Temat: Miejsca, które PRZEROSŁY Wasze oczekiwania

Boliwia - Salar de Uyuni - miała być tylko dodatkiem do wyprawy po Peru, ale Salary, Altiplano, kolorowe laguny z flamingami - cudo! A wszystko jakieś 4000m npm.
Anna W.

Anna W. Finanse /
Sprawozdawczość
finansowa / Rynek
kapitałowy

Temat: Miejsca, które PRZEROSŁY Wasze oczekiwania

Polecam Krym. Byłam tam w pierwszej połowie wrzesnia, nie był to zaplanowany wyjazd, raczej spontanicznie i trochę przypadkowo ten pomysł wpadł mi do głowy, więc nie za bardzo wiedziałam czego się spodziewać…
A na Krymie można znaleźć naprawde wiele ciekawych rzeczy – miasta, na pewno warto zobaczyć Sewastopol i Jałte, różnorodne zabytki i wielokulturowe społeczeństwo – Rosjanie, Ukraińcy, Tatarzy, Karaimi, sprzyjający klimat, piękne krajobrazy – szczególnie polecam miejscowość Nowy Świat i spacer ścieżką Golicyna, góry zanurzone w morzu i te nasycone kolory! To miejsce godne polecenia także dla lubiących górskie klimaty, widoki są bardzo malownicze. Na Krymie nie ma zbyt wielu zagranicznych turystów, głównie wypoczywają tam Rosjanie ale baza turystyczna jest w miarę dobrze rozwinięta, jest tam też dość bezpiecznie. A i co ważne pobyt tam nie uszczupli za bardzo portfela ;)
Jak zawsze są i minusy – jest raczej brudno o toaletach nie wspominając, trzeba choć trochę znać rosyjski, gdyż w innym języku trudno jest się dogadać i napisy wszędzie są tylko po rosyjsku i ukraińsku – próżno szukać angielskich… W sklepach czy korzystając z jakiś usług raczej nie usłyszymy: prosze czy dziękuje. Generalnie troche taki lokalny koloryt jak w PRL tylko w znacznie łagodniejszym wydaniu ;) Mimo to naprawdę warto się wybrać.
Rafał M.

Rafał M. bardzo fajny gość

Gruzja
Svaneti - część Gruzji położona w Wysokim Kaukazie, pomiędzy Abchazją a Osetią - powala na kolana, podobnie jak stepowa część kraju na pograniczu z Azerbejdżanem.
Szkoda, że już po...
Marek Pawłowski

Marek Pawłowski Pilot wycieczek,
wykładowca,
dziennikarz
turystyczny

Temat: Miejsca, które PRZEROSŁY Wasze oczekiwania

Z miast, Sankt Petersburg i okolice, piekne i oszalamiajace rozmachem-choc sporo krwi i potu za tym stoi,
Z krajow - ostatnio Kostaryka, Czysta, w niektorych miejscach absolutnie bez drog - tylko lodz albo samolot. Weseli ludzie i piekna przyroda.
Tylko nie San Jose...:)

Przemysław G.:
Egipt! Niezwykłe krajobrazy – bezkresna pustynia łączy się z morzem, można tam zarówno przeżyć burzę piaskową, jak i posłuchać spokojnego dzwięku fal rozbijających się o brzeg lazurowego morza.
Bogactwa naturalne, kulturowe i historyczne Egiptu, jego egzotyczna roślinność, ciepłe, ciągnące się kilometrami, złote plaże i błękitne morze zapraszające do kąpieli sprawiają, że nie można być obojętnym wobec uroków tego kraju. I pewnie za rok równiez wybiorę się do Egiptu.
Pozdrawiam. Przemek.

Cześć!
Spróbuj tym razem Synaj, jeśli byłes za pierwszym razem w Hurghadzie. Stamtąd można wyskoczyć do Petry (Jordania) czy np. m.in. Jerozolimy- coś niesamowitego...
Gorąco polecam- Ania

Temat: Miejsca, które PRZEROSŁY Wasze oczekiwania

Dla mnie to był pierwszy wyjazd do Uzbekistanu. W tym czasie miałam dość dużo pracy, mało czasu a wokół mało informacji o Uzbekistanie. W nocy przed wylotem, udało mi się wyszperać w Internecie jakieś informacje i relacje naszych rodaków z ich wyjazdów:)) W samolocie zaczęłam poznawać Uzbekistan, śledzić wspaniałe relacje innych podróżników. Po kilku kartkach byłam chyba już bardzo podniecona wyjazdem:)) Tym co mogę zobaczyć w tym mało znanym kraju:) Relacje jednego z autorów, byłam tak obrazowe i barwne, człowiek powinien zawodowo pisać - mnie rozkochał w Uzbekistanie. Ale... -rzeczywistość przerosła moje wyobrażenia;)))) Było pięknie, bajkowo, wyjazd przerósł moje oczekiwania (a ja potrafię wyobrazić sobie bajkę:)) Od pierwszego dnia w Taszkiencie mieliśmy wspaniałego przewodnika, który kochał swój kraj i tę miłość przelał na nas. Opowiadał nam wspaniale historie, pokazywał nam przepiękne miejsca z pasją, która wypływała z jego wielkiego uczucia do tego kraju. Dodatkowo przez żołądek do serca - zabierał nas na takie jedzenie, że tylko tubylcy znają takie miejsca - zwykły turysta chyba by nie wszedł do nich, ale okazywało się że jest czysto i nieprawdopodobnie czysto. Jedno co nam przykazał pierwszego dnia - do każdego posiłku, mały kieliszek wódki - to jest ważne w Uzbekistanie i pozwala zdrowo i w dobrym nastroju spędzić wyjazd:))) Uzbekistan tam mnie urzekł: to nie tylko piękne zabytki, to atmosfera, ludzie, sztuka, muzyka, widoki, nawet bazary dla tubylców, oczywiście jedzenie:)) - że półtora roku później wróciłam do Uzbekistanu:))) Niestety był u nich kryzys i ludzie którzy byli tak pogodni, przyjaźni, otwarci i pełni szczęścia za pierwszym razem, byli smutni, trudno było do nich trafić. Na początku nie wiedziałam o co chodzi, co się stało, dopiero jak dotarliśmy do naszego bazaru, gdzie wśród ludzi na nim czułam się jak w domu (to bardzo zaskakujące uczucie, wśród obcych poczuć się jakbyśmy znali ich całe życie:)) dowiedziałam się o trudnej ekonomicznej i gospodarczej sytuacji w Uzbekistanie, co od razu wytłumaczyło smutek w oczach tubylców. Ale uśmiech i życzliwość turysty otwartego na ludzi i kraj, zawsze może wnieść w ich życie trochę uśmiechu i pogody:))
Kolejne miejsce które było dla mnie totalnym zaskoczeniem to Afryka - nigdy nie marzyłam, nie snułam planów o wyjeździe na ten kontynent. Mój pierwszy wyjazd był prawie 9 lat temu do Kenii - od pierwszej żyrafy widzianej z daleka, siedzącej gdzieś w akacjach, aż trudno było ją wypatrzeć, zaczęła się moja wielka miłość i przygoda afrykańska... no i mój wspaniały, wieloletni związek:))) Afryka była dla nas testem zdanym 100 na 100:))) Jeśli bym miała polecać dziś jakieś miejsca to - Namibia:)) Dlaczego? To jest jak z dziećmi, niby wszystkie się tak sam kocha;)) ale jest jakiś rodzynek, który jest z jakiegoś powodu najbliższy serca - dla mnie jest to teraz Namibia, może z czasem znajdę kolejne miejsce w którym się zakocham i będę chciała często wracać:)) Dla mnie Afryka to safari, godziny spędzone na obserwowaniu życia zwierząt, wiem że to nie jest pełny obraz Afryki, ale to jest to, co ja kocham:)
Pozdrawiam, życzę wspaniałych podróży, niezapomnianych wrażeń i dużo uśmiechu:))
Kaśka
Krzysztof B.

Krzysztof B. Product Owner w
Grupie PZU

Temat: Miejsca, które PRZEROSŁY Wasze oczekiwania

Vinales na Kubie. Soczyste kolory, zieleń roślinności przeplatana ceglastymi liniami ferrytowej gleby.

osada Miami i wyspa Utila w Hondurasie - nigdy nie czułem się aż tak "na wakacjach", luźna atmosfera wyspy, zero leżaków i all inclusive.

Rejon Gagry w Abchazji - pierwotna, dzika przyroda. Serdeczni górale dla których kilkunastoletni przyszbysz z Polski był honorowym gościem. Dzikie góry opadające do Morza Czarnego

Canion i Little Canion w Dahab, Egipt.

Zachód słońca oglądany na Wadi Rum w Jordanii.

Mnóstwo takich migawek mi przemyka teraz przed oczami :)Krzysztof Biały edytował(a) ten post dnia 20.11.09 o godzinie 14:13
Krzysztof B.

Krzysztof B. Product Owner w
Grupie PZU

Ania Stąpor:

Dokładnie tak Przemku, dodatkowo zrób kurs nurkowy. Zakochasz się w Dahab, jeżeli lubisz poczuć odrobinę swobody i nie preferujesz spędzania czasu na terenie hotelu - spodoba Ci się. Synaj jest wspaniały i nawet handlujący tam nie są aż tak natrętni.
Sebastian Ż.

Sebastian Ż. Kierownik
Makroregionu

Temat: Miejsca, które PRZEROSŁY Wasze oczekiwania

Wspomniany już wcześniej Laos. Czas zatrzymał się w miejscu.
Piękne krajobrazy, serdeczni ludzie, smaczne jedzenie.

Temat: Miejsca, które PRZEROSŁY Wasze oczekiwania

Ohrid w Macedonii. Podróżowaliśmy sobie po Europie Środkowo-Wschodniej, Bałkanach, jeździliśmy z miasta do miasta i trafiliśmy do Ohridu, w sumie nie mając żadnych oczekiwań co do tego miasta.
Nie zapowiadało się dobrze, uciekliśmy tam z niezbyt ładnej Sofii, wylądowaliśmy w Ohridzie o 3 w nocy, bez pomysłu gdzie iść. Poczekaliśmy, aż zrobi się w miarę jasno i zawędrowaliśmy do centrum miasta nad jezioro. Od razu nas zauroczyło, a potem było tylko lepiej :) Miłe miasto, ładne widoki, przyjemna atmosfera, można zagubić się w uliczkach i podpatrywać życie. Drzewka cytrynowe na balkonach i kiwi zwieszające się z kajpnianej altanki niczym winorośle. Ogromne jezioro i bardzo ciekawe zabytki architektoniczne. Poza tym niedrogo, to takie miejsce jeszcze nie do końca odkryte turystycznie.
Elzbieta Juszczak

Elzbieta Juszczak wlasciciel, ITC

Temat: Miejsca, które PRZEROSŁY Wasze oczekiwania

Mnie przerosla w oczekiwaniach Albania, nieplanowany i nieprzrygotowany wyjazd, bylismy zauroczeni nieskazonymi krajobrazami :gory i morze , dziesiatki kilometrow widokow zapierajacych dech w piersi , woda w morzu krysztal, fenomenalne wykopaliska Butriniti -( chyba lepiej jak Troja) , fantastyczna Gjirokastra . Gorskie wawozy Permeti z bezplatnym dostepem do leczniczych wod termalnych na wiele schorzen. Przecudna muzyka polifoniczna .I trasa Permeti-Korcza ,jak z filmow o dzikim zachodzie ,Polecam dla wybrednych i wymagajacych .Zwiedziwszy juz uprzednio duzy kawal swiata , z pelna odpowiedzialnoscia napisalam jak powyzej.pozdrawiam e
Anna Ciastoń

Anna Ciastoń dziennikarka,
redaktorka

Temat: Miejsca, które PRZEROSŁY Wasze oczekiwania

Emiraty Arabskie. To trzeba po prostu zobaczyć!

Porto.
ostatni bastion dobrych ludzi.
ich noc świętojańską trzeba doświadczyc.
Magdalena Surmacz

Magdalena Surmacz Szukam pracownika z
DOŚWIADCZENIEM do
TUI Centrum
Podróży...

>Krzysztof Biały:
>Vinales na Kubie. Soczyste kolory, zieleń roślinności >przeplatana ceglastymi liniami ferrytowej gleby.

Ja rónież polecam Kubę - calą, no może najmniej Varadero, zjeździlam dużą częśc Kuby samochodem (wyższa szkola jazdy, szczególnie nocą ;-), tam wszystko wygląda jak ze starego filmu, jakby czas się zatrzymal. Ludzie, muzyka, zapach to wszystko sprawia ze chce sie tam wrócić i jak zwykle najmniej ciekawe są miejsca typowo turystyczne, wystarczy zejsć z turystycznych szlaków a wszędzie jest pieknie ;-)Magdalena Surmacz edytował(a) ten post dnia 24.11.09 o godzinie 17:19
Kaja J.

Kaja J. AR Accountant, Cash
Collector

Temat: Miejsca, które PRZEROSŁY Wasze oczekiwania

Bliski Wschód, a konkretnie Jordania + Damaszek (tyle tylko widziałam). Może dlatego że moje oczekiwania były: terroryści, naciągacze, podrywacze, wybuchy bomb i "oś zła", no i że mnie uprowadzą na sprzedaż :) a rzeczywistość: bardzo mili ludzie, egzotyka jak dla mnie wielka (był to mój pierwszy wyjazd poza Europę), wszystko inne niż u nas, bardzo spodobała mi się muzyka - wszędzie obecna oraz jedzenie - uważam że znacznie lepsze niż polskie... z całym szacunkiem dla pieroga jak i również schaboszczaka!
Dorota Szul

folkowe wioski w górach,
wulkan Cotopaxi (ponad 5 000 m.n.p.m.),
wyspy Galapagos
i przejażdzka na dachu pociągu wąwozem górskim;-)

Meksyk, wszystko mi się podobało;-)

USA i Parki Narodowe również rzuciły mnie na kolana w szczególności Utah, Nevada, Colorado i Arizona, rewelacja!!!
W Kaliforni piękny Yosemite.

Świat jest piękny i trzeba go koniecznie podziwiać;-)
Monika S.

Monika S. Sydney - Australia

Adam G.:
Taj Mahal (Agra, Indie) - to chyba jedno z nielicznych bardzo turystycznych miejsc na świecie, które w rzeczywistości jest jeszcze lepsze niż na zdjeciach :-)

podzielam zdanie :)
spodziewałam się, że zupełnej komercji i przereklamowanego słodkiego budynku... tymczasem gdy staje się u progu monumentalniej, pięknej i ciągle jakby "uduchowionej" budowli - zapiera dech w piersi.

i ci ludzie wokół, którzy tak wierzą...Monika S. edytował(a) ten post dnia 25.11.09 o godzinie 23:28

Temat: Miejsca, które PRZEROSŁY Wasze oczekiwania

Zazwyczaj tzw. wyprawy na pustynię i przejażdżki na wielbłądach sa kiczowate- ale w Dahab było super- po szaleństwach jeep'ami puścili nas samych a nie koleś za sznurek 1,5 godz.na wielbłądach wybrzeżem nad urwiskiem (rezerwat- piękne muszle) w temperaturze ponad 40st. - potem pływaliśmy/nurkowaliśmy w 2-ch miejscach Blu Hole etc. a na koniec wspinaczka pod górę i zejście na imprezkę/ognisko ze śpiewami i tańcem tubylców- rewelacja!

Krzysztof Biały:
Ania Stąpor:

Temat: Miejsca, które PRZEROSŁY Wasze oczekiwania

plaże w okolicach Momabsy;-)
Maciej Wodo

Maciej Wodo Właściciel, Maciej
Wodo Nieruchomości

Witam Wszystkich,

Ja, może nieco bardziej przyziemnie, polecam nasze polskie Góry Stołowe. W zasadzie to polecam wszystkie polskie górki, tylko poza sezonem:)

Pozdrawiam,
M

Top 10 - najlepsze miejsca ...