konto usunięte

Temat: Sprzedawali "magiczne" urządzenia do biorezonansu,...

"magiczne" urządzenia do biorezonansu, zapłacą 2,7 mln złotych. Jedna z najwyższych kar w historii.

UOKiK nałożył ponad 2,7 mln złotych kary na firmę VGET POLSKA. Spółka organizowała pokazy handlowe i wprowadzała konsumentów w błąd.

W lutym 2019 r. po doniesieniach mediów i interwencji Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Suwałkach, UOKiK wszczął postępowanie w sprawie firmy VGET. Spółka organizowała pokazy handlowe i wprowadzała konsumentów w błąd, namawiając do kupna swoich produktów.


W celu wyjaśnienia sprawy urzędnicy użyli fortelu i wcielili się w rolę tajemniczych klientów, by wziąć udział w jednej z organizowanych przez VGET prezentacji. W trakcie kontroli UOKiK ustalił, że firma zapraszała konsumentów telefonicznie na bezpłatne badania w ramach "Akademii Zdrowia" lub akcji "Zdrowa Polska", jednak nie ujawniając handlowego charakteru pokazów. W trakcie prezentacji uczestnicy byli badani przy użyciu urządzenia AM Scan, a przedstawiciele interpretowali wyniki tych badań i diagnozowali choroby.

W dalszej kolejności namawiali do zakupu produktów, takich jak VitronMed czy VitronMagnetic, które miały pomóc w pozbyciu się rzekomych dolegliwości. Jednak AM Scan nie jest urządzeniem diagnostycznym, zaś oferowane produkty nie były lekami.

Na pokazy handlowe organizowane pod pozorem bezpłatnych badań przychodzą często osoby starsze. Łatwo takich ludzi przestraszyć złym stanem zdrowia i namówić do zakupu drogich produktów, które rzekomo miałyby im pomóc

- skomentował Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Co więcej, przedstawiciele VGET wprowadzali dodatkowo w błąd uczestników prezentacji, przekonując, że oferta ma charakter promocyjny, podczas gdy produkty były sprzedawane w regularnej cenie z oferty firmy.



Jedna z wyższych kar w historii UOKiK

Urzędnicy podjęli decyzję o nałożeniu na VGET jednej z najwyższych w historii UOKiK kar. Firma musi zaniechać nieuczciwych praktyk i zapłacić 2 723 917 zł. Oprócz tego urzędnicy zobligowali firmę, aby o podjętej w stosunku do niej decyzji poinformowała w listach poleconych wszystkich swoich klientów, z którymi zdążyła zawrzeć umowy między 1 stycznia 2017 r. a 24 czerwca 2019 r.

To bardzo ważna decyzja i jedna z wyższych w historii UOKiK kar nałożonych na firmę organizującą pokazy handlowe. Mam nadzieję, że stanie się ona przestrogą dla innych firm i sprawi, że praktyki wprowadzania w błąd podczas pokazów zaczną znikać z rynku. Wywieranie presji na konsumentach i straszenie ich złym stanem zdrowia jest nie tylko niezgodne z prawem, ale również niemoralne - podsumował prezes UOKiK.

Kolejne kary UOKiK ...
...
http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/sprzedawali...