Wojciech J.

Wojciech J. Człowiek od wielu
zadań, głównie
związanych z branżą
Bada...

Temat: Gdzie najszybciej formalnosci - refinansowanie wkladu...

Witam,
Bardzo prosze o informacje (moze byc na prv) w jakim banku w jakim czasie realnie jestem w stanie uruchomic kredyt (refinansowanie wkladu wlasnego).
Zakup mieszkania (kredyt okolo 40% wartosci), zakladajac, ze dochody sa wystarczajace. Akt notarialny sprzed 3 tygodni.

konto usunięte

Temat: Gdzie najszybciej formalnosci - refinansowanie wkladu...

Swoją szybkością chwali się BZWBK, ale ich słynna deczyja na poczekaniu to jest to tylko decyzja wstępna, wymagająca potwierdzenia w procesie kredytowym.

Generalnie zależy to tyle samo od banku, co od kredytu plus motywacji danego doradcy oddziałowego (jeśli posiada wsparcie "wyżej") - w większości banków przy silnym popraciu oddziału można by to zrobić "na telefonach", ale to już sprawy odrębne. Ja ostatnio miałem dośc szybki proces w Deutsche i w Aliorze, ale trudno mi cos poradzić - nawet nie wiemy, czy chodzi o walutę czy o PLN, czy to Rodzina na swoim itd.
Wojciech J.

Wojciech J. Człowiek od wielu
zadań, głównie
związanych z branżą
Bada...

Temat: Gdzie najszybciej formalnosci - refinansowanie wkladu...

Chodzi o PLN.
Wlasnie problem mam z Deutsche - nie wyrobili sie z decyzja przed podpisaniem umowy, wiec zalozylem pewna kwote, a teraz probuje refinansowac wklad wlasny. Obiecali ze potrwa to do 14 dni, minal prawie miesiac a poki co tylko mniej wiecej raz w tygodniu wymyslaja dodatkowe dokumenty. Odnosze wrazenie ze jest to gra na zwloke, bo az trudno uwierzyc, ze moj przypadek jest na tyle niestandardowy, ze nie sa w stanie okreslic co im bedzie potrzebne.
Na pewno nie jest to Niemiecki porzadek, albo trafilem na "wyjatkowy" oddzial.

konto usunięte

Temat: Gdzie najszybciej formalnosci - refinansowanie wkladu...

To typowe dla deutsche - kiedy nie chcą czegoś zrobić, zaczynają grę na wyniszczenie. Warto więc rzeczywiście poszukać w innym banku.
jeśli zdolność kredytowa nie jest probvlemem - polecałbym Nordea bank - ale u siebie wysłałbym Pana do konkretnego doradcy w konkretnym oddziale, a do dyrektora bym zadzwonił z prośbą o skuteczne przepychanie. A gdzieś kilkaset km od mojego miasta ... nie wiem.
Może ING może BGŻ (też dobre warunki i chyba robią u siebie), Pekao SA do 300 tys. chyba nadal robią u siebie w oddziale - dawno nie współpracowałem ani z BGŻ, ani z Pekao.
Daniel B.

Daniel B. Specjalista

Temat: Gdzie najszybciej formalnosci - refinansowanie wkladu...

Wojciech J.:
Chodzi o PLN.
Wlasnie problem mam z Deutsche - nie wyrobili sie z decyzja przed podpisaniem umowy, wiec zalozylem pewna kwote, a teraz probuje refinansowac wklad wlasny. Obiecali ze potrwa to do 14 dni, minal prawie miesiac a poki co tylko mniej wiecej raz w tygodniu wymyslaja dodatkowe dokumenty. Odnosze wrazenie ze jest to gra na zwloke, bo az trudno uwierzyc, ze moj przypadek jest na tyle niestandardowy, ze nie sa w stanie okreslic co im bedzie potrzebne.
Na pewno nie jest to Niemiecki porzadek, albo trafilem na "wyjatkowy" oddzial.

Sprawa bardzo wazna. Korzystasz z uslug posrednika ?

Druga sprawa , nie mniej istotna. Co to za dokumenty ?

Pamietaj ze majac warunki , zawsze z dokumentow ktore sie dostarczy do Banku moga wyniknac inne pytania i niescislosci ... czasami prosza o nowe dokumenty u nas w Dziale Ryzyka - ale nie jest to nagminne ( srednio 1 na 100 przypadkow moze )

To mi wyglada na to ze wniosek przelezal u posrednika , jest od paru dni analziowany w banku - posrednik musial uzupelnic braki we wniosku ( informacja z banku ) - i pewnie nie sa / byly to na poczatku warunki do decyzji...
Daniel B.

Daniel B. Specjalista

Temat: Gdzie najszybciej formalnosci - refinansowanie wkladu...

Kazimierz Hermanowicz:
To typowe dla deutsche - kiedy nie chcą czegoś zrobić, zaczynają grę na wyniszczenie.

Wolal bym Abys takich rzeczy nie pisal, Kazimierzu.

konto usunięte

Temat: Gdzie najszybciej formalnosci - refinansowanie wkladu...

Daniel Łukasz B.:
Kazimierz Hermanowicz:
To typowe dla deutsche - kiedy nie chcą czegoś zrobić, zaczynają grę na wyniszczenie.

Wolal bym Abys takich rzeczy nie pisal, Kazimierzu.

Też bym wolał, ale mam swoje (i niestety moich klientów) doświadczenia. Wolałbym, aby Deutsche Bank wykazywał większą asertywnośc wobec klientów, których "nie bardzo chce" skredytować. Szybka odmowa naprawdę czasem pomaga klientowi bardziej, niż kiszenie jego wniosku 2 miesiące i dłużej.

edit: to nie znaczy, że potępiam DB w czambuł, bank ma swoje niewątpliwe plusy i mam z nim też POZYTYWNE doświadczenia. Kazimierz Hermanowicz edytował(a) ten post dnia 05.07.11 o godzinie 15:17
Wojciech J.

Wojciech J. Człowiek od wielu
zadań, głównie
związanych z branżą
Bada...

Temat: Gdzie najszybciej formalnosci - refinansowanie wkladu...

Dziekuje za cenne informacje.

Decyzja podobno była 20 czerwca (...)
Od wczoraj pisze juz z dyrektorem oddzialu, naiwnie sadzac ze wiecej moze niz jego ludzie.
Akt koncowy podpisany 14 czerwca, a dzisiaj dowiaduje sie, ze niezbedne jest:
"Opłacony i potwierdzony przez właściwy sąd wieczysto-księgowy wniosek o wykreślenie hipotek z księgi wieczystej KW (tu nr ksiegi) ustawionych na rzecz (poprzedniego banku w ktorym byla hipoteka). wraz z zgodą banku na ich wykreślenie"
Doskonale wiedza, ze na taki dokument trzeba czekac minimum 2 tygodnie i moze go odebrac tylko strona sprzedajaca. Posrednio sie przyznaja tym, ze nigdy nie bylo realne uruchomienie tego kredyty w ciagu 14 dni.
Z innych perelek, to nie podoba im sie od wczoraj oswiadczenie (z 27 czerwca) o zrodle srodkow (pozostale 60 % wartosci i te 40% ktore chce refinansowac),
Nie podoba im sie od wczoraj zaswiadczenie ze spoldzielni (z 20 czerwca), wypelnione na druku od nich uzyskanego.
W miedzyczasie prosili o operat (sprawa oczywista - wybralem czlowieka z listy DB), ale pozniej stwierdzili ze ten czlowiek juz nie jest dla nich godny zaufania i prosili o dodatkowe zdjecia nieruchomosci (tak dla orientacji -wartosc kredytu wyniesie jakies 23% wartosci mieszkania w/g operatu).
Z innych ciekawostek - dostalem odpowiedz n/t dlaczego tak dlugo to trwa:
"analityk który rozpatrywał Pana sprawę w Centrali przebywał na urlopie i osoba która w zastępstwie zajmowała się wnioskiem nie precyzyjnie przekazała do oddziału informację o spełninych warunkach do umowy".
Czyli w tym oddziale potrzeba ponad 2 tygodni, aby zinterpretowac co napisal analityk.

Panie Danielu- nie jest to wina posrednika, bo wieksozsc dokumentow aby zaoszczedzic na czasie wysylalem mailem i rownoczesnie priorytetem oryginaly do oddzialu. Mam zupelnie inne dosiwadczenia sprzed 3 lat z innego oddzialu DB dlatego zdecydowalem sie nie szukac innego banku - od wczoraj wszystkim bede odradzal DB niezaleznie od tego jak jest w innych oddzialach.
Krzysztof Sudoł

Krzysztof Sudoł wlasciciel, MEDIA
SERWIS STUDIO

Temat: Gdzie najszybciej formalnosci - refinansowanie wkladu...

Kazimierz Hermanowicz:
jeśli zdolność kredytowa nie jest probvlemem - polecałbym Nordea bank - ale u siebie wysłałbym Pana do konkretnego doradcy w konkretnym oddziale, a do dyrektora bym zadzwonił z prośbą o skuteczne przepychanie. .


A który oddział Nordea poleca Pan we Wrocławiu, bo ja już kolejny miesiąc przepycham się z Nordea z reklamacjami o przedłużający się proces przyznawania kredytu (mało moja transakcja nie doszła by do skutku, bo obeicywali uruchomić kredyt w 2 tyg. od pozytywnej decyzji, a przeciągnęło się to do 2mies!). I wszyscy w Nordea udają, że się nic nie stało.
A że do dziś otrzymuję wezwania do dostarczenia tych samych dokumentów (a one dawno temu już trafiły do banku), to może świadczyć albo o niewydolności ich systemu bankowego albo o niekompetencji pracowników.

Wobec powyższego jeszcze raz chce zapytać: którego doradcę kredytowego z Nordea Pan może polecić?
Pozdrowienia
Krzysztof

konto usunięte

Temat: Gdzie najszybciej formalnosci - refinansowanie wkladu...

Z oddziału przy Legnickiej ( w budynku przed Magnolią) Joannę Winiarz, w oddziale przy Pl. Powstańców Śl. Jakuba Karwowskiego. Był też niezły gość Marcin Adamczyk, ale odszedł do jakiejs firmy doradczej.

Z tym, że na szybko zadziała jedynie konstelacja "doradca + popychający dyrektor". No i kredyt powinien być w wysokości i cenie interesującej dla oddziału. Nie ma nic za darmo...
Krzysztof Sudoł

Krzysztof Sudoł wlasciciel, MEDIA
SERWIS STUDIO

Temat: Gdzie najszybciej formalnosci - refinansowanie wkladu...

Dziękuje za odpowiedz.

Co do Marcina Adamczyka -potwierdzam, reszty nie znam. Ale współpraca z dyrektorem z Legnickiej nie należy do przyjemności; ten Pan zapomniał chyba, kto generuje zyski dla Jego oddziału.

A przy okazji -czy w Nordea większość kredytów jest przyznawana w takich bólach dla klienta, jak było w moim przypadku? Dodam, że jako inwestor w nieruchomości, do kredytu przygotowywałem się od dłuższego czasu (wszystkie dokumenty były gotowe), a i tak do czasu podpisania umowy przyrzeczonej zakupu lokalu, oddział Nordea na Legnickiej nie wywiązał się z zapewnień, że zdążą. Zapewnienia ustne jedno, a praktyka drugie. Pomyłka jest rzeczą ludzką nawet w banku, tylko dlaczego umywają teraz od tego ręce.

Jak mam rozumieć Pana stwierdzenie: "No i kredyt powinien być w wysokości i cenie interesującej dla oddziału"?
Pozdrawiam
Wojciech J.

Wojciech J. Człowiek od wielu
zadań, głównie
związanych z branżą
Bada...

Temat: Gdzie najszybciej formalnosci - refinansowanie wkladu...

Dziękuję Panie Krzysztofie,
Informacja, że inni mają gorzej w Polskich warunkach nieco poprawia humor, nie zmienia jedank faktu, że jestem na najlepszej drodze, żeby pobić 2-miesięczny rekord.

Dzisiaj np. na pytanie (oczywiście teraz już na piśmie) kiedy mogę się spodziewać uruchomienia kredytu otrzymałem odpowiedź:
"Analityk musi zaakceptować dokumenty które otrzymamy od Pana jako spełnienie warunków do umowy,
następnie będzie zamawiana umowa dla Pana,
dopiero po otrzymaniu informacji z Centrali o terminie umowy jesteśmy w stanie okreslić wypłatę kredytu."

A jak poprosiłem o precyzyjne określenie ram czasowych - niestety dyrektor oddziału nie posiada takiej wiedzy. Kto w takim razie za niego decyduje ?

Z tego wynika, że zaczynają od nowa, a zapewnienia o terminie 14 dni nawet licząc od dzisiaj nie muszą być realne.
Czy oni w Deutsche Banku nie mają jakiś planów/celi: w jakim terminie mają zrealizować wniosek, jakie jest zadowolenie klienta, zbierają w jakikolwiek sposób feedback. Nie oczekuje od razu oceny 360 st, ale cokolwiek ?
Naprawde aż tyle osób chce tracić czas i czesto duze pieniadze, na nich ?
No cóż pozostaje tylko zamienić wątek w coś w rodzaju bloga, ku przestrodze innych.
Daniel B.

Daniel B. Specjalista

Temat: Gdzie najszybciej formalnosci - refinansowanie wkladu...

Kazimierz Hermanowicz:
Daniel Łukasz B.:
Kazimierz Hermanowicz:
To typowe dla deutsche - kiedy nie chcą czegoś zrobić, zaczynają grę na wyniszczenie.

Wolal bym Abys takich rzeczy nie pisal, Kazimierzu.

Też bym wolał, ale mam swoje (i niestety moich klientów) doświadczenia. Wolałbym, aby Deutsche Bank wykazywał większą asertywnośc wobec klientów,

Kazimierz, Deutsche to powazny Bank - nikt tu nie gra na wyniszczenie , wiec zwyczajnie lepiej dobieraj slowa.

Jelsi jest decyzja pozytywna i warunki , tym bardziej

Z Warunkow zawsze moga wynikac inne - Deutsche jest ostroznym bankiem, ale nie grywa na zadne "wyniszczenie".

Znam wszystkich Analitykow w DB i nie ma takiej mozliwosci aby ktos kogos "niszczyl". To sa specjalisci ktorzy odpowiadaja za swoje decyzje i maja takie a nie inne procedury w ramach ktorych musza sie poruszac.

Przeanalizowalem sprawe Pana Wojtka i rzeczywiscie jest tak jak Pisze - strasznie dlugo sie to ciagnie - ale ja np. mam teraz pdoobny case z wpisem "dozywocia " w hipotece i jego usunieciem. To trwa, ale nie tyle z winy banku - co z winy Urzedu Miasta.

Powiem szczerze Panie Wojtku ze nigdy nie mialem tak dlugo rozpatrywanego wniosku ...

Bledem jednak bylo podsylanie operatu czlowieka z poza lity - i tu zawinil posrednik. Pozniej doszly do tego warunki itd., to zaswiadczenie itd...Daniel Łukasz B. edytował(a) ten post dnia 07.07.11 o godzinie 13:01
Wojciech J.

Wojciech J. Człowiek od wielu
zadań, głównie
związanych z branżą
Bada...

Temat: Gdzie najszybciej formalnosci - refinansowanie wkladu...

Z tym "poważny", to z moich obserwacji to większa przesada jak to, że "grają na wyniszczenie".

Ewidentnie zastosowali zasadę "przepracowanego urzędnika publicznego" a mianowicie, zawalili sprawę, więc szukają jak winę zrzucić na innych.

Z przykrością stwierdzam, że Pan, Panie Danielu również ją zastosował.
Operat - załatwiony w 3 dni, faktycznie kontakt do "wyselekcjonowanych przez DB" specjalistów dostałem od pośrednika - co znaczy nie był aktualny ? Ciężko mi zrozumieć. Skoro człowiek ma pieczatkę Rzeczoznawcy Majątkowego z nr uprawnienia, to w jaki sposób DB określa, że ten się nie nadaje ?
Wie lepiej niz organ wydający uprawnienia ? Czy ta osoba nie była czasem na liście "zaufanych" DB ?
Nie znam się na tym, ale gdyby faktycznie kredyt był na 80-100% wartości, albo wartość zakupu była zbliżona lub przekraczała tę z operatu- OK - jest zagrożenie.
Ale nieruchomość kupiona za <90% wyliczonej wartości (kredyt w wysokości <25% wartości), to raczej wygląda na szukanie dziury w całym - lub właśnie gra na zwłokę. Tym bardziej, ze operat nie wystarczyl, a zdjecia z telefonu tak (...)
Skoro decyzja była 20 czerwca- to pytanie co się działo od tego czasu - odpowiedź dzisiaj już znamy - pewne osoby były na urlopie, więc temat stał w miejscu.
Co robi "poważny" bank żeby nie była ich wina - szuka...
Co znaleźli to co już opisałem - dokumenty sprzed 2 tygodni im się nie podobają, należy je poprawić.
Poprawiłem.
Szukają dalej.
Poprawione są nie orginalne - proszą o oryginały...
... które od 2 tygodni mają w szufladzie, czyli ich prośba była niewykonalna.

Co robi drektor oddzialu, gdy zaproponowalem mu pomoc ?
"Obrazil" sie chyba i napisal, ze ze wzgledu na to, ze zlozylem reklamacje - otrzymam pisemna odpowiedz (a tymczasem moze odpoczywac).

W mojej branży jak jest problem, to się go rozwiązuje w DB jak jest problem, to się szuka dokumentu, którego klient nie jest w stanie dostarczyć i można iść odpoczywać.
Dlatego uważam, że określenie "gra na wyniszczenie" wcale nie jest określeniem przesadnym.

I pod tym wzgledem jestm pelen uznania - znalezli !
W koncowym akcie notarialnym jest zapis, ze w okreslonym czasie sprzedajaca dostarczy wniosek o skreslenie hipoteki. Z powodow niezaleznych od DB oraz kupujacego czyli mnie, dokument nie moze byc jeszcze dostarczony.
DB odpoczywa - ma czas, znalazl dokument, ktory da im kolejne kilka dni.

Zastanawia mnie tylko jedna rzecz - czy gdyby w akcie notarialnym data byla w 2012 roku, a nie kilka dni temu, to uruchomienie kredytu trwalo by rok ?

Panie Danielu - doceniam Pana lojanosc i walke o dobro firmy, ale tak dlugo jak DB (lub byc moze tylko wybrane oddzialy) nie naucza sie odpowiedzialnosci za swoje bledy, nie naucza sie stosowac prostego narzedzia - slowa "przepraszam", beda stosowaly "udawadnianie racji" zamiast brac sie do pracy - nikt nie bedzie traktowal DB jako powaznego banku.
Rafał Nowacki

Rafał Nowacki Kredyty Hipoteczne,
Inwestycje,
Poligrafia

Temat: Gdzie najszybciej formalnosci - refinansowanie wkladu...

Daniel Łukasz B.:
Kazimierz Hermanowicz:
Daniel Łukasz B.:
Kazimierz Hermanowicz:
To typowe dla deutsche - kiedy nie chcą czegoś zrobić, zaczynają grę na wyniszczenie.

Wolal bym Abys takich rzeczy nie pisal, Kazimierzu.

Też bym wolał, ale mam swoje (i niestety moich klientów) doświadczenia. Wolałbym, aby Deutsche Bank wykazywał większą asertywnośc wobec klientów,

Kazimierz, Deutsche to powazny Bank - nikt tu nie gra na wyniszczenie , wiec zwyczajnie lepiej dobieraj slowa.

Jelsi jest decyzja pozytywna i warunki , tym bardziej

Z Warunkow zawsze moga wynikac inne - Deutsche jest ostroznym bankiem, ale nie grywa na zadne "wyniszczenie".

Znam wszystkich Analitykow w DB i nie ma takiej mozliwosci aby ktos kogos "niszczyl". To sa specjalisci ktorzy odpowiadaja za swoje decyzje i maja takie a nie inne procedury w ramach ktorych musza sie poruszac.

Przeanalizowalem sprawe Pana Wojtka i rzeczywiscie jest tak jak Pisze - strasznie dlugo sie to ciagnie - ale ja np. mam teraz pdoobny case z wpisem "dozywocia " w hipotece i jego usunieciem. To trwa, ale nie tyle z winy banku - co z winy Urzedu Miasta.

Powiem szczerze Panie Wojtku ze nigdy nie mialem tak dlugo rozpatrywanego wniosku ...

Bledem jednak bylo podsylanie operatu czlowieka z poza lity - i tu zawinil posrednik. Pozniej doszly do tego warunki itd., to zaswiadczenie itd...


A jest jakiś nie "poważny" Bank? opinia danej osoby to jej opinia więc nie rozumiem o co chodzi,

odnośnie tematu to BGŻ ma coś na niski LTV, może DNB Nord?

wszystko zależy też jaka to ma być cena (w sensie marża i opłaty)
Daniel B.

Daniel B. Specjalista

Temat: Gdzie najszybciej formalnosci - refinansowanie wkladu...

>> A jest jakiś nie "poważny" Bank? opinia danej osoby to jej
opinia więc nie rozumiem o co chodzi,

To bardzo proste, wiec nie wiem czego tu nie rozumiec - moja opinia jest zupelnie inna na temat tego banku.

---

W odpowiedzi do Pana Wojtka

Posrednik nie zaktualizowal danych - wiec Panie Wojciechu, jak moze Pan roscic pretensje to banku w tej sprawie ?

Nauczka na przyszlosc - nie korzystac z uslug posrednikow nie posiadajacych dostatecznej wiedzy ...

Bank ma prawo prosic o Operat z listy rzeczoznawcow wspolrpacujacych i u nas to zadna nowosc - praktyka od lat stosowana.

Nie mam dostepu do dokumentacji i nie Moge wydawac jakichkolwiek osadow w Pana sprawie - Przesledzilem jedynie sciezke Pana wniosku , aby sprawdzic czy rzeczywiscie wniosek byl w analizie.

Tu nie chodzi o lojalnosc :). Moim zdaniem trafil Pan poprostu na zly oddzial ? Zlego doradce / posrednika ? I zlozylo sie kilka czynnikow na dana sytuacje.

Wszystko da sie wyjasnic - szczegolnie ta sytuacje z dokumentami + Aktem Notarialnym.

---

Moim zdaniem zawinily tu jednostki - w pelni popieram reklamacje.Daniel Łukasz B. edytował(a) ten post dnia 08.07.11 o godzinie 09:08

konto usunięte

Temat: Gdzie najszybciej formalnosci - refinansowanie wkladu...

Daniel Łukasz B.:

Podziwu godna postawa pracownika (bez żartów) - tak prywatnie, na nieoficjalnym forum bronić firmy - rzdako się zdarza.
Posrednik nie zaktualizowal danych - wiec Panie Wojciechu, jak moze Pan roscic pretensje to banku w tej sprawie ?

Osiwiałem na koordynowaniu współpracy banków z pośrednikami (ze strony banków) - a potem w sieciowych chociaż nienajwiększych firmach pośredniczących. To bank jest odpowiedzialny za to, aby pośrednicy posiadali aktualną informację na temat oferty i wymogow banku. Niestety - dla większości banków nie jest to bardzo ważnym zagadnieniem i informują z opóźnieniem albo dopiero po zapytaniu, :czy sie u was nic nie zmieniło?"

Nie mam dostepu do dokumentacji i nie Moge wydawac jakichkolwiek osadow w Pana sprawie - Przesledzilem jedynie sciezke Pana wniosku , aby sprawdzic czy rzeczywiscie wniosek byl w analizie.

Mam nadzieję, że ma Pan prawo na podstawie wewnętrznych procedur przeglądać foldery obcych klientów? Jeśli nie, to proponuje ostrożniejsze wypowiedzi.
zlozylo sie kilka czynnikow na dana sytuacje.
Zawsze tak jest w przypadku zacięć. Problemem jest - jak organizacja radzi sobie z prostowaniem takich przypadków.
Moim zdaniem zawinily tu jednostki

Oby...
Wojciech J.

Wojciech J. Człowiek od wielu
zadań, głównie
związanych z branżą
Bada...

Temat: Gdzie najszybciej formalnosci - refinansowanie wkladu...

Temat ciagle w toku. Sprzedajcy w akcie notarialnym zobowiazal sie do dostarczenia wniosku do sadu o wykreslenie hipoteki do 30 czerwca, a do dnia dzisiejszego zaswiadczenia nie otrzymal z banku. Bez tego dokumentu, jak sie dowiedzialem, moja sprawa nie ruszy.

Jak jest w innych bankach ?
Jakie dodatkowe dokumenty standardowo nalezy dostarczyc do banku udzielajacego kredyt jezeli w akcie notarialnym (koncowym oczywiscie) jest informacja ze bank u ktorego obecnie jest hipoteka zobowiazuje sie do wystawienia takiego zaswiadczenia po splaceniu tej hipoteki (oczywiscie przelew kwoty o ktorej mowa wykonany w dniu podpisania aktu)?

Czy to oznacza, ze nie da sie uruchomic kredytu, jezeli z ksiegi wieczystej nie zniknie informacja n/t poprzedniej hipoteki ?

Jezeli chodzi o posrednika, to mam kilka innch zastrzezen do niego:
-dlaczego nie przypilnowal prac (gdy ewidentnie w DB nikt nic nie robil)
-dlaczego wybral TEN oddzial
-dlaczego nie zaproponowal alternatywy gdy ci polegli

natomiast jako osoba nie z branzy nie potrafie zrozumiec zarzutu do posrednika o wskazanie zlego rzeczoznawcy.

Fakty:
DB posiada liste ulubionych rzeczoznawcow. Rzeczoznawca wybrany z takiej listy. Przygotowany operat. Operat wyslany do banku. Rzeczoznawca juz nie jest ulubiony w/g DB. Poproszono o doslanie zdjec. Zrobiono zdjecia. Wyslano do DB. Wystarczylo.

Jak to jest mozliwe, ze operat wykonany przez rzeczoznawce, ktory ma uprawnienia, doswiadczenie we wspolpracy z DB nie jest wystarczajacy, a zdjecia wykonane telefonem przez farmaceute sa wystarczajace ?
Trudno mi zrozumiec na jakiej podstawie DB ustala kto jest ich ulubionym rzeczoznawca i czy w tym przypadku faktycznie operat byl niezbedny ?

Odnosnie wgladu pracownikow DB do informacji dotyczacych mojej sprawy - poki co nie komentuje. Jak chca pomoc, to sie zgadzam.

Pisemnej odpowiedzi na reklamacje do dzis nie otrzymalem.Wojciech J. edytował(a) ten post dnia 13.07.11 o godzinie 21:22
Wojciech J.

Wojciech J. Człowiek od wielu
zadań, głównie
związanych z branżą
Bada...

Temat: Gdzie najszybciej formalnosci - refinansowanie wkladu...

Bardzo dziękuję wszystkim za podpowiedzi na forum i prv odnosnie alternatywy.Wojciech J. edytował(a) ten post dnia 13.07.11 o godzinie 21:23
Daniel B.

Daniel B. Specjalista

Temat: Gdzie najszybciej formalnosci - refinansowanie wkladu...

Kazimierz Hermanowicz:
Mam nadzieję, że ma Pan prawo na podstawie wewnętrznych procedur przeglądać foldery obcych klientów?

Proponuje nie pisac w "domysle" - nic takiego nie napisalem.

A dostep do bazy danych w trosce o dobro klienta - to oczywiste ze jest mi nadany.
Klient wnioskujac o kredyt zgadza sie na wykorzystywanie przez Bank tych danych w procesie kredytowym. Czym ze jest sprawdzenie poprawnosci przebiegu procesu kredytowego, jesli nie wlasnie dbaniem o dobro Klienta? W moim interesie jest to zeby Klienci byli zadowoleni - Kazdy Klient ma prawo zmienic oddzial, jesli nie jest zadowlolony z obslugi.

Tak wiec prosze nie pisac w domysle, a co najwazniejsze nie pisac oszczerstw ( vide - "wyniszczenie" ) - bo na temat wyniszczenia akurat mam podobne zdanie odnosnie obslugi Kredytobiorcow przez posrednikow - temat bardzo dlugi i szeroki.
Odnosi sie do wielu przypadkow - ale oczywiscie nie do wszystkich. Grzechem bylo by uogolniac tak jak Pan to zrobil ( caly czas odnosze sie do "wyniszczenia" )

I nie chodzi tutaj o oficjalnosc / czy tez nie tego forum.
Inna sprawa ze akurat po Panu sie nie spodziewalem takiej wypowiedzi - do tej pory zgadzalem sie z wiekszoscia Pana postow.



Wyślij zaproszenie do