Joanna M. Wiśniewska:
Izabela Siuda:
Owszem Turcja jest krajem latwym do podrozowania, ale dodajmy: dla mezczyzn ;)Samotnie podrozujacym kobietom jednak odradzalabym wyprawy na wschod Turcji. generalnie samotne wypady do Turcji moga sie okazac bardzo uciazliwe dla kobiety, nie mowiac o tym, ze w najgorszym wypadku moga sie nawet skonczyc bardzo zle (przyklad wloskiej artystki zamordowanej przez kierowce TIR-a w poblizu badz co badz Satmbulu). na poczatek polecalabym Stambuł albo Riwiere i jednak z biurem podrozy. Dla imprezewiczow Alanya, dla wyciszonych np. Kemer, dla nostalgicznych wybrzeze Morza Czarnego, np. Unye, dla wszystkich Kapadocja :)Izabela Siuda edytował(a) ten post dnia 23.07.08 o godzinie 20:14

kiedy najpierw jesteś na wschodzie turcji a potem jedziesz do kapadocji mozesz sie nieco rozczarować.. przynajmniej tłumem turystów i bramkami na bilety ;-( zatem może najpierw kapadocja (polecam poszwendanie się na dziko np. w zelve) w drodze na wschód ;-), po drodze wulkan nemrut dagi, wyspa akdamar, isak pasa sarayi, ararat..
ja jechalam sama z ankary do dogubayazit.. nie było niebezpiecznie.. wrecz przeciwnie, w autobusie bardzo miła obsługa i atmosfera..
W autobusach maja zasade ze z kobieta powinna siedziec kobieta no i logiczne z mezczyzna mezczyzna.bardzo mi sie podoba ze daja jedzienie podczas podrozy i picie :)
oczywiscie tez daja np chusteczki nasaczone perfuma albo leja na rece-ma to znak ze przychodzi sie z czystymi rekoma,tzn nic do ukrycia ;)

501 007 072
501 007 808
Dzwoń i pytaj

Pozdrawiam,
Rafał

Karolina Maria Alchimowicz:

no niestety.. jadąc (na szczęście podróż około godziny trwała) w busiku kierowca przesadził mojego chłopaka gdzieś w inne miejsce żeby koło mnie mogła usiąść kobieta.. w stronę powrotną nie dałam się już zrobić w balona i zainterweniowałam już na początku podróży i siedzieliśmy jak chcieliśmy ;-)
Paweł Kaczkan

Udanego urlopu
Pzdr

Temat: Turcja- co polecacie

Z Turcji wróciłem tydzień temu.
Z waluty polecam małe nominały dolarowe najlepiej 1 oraz Euro. Oni są tam przyzwyczajeni do turystów z Rosji a oni płacą w dolarach. Przy płaceniu w Euro można wytargować lepszą cenę. Natomiast całkowicie nie opłaca się kupować tanich rzeczy płacąc Euro. Zazwyczaj napoje kosztujące 1 dolar kosztują 1 euro.

Jeżeli chodzi o ląd to do zwiedzenia jak wyżej podawali. Jeżeli o morze to lepiej wybrać się do Egiptu nad morze czerwone Turcja jest bez szans.

Kiedy kupujesz wycieczki u Turków uważaj. Obiecują złote góry a wychodzi byle co. Moje doświadczenie wypad do Pamukale. Dla mojego 3 letniego synka miało być miejsce siedzące - nie było, jedenie miało być gratis - jedynie kolacja była w cenie reszta kosztowała, w autobusie miała być toaleta - nie było. Bilety wstępu dodatkowo płatne. Szkoda gadać, jakbym zapytał go czy jedzie z nami królowa angielska to też by potwierdził.
Lepiej już kupić je u polskich rezydentów bo po podliczeniu wszystkich kosztów wyjdzie na to samo. Ewentualnie jeżeli zorganizujesz 4-5 osób to najlepszym rozwiązaniem na jednodniową wycieczkę jest wynajęcie auta. Tylko kierowca musi być dobry. Turcy jeżdzą jak wariaci co nieraz po górskich szlakach jest niebezpieczne.

Małgorzata Ś.:
Ja własnie wybieram sie do Turcji z dniem 27 sierpnia. Na przepiękną plaże Klepatry- w Alanyi- z okna hotelu mam piękny widok na morze i wzniesienia okalajace zatokę-mmmhmmm....rozmarzyłam sie trochę;-). Jadę tam pierwszy raz ale czytając komentarztye na tym formu już nie żałuję.
O!! ja tez wybieram sie do Turcji 27 sierpnia tyle że do Side. Juz sie nie moge doczekac:-)))

Temat: Turcja- co polecacie

To dziwne ale prawdziwe,troszke mnie zasoczylo poniewaz tez mam faceta ale zawsze razem siedzielismy :) ale przy wiekszej grupie trzeba niestety brac pod uwage "dopasowanie"..
Joanna M. Wiśniewska:
Karolina Maria Alchimowicz:

Temat: Turcja- co polecacie

Side jest bardzo ladne :)

Magdalena W.:
Małgorzata Ś.:

Temat: Turcja- co polecacie

Niecały miesiąc temu wróciłam z Turcji ,byłam w Side i także polecam to miejsce :)
Ja mieszkałam niedaleko centrum Side, plaże tam są dość wąskie, ale można się przyzwyczaić, woda cieplutka. Miasteczko bardzo urokliwe i też ma swoje zabytki warte zobaczenia.

Standardowo wybrałam wycieczkę do Pamukkale, niesamowite miejsce. Zgadzam się z tym, że tarasy są już zniszczone, podobno mają je całkowicie zamknąć dla ruchu turystycznego, zobaczymy.
Byłam tylko w Pamukkale, ale podczas przejazdu rezydentka z biura podróży bardzo dużo opowiadała o Turcji, i te informacje zachęciły minie do tego, aby jeszcze wrócić do Turcji, bo jest to kraj jak jedno wielkie muzeum i nie tylko :)

Dla tych którzy myślą o zakupach: skóry złoto itp. ….Ze znajomymi zorganizowaliśmy sobie wycieczkę „zakupową” do Alanii, bo w Side było drogo. Nie ma sensu wykupywać wycieczki u rezydentów, bo trzeba zapłacić za nią, a tak można zadzwonić po kierowcę z jednego ze sklepów i przewóz jest za darmo w obie strony. I jeszcze zaprowadzą do innych sklepów- ręka rękę myje ;) Mam namiary na sklep i telefon- jeśli jest ktoś zainteresowany.

Jeśli chodzi o walutę, to przede wszystkim drobne nominały, dolary czy euro- obie waluty chętnie przyjmują :) nie trzeba wymieniać waluty na Lirę Turecką, na bazarach i w sklepach można płacić w dolarach lub euro.

Pierwszy raz byłam w Turcji, poważnie myślę nad tym, aby w przyszłym roku też tam pojechać, bo jeszcze jest duuużo miejsc do zobaczenia

...Izabela S. edytował(a) ten post dnia 10.01.11 o godzinie 15:44

Ja w czerwcu spędziłam cudowny tydzień w Gumbet koło Bodrum. Przepiękne miejsce na Wybrzeżu Egejskim. Cudowne góry, wzgórza, turkusowe wody, smaczne jedzonko i przemili ludzie!
Wracam we wrześniu w to samo miejsce!Polecam:)

Temat: Turcja- co polecacie

Jesli chodzi o posilki w czasie wycieczek po Turcji to we wszystkich biurach podrozy, polskich i tureckich, obowiazuje ta
sama zasada. Placi sie zawsze dodatkowo za napoje i wstepy, tylko posilek jest wliczony. Ceny u Turkow sa czasem nawet o polowe
nizsze.

Śniadanie i obiad były dodatkowo płatne. Tylko kolacja była w cenie.
U arabów trzeba było się ostro targować ale jak powiedzieli tak było a nie wciskali kitu.
Marcin Kopczyk

Marcin Kopczyk Konsultant, Retail
Leasing, Koordynator
ds. Najemców; Zar...

zapraszam do grupy TURCJA http://www.goldenline.pl/grupa/turcja
tam wszystkie tego typu zagadnienia są szeroko opisane:)
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Paweł Zięba:
To gdzie Ty, przepraszam byłeś? w Turcji czy u arabów?

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Paweł Zięba:
To gdzie Ty, przepraszam byłeś? w Turcji czy u arabów?

chyba chodzi o to że wcześniej Paweł Z. gościł u Arabów i tam nie było wciskania kitu a w Turcji był, ja tak to zrozumiałam..

Dziękuję Joanno,
o to właśnie mi chodziło.

Magdalena R.:

....a ja po powrocie z Turcji mówiłam, że następnym razem polecę w inne miejsce i tak 4 razy pod rząd byłam w Alanyii za każdym razem z innym biurem podróży. Teraz jednak (koniec sierpnia)wybrałam Marmaris no i zobczymy.....

Temat: Turcja- co polecacie

A ja 30.08 wylatuje do istanbulu i konyi - moze polecicie jakies niedrogie hotele. I czy na pewno nie bede mial problemu z otrzymaniem wizy na lotnisku (jade indywidualnie)

Edgar Klusa:

nie, za wizę się po prostu płaci, to jest formalność, no chyba że turcy znajdą na ciebie jakiegoś haka ;-)

Temat: Turcja- co polecacie

hehe. Oby nie:-) Ale haka mozna znalezc chyba na kazdego;-)

Co polecacie w pazdzierniku??