Zuzanna Juśkiewicz

Zuzanna Juśkiewicz Pattsy koordynator

Temat: Nowa strona PKP - nowe możliwości planowania podróży!

Szanowni Miłośnicy Kolejnictwa!

PKP dąży do poprawienia jakości obsługi podróżnych. W związku z tym realizuje program SITKOL System Informacyjny Obsługi Transportu Kolejowego.
Zapraszam do odwiedzenia stron internetowych http://sitkol.pl i http://rozklad.sitkol i zapoznaniu się z nimi. Strony te mają w znaczący sposób ułatwić Państwu planowanie podróży. Wprowadzają wiele nowinek technologicznych, jak choćby śledzenie rzeczywistego ruchu pociągów i komunikacji miejskiej na mapie.
Po zapoznaniu się z możliwościami stron zapraszam do wypełnienia ankiety, która znajduje się na stronie głównej http://sitkol.pl/start . Pozwoli to PKP ciągle polepszać świadczone przez nich usługi i dostosowywać je do Państwa potrzeb.

Pozdrawiam,

Zuza

konto usunięte

Temat: Nowa strona PKP - nowe możliwości planowania podróży!

flaki sie jak na razie wywracaja widzac co sie dzieje - vide korzystajac z usług PKP..zwlaszcza na liniach EX/ IC
a dla jasnosci 2 razy w tygodniu ( niestety) korzystac musze z ich "usług".
Zreszta juz tyle napisano / wylano gorzkich zali ,ze nawet nie ma co rozwijac tematu
A nowe strony www... to niech sobie......( tu spada wymowna zasłona milczenia)

no i cos z interii ( dzisiaj)

Nie ma szans na realizację niektórych inwestycji infrastrukturalnych na kolei. Sytuacja spółki Polskie Linie Kolejowe jest bardzo zła - uważa wiceminister infrastruktury Juliusz Engelhardt.

Stąd - jak zapowiedział - resort będzie wywierał presję na przyśpieszenie jej restrukturyzacji.

Wiceminister powiedział, że nie widzi szans na realizację niektórych inwestycji infrastrukturalnych zapisanych w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko.

- Trzeba dokonać pewnych rewizji tych inwestycji i wprowadzić ograniczenia. Nie ma bowiem szans na ich realizację - powiedział.

Jeszcze niedawno spółka szacowała koszty wszystkich inwestycji zaplanowanych do 2013 roku na 27 mld zł. Teraz wiadomo, że wyniosą one ok. 56 mld zł. Różnica wynika z niedoszacowania wartości prac oraz wzrostu cen.

Wiceminister powiedział, że "widzi jedynie szanse na pozyskanie sumy od 27 do 30 mld - choć nawet i to będzie trudne".

Dodał, że Ministerstwo Infrastruktury usilne zabiega o pieniądze w Ministerstwie Finansów, ale "jest to bicie głową o mur".

Engelhardt powiedział, że środki na inwestycje można by było pozyskiwać z Funduszu Kolejowego. - Z naszych szacunków wynika, że przy obecnej strukturze funduszu można by zadłużyć go na 9 mld zł z przesunięciem pierwszych płatności na 5 do 7 lat - wyjaśnił.

Dodał, że obecnie prowadzone są prace legislacyjne w celu większego wykorzystania FK na cele inwestycyjne. Fundusz Kolejowy gromadzi pieniądze na przygotowanie oraz realizację inwestycji infrastrukturalnych na kolei. Jednym ze źródeł jego finansowania są wpływy z opłaty paliwowej.

Wiceminister zapowiedział także, że stopniowo będą zmniejszane stawki dostępu do infrastruktury kolejowej.

- Mamy świadomość, że są one stosunkowo wysokie - powiedział. - Podczas gdy w Niemczech państwo dopłaca do niej 40 proc, we Francji 50 proc. w Polsce mamy dofinansowanie na poziomie 15 proc. - dodał. Zdaniem wiceministra, zapewnienie takiego poziomu dopłat w Polsce kosztowałoby budżet około 3 mld zł rocznie. - A na to nas nie stać - powiedział wiceminister.

Zdaniem Engelhardta dzisiejsze problemy PKP PLK wynikają m.in. z błędów przeprowadzanej w 2001 roku restrukturyzacji. - Powstała wówczas zła struktura finansowania spółki, która w praktyce na lata zatrzymała wszelkie inwestycje - powiedział. - Dopiero wejście Polski do Unii stworzyło instrumenty, które pozwolą pozyskać niezbędne środki - dodał.

Efekt jest taki, że dziś około 25 proc. linii kolejowych wymaga natychmiastowej modernizacji, a jedynie na piątej części pociągi mogą rozwijać prędkość powyżej 120 km/h.

NO COMMENTKrzysztof Stasiak edytował(a) ten post dnia 25.03.09 o godzinie 09:23

Następna dyskusja:

Nowe Forum Turystyczne




Wyślij zaproszenie do