Michał M.

Michał M. Senior Back-End
Engineer (Ravelin)

Temat: Tokio - Muzeum

Bilet za 190 jenów to maksymalnie na dwie stacje. W Tokio płaci się za przejechaną odległość, więc można zapłacić nawet 690 jenów i wcale nie rzadko, bo zazwyczaj jedziesz w konkretne miejsca, które są od siebie oddalone. Średni przejazd liczyłbym w granicach 400-500 jenów.

Mimo wszystko, ja też nie kupowałbym JR Pass na jakikolwiek okres czasu, jeśli się dużo nie podróżuje. Jeden przejazd do Kioto nie zamortyzuje ceny pass'a, a przejazdy po miastach są marginalne w stosunku do ceny pass'a. Podróże do pobliskich miast zamykają się w granicach 2000 jenów.

Natomiast przy tak ekstremalnie krótkim czasie pobytu nie zmarnowałbym całego dnia czy nocy na przejazd do Kyoto autobusem. Można jechać nieco tańszym shinkansenem (Kodama bodajże), który jedzie pół czy godzinę dłużej. Nadal to są tylko 4h i dużo miejsca żeby rozprostować nogi (czego nie uświadczysz w autobusie).
Łukasz K.

Łukasz K. Wydawca książek

Temat: Tokio - Muzeum

Hmm, ale ja za JR Pass na 7 dni zaplacilm 30 000 yenow (230 EUR) a sam pociag do Kyoto (w obie strony) to ok 27 000 yenow. Narita Express z lotniska to 3100 yenow w jedna strone.

Piotr C.:
Łukasz K.:
Ale jeszcze zauwaz, ze na tym bilecie mozesz jezdzic po samym Tokio: http://www.jreast.co.jp/e/destinations/tokyo/index.html
A z Kyoto np. pojechac do Nary.

To ile musiałbym jeździć po Tokio by mi się zwrócił?

Bilet na metro kosztuje 160, 190 yenów, rzadko przecież jeździ się metrem 40 km za 300 yenów.

5-6 przejazdów dzienne to 1000 yenów i nie jestem niczym ograniczony.

Nie chcę spędzić podróży w pociągu, wole mieć wybór i raz metrem, raz kolejką, a raz autobusem.

Koszt kupna passa za 41000 yenów jest opłacalny jedynie przy dużych podróżach miedzy miastami.

konto usunięte

Temat: Tokio - Muzeum

Michał M.:
Bilet za 190 jenów to maksymalnie na dwie stacje. W Tokio płaci się za przejechaną odległość, więc można zapłacić nawet 690 jenów i wcale nie rzadko, bo zazwyczaj jedziesz w konkretne miejsca, które są od siebie oddalone. Średni przejazd liczyłbym w granicach 400-500 jenów.

Skąd te ceny?
Ja mam ze strony http://www.tokyometro.jp/en/ticket/types/regular/index...

Distance Fare
1km~6km 160 yen (Child: 80 yen)
7km~11km 190 yen (Child: 100 yen)
12km~19km 230 yen (Child: 120 yen)
20km~27km 270 yen (Child: 140 yen)
28km~40km 300 yen (Child: 150 yen)

lub Tokyo Metro 1-Day Open Ticket Good for one day of unlimited rides on all Tokyo Metro lines. It can be purchased on the day of use or in advance.

Adult: 710 yen, Child: 360 yen
Kasia カシャ J.

Kasia カシャ J. kosmetolożka i
wizażystka

Temat: Tokio - Muzeum

Michał M.:
Bilet za 190 jenów to maksymalnie na dwie stacje.

Metrem? Za 190 jenow jezdzilam Ginza line
z Akasaka Mitsuke na Asakuse. 14 stacji.

Temat: Tokio - Muzeum

Na świeżo, tydzień po powrocie z wyjazdu :)
Tokyo Metro całodniowy bilet kosztował 700 Yen, albo 1000 Yen (z opcją rozszerzoną, o dodatkowe linie Toei Line bodajże, co się akurat nam przydało).
W samej Japonii byliśmy 11 dni, kupiłam JR Passy 7dniowe, co wyszło akurat mniej więcej na zero - dojazd i powrót z Tokyo do Kamakury, do Kyoto z Tokyo shinkansen, potem linie lokalne z Kyoto do Nara, i z Nara do Osaki, potem lokalna komunikacja w Osace (odpowiedni ringu), powrót z Osaki do Kyoto shinkansenem i Narita Express z Tokyo do Narity. Plus kilka razy kolejka w samym Tokyo - Yamanote, Chuo. Jak wyliczałam jakieś dwa miechy temu, wychodziło mniej więcej na zero, może troszkę nawet byliśmy z nadwyżką.
Inna sprawa, że może teraz JR Passy potaniały (kupuje się przecież poza Japonią), bo Yen dość mocno się osłabił, więc może jeszcze lepsza jest oferta?
pozdrawiam!Katarzyna Ufnal edytował(a) ten post dnia 22.04.13 o godzinie 11:27
Kasia カシャ J.

Kasia カシャ J. kosmetolożka i
wizażystka

Temat: Tokio - Muzeum

Wlasnie o tyle dobrze, ze z pomoca internetu mozemy obliczyc dokladne wydatki na transport,
porownac z cena JRPass'u i zdecydowac co wypada najkorzystniej. Dlatego bardzo polecam
zrobienie dobrego planu i wykupic JRPass tylko wtedy, gdy wychodzi taniej niz podrozowanie bez niego.
Na 3 razy w JP 3 razy mielismy JRPass bo duzo podrozowalismy.
Pobyty tez byly dluzsze niz 7 dni, wiec bralismy 14 i 21.

Zdarzylo sie raz, ze jechalismy pociagiem, ktory do JR nie nalezal,
co dopiero do nas dotarlo przy kontroli biletow. Konduktor chyba z obawy przed
bariera jezykowa odpuscil nam mandaty/zakup biletu i dojechalismy "na gape".
Chyba to bylo na trasie Tokyo-Nikko z przesiadka.Katarzyna Jankowska edytował(a) ten post dnia 22.04.13 o godzinie 11:30
Michał M.

Michał M. Senior Back-End
Engineer (Ravelin)

Temat: Tokio - Muzeum

Hm, macie racje... Dziwne, ja jakoś (2 lata temu) inaczej to zapamiętałem. Płaciliśmy całkiem dużo i staraliśmy się jeździć do jednego miejsca dziennie, właśnie dlatego, że przejazdy były drogie. Z Shinjuku do Harajuku było 160 jenów, a potem na następnych stacjach ceny rosły dość szybko. Ponieważ, poprzednim razem (4 lata temu) też tak było, jak mi się zdawało, teraz jest tak samo.

Albo ja źle zapamiętałem, albo ceny zostały obniżone.

Tak czy inaczej dzięki Hyperdia sprawdziłem, że faktycznie są mniejsze, niż mi się wydawało. No cóż, trzeba być czujnym. :)
Marek K.

Marek K. Młodszy Kierownik
ds. Klientów
Kluczowych

Temat: Tokio - Muzeum

Adrianna W.:
Można śmiało to zrobić w jeden dzień (z dojazdem).
Okrężna trasa z Odawary (pociąg, autobus, statek, kolejka linowa, kolejka linowa, kolejka-zębatka, pociąg, pociąg) zajmuje ok. 6-7 godzin, jeśli się trzyma planu, który jest podany w folderach, spokojnie się ją realizuje. Inna sprawa, czy uda się zobaczyć Mt Fuji, ale to już kwestia szczęścia...

No to jest przeciez dokladnie ta sama trasa, ktora opisalam w drugim wariancie, tylko za punkt wyjscia wzielam Hakone-Yumoto, a nie Odaware. I nie twierdze, ze sie nie da, ale tracisz caly dzien zeby zobaczyc (lub nie) Fuji. Odawara i Hakone to bardzo ciekawe miejsca z masa atrakcji, ale zeby naprawde ich zakosztowac, a nie tylko zaliczyc czy zobaczyc z daleka, trzeba wiecej niz jednego dnia.


Cześć,
gdzie można znaleźć informacje na temat objazdówki. Mamy zaplanowana jedną noc w Hakone i chcieliśmy to zaliczyć.
Drugie pytanko... Czy ktoś orientuje się gdzie najlepiej wysiąść z Shinkansena jadącego z Kioto, tak aby szybko dostać się do Hakone.

Temat: Tokio - Muzeum

Marek K.:
Cześć,
gdzie można znaleźć informacje na temat objazdówki. Mamy zaplanowana jedną noc w Hakone i chcieliśmy to zaliczyć.
Drugie pytanko... Czy ktoś orientuje się gdzie najlepiej wysiąść z Shinkansena jadącego z Kioto, tak aby szybko dostać się do Hakone.
Wysiąść w Odawara, na dworcu w informacji it (są przemili wolontariusze mówiący po angielsku i pomagający) kupić pass dwudniowy i w drogę... :)
Adrianna W.

Adrianna W. redaktor naczelny
"Torii"

Temat: Tokio - Muzeum


Cześć,
gdzie można znaleźć informacje na temat objazdówki. Mamy zaplanowana jedną noc w Hakone i chcieliśmy to zaliczyć.

http://www.japan-guide.com/e/e5210.html

Ale jedna noc to naprawde malo, tym bardziej ze w Hakone warto najzwyczajniej troche pobyc, poonsenic sie itp. To troche jak robic z Zakopanego baze wypadowa do Krakowa.



Wyślij zaproszenie do