Agnieszka
Rosińska
psycholog, trener
grupowy, nauczyciel
akademicki
Temat: Profesjonalny kurs trenerski w Poznaniu - Szkoła Trenerów...
Dr Agnieszka Rosińska z zespołeme-mail agaros@amu.edu.pl
tel. 602-155-485
Zapraszamy na roczny cykl warsztatowy:
Szkoła Trenerów i Zarządzania Projektem
Początek cyklu – wrzesień 2009 – zakończenie czerwiec 2010
Miejsce: POZNAŃ
Liczba godzin: ok 180
Celem cyklu jest rozwijanie umiejętności
• trenerskich (pracy z grupą warsztatową),
• zarządzania projektami
• liderskich (animacji społeczności i wdrażania zmian),
Prowadzący - interdyscyplinarny zespół praktyków. Prawie każdy warsztat jest prowadzony w innej, interdyscyplinarnej parze trenerów. Warsztaty prowadzą szkoleniowcy-praktycy, doświadczeni trenerzy i wykładowcy akademiccy. Trenerzy-nauczyciele akademiccy posiadają tytuł doktora lub profesora i rekomendują się przynajmniej 10-letnią praktyką w szkoleniach. Specjaliści od zarządzania projektem to osoby, które wygrały i prowadzą edukacyjne projekty grantowe finansowane ze środków Unii Europejskiej i pozaunijnych.
Zatrudniamy specjalistów z udokumentowanym doświadczeniem edukatorskim i trenerskim w pracy dla: Ernst&Young, Selgros, Budimex, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie i Sopocie, Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Psychologia w Zarządzaniu i Studium Pedagogiczne - studia podyplomowe przy Uniwersytecie im . A. Mickiewicza, Fundacja Fundusz Współpracy, Forum Aktywizacji Obszarów wiejskich, Fundacja Heifer Project International, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Urzędy Marszałkowskie, Ośrodki Doradztwa Rolniczego, Urząd Miasta Poznania, Grupy Lokalnego Działania programu LEADER+ i wiele innych podmiotów, w tym prywatni przedsiębiorcy.
Nasi trenerzy uczyli się swojej pracy także za granicą (Francja, Irlandia, Niemcy).
Sądzimy, że pod tym względem jest to oferta unikalna w Polsce.
Adresaci
Odbiorcami szkolenia są zarówno osoby na co dzień pracujące z grupami i społecznościami, które chcą wzbogacać swój warsztat pracy, jak i te, które planują swój start zawodowy w roli trenera czy animatora. Szkolenie jest adresowane do osób, które planują zdobywanie lub rozwijanie wiedzy, doświadczeń i praktycznych umiejętności budowania oraz wdrażania różnego typu projektów edukacyjnych.
Na szkolenie będą się składać trzy współzależne nurty:
1) Szkolenie UMIEJĘTNOŚCI TRENERSKICH – celem jest wzmacnianie kompetencji związanych z prowadzeniem grup zadaniowych oraz planowaniem i realizowaniem warsztatów grupowych.
2) Kształtowanie UMIEJĘTNOŚCI ZARZĄDZANIA PROJEKTEM – celem jest rozwijanie zasobów potrzebnych do działania projektowego w szerokim kontekście społecznym i instytucjonalnym. Uczymy pracy nad projektem z wykorzystaniem generatorów wniosków wymaganych w programach Unii Europejskiej i grantodawców z EU i spoza EU.
3) Wzmacnianie KOMPETENCJI LIDERSKICH – celem jest kształtowanie umiejętności działania ukierunkowanego na zmianę w firmie, organizacji oraz na animowanie i zrównoważony rozwój grup oraz społeczności.
Wymienione wyżej obszary są tradycyjnie proponowane w oddzielnych formułach szkoleniowych, natomiast w prezentowanym programie stanowią one spójną całość.
Metoda pracy:
Każde spotkanie będzie realizowane metodą warsztatową. W ramach trzech spotkań uczestnicy będą poddawać superwizji warsztaty przeprowadzone we własnej (biorącej udział w niniejszym programie) grupie lub swoją pracę warsztatową zrealizowaną poza własną grupą.
Grupa warsztatowa liczy od 16 do 20 osób
Uczestnicy otrzymują:
certyfikat ukończenia szkolenia zawierający podstawowe dane o zrealizowanej tematyce, ilości odbytych godzin i osobach prowadzących
materiały edukacyjne związane z realizowanymi tematami
profesjonalną pomoc w przygotowaniu własnych projektów
PROGRAM
1. WYJAZDOWY TRENING INTEGRACYJNY
2. PROCES GRUPOWY W PRACY WARSZTATOWEJ
3. TWORZENIE MODELU ZMIANY DLA POTRZEB PROJEKTU EDUKACYJNEGO I METODOLOGIA PLANOWANIA STRATEGICZNEGO
4. Warsztat z Ekspertem: ANALIZA TRANSAKCYJNA W PRACY WARSZTATOWEJ
5. PROJEKTOWANIE INTERAKCYJNE I ZARZĄDZANIE PROJEKTEM
6. METODYKA WARSZTATOWA I NARZĘDZIA EWALUACJI
7. SUPERWIZJA PRACY WARSZTATOWEJ ZREALIZOWANEJ W GRUPIE SZKOLENIOWEJ
8. SUPERWIZJA PRACY WARSZTATOWEJ ZREALIZOWANEJ W OTOCZENIU EDUKACYJNY
9. SUPERWIZJA PRACY WARSZTATOWEJ ZREALIZOWANEJ W SEKTORZE GOSPODARCZYM, PUBLICZNYM I SPOŁECZNYM
10. KOMPETENCJE PRZYWÓDCZE TRENERA. PLANOWANIE PRACY TRENERSKIEJ
Rekrutacja została rozpoczęta i potrwa do końca maja 2009 lub do wyczerpania miejsc.
ZAMÓW SZCZEGÓŁOWĄ BEZPŁATNĄ OFERTĘ
agaros@amu.edu.pl
dr Agnieszka Rosińska – nauczyciel akademicki, adiunkt w Instytucie Psychologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, wykładowca i promotor prac dyplomowych na Studium Psychologia w Zarządzaniu przy UAM, od 1999 tutor projektów edukacyjnych na Studium Pedagogicznym przy Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, wieloletni trener-praktyk, od 1996 trener programu Agrolinia Funduszu Współpracy w projekcie szkolenia liderów lokalnych, od 2003 roku trener Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich, uczestniczyła w studyjnych wyjazdach szkoleniowych dla trenerów do Irlandii, Francji, Niemczech, współuczestniczy w interdyscyplinarnych projektach edukacyjnych adresowanych do grup i społeczności, prowadzi warsztaty grupowe, zrealizowała ponad 1000 godzin warsztatowych w pracy z grupą i ponad 800 godzin treningu interpersonalnego, prowadzi szkolenia dla sektora społecznego, publicznego i biznesu.