Magdalena Karewicz

Magdalena Karewicz Konsultant
sprzedaży-
specjalizacja/
Egipt/Sharm El
Sheik...

Temat: kontrowrsyje pytanie

kochani, jak oceniacie naszą pracę? pracę agentów ?
Wyczuwam pewną wrogość i nie mam pojęcia dlaczego ?
bardzo proszę o komentarze na temat naszej pracy. Padły tu słowa "kupiłem u agenta, nie w biurze " !!! jaka widzicie różnicę ?
czujecie się pokrzywdzeni bo to agent was naciągnął ?
ilu z was poszło z naszą oferta do biura w rodzinnym mieście i kupiło tam ?
otwarcie i w prost.
czujecie się lepsi kupując w Tui? a może lubicie po cichu za bezcen?
to samo za 4000 czy za 2500 wywalczone przez nas ?

jaka jest prawda i czy umiecie ją otwarcie powiedzieć?

Jeśli mogę taki temat poruszyć Agato, oczywiście?
Łukasz Buszka

Łukasz Buszka www.dadadesign.pl
projektuje,
fotografuje,
podróżuje, gotuje

Temat: kontrowrsyje pytanie

Tylko zeby nam sie temat nie zaminil w pyskowke.

Magdaleno osobiscie uwazam ze nie dasz rady tym tematem dojsc do jakichkolwiek wnioskow sensownych.

Ludzie jezdza z TUI i wykupuja same przeloty idac na zywiol, siedza na tylku nie wychodzac poza hotel, i spia w hostelach ktore znalezli w przewodnikach, nie jedza owocow salatek i zajadaja sie ulicznym fastfoodem, wydaja po 5k i po 1,5k na wakacje, ida gesiego za przewodnikiem i jada zwiedzajac na wlasna reke, narzekaja na wszystko do okola i delektuja sie ruchem ulicy z perspektywy miejscowej kawiarani, przemycaja rafe w walizkach i pala szisze rozmawiajac z miejscowymi.

Turysci sa rozni tak samo jak i biura oferty i agenci :)
Magdalena Karewicz

Magdalena Karewicz Konsultant
sprzedaży-
specjalizacja/
Egipt/Sharm El
Sheik...

Temat: kontrowrsyje pytanie

a toś mnie pocieszył ;d
wiem, jak zróżnicowane są wymagania, nie rozumiem tylko wrogości i wykorzystywania nas. A mam to na co dzień niestety : (
może jednak ktoś ma odwagę.., wiesz tak się łudzę, ja naiwna.

konto usunięte

Temat: kontrowrsyje pytanie

Madzia dobry wątek......
Tylko zastanawia mnie "szczerość" -chyba mało jest osób które z ręką na sercu odpowiedzą na te wszystkie pytania.
Ale warto spróbować:-)

Pozdrowionka i miłego dnia:-)
Ania

konto usunięte

Temat: kontrowrsyje pytanie

a ja sie wypowiem, jako rezydentka spotkalam sie z tym problemem od kuchni. zaznaczam ze nie mowie o wszystkich ale o znamienitej wiekszosci, wiec prosze nie bierzcie moich slow jako atak.
agenci sa ignorantami. sprzedaja hotel nie udzielajac pelnej informacji. mowia all incl ale nie wiedza ze w tym hotelu all incl nie dotyczy np. napojow alkoholowych albo nie obejmuje 5 z 7 dostepnych restauracji. nie informuja o tym ze hotel jest w trkcie remontu, albo ze aktualnie basen z podgrzewana woda nie dziala. nie informuja ze w okresie pazdziernika rpzez 2 tygodnie rejs po nilu zaczyna sie od esny bo sluza jest w konserwacji. albo ze w okresie nowego roku spedza sie dluzszy czas w luxorze.
nie informuja bo tych informacji nie maja. ale nie robia nic zeby je zdobyc.
o ile o niektore informacje trudno im sie postarac to na przyklad stan hotelu i atrakcje w nim zawarte, czy standard pokoi powinni byc sami w stanie ocenic. po to sa study tour. organizowalam study tour dla 3 biur podrozy, we wszystkich byli Ci sami agenci! i zawsze odbywalo sie to tak ze nie wstawali na zwiedzanie hoteli bo wczesniej zapili. albo snuli sie po hotelach i mieli w powazaniu robienie notatek.
czy wiecie czemu niektore biura podrozy organizuja study tour w ten sposob ze vcodzienniie spi sie w innym hotelu? zeby zmusic agentow do zwiedzania hoteli. bo schemat wyglada tak ze wstajemy rano, zabieramy bagaz, zwiedzamy hotele i dopiero kwaterujemy sie w nastepnym.

chce tez dodac ze to nie tylko problem agentow. rowniez przedstawicielstwa oficjalne biur maja gdzies raporty rezydentow np. na temat remontu.
wszystkim zalezy na tym zeby wcisnac wycieczke i zarobic swoja prowizje, kase. ja rozumiem to jest praca, interes, ale trzeba miec troche przyzwoitosci, poza tym chyba lepiej miec stalego klienta...
na koniec dodam jeszcze w zwiazku ze zmiana hoteli, ze niejednokrotnie wiedzialam na 2 dni wczesniej ze klienci zostana przeniesieni przez egipskiego przedstawiciela bo nie ma miejsc/rezerwacji/costamcostam i informowalam polski oddzial aby poinformowali klienta o zmianie i dali wybor innego hotelu (robila to sama z siebie narazajac sie na nielaske egipskiego operatora). nigdy nie zdarzylo sie aby firma klienta poinformowala. czmeu? bo klient milaby prawo zrezygnowac z wycieczki! wiec wola go wyslac do egiptu i kazac nam powiedziec na lotnisku ze niestety jego wysniony hotel nie ma dla niego miejsca, bo jakas pipka w Kairze malowala paznokcie zamist go zamowic albo firma wstrzymywala sie do samego konca z rezerwacja zeby wydebic jak najnizsza cene. i ze przykro mi ale zbieral pieniadze przez 3 lata na byc moze jedyna taka wyprawe w zyciu po to zeby nie dostal tego co chce.

:-)

przypominam ze to moj opinia i moje doswiadczenie. znam tez biura gdzie bardziej brano pod uwage zastrzezenia rezydentow i ich raporty. ale mowie niestety o tym co sie dzieje za kulisami.

konto usunięte

Temat: kontrowrsyje pytanie

Agent agentowi nie równy, ja mam to szczęście, że trafiłam na 2 dobrych agentów, którzy udzielają kompleksowej informacji a nie tylko suchy tekst z folderu.

W zeszłym roku zrobiłam eksperyment:przeszłam się po biurach podróży w moim mieście bo byłam zainteresowana tygodniowym pobytem w Egipcie.
2 salony znanych biur podróży najzwyczajniej w świecie olały klienta, który wiedział czego chce.Założę się, że gdybym była żółtodziobem to z pewnością bardziej by się postarali i sprzedaliby cokolwiek.

Natomiast biuro, które sprzedawało oferty różny touroperatorów stawało na rzęsach żebym akurat u nich kupiła wyjazd, i jakoś nie przestraszyło ich to, że miałam sprecyzowane wymagania.

Mam wrażenie, że sprzedawca biura X zrobi wszystko by sprzedać wyjazd jakiejkolwiek jakości, bo ma narzucony plan sprzedaży a do tego zanim stoi centrala i masa oddziałów, natomiast dobry agent byle czego nie sprzeda, stara się dużo bardziej od "dużego i znanego" biura podróży.
Magdalena Karewicz

Magdalena Karewicz Konsultant
sprzedaży-
specjalizacja/
Egipt/Sharm El
Sheik...

Temat: kontrowrsyje pytanie

Roqaya Agata N.:
a ja sie wypowiem, jako rezydentka spotkalam sie z tym problemem od kuchni. zaznaczam ze nie mowie o wszystkich ale o znamienitej wiekszosci, wiec prosze nie bierzcie moich slow jako atak.
agenci sa ignorantami. sprzedaja hotel nie udzielajac pelnej informacji. mowia all incl ale nie wiedza ze w tym hotelu all incl nie dotyczy np. napojow alkoholowych albo nie obejmuje 5 z 7 dostepnych restauracji. nie informuja o tym ze hotel jest w trkcie remontu, albo ze aktualnie basen z podgrzewana woda nie dziala. nie informuja ze w okresie pazdziernika rpzez 2 tygodnie rejs po nilu zaczyna sie od esny bo sluza jest w konserwacji. albo ze w okresie nowego roku spedza sie dluzszy czas w luxorze.
nie informuja bo tych informacji nie maja. ale nie robia nic zeby je zdobyc.
o ile o niektore informacje trudno im sie postarac to na przyklad stan hotelu i atrakcje w nim zawarte, czy standard pokoi powinni byc sami w stanie ocenic.

Agato, jak wiadomo są dwie strony medalu i ja powiem Ci szczerze, że z chęcią skorzystałabym z wiedzy rezydentów, bo to oni mają ją największą. Powiedz mi tylko jak to zrobić skoro touroperatorzy nie chcą podawać nr telefonów ani nawet maili do rezydenta ? A wasze raporty nie trafiają na moje burko.
Zdobyłam kilka że tak powiem po cichu i jeśli będzie taka potrzeba na pewno skorzystam.
Zresztą mam jednego dobrego znajomego, pracował dla kilku dużych biur i wiele nam wyjaśnił. Gromy spadają na was a wina lezy często po innej stronie.
Są biura, które udzielą rzetelnej odpowiedzi a są takie, które każą wspierać się katalogiem ;d
Moja wiedza wynika z pobytu w danym miejscu i wtedy mam dożo do powiedzenia, natomiast jeśli nie byłam, staram sie zdobyć informacje od klientów którzy tam byli lub wygooglam sobie ;d

po to sa study tour. organizowalam study
tour dla 3 biur podrozy, we wszystkich byli Ci sami agenci! i zawsze odbywalo sie to tak ze nie wstawali na zwiedzanie hoteli bo wczesniej zapili. albo snuli sie po hotelach i mieli w powazaniu robienie notatek.
czy wiecie czemu niektore biura podrozy organizuja study tour w ten sposob ze vcodzienniie spi sie w innym hotelu? zeby zmusic agentow do zwiedzania hoteli. bo schemat wyglada tak ze wstajemy rano, zabieramy bagaz, zwiedzamy hotele i dopiero kwaterujemy sie w nastepnym.

hmmm... coś słyszałam na ten temat :) ja nie mogę pochwalić sie study. Biegam po hotelach jak jestem na wakacjach :) takie zboczenie :)
Wiele mówi się o tym jak to agenci spędzają czas na study, myślę jednak, że są to ludzie pracujący na pensyjce i chyba im nie zalezy na klientach. Ja pracuję na siebie, muszę pozyskać klienta dzięki dobrej ofercie. Mnie zależy, nie rzucam katalogiem i nie mówię proszę poczytać, co u mnie w mieście ma miejsce w innych biurach.

chce tez dodac ze to nie tylko problem agentow. rowniez przedstawicielstwa oficjalne biur maja gdzies raporty rezydentow np. na temat remontu.
wszystkim zalezy na tym zeby wcisnac wycieczke i zarobic swoja prowizje, kase. ja rozumiem to jest praca, interes, ale trzeba miec troche przyzwoitosci, poza tym chyba lepiej miec stalego klienta...
na koniec dodam jeszcze w zwiazku ze zmiana hoteli, ze niejednokrotnie wiedzialam na 2 dni wczesniej ze klienci zostana przeniesieni przez egipskiego przedstawiciela bo nie ma miejsc/rezerwacji/costamcostam i informowalam polski oddzial aby poinformowali klienta o zmianie i dali wybor innego hotelu (robila to sama z siebie narazajac sie na nielaske egipskiego operatora). nigdy nie zdarzylo sie aby firma klienta poinformowala. czmeu? bo klient milaby prawo zrezygnowac z wycieczki! wiec wola go wyslac do egiptu i kazac nam powiedziec na lotnisku ze niestety jego wysniony hotel nie ma dla niego miejsca, bo jakas pipka w Kairze malowala paznokcie zamist go zamowic albo firma wstrzymywala sie do samego konca z rezerwacja zeby wydebic jak najnizsza cene. i ze przykro mi ale zbieral pieniadze przez 3 lata na byc moze jedyna taka wyprawe w zyciu po to zeby nie dostal tego co chce.

oj to boli bardzo, mieliśmy taką sytuację w Egipcie, a byliśmy dużą grupą. Rezydent zawiózł nas pod inny hotel i leci kwaterować na co my złapaliśmy taxi i jeden z nas pojechał do hotelu w którym powinniśmy być. Ciekawe jest to, że tam były miejsca i my byliśmy na liście! Dostali info w ostatniej chwili, że mieliśmy awarię samolotu i nie dolecimy - jaka bzdura !!
Rezydent zrezygnowany wrócił z całą grupą i dostaliśmy to co kupiliśmy. Przepraszał mocno a przy kolejnym pobycie jedliśmy razem kolację i wszystko nam opowiedział : )
Zrezygnował z pracy u tego touroperatora i chwała mu za to bo fajny z niego gość :)
wtedy jeszcze nie pracowałam jako agent, teraz kiedy pracuję to ja świecę oczami przed klientem za zmianę hotelu czy godzin wylotu nie mając na to żadnego wpływu !!!


:-)

przypominam ze to moj opinia i moje doswiadczenie. znam tez biura gdzie bardziej brano pod uwage zastrzezenia rezydentow i ich raporty. ale mowie niestety o tym co sie dzieje za kulisami.

Turystyka to wielka i przebiegła maszyna, a my jako te małe trybiki często dostajemy po ..... za całe zło.
a chciałoby się żeby wszystko było świetnie bo przecież sprzedajemy ludzkie marzenia ...ehhh

konto usunięte

Temat: kontrowrsyje pytanie

tak, ja rozumiem ze niestety czasem dostep do tych informacji jest ograniczony. niestety :(

konto usunięte

Temat: kontrowrsyje pytanie

Nie korzystalam wczesniej z uslug agenta, za to dwa tygodnie temu polecialam z chlopakiem na wysniona i zarezerwowana z dwumiesiecznym wyprzedzeniem wycieczke do egiptu. i co? na miejsc okazuje sie, ze no bardzo nam przykro, ale jedziecie do innego hotelu, bo cos tam... dodam, ze lecialam z First Choice. Nastepnym razem skorzystam z uslug malego biura podrozy lub agenta, bo oni nie moga sobie pozwolic na takie cuda.
Magdalena Karewicz

Magdalena Karewicz Konsultant
sprzedaży-
specjalizacja/
Egipt/Sharm El
Sheik...

Temat: kontrowrsyje pytanie

Ewelina Sawicka:
Nie korzystalam wczesniej z uslug agenta, za to dwa tygodnie temu polecialam z chlopakiem na wysniona i zarezerwowana z dwumiesiecznym wyprzedzeniem wycieczke do egiptu. i co? na miejsc okazuje sie, ze no bardzo nam przykro, ale jedziecie do innego hotelu, bo cos tam... dodam, ze lecialam z First Choice. Nastepnym razem skorzystam z uslug malego biura podrozy lub agenta, bo oni nie moga sobie pozwolic na takie cuda.

akurat zamiana hotelu nie zależy od agenta ( Agata to trafnie ujęła :)) jak czlowiek kupił Last Minute i dał 1300 zł za 4* w allu a na miejscu zamieniają mu hotel na taki sam standard , nie będzie narzekał. Natomiast wcześniej zaplanowane, wymarzone, wygooglane wakacje- ten wybrany starannie hotel za całkiem sporą sumkę to już faktycznie przesada. Informacja od biura mu się należy z propozycją innych hoteli.

eh w język się gryzę, dużo by pisać a nie można :(
Łukasz Buszka

Łukasz Buszka www.dadadesign.pl
projektuje,
fotografuje,
podróżuje, gotuje

Temat: kontrowrsyje pytanie

Magdalena Karewicz:

jak czlowiek kupił Last Minute i dał 1300 zł za 4* w allu a na miejscu zamieniają mu hotel na taki sam standard , nie będzie narzekał.

Alez oczywiscie ze bede :) wezmy przyklad Hgr, wybieramy hotele w scislym centrum wiec jesli by chcieli mnie wywiesc gdzies poza miasto to bym troche sie zdenerwowal :)Łukasz Buszka edytował(a) ten post dnia 19.03.09 o godzinie 15:16
Andrzej Wasyk

Andrzej Wasyk SPECJALISTA
PERSONALNY

Temat: kontrowrsyje pytanie

Witam.
Też jeszcze nie korzystałem z Agentów. Zawsze biura i jakoś nie miałem problemów (oby tak dalej), ale przeglądam oferty, są ciekawe i mam nadzieję że też będzie wszystko OK.
Myślę, że są takie osoby, które wolą rozmawiać twarzą w twarz przy wyborze ofery.
W związku z tym mam takie techniczne pytane: jeżeli znajdę taką ofertę(Last minute), ale agent jest w innym mieście, a wyjazd w bardzo krótkim czasie. Jak załatwiane są sprawy finansowe, odbiór dokumentów wyjazdowych itd?
W styczni byłem z last minute na Kubie (piątek po południu załatwiona sprawa wylot w niedzielę w nocy) Wszystko się udało - godz. wylotu, hotel ten co był w ofercie.
Pozdrawiam wszystkich Agentów
Andrzej
Magdalena Karewicz

Magdalena Karewicz Konsultant
sprzedaży-
specjalizacja/
Egipt/Sharm El
Sheik...

Temat: kontrowrsyje pytanie

Alez oczywiscie ze bede :) wezmy przyklad Hgr, wybieramy hotele w scislym centrum wiec jesli by chcieli mnie wywiesc gdzies poza miasto to bym troche sie zdenerwowal :)[edited]Łukasz Buszka

... ale tylko troszkę :)
a tak poważnie, sama leciałam raz ze znajomymi za 1290 zł i do wyboru miałam El Palacio lub Regensy Plaza - znajomi wybrali za mnie ten pierwszy :) Psy na nim powieszono i trochę mi nie pasował, jednak oni I raz Egipcie, niech mają:) Słuchaj, było naprawdę fajnie a hotel nie jest zły. W sezonie może być uciążliwe stanie w kolejkach po jedzonko no i basen mógłby być większy, ale reszta bez zarzutu.
Tak jak wielokrotnie powtarzam, wszystko zależy od okoliczności i nastawinia : )

konto usunięte

Temat: kontrowrsyje pytanie

Andrzej Wasyk:
>> W związku z tym mam takie techniczne pytane: jeżeli znajdę
taką ofertę(Last minute), ale agent jest w innym mieście, a wyjazd w bardzo krótkim czasie. Jak załatwiane są sprawy finansowe, odbiór dokumentów wyjazdowych itd?
W styczni byłem z last minute na Kubie (piątek po południu załatwiona sprawa wylot w niedzielę w nocy) Wszystko się udało - godz. wylotu, hotel ten co był w ofercie.


W dobie internetu to chyba żaden problem przesłać dokumenty mailem i wysłać potwierdzenie zapłaty albo zapłacić kartą kredytową :).
Magdalena Karewicz

Magdalena Karewicz Konsultant
sprzedaży-
specjalizacja/
Egipt/Sharm El
Sheik...

Temat: kontrowrsyje pytanie

Jolanta I.:
Andrzej Wasyk:
>> W związku z tym mam takie techniczne pytane: jeżeli znajdę
taką ofertę(Last minute), ale agent jest w innym mieście, a wyjazd w bardzo krótkim czasie. Jak załatwiane są sprawy finansowe, odbiór dokumentów wyjazdowych itd?
W styczni byłem z last minute na Kubie (piątek po południu załatwiona sprawa wylot w niedzielę w nocy) Wszystko się udało - godz. wylotu, hotel ten co był w ofercie.


W dobie internetu to chyba żaden problem przesłać dokumenty mailem i wysłać potwierdzenie zapłaty albo zapłacić kartą kredytową :).
z ust mi to wyjęłaś :)
Magdalena Karewicz

Magdalena Karewicz Konsultant
sprzedaży-
specjalizacja/
Egipt/Sharm El
Sheik...

Temat: kontrowrsyje pytanie

Andrzej Wasyk:
Witam.
Też jeszcze nie korzystałem z Agentów.

A szkoda, "korzystanie" z agentów jest fajne :)

Zawsze biura i jakoś
nie miałem problemów (oby tak dalej), ale przeglądam oferty, są ciekawe i mam nadzieję że też będzie wszystko OK.
Myślę, że są takie osoby, które wolą rozmawiać twarzą w twarz przy wyborze ofery.

Zawsze możemy odpalić skype i kamerkę :)
W związku z tym mam takie techniczne pytane: jeżeli znajdę taką ofertę(Last minute), ale agent jest w innym mieście, a wyjazd w bardzo krótkim czasie. Jak załatwiane są sprawy finansowe, odbiór dokumentów wyjazdowych itd?
W styczni byłem z last minute na Kubie (piątek po południu załatwiona sprawa wylot w niedzielę w nocy) Wszystko się udało - godz. wylotu, hotel ten co był w ofercie.
Pozdrawiam wszystkich Agentów
Andrzej

a na poważnie wygląda to tak: dostaję dane, sporządzam umowę, wysyłam ją mailem lub faxem ( wybór należy do Ciebie). Ty podpisujesz i odsyłasz, tez jak Ci wygodnie. Wpłacasz pieniądze na podane przeze mnie konto, wysyłasz potwierdzenie wpłaty ( jak umowę) a my w odpowiedzi, potwierdzenie rezerwacji stałej.
Z tym papierkiem, paszportami, bagażami i sobą :) udajesz się na lotnisko 2h przed wylotem. Tam w okienku touroperatora odbierasz wszystkie dokumenty.
Koniec :)
Cała operacja trwa zwykle jakieś 30 minut w zalezności od dostępności sprzętu i wprawy w jego obsługiwaniu :)

Pozdrawiam ciepło wszystkich nie korzystających z agentów :)

konto usunięte

Temat: kontrowrsyje pytanie

Powiem szczerze, zupełnie nie robi mi różnicy od kogo kupuję. Bardziej koncentruję się na tym CO kupuję.

A co do znajomości hoteli przez ludzi sprzedających wycieczki, to trudno wymagać, żeby znali każdy hotel, który mają w ofercie. Nawet, jeśli go zobaczą na własne oczy - trzeba by w nim choć z dobę pomieszkać, żeby mieć jakiekolwiek pojęcie.

I tu taka ciekawostka - z moich obserwacji wynika, że najbardziej skrupulatni w oglądaniu hoteli są Niemcy, a najmniej Rosjanie - ta druga reprezentacja rzadko kiedy docierała do basenu hotelowego, bo "za gorąco" ;)

Agenci, nie poddawać się, robić swoje i już ;)
Andrzej Wasyk

Andrzej Wasyk SPECJALISTA
PERSONALNY

Temat: kontrowrsyje pytanie

Dzięki za wszystkie informacje.
Pozdrawiam serdecznie
Andrzej

Temat: kontrowrsyje pytanie

Wypowiem się ostatecznie jak wrócę ;-)
Ale póki co jestem bardzo zadowolona ze współpracy z Agentem :) a właściwie Agentką
Łukasz Buszka

Łukasz Buszka www.dadadesign.pl
projektuje,
fotografuje,
podróżuje, gotuje

Temat: kontrowrsyje pytanie

Nina Dąbrowska:
najbardziej skrupulatni w oglądaniu hoteli są Niemcy, a najmniej Rosjanie - ta druga reprezentacja rzadko kiedy docierała do basenu hotelowego, bo "za gorąco" ;)


Co do Niemcow to czasami mi si ewydaje ze oni jada tylko po to by robic zdjecia urwanym zawiasom, kafelkom odlamanym, smieciom za hotelem itd itd. A potem jak jeden maz wrzucaja to na http://www.holidaycheck.pl/

Co ro Rosjan eee to docieraja do plazy nawet i dalej :)



Wyślij zaproszenie do