Temat: podróżujcie z dziećmi

Czekam na Wasze doświadczenia, przemyślenia, przygody i cudowne wspomnienia....

Temat: podróżujcie z dziećmi

Od samego poczatku podróżujemy z naszym Maćkiem (rocznik 2000). W pierwszą podróż pojechaliśmy gdy miał 5 miesięcy. Potem już regularnie wyjeżdżaliśmy - zawsze razem z nim. Nieodmiennie szokują nas rodzice, którzy oznajmiają, że jadą na wakacje sami żeby odpocząć od dzieci. Uważamy, że przy dziesiejszym tempie i czasie pracy, wakacje to jedyny czas żeby być naprawdę razem. Ponadto podróże cudownie rozwijają dzieci intelektualnie, zaś przebyte przygody wiążą dzieci z rodzicami. W naszym przypadku pewne wyzwanie stanowiły miejsca w które jeździmy. Ponieważ w latach 80-tych zjeździliśmy Polskę, w latach 90-tych Europę i okolice, obecnie konsekwentnie eksplorujemy inne kontynenty. Okazuje sie jednak, że podróż z dzieckiem do Azji nie jest żadnym problemem. Wręcz przeciwnie Maciej świetnie się sprawdza jako towarzysz podróży. Na początku jako bierny uczestnik, teraz (od dwóch lat) planuje wyjazdy wspólnie z nami. Nasze eskapady organizujemy dlatego że kochamy podóżować, poznawać ludzi, obyczaje, miejsca. Ponadto mamy nadzieję że nasz przykład zachęci i ośmieli innych rodziców do podróżowania ze swoimi pociechami. Jeśli ktoś nie czuje się pewnie, to nie musi jechać bardzo daleko - można zabrać plecak (i nosidełko) i jechać w Beskid Niski pod namioty, spłynąć Brdą lub pojechać autostopem do Wilna. Ale po 8 latach doświadczeń chce powiedzieć jedno - nasze podróże z synem, to najlepsze doświadczenia w życiu. POLECAM.

Temat: podróżujcie z dziećmi

Dokładnie tak samo myślę, wspólne wakacje bardzo zbliżają rodziców i dzieci, a sam po swojej Laurze widziałem, że się niesamowicie rozwinęła podczas pobytu na Dominikanie. To właśnie tam widziała pierwszy raz morze, piękne palmy i niektóre zwierzęta. Bardzo jej się to podobało i praktycznie zaraz po obudzeniu, chciała iść z hotelu żeby coś pooglądać. Laura poza tym jest generalnie niejadkiem, choć egzotyczne owoce bardzo jej smakowały. Właśnie się z żoną zastanawiamy gdzie pojedziemy w tym roku. Ewentualny wyjazd dopiero na jesień, ale już wiemy że będzie bardzo ciekawie

Witam,

w marcu 2009 planujemy wyjazd z naszą 6 letnią córką m.in. do Azji, jestem lekko zaniepokojona i niepewna czy to aby jednak dobry pomysł, zwłaszcza czytając inne fora poświęcone wschodniej części naszego świata. Ponieważ również w internecie niewiele jest informacji na temat podróżowania z dziećmi (a byłaby to jej pierwsza tak daleka wyprawa)będę wdzięczna za wszystkie Wasze wskazówki i rady (co zabrać, na co uważać, czy szczepić dziecko i na co, itp.)

Temat: podróżujcie z dziećmi

Myślę, że warto zadbać o szczepienia, natomiast odsyłam do artykułu w Polityce, o którym pisałem w innym wątku. Ludzie, którzy podróżują po Azji ze swoimi dziećmi twierdzą, że jest to bardzo przyjazny kontynent, żeby zabrać swoje dziecko.

Magdalena Wolańska:
Witam,

Proponuję zdecydowanie udać się do Instytutu / Kliniki Chorób Tropikalnych by porozmawiać / poradzić się lekarza. W takim miejscu dowiesz się czego złego można się spodziewać. Jeśli udajcie się w cywilizowane miejsce typu 4 czy 5 gwiazdkowy hotel to nie ma problemu.Jeśli jedziecie na wyprawę to lepiej się wszystkiego dowiedzieć. Macie sporo czasu. Ale bez paniki! Ludzie naprawdę podróżują z dziećmi po wszystkich zakątkach globu. Na dobry początek polecam stronę:
Jak będziesz mieć jakieś pytania to czekam.

A czy macie jakies doswiadczenia z dziecmi w hostelach?

Osobiście nie mam, choć nie widzę tutaj żadnego problemu. Większość hosteli posiada strony www ze zdjęciami i łatwo można ocenić czy jakość i styl jest zadowalający. Jak dla mnie powinno być ok.

Dawid Dwernicki:
Jak będziesz mieć jakieś pytania to czekam.

Dzięki - faktycznie zamierzam sprawdzić w Instytucie :)
Anna Dumaine

Anna Dumaine Estate agent

Temat: podróżujcie z dziećmi

Zapraszam Was do Paryza z pociechami.
Dysponuje 2 mieszkaniami do wynajecia w centrum tego pieknego miasta. Sama mam dziecko, wiec i wszystkie sprzety typu sterylizator, lozeczko turystyczne itp. z przyjemnoscia wypozycze.
Kawalerki mieszcza sie obok Ogrodow Luxemburskich,w ktorych jest mnostwo atrakcji dla dzieci jak: wycieczki na osiolkach, wspaniale place zabaw, zaglowki w fontannie.
Serdecznie zapraszam do odwiedzenia mojej strony:

Z pozdrowieniami
AniaAnna D. edytował(a) ten post dnia 15.02.09 o godzinie 22:41

Temat: podróżujcie z dziećmi

Podróżujemy z naszymi dziećmi (obecnie 2,5 i 4 lata) od samego początku. Pierwszy wspólny wyjazd był do Zakopanego... z 6-tygodniowym dzieckiem. Wszyscy się pukali po głowi i twierdzili, że powinniśmy siedzieć w domu z dzieckiem conajmniej 3 lata (sic!). Na miejscu kilka godzin dziennie mieliśmy pomoc pielęgniarki, która zajmowała się synkiem, byśmy mogli kilka godzin pojeździć na nartach.
Wyjazd był hardcore'owy ze względu na złe warunki, długą podróż samochodową z dzieckiem, które je co 3-4 godziny... ale nie zrezygnowaliśmy z kolejnych podróży :)

Dotychczas byliśmy z dziećmi: Paryżu, Rzymie, Londynie, Alicante,
Cervigny, Splicie, Dubrowniku, Tabie, Dahabie, Thao Lake (Tajlandia).

Totalną pomyłką było zabranie 3,5-letniego synka na narty do Cervigny... był za mały na narty, za mały na klubik dla dzieci,
itd.

Zdecydowanie polecam Azję/Tajlandię jako kierunek na wakacje z dziećmi, głównie dlatego, że Tajowie są "zen" :)Katarzyna Szmidt Imbierowicz edytował(a) ten post dnia 05.01.09 o godzinie 22:51

Anna D.:
Zapraszam Was do Paryza z pociechami.
Dysponuje mieszkaniem do wynajecia w centrum tego pieknego miasta. Sama mam dziecko, wiec i wszystkie sprzety typu sterylizator, lozeczko turystyczne itp. ktore z przyjemnoscia wypozycze.
Kawalerka miesci sie obok Ogrodow Luxemburskich, jest po remoncie, calosciowo wyposazona i umeblowana.Wynajem od kilku dni do miesiaca.
Serdecznie polecam!!

Anna zapiszę sobie Twój kontakt. Często wynajmujemy mieszkania jak podróżujemy. Spędziłam większość dziecieństwa w ogrodzie Luxembourg więc co jakiś czas odwiedzamy Paryż :)
Anna Dumaine

Anna Dumaine Estate agent

Temat: podróżujcie z dziećmi

Bardzo prosze Katarzyno:) Na dzien dzisiejszy dysponuje juz dwiema kawalerkami:)
pozdrawiam i zapraszam
Anna

Temat: podróżujcie z dziećmi

my z naszą 2 miesięczną Gabrysią byliśmy w Zakopanem, trochę łazikowaliśmy po górach w nosidle.. z 5 miesięczną pojechaliśmy nad polskie morze.. mieliśmy ochotę wyjechać gdzieś dalej (Włochy, Portugalia..) ale jednak trochę się obawialiśmy obsługi małego dziecka ... daleko od domu. Stwierdziliśmy, że w sumie jednak mało przewidywalne maleństwo może dać się nam we znaki, i będziemy się tylko niepotrzebnie stresować zamiast korzystać z "przyjemnej aury" - dlatego dalekomorskie voyage'e odkładamy, aż Gaba będzie miała przynajmniej roczek skończony (czyli 1 kwietnia :)

Temat: podróżujcie z dziećmi

Z mojego punktu widzenia (mam 2 małych dzieci z małą różnicą wieku), trudno się podróżuje z dzieckiem, które zaczyna chodzić, nie chce siedzić w wózku albo wszędzie ucieka i się potyka...

Obecnie jest trochę lepiej: młodszy 3-letni ucieka gdzie pieprz rośnie a 4-letni go goni ;-))Katarzyna Szmidt edytował(a) ten post dnia 11.10.10 o godzinie 11:35

Dawid Dwernicki:

Nie w Azji :)
Najlepszym zabezpieczeniem jest nierezerwowanie hoteli wczesniej - na zdjęciu i w opisie może być wszystko, a na miejscu okzauje się że to dramat. Szczególnie ważne jest to przy podróży z dzieckiem.
Dlatego do Azji najlepiej jechać w ciemno, a hotel wynajmować po obejrzeniu pokoju. Wtedy macie pewność że nikt Was nie "wpuści w maliny" i że mieszkacie w standardzie i warunkach, kóre Wam odpowiadają.
Beata B.

Beata B. Doświadczony
Kierownik Projektów,
Dyrektor Programu,
anal...

A czy macie jakies doswiadczenia z dziecmi w hostelach?

Z 8 miesięczną córka spędziłam 3 dni w hostelu w Lizbonie. Nei był to hostel przygotowany do przyjmowania tego typu gosci - ale nei było problemu ze storny włascicieli ani innych mieszkancow.

Temat: podróżujcie z dziećmi

W najbliższą niedzielę o 17.00 w Centrum Zabaw Twórczych EDWARD w Gdańsku Oliwie odbędzie się pierwsze z cyklu spotkań o podróżowaniu z dziećmi.

Zapraszamy

Temat: podróżujcie z dziećmi

Dzieki za info... poszperalam troche po internecie i okazalo sie ze istnieja hostele z 2-3 osobowymi pokojami... nie mialam jednak okazji wyprobowac bo jak na razie udaje mi sie znalezc 3-4 gwiazdkowe hotele w zblizonej cenie do ceny "prywatnego" pokoju w hostelu... takie czasy chybaJustyna R. edytował(a) ten post dnia 06.05.09 o godzinie 19:20

Temat: podróżujcie z dziećmi

:-))) przynajmniej obaj biegna w jednym kierunku...!