Temat: Nocne spacery po Marrakeszu

jeśli chodzi o jeżdżenie po Maroku, okazało się prostsze niż się nam wydawało. 3/4 kraju zjeździliśmy wzdłuż i wszerz prywatnymi autobudami. W Marakeszu na dworcu sa kasy i spokojnie możesz wcześniej kupić bilet, jak nie, to po prostu trzeba przyjść na dworzec i naganiacze na pewno cię wyłowią i "zagnają" do swojego autobusu :). Bilety kupuje się u konduktora (nie kierowcy), z reguły są parę dirhamów droższe niż w kasie - naganiacz musi z czegoś żyć :). Płaci się też za bagaż, ale trzeba miło i stanowczo się targować, żeby się nie dać skroić.

niespecjalnie warto brać wałówkę na drogę, bo podczas postojów autobusu będzie czas na zakup przekąski bądź koli czy berber whiskey. Ale generalnie nie ma się co bać i "świrować" - w autobusach nie spotkało nas nic niesympatycznego, a wprost przeciwnie - w pierwszych dniach pobytu w M. jak jeszcze nie wiedzieliśmy jak się zachowywać, kierowcy, konduktorzy czy współpasażerowie byli z reguły pomocni.

Jeśli idzie o Marakesz nocą, to ja jakoś nie widzę powodu, żeby szukać pecha w ciemnych zaulkach Medyny. Plac to skupisko ludzi, i tam poza nagabywaniem sprzedawców może i trudno o niemiłe wydarzenia, ale jak mniej więcej o 22.00 weszliśmy w Medynę, to od razu trafiliśmy na jakąś bijatyke miejscowych, i jak zobaczyłem półnagiego kolesia, który wpadł do zakładu fryzjerskiego i za chwilę wybiegł z niego z brzytwą w dłoni, to stwierdziłm, że może jednak lepiej się ewakuować i nie szukac przygód. Jak to wyżej napisano, nie trzeba jechać do Maroka, żeby zostać pobitym czy okradzionym, takie rzeczy zdarzają się co dzień w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu. Ale akurat Marakesz nie wydał się mi jakoś specjalnie przyjaznym miejscem. To odczucie osobiste, a nie niepodważalna opinia, ale po Fezie czy Essaouirze łazilismy rzeczywiście do póxna w nocy i czuliśmy się świetnie. W Marakeszu tak miło nam nie było.

Temat: Nocne spacery po Marrakeszu

Jak czytam posty niektórych osób które zadaja tu pytania to wydaje mi się ze lot samolotem do Maroka i pobyt w hotelu traktują jak wyprawe na księzyc albo do "dzikich"....:)))

Wiesz, nie ma dziwne. W końcu obraz Araba stworzony przez nasze media, to kalkomania Osamy. Biorąc pod uwagę ostatnią falę niepokojów związanych z "arabską rewolucją", to ktoś mniej odważny może się spodziewać, że każdy Arab nosi pod dzilabą bombę zegarową, albo przynajmniej wielki miecz żeby przy najbliższej okazji zatłuc białasa w imię Allacha. Jak do tego dodasz barierę językową, to straszny stereotyp gotowy.

I jakież to miłe zaskoczenie, jak sie okazuje, że często w Maroko człowiek na ulicy czuje się lepiej niz w tzw. cywilizowanej staruszce Jewropie.

Ja tam tylko cierpiałem z powodu tego, ze francuski jest mi ideowo obcy. Żałowałem, że se bardziej z tubylcami pogadać nie mogę.

Ale przed naszym pierwszym (i mam nadzieję nie ostatnim) wylotem do Maroka też miałem pewne obawy, jak się okazało w większości bezsensowne i bezpodstawne.