Temat: Komu i gdzie można sprzedać muzykę
Malina Wąsowska:
no jak to komu?
agencjom reklamowym:-)
Ale czy agencje reklamowe, same w sobie, produkują spoty reklamowe (mają montażystów, kamerzystów, dźwiękowców)? Chyba ten komponent zlecają jeszcze bardziej wyspecjalizowanym jednostkom na rynku?
Wielokrotnie można spotkać newsy, że całością zajmuje się X, za zakup mediów odpowiedzialny jest Y, za produkcję spotów Z.
Sformułowanie "agencje reklamowe" jest tu chyba niewłaściwe. Jak ja się zgłoszę do Midei, to i owszem, bardzo prawdopodobne, że opracują mi strategię, ale za techniczną realizację będzie pewnie odpowiedzialna jakaś agencja filmowa, studio, wyspecjalizowana jednostka w produkcji reklamówek. I to prędzej one właśnie mogą być nabywcami dźwięków, o ile sami takich nie tworzą lub nie kupują licencji z serwisów takich jak np.
http://pro.jamendo.com
Bardzo często w reklamach wykorzystuje się urywki z już istniejących na rynku utworów muzycznych. Wówczas po prostu dogadują się w sprawie licencji i wykorzystania utworów do celów komercyjnych. Najgrubsze ryby biorą do współpracy wirtuozów. Dobrym przykładem jest np. VW, dla którego muzykę do reklamy stworzył Jan A. P. Kaczmarek.
Kamil N. edytował(a) ten post dnia 13.09.11 o godzinie 12:17