Krzysztof Chałupczak

Krzysztof Chałupczak Od zawsze na swoim

Temat: Tui, Neckerman

Jolanta I.:
Krzysztof C.:
Jolanta I.:
, a wolę dać w paszport 10$
To się po prostu nazywa łapówka.


I....? Zgłosisz to gdzieś?
Doniesiesz? Bo noe bardzo rozumiem ten komentarz.

Edt.Tak, jest to jedyna forma łapówki jaką daję raz w roku a teraz rzuć kamieniem.Dziękuję.
Pozostawiam to ocenie Twojego sumienia.

konto usunięte

Temat: Tui, Neckerman

Krzysztof C.:
Pozostawiam to ocenie Twojego sumienia.

Wow, jeszcze jakieś święte teksty czy inne jakże cenne porady? [pytanie retoryczne].
A teraz ad rem, bo jak zwykle robisz OT.
Krzysztof Chałupczak

Krzysztof Chałupczak Od zawsze na swoim

Temat: Tui, Neckerman

W TUI i Neckermanie (ale również w wielu innych biurach) są jasne reguły gry. Dokładnie wiemy, co kupujemy. Bardzo często w wskazanym hotelu mamy wybór droższych i tańszych pokoi z ich dokładnym opisem.
Osobiście preferuję takie rozwiązania, a wkładanie pieniędzy w paszport uważam za buractwo.

konto usunięte

Temat: Tui, Neckerman

Zgadzam się z opinią Krzysztofa nt. 10$.
Ale dyskusja zaczyna przypominać forum tanie na Onecie czy WP a to już jest poniżej mojej godności. Wyłączam się.
Szkoda czasu i nerwów na czytanie niektórych komentarzy.
Boję się że za chwilę polecą wyzwiska i oskarżenia o nielegalną reklamę na GL biur "X" i "Y".

konto usunięte

Temat: Tui, Neckerman

Krzysztof C.:
Osobiście preferuję takie rozwiązania, a wkładanie pieniędzy w paszport uważam za buractwo.


Czy bakszysz w krajach arabskich też uważasz za buractwo?
Bo po co zostawiać panu sprzątaczowi drobne, skoro hotel płaci mu pensję i jego obowiązkiem jest sprzątanie pokoi...

Edt.Śmiem przypuszczać, że w takim razie łapówką nazwałbyś także np. gifty jakie handlowcy wręczają swoim klientom? Można i tak, widocznie pojęcie łapówki jest dość względne.Ten post został edytowany przez Autora dnia 25.07.13 o godzinie 21:38

konto usunięte

Temat: Tui, Neckerman

A propos Neckermanna jak widać, nie zawsze jest tak różowo:
http://www.goldenline.pl/forum/678886/neckermann-zada-...
Monika Zarach

Monika Zarach Być cały czas w
biegu... Własna
firma,kilka
zainteresowań...

Temat: Tui, Neckerman

Moi drodzy,w każdym biurze dowiecie się jaki pokój kupujecie i zawsze jest to zawarte w umowie. Tyle że nie zawsze klient przywiązuje wagę do rodzaju pokoju bo chce jak najtaniej. Zawsze,ale to zawsze klient ma informację o pokoju jaki jest w ofercie. Więc nie wiem skąd ta cała dyskusja... Nie zawsze u danego organizatora można kupić pokój delux,premium czy lepszy standard typu willa. Korzystałam niejednokrotnie z większych biur -wybaczcie,że nie będę wymieniać - i wcale nie byłam zadowolona z potraktowania nas jako klientów. Owszem bywają wpadki i ja radzę zawsze zabierać ze sobą umowy do hotelu,ponieważ w razie co masz dowód,że taki pokój ci się należy. Gdybym wtedy tej umowy przy sobie nie posiadała moje wakacje byłyby zmarnowane,a pokój jaki miałam zaoferowany to pokój bez możliwości zamiany na inny - jeden z najgorszych jaki można otrzymać w ofercie. Ale podobała mi się rekompensata w postaci innego hotelu,lepszym pokojem,winem na łóżku oraz samochodem na trzy dni gratis. To się nazywa wyjść z twarzą z niefajnej sytuacji. W głównej mierze zależy to od rezydenta jak naprawić może przykrą sytuację na wakacjach. Nawet najlepszym wpadki się zdarzają.
A to,że inni preferują tylko TUI czy Neckermanna to niech tak zostanie. Każdy ma swojego ulubionego organizatora,po co przekonywać innych na siłę. Każdy ma własne doświadczenia w tym temacie i już.
Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Tui, Neckerman

Jolanta I.:
Krzysztof C.:
Jolanta I.:
, a wolę dać w paszport 10$
To się po prostu nazywa łapówka.


I....? Zgłosisz to gdzieś?
Doniesiesz? Bo noe bardzo rozumiem ten komentarz.

Edt.Tak, jest to jedyna forma łapówki jaką daję raz w roku a teraz rzuć kamieniem.Dziękuję.

Z mojego punktu widzenia to już nie jest kwestia donoszenia ale przyzwoitość nakazuje nie wypisywać takich rzeczy no ale jak ktoś słusznie zauważył, każdy ma jakieś sumienie, gdybym osobiście takie rzeczy robił, to raczej bym nie ogłaszał tego wszem i wobec. w myśl zasady "tiszej jedziesz dalsze budziesz" i nie psułbym innym wyjazdów bo być może ktoś też korzystał i może czuć się zbulwersowany taką akcją tyle z mojej strony

konto usunięte

Temat: Tui, Neckerman

Rafał K.:
Z mojego punktu widzenia to już nie jest kwestia donoszenia ale przyzwoitość nakazuje nie wypisywać takich rzeczy no ale jak ktoś słusznie zauważył, każdy ma jakieś sumienie, gdybym osobiście takie rzeczy robił, to raczej bym nie ogłaszał tego wszem i wobec. w myśl zasady "tiszej jedziesz dalsze budziesz" i nie psułbym innym wyjazdów bo być może ktoś też korzystał i może czuć się zbulwersowany taką akcją tyle z mojej strony

Nie demonizuj tego, co było napisane w środku postu [jakoś nikogo tak nie bulwersuje jak co rusz np. na GL ktoś pyta jak nie płacić mandatu (sic!)] ale rozumiem, że jako święcie oburzony rzucasz kamieniem? OK, Twoje prawo a skoro tak, to jak się to Twoje święte oburzenie ma do bakszyszu?
Krzysztof Chałupczak

Krzysztof Chałupczak Od zawsze na swoim

Temat: Tui, Neckerman

Jolanta I.:
a skoro tak, to jak się to
Twoje święte oburzenie ma do bakszyszu?
Bakszysz jest napiwkiem i generalnie powinien być wręczany po wykonaniu usługi. Tak uczy Koran. Natomiast banknot w recepcji przed uzyskanie pokoju, aby otrzymać lepszy pokój jest łapówką.
I na koniec, jak ktoś za łapówkę otrzyma lepszy pokój, to ktoś inny dostanie gorszy.

konto usunięte

Temat: Tui, Neckerman

Krzysztof C.:
Bakszysz jest napiwkiem i generalnie powinien być wręczany po wykonaniu usługi. Tak uczy Koran. Natomiast banknot w recepcji przed uzyskanie pokoju, aby otrzymać lepszy pokój jest łapówką.

Jak widać:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Bakszysz

jest bardzo cienka, by nie powiedzieć płynna granica między jednym a drugim.
I na koniec, jak ktoś za łapówkę otrzyma lepszy pokój, to ktoś inny dostanie gorszy.

Piszesz tak jakby ktoś kogoś wyrzucał z pokoju co jest ewidentną bzdurą, nie raz i nie dwa było tak, że taki pokój stał pusty-pewnie dlatego, że to nie był szczyt sezonu- ale co Ty możesz o tym wiedzieć? [pytanie retoryczne].
EOT.
Piotr M.

Piotr M. Lubię to, co robię.

Temat: Tui, Neckerman

Co do tej korupcji, troszkę się nią zajmuję od strony praktycznej:

W rozumieniu art. 1 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. z 2006 r. Nr 104, poz. 708) korupcją jest obiecywanie, proponowanie, wręczanie, żądanie, przyjmowanie przez jakąkolwiek osobę, bezpośrednio lub pośrednio, jakiejkolwiek nienależnej korzyści majątkowej, osobistej lub innej, dla niej samej lub jakiejkolwiek innej osoby, lub przyjmowanie propozycji lub obietnicy takich korzyści w zamian za działanie lub zaniechanie działania w wykonywaniu funkcji publicznej lub w toku działalności gospodarczej.

Ta definicja jest taka, że 10 USD w paszporcie to łapówka ale i bakszysz czy napiwek dla kelnera to też łapówka (przyjmowanie obietnicy, bo taki zwyczaj i oczekiwanie nienależnej korzyści za działanie). W świetle tej definicji możesz iść siedzieć za to, że np jesteś ładną laską i przyjmujący cię lekarz miał erekcje z orgazmem (nienależna korzyść osobista)

W rozumieniu art. 2 cywilnoprawnej konwencji o korupcji sporządzonej w Strasburgu dnia 4 listopada 1999 r. (Dz. U. z 2004 r. Nr 244, poz. 2443) korupcją jest żądanie, proponowanie, wręczanie lub przyjmowanie, bezpośrednio lub pośrednio, łapówki lub jakiejkolwiek innej nienależnej korzyści lub jej obietnicy, które wypacza prawidłowe wykonywanie jakiegokolwiek obowiązku lub zachowanie wymagane od osoby otrzymującej łapówkę, nienależną korzyść lub jej obietnicę.

Ważne jest sformułowanie "które wypacza prawidłowe wykonywanie jakiegokolwiek obowiązku" więc jeżeli recepcjonista przydziela pokoje wg widzimisię (ale już nie losowo, czy wg jakiegoś klucza, lub rezerwacji) to łapówki nie ma!!!!

Poza tym jest słynna podróżniczo łapówkarska maksyma "kto smaruje ten jedzie" I korzystam z tego nagminnie!!!.
Wczoraj wróciłem ze słodkiego byczenia się w Turcji i drobna kwota (2-3 liry około 3-5 PLN) wręczana rano kelnerowi powodowała, że nie czekaliśmy na stolik w czasie obiadowego tłoku, wino i cola zjawiały się momentalnie na stole. Niemiec nie mógł się doprosić o dolewkę a mi kelner sam proponował.
Więc choć zawodowo zajmuję się, m in zwalczaniem korupcji, to wierzę i stosuję potęgę bakszyszu/napiwku.

konto usunięte

Temat: Tui, Neckerman

Piotr M.:
Co do tej korupcji, troszkę się nią zajmuję od strony praktycznej:

W rozumieniu art. 1 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o

Aha, i jak się to ma do stosowania np. w Egipcie? :P

Ważne jest sformułowanie "które wypacza prawidłowe wykonywanie jakiegokolwiek obowiązku" więc jeżeli recepcjonista przydziela pokoje wg widzimisię (ale już nie losowo, czy wg jakiegoś klucza, lub rezerwacji) to łapówki nie ma!!!!

A łyżka na to niemożliwe :)

Poza tym jest słynna podróżniczo łapówkarska maksyma "kto smaruje ten jedzie" I korzystam z tego nagminnie!!!.
Wczoraj wróciłem ze słodkiego byczenia się w Turcji i drobna kwota (2-3 liry około 3-5 PLN) wręczana rano kelnerowi powodowała, że nie czekaliśmy na stolik w czasie obiadowego tłoku, wino i cola zjawiały się momentalnie na stole. Niemiec nie mógł się doprosić o dolewkę a mi kelner sam proponował.
Więc choć zawodowo zajmuję się, m in zwalczaniem korupcji, to wierzę i stosuję potęgę bakszyszu/napiwku.

Powinieneś to chyba wytłuścić i podkreślić, bo Krzysztof Ch.-zagorzały przeciwnik łapówek!!!! chyba tego nie doczytał i plusa Ci dał z rozpędu:).

Edt.Literka.
Edt.2 i jeszcze tym święcei oburzonym polecam:
http://www.goldenline.pl/forum/593544/jak-to-jest-z-ty...Ten post został edytowany przez Autora dnia 25.07.13 o godzinie 22:39
Monika Zarach

Monika Zarach Być cały czas w
biegu... Własna
firma,kilka
zainteresowań...

Temat: Tui, Neckerman

Piotr M.:
Co do tej korupcji, troszkę się nią zajmuję od strony praktycznej:

W rozumieniu art. 1 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. z 2006 r. Nr 104, poz. 708) korupcją jest obiecywanie, proponowanie, wręczanie, żądanie, przyjmowanie przez jakąkolwiek osobę, bezpośrednio lub pośrednio, jakiejkolwiek nienależnej korzyści majątkowej, osobistej lub innej, dla niej samej lub jakiejkolwiek innej osoby, lub przyjmowanie propozycji lub obietnicy takich korzyści w zamian za działanie lub zaniechanie działania w wykonywaniu funkcji publicznej lub w toku działalności gospodarczej.

Ta definicja jest taka, że 10 USD w paszporcie to łapówka ale i bakszysz czy napiwek dla kelnera to też łapówka (przyjmowanie obietnicy, bo taki zwyczaj i oczekiwanie nienależnej korzyści za działanie). W świetle tej definicji możesz iść siedzieć za to, że np jesteś ładną laską i przyjmujący cię lekarz miał erekcje z orgazmem (nienależna korzyść osobista)

W rozumieniu art. 2 cywilnoprawnej konwencji o korupcji sporządzonej w Strasburgu dnia 4 listopada 1999 r. (Dz. U. z 2004 r. Nr 244, poz. 2443) korupcją jest żądanie, proponowanie, wręczanie lub przyjmowanie, bezpośrednio lub pośrednio, łapówki lub jakiejkolwiek innej nienależnej korzyści lub jej obietnicy, które wypacza prawidłowe wykonywanie jakiegokolwiek obowiązku lub zachowanie wymagane od osoby otrzymującej łapówkę, nienależną korzyść lub jej obietnicę.

A jak to się ma do praktyk restauracji gdzie doliczają automatycznie napiwek 10% po zakończonej konsumpcji? Jaką to ma nazwę w prawie? Mam na myśli nasze restauracje - bo kraje arabskie to kraje arabskie,ich nasze prawo nie dotyczy. To tak jak turek przyjedzie do nas i przejdzie na czerwonym świetle i dostanie mandat. Musi znać nasze obyczaje, a nie jak u siebie przechodzić przez ulice jak mu się widzi. Więc kto chce ten stosuje bakszysz,a kto nie chce niech nie daje, ale skoro wspomniałeś o prawie to mnie to zainteresowało.
Piotr M.

Piotr M. Lubię to, co robię.

Temat: Tui, Neckerman

Monika Z.:
A jak to się ma do praktyk restauracji gdzie doliczają automatycznie napiwek 10% po zakończonej konsumpcji? Jaką to ma nazwę w prawie?

Ciekawe, nie mam bladego pojęcia.
Krzysztof Chałupczak

Krzysztof Chałupczak Od zawsze na swoim

Temat: Tui, Neckerman

Piotr M.:
Monika Z.:
A jak to się ma do praktyk restauracji gdzie doliczają automatycznie napiwek 10% po zakończonej konsumpcji? Jaką to ma nazwę w prawie?

Ciekawe, nie mam bladego pojęcia.
Jeżeli ten napiwek doliczany jest "automatycznie", tzn wykazywany w systemie fiskalnym to tematu nie ma.
Jeżeli nie jest, to jest to naruszenie ustawy karno-skarbowej.
Monika Zarach

Monika Zarach Być cały czas w
biegu... Własna
firma,kilka
zainteresowań...

Temat: Tui, Neckerman

Dziękuję bardzo za odpowiedź. No i tym tropem doszliśmy do tego,że w naszym kochanym kraju dostaje się napiwki - często nielegalnie jak się okazuje - i to czasami nie małe i nikt nie mówi,że to jest łapówka. Mam na myśli restauracje i hotele. Bo to jest "normalne" . Są klienci,którzy z góry płacą za usługę bo chcą mieć pełen profesjonalizm. I nikt się nie czepia,za to uczepiliście bakszyszu.
Krzysztof Chałupczak

Krzysztof Chałupczak Od zawsze na swoim

Temat: Tui, Neckerman

Monika Z.:
Dziękuję bardzo za odpowiedź. No i tym tropem doszliśmy do tego,że w naszym kochanym kraju dostaje się napiwki - często nielegalnie jak się okazuje -
A co jest nielegalnego w napiwkach ? Bo nie bardzo rozumiem.

konto usunięte

Temat: Tui, Neckerman

Wykluczenie TUI z PIT:

"Polska Izba Turystyki reprezentując interesy gospodarcze zrzeszonych w niej przedsiębiorstw, broniąc godności i praw swoich członków, a także realizując zadania kształtowania i upowszechniania zasad etyki w działalności gospodarczej nie może pozostać neutralna wobec działań TUI Poland Sp.z o.o.

TUI Poland sp. z o.o. jest od wielu lat obecna na polskim rynku usług turystycznych. W okresie tym nawiązała współpracę z setkami agentów, z niektórymi współpracowała nawet kilkanaście lat. Umowa agencyjna jest umową należącą do grupy umów o świadczenie usług, wymagającą szczególnego zaufania stron. Nosi znamiona trwałości i skierowana jest na stałe pośredniczenie lub stałe dokonywanie czynności prawnych w imieniu dającego zlecenie. Niewątpliwie przez okres kilkunastu lat współpracy pomiędzy agentem a TUI Poland doszło do ukształtowania wzajemnego zaufania oraz poszanowania praw każdej ze Stron. Na uwagę zasługuje okoliczność, iż na zbudowanie w Polsce marki TUI Poland przyczyniły się również wieloletnie działania agentów.

Niestety działania TUI Poland podejmowane od 2012 r. zniweczyły te kilkanaście lat wspólnej pracy. W pierwszej kolejności agentom została narzucona umowa skonstruowana bez należytej i dotychczasowej dbałości o równoprawność praw i obowiązków stron umowy. Następnie dokonano wypowiedzenia umów agencyjnych, bez podania przyczyny na bezprecedensową w Polsce skalę. Dodatkowo, po wypowiedzeniu ww. umów TUI Poland rozpoczęła nieetyczne działania informacyjne wobec nabywców usług turystycznych narażając agentów na utratę dobrego imienia i wiarygodności wśród dotychczasowych klientów obsługiwanych przez biura agencyjne TUI Poland, którym wypowiedziano umowy.

Powyższe działania naruszyły, naszym zdaniem, postanowienia Kodeksu Etyki Koncernu TUI. Do jego przestrzegania zobowiązany jest każdy pracownik koncernu, w tym również, a może przede wszystkim, przedstawiciele kadry zarządzającej. Zgodnie z zapisami Kodeksu, TUI jest „solidnym i uczciwym partnerem biznesowym. Dotyczy to zarówno współpracy krajowej, jak też międzynarodowej. TUI traktuje partnerów biznesowych profesjonalnie, uczciwie, odnosi się do nich z szacunkiem, a działania firmy są transparentne. Kodeks powinien być stosowany przez wszystkie firmy, w których większościowe udziały pośrednio lub bezpośrednio posiada TUI AG. "Kodeks praktyk powinien być stosowany, na ile jest to możliwe, przez inne firmy powiązane, a także w relacjach z dostawcami i przedstawicielami.” Wszakże czytamy w nim także, że „nieprzestrzeganie i pogwałcenie Kodeksu nie będzie tolerowane. W interesie wszystkich pracowników firmy każde tego typu zachowanie będzie rygorystycznie eliminowane. Wszelkie instrukcje wydane w sprzeczności z zapisami Kodeksu nie mają mocy i powinny być zgłaszane.”

Decyzje TUI Poland sp. z o.o. wobec własnych partnerów, stoją w naszej ocenie w sprzeczności z ww. postanowieniami Kodeksu Etyki Koncernu TUI, a także etyką biznesową. Zgodnie z definicją, „etyka w działaniu przejawia się w nawiązywaniu i utrzymywaniu współpracy z partnerami. Odnosi się do takich spraw, jak poszanowanie kontrahentów, dostawców, inwestorów, klientów, konkurencji, uczciwe wykonywanie zobowiązań, dostarczanie klientom wartościowych towarów i usług, stosowanie zasad uczciwej konkurencji (jest to tzw. szlachetna rywalizacja), ale również eliminowanie wszelkich przejawów nieetycznego zachowania wszystkich współpracowników i partnerów, kierowanie się dobrem nie tylko własnym, ale całego społeczeństwa”. „Etyka w biznesie to także (…) stosowanie jasnych i przejrzystych reguł prowadzenia działań biznesowych, odcinanie się od podejrzanych inwestycji, jak również umiejętność przyznania się do błędów, dostrzeganie skutków własnych decyzji i gotowość ponoszenia za nie odpowiedzialności”. [1]

Zastosowana przez TUI Poland strategia biznesowa nie odznaczała się transparentnością ani poszanowaniem własnych kontrahentów. Transparentność oznacza przejrzyste reguły gry w umowie, zatem w odniesieniu do konstrukcji umowy agencyjnej, oznacza chociażby sprecyzowanie warunków, które musi spełnić agent TUI Poland, aby sprzedawać produkt touroperatora. Znając wymogi partnera, jest on w stanie prowadzić swoją politykę sprzedaży. Bez tego narzędzia, zachodzi wysokie prawdopodobieństwo, że agent, który skoncentrował się przede wszystkim na sprzedaż oferty TUI Poland, a z którym bez podania przyczyny rozwiązano umowę znajdzie się z dnia na dzień w bardzo trudnej sytuacji biznesowej.

Wobec owych działań, Polska Izba Turystyki podjęła próbę mediacji z TUI Poland. Spotkanie z przedstawicielami Izby zaowocowało jasnymi deklaracjami ze strony TUI Poland, iż dołoży wszelkich starań w celu wdrożenia podniesionych przez Izbę zagadnień podczas opracowywania projektu przyszłej umowy agencyjnej tak, aby zagwarantować równowagę praw i obowiązków obu stron umowy. W następstwie Izba otrzymała od TUI Poland propozycję zmian, jednak nie pokrywały się one ze stanowiskiem Izby, ani z wcześniejszym pisemnym zobowiązaniem TUI dotyczącymi równowagi praw i obowiązków stron umowy. W konsekwencji, żadne zmiany w umowie nie zostały wprowadzone, a TUI Poland podjęło kolejne, nieetyczne działania.

Bardzo poważne wątpliwości co do poszanowania przez TUI Poland zasad uczciwej konkurencji budzą działania informacyjne TUI Poland skierowane do klientów biur agencyjnych, z którymi rozwiązano umowę. Zdarza się, iż działania te mogą naruszać, nie tylko budowane niejednokrotnie przez lata wizerunek i dobre imię agenta, ale także mogą pośrednio wpłynąć na działalność innych touroperatorów. Pojawiają się bowiem takie sytuacje, iż klient posiadając zaufanie do danego agenta, oferującego mu usługi kilku touroperatorów otrzymuje informacje od TUI Poland o rozwiązaniu współpracujący z danym agentem. Informacja ta może wywołać u klienta mylne przeświadczenie o niefachowym bądź niestarannym działaniu agenta, powodującym w rezultacie wypowiedzenie umowy. Konsekwencją może być naruszenie pozytywnego wizerunku oraz dobrego imienia agenta i rezygnacja danego klienta z jego usług. Co więcej, działania informacyjne TUI Poland mogą wywołać u klienta błędne wyobrażenie o całkowitym zaprzestaniu świadczenia przez agenta usług agencyjnych, również na rzecz innych touroperatorów. W rezultacie, może powstać sytuacja, w której klient nie otrzyma ofert innych touroperatorów współpracujących z danym agentem, ponieważ będzie przeświadczony, iż agent ów zaprzestał prowadzenia jakiejkolwiek działalności. Działania te mogą zatem dotknąć całą branżę usług turystycznych, w tym także innych organizatorów imprez turystycznych. Oprócz tego w naszej ocenie pozostają w sprzeczności z powołanymi powyżej postanowieniami Kodeksu Dobrych Praktyk TUI.

Decyzje TUI Poland w naszej ocenie powinny być przez touroperatora zweryfikowane, a strategia postępowania zmieniona. Niestety podjęte przez spółkę działania zniweczyły budowane przez lata solidne podstawy wzajemnego szacunku, przejrzystych zasad wzajemnej współpracy partnerów biznesowych, przyczyniły się również do pogorszenia wizerunku polskiej branży turystycznej, w tym wizerunku Polskiej Izby Turystyki. Z tego względu Izba wyraża dezaprobatę dla tego typu działań. Wobec okoliczności, iż droga mediacyjna została wyczerpana, a działania nieetyczne są nadal kontynuowane podjęto decyzję o wykluczeniu Tui Poland sp z o.o. z członkostwa w Polskiej Izbie Turystyki.

Z poważaniem

- Paweł Niewiadomski
prezes, Polska Izba Turystyki

http://www.pit.org.pl/index.php?navi=005&id=2031Ten post został edytowany przez Autora dnia 30.11.13 o godzinie 17:23

konto usunięte

Temat: Tui, Neckerman

Piotr M.:
Rafał pobaw się, policz
1. bilet lotniczy, tylko troszke poszukaj okazji
2. hotel, na przykład przez booking.com
3. dolicz samochód, ot tak dla wygody w jakiejś sieciówce, europcar, sixt
4. dodaj ubezpieczenie tylko dobre
5. porównaj z ceną wycieczki BP

moze się okazać, że taniej i fajniej

może, ale nie musi, bywa, ze wychodzi to samo lub drożej i sporo niedogodności co do form płatności za usługi podczas rezerwacji etc etc

Następna dyskusja:

Exim, Neckermann, TUI...




Wyślij zaproszenie do