konto usunięte
Temat: Wpływ szkoleń na relacje między pracodawcą a pracownikami
Peter Drucker, ekspert ds. zarządzania, mawiał, że „nie ma przedsiębiorstw złych lub dobrych, są tylko źle lub dobrze zarządzane”Przełożony to w firmie jedna z najważniejszych osób, można porównać go do koryta rzeki- tak jak je wydrąży, tak "popłyną " za nim pracownicy. To od niego zależy w jakim kierunku rozwija się firma, jakie są w niej relacje między podwładnymi, oraz, co jest równie, a może nawet bardziej istotne, między dyrekcją, a pracownikami.
Komunikacja to podstawowa metoda przekazywania informacji, bez dobrej komunikacji przedsiębiorstw ma bardzo małe szanse na rozwój, gdyż to od niej zależy jakość współpracy.
Bezpieczeństwo zasobów ludzkich w firmie podczas zatrudnienia, opiera się na wiadomościach i informacjach jakie są przekazane pracownikom podczas okresowych szkoleń, na początku zatrudnienia lub poprzez uwagi dawane pracownikom.
Takie informacje można przekazać na obowiązkowych szkoleniach odczytując "nudną" prezentację po godzinach pracy pracowników lub skorzystać z nowoczesnych pomocy dydaktycznych, dzięki którym nie tylko przekażemy naszym podwładnym wszystkie niezbędne informacje o obowiązujących przepisać BHP, szkoleniach dotyczących maszyn i urządzeń na których pracują,cy pomocy przedmedycznej, ale będzie to także świetna forma integracji i lepszego poznania pracowników,co z pewnością przełoży się na efekty i wyniki ich pracy. Dobra atmosfera w firmie oraz brak "strachu" przed przełożonymi będzie wpływał mobilizująco i motywująco na każdego zatrudnionego,a przecież o to chodzi, żeby praca sprawiała nam radość.
Norma PN-ISO/IEC 27002 Technika informatyczna. Techniki bezpieczeństwa. Praktyczne zasady zarządzania bezpieczeństwem informacji. Copyright by PKN, Warszawa 2014 przedstawia nam wymogi dotyczące szkoleń pracowników w zakresie bezpieczeństwa informacji. Według niej: "Zaleca się, aby kształcenie i szkolenia w zakresie bezpieczeństwa informacji odbywały się cyklicznie. (...)Zaleca się, aby wstępne kształcenie i szkolenie dotyczyło nie tylko nowych pracowników, ale również tych, którzy przenoszą się na nowe stanowiska lub będą pełnić nowe role, gdzie będą ich dotyczyć inne wymagania związane z bezpieczeństwem informacji."
Nie odnosi się ona jednak do sposobu przeprowadzania szkoleń, a więc wybór leży po stronie pracodawcy.
Jakie według Państwa metody szkoleń w zakresie bezpieczeństwa są najskuteczniejsze, czy faktycznie wpływają pozytywnie na relacje miedzy pracownikami i szefostwem? Jak uzyskać zaufanie pracowników i sprawić, aby czuli się ważnymi członkami firmy ?Ten post został edytowany przez Autora dnia 10.04.15 o godzinie 12:55