Jacek Wieczorek Agile Coach
Temat: CRM online, czyli dlaczego wybrać SaaS - cz. 1
Podczas procesu decyzyjnego dotyczące wyboru oprogramowania dla firm, wiele osób staje przed wyborem:- instalować oprogramowanie na własnym serwerze, lub
- skorzystać z rozwiązań typu SaaS (ang. Software as a Service)
Tematem dzisiejszego wpisu nie ma być jednak przedstawienie różnic tych dwóch zasadniczo odmiennych podejść. Chciałbym przedstawić jeden konkretny aspekt, który często nie jest doceniany przez klientów, mianowicie automatyczne aktualizowanie aplikacji do najnowszej wersji.
W klasycznym modelu aplikacja jest instalowana na serwerze klienta. Każdy update to najczęściej konieczność:
- wezwania osoby technicznej, która jest w stanie wykonać aktualizację,
- czekania na udostępnienie aktualizacji przez producenta,
- uiszczenia opłaty
W modelu SaaS tego typu aktualizacje wykonywane są automatycznie i w żaden sposób nie angażują użytkownika. Klient nie musi wzywać osoby technicznej, czekać na pojawienie się paczki z aktualizacjami oraz uiszczać opłaty.
Przykład nr. 1 – program pocztowy GMail. Bardzo często pojawiają się nowe funkcjonalności, które są dostępne “od ręki” – niczego nie trzeba doinstalowywać.
Przykład nr. 2 – Funnela. Od startu (marzec 2009) aktualizowaliśmy naszą aplikację ponad 30 razy. To około jedna aktualizacja na tydzień, w skład której wchodzą zarówno poprawki błędów jak i nowe funkcjonalności. Jedyną rzeczą, którą wymagamy od klienta przy aktualizacji to wybór przycisku “OK”.
Informacja o przeprowadzeniu automatycznej aktualizacji Funneli
Czas oraz środki, które poświęcilibyśmy na ręczne aktualizację systemu, można wykorzystać w dowolny preferowany przez nas sposób. To prowadzi do wniosku, że SaaS to również ogólnie oszczędności… ale o tym innym razem :)
Więcej? Sprawdź blog Funneli.Jacek Wieczorek edytował(a) ten post dnia 07.12.09 o godzinie 22:54