepszych bieżników terenowych (jeśli nie najlepszym), tyle, że to są nalewki :(, ale robią wyśmienicie. Jak mamy mówić o oponach z takim samym bieżnikiem to Simex a ostatnio Silverstone
Jarek B.

Jarek B. Life goes on...

Temat: Opony i wszystko dookola nich :)

Dzieki za informacje, skłonie sie ku nalweką Fedima Extreme EvolutionJarek B. edytował(a) ten post dnia 15.11.07 o godzinie 13:40

konto usunięte

Temat: Opony i wszystko dookola nich :)

Jarek B.:
Dzieki za informacje, skłonie sie ku nalweką Fedima Extreme EvolutionJarek B. edytował(a) ten post dnia 15.11.07 o godzinie 13:40


Szkoda, że dopiero przeczytałem bo zrobiłbym Ci jakąś promocję na komplet 4x4 BFGoodricha...jeśli rozmiar byłby dostępny u Producenta :)
Andrzej Wolańczyk

Andrzej Wolańczyk Właściciel lek.wet.,
Lecznica dla
zwierząt WOL-WET /
V-c...

Temat: Opony i wszystko dookola nich :)

Cześć Tarek
A czemu w Szczecinie tak fajna Firma nie posiada swego przedstawicielstwa. Czyżby Pomorze Zachodnie było słabo zmotoryzowane?
Pozdrawiam serdecznie z Pomorza Zachodniego.

konto usunięte

Temat: Opony i wszystko dookola nich :)

Andrzej Wolańczyk:
Cześć Tarek
A czemu w Szczecinie tak fajna Firma nie posiada swego przedstawicielstwa. Czyżby Pomorze Zachodnie było słabo zmotoryzowane?
Pozdrawiam serdecznie z Pomorza Zachodniego.

Cześć :)

Cóż, na razie jeszcze nie ale może, może kiedys :)

Pozdrawiam:)
Jarek B.

Jarek B. Life goes on...

Temat: Opony i wszystko dookola nich :)

Witam, mam jeszcze jadna pytanie.
Kupilem oponki Goodrich A/T
Szukam teraz plastikowych nakladek na płotniki(opony wystaja ok 4 cm)
Czy sa tam jakies typowe pasówki czy pod konkretny model trzeba szukac. Mam Pajero krótkie
Małgorzata C.

Małgorzata C. bo błoto na cerę
dobrze robi... :)))

Temat: Opony i wszystko dookola nich :)

To się nazywa "poszerzenie nadkoli" :)I nie radzę plastikowych, bo Ci teren zweryfikuje...

dość łatwo je samemu zrobić albo http://www.4x4tuning.pl/pacer.html

pozdr.
Paweł J.

Paweł J. HIGMA SERVICE

Temat: Opony i wszystko dookola nich :)

Jarek B.:
Witam, mam jeszcze jadna pytanie.
Kupilem oponki Goodrich A/T
Szukam teraz plastikowych nakladek na płotniki(opony wystaja ok 4 cm)
Czy sa tam jakies typowe pasówki czy pod konkretny model trzeba szukac. Mam Pajero krótkie

Cześć, o ile jeszcze tego nie zrobiłeś to najprościej- najbliższa Agroma, pas transmisyjny na m.b.( szerokości różne), no i np. śruby zamkowe, nity lub inny sposób zamocowania do błotnika, robi!!!
Konrad G.

Konrad G. CA Services SA.

Temat: Opony i wszystko dookola nich :)

Pas transmisyjny sprawdza się jak malowanie jest elastyczny i odporny na weryfikację
Jarek B.

Jarek B. Life goes on...

Temat: Opony i wszystko dookola nich :)

Konrad G.:
Pas transmisyjny sprawdza się jak malowanie jest elastyczny i odporny na weryfikację


:) dzieki za info, okazalo sie ze po zalozenu na inny komplet felg kola sie schowaly doskonale, ale opcja z pasem transmisyjnym jest mi znana, oststnio w Lublinie widzialem taki patent w Patrolu :)

konto usunięte

Temat: Opony i wszystko dookola nich :)

Co do dyskusji między AT a MT, to powiem szczerze, ze rócnicy nie ma.... piorunującej, prawdziwy przeskok to dopiero Simex.
MT od AT bardziej szumi, reszta to łącznik między kierownica a pedałami i napędy :)
niestety.
A i MT fajniej wygląda.. :)
Ale jeśli już, to najlepiej "robi" YOKOHAMA Geolander :) MT jak już

Temat: Opony i wszystko dookola nich :)

zdecydowanie polecam BFG MT, jezdze ns nich pare lat po asfalcie, blocie, sniegu, piachu i czym sie da, nie kupuj AT, bo na asfalcie to bez różnicy (czy MT czy AT) a w terenie różnica jest ogromna..
pozdrawiam ;)
Piotr Obraniak

Piotr Obraniak www.MODERNPET.pl

Temat: Opony i wszystko dookola nich :)

Tadeusz, no jednak jest duża róznica AT/MT - mówię oczywiście w wersji ten sam kierowca i ten sam samochód. Jasne, że pewnych rzeczy nowicjusz na Simexie nie przejedzie, a wyjadacz na szosówkach da radę. Ale przy identycznych umiejętnościach ja odczułem istotną różnicę.

Co do Simexa (i podobnych "agresywek") to mają same zalety i kilka wad. Wady:
- jak przybutujesz to możesz pomielić mosty, półosie itp. (oczywiście zależy od typu mostów i półosi)
- w piach rzeźnia
- na czarnym rzeźnia + bieżnik znika w oczach.

Sam bym założył do Wrangla, ale:

a) nie mam lawety i jeżdżę na rajdy na kołach
b) mam półosie Yukona tylko z tyłu, z przodu standard i Dana 30 więc duża szansa na zmielenie.

ergo pozostałem na razie przy BFG MT.

konto usunięte

Temat: Opony i wszystko dookola nich :)

Tadek faktycznie coś ściemnia. AT/MT kolosalna roznica , ale nie na płaskim ;) W moich terenach na At nawet nie pierdniesz , sam jeżdże na fedimach 33" ;)
Andrzej Wolańczyk

Andrzej Wolańczyk Właściciel lek.wet.,
Lecznica dla
zwierząt WOL-WET /
V-c...

Temat: Opony i wszystko dookola nich :)

No z moich doświadczeń jednak wynika, że jest różnica pomiędzy AT a MT.Tereny, na których pomykam ( błota, torfy, trawy trochę piachu ) wyraźnie dają odczuć różnicę w kołach.

konto usunięte

Temat: Opony i wszystko dookola nich :)

Cóż chłopaki, ulegacie reklamie :)

Na rajdach (takich z pieczątkami i bagnem) na MT się dojeżdża i zakłada Simexy :)

MT BFG ma najgorszy wynik, jeśli chodzi o samooczyszczanie się z błota.
Dawno udowodnione, ze najlepsze na błoto są opony kierunkowe. Dlatego pisałem o Geolanderze Yokohamy jako prawie Simiexie.
Co do piachu, to możesz jechać na łysych, byle by ciśnienie nie było większe niż 0,8 :) to samo dotyczy się śniegu.

Więc powiem krótko, zdzierając nie jeden komplet opon, ze do błota tylko Simex.
Bo szczerze mówiąc lepiej przeżyć na AT śliski zakręt na asfalcie i użyć wyciągarki w lesie , niż wylądować w rowie i też użyć wyciągarki w lesie:) (na MT)
Co do zrywania mostów, to panuje u nas w kraju jakaś moda na wielkość koła. Więc założenie 35 cali musi skończyć się urwaniem "czegoś"
A taki fajny rozmiar, 32 ?:) też robi :):)



Wyślij zaproszenie do