Jerzy Jakubowski

Jerzy Jakubowski Pomoc finansowa w
życiu.

Temat: www.salesforce.com CRM On Demand, co o nim sądzicie?

Od szeregu lat zachęcam do korzystania z systemu CRM opartego o serwis dostępny na http://saleforce.com. W momencie kiedy serwis startował w 1999 roku wiele wiązano z usługami ASP. Dziś kiedy rozwiązania są już dojrzalsze, bardziej dopracowane, wyrafinowane mówi się i pisze o SasS - Software as a Service. Na Świecie jest to bardzo popularne i poważnie traktowane rozwiąznie. Klientami są firmy o znanych markach. W Polsce zainteresowanie jest umiarkowane i wymuszone przez gloalne korporacje. Jak sądzicie dlaczego tak się dzieje?
http://salesforce.com nie wymaga specjalistycznej wiedzy IT aby go wdrozyć, ale trzeba mieć wiedzę o własnym biznesie, o metodach zarządzania sprzedażą, o rolach poszczególnych ludzi w procesie sprzedaży o obsłudze klienta, etc. Ale na tym przecież managerowie powinni się znać, niezależnie od tego czy będą stosować systemy CRM ( i inne systemy wspomagania ) czy też nie. Prawda ?
Wojciech Kroczak

Wojciech Kroczak DYSANT Software Sp.
z o.o.

Temat: www.salesforce.com CRM On Demand, co o nim sądzicie?

Wydaje mi się, że sprawa opiera się o kilka aspektów:
A. Technologia
- dostęp do oprogramowania klienckiego przez terminal
- interfejs www do aplikacji biznesowych
B. Psychologia
- bezpieczeństwo danych u zewnętrznego provider'a
- zawsze konieczny wysiłek do przystosowania rozwiązania do własnych potrzeb
- wola i wysiłek związany z ingerencją w kulturę organizacyjną firmy
C. Rozmiar klienta
Jest ogromna presją rozwiązań open source, rozwiązań dostępnych przez www, lecz należy się zastanowić nad tym, które segmenty rynku "mają parcie" na tego typu rozwiązania!?
Motorem biznesu IT i rozwoju oprogramowania są albo rządowe granty, bądź korporacyjni klienci zapewniający stały dopływ środków finansowych. Tacy jednak klienci pozostawiają przedmiotowe rozwiązania poza kręgiem swoich zainteresowań.
Zaletą rozwiązań, o których rozmawiamy jest szybkość wdrożenia i "taniość", a to stoi wspak generowaniu przepływów finansowych zbliżonych do tych generowanych przy obsłudze korporacji.
I moim zdaniem, tutaj należy szukać źródła problemu.
Jerzy Jakubowski

Jerzy Jakubowski Pomoc finansowa w
życiu.

Temat: www.salesforce.com CRM On Demand, co o nim sądzicie?

Wojciech K.:
Wydaje mi się, że sprawa opiera się o kilka aspektów:
A. Technologia
- dostęp do oprogramowania klienckiego przez terminal
- interfejs www do aplikacji biznesowych
B. Psychologia
- bezpieczeństwo danych u zewnętrznego provider'a
- zawsze konieczny wysiłek do przystosowania rozwiązania do własnych potrzeb
- wola i wysiłek związany z ingerencją w kulturę organizacyjną firmy
C. Rozmiar klienta
Jest ogromna presją rozwiązań open source, rozwiązań dostępnych przez www, lecz należy się zastanowić nad tym, które segmenty rynku "mają parcie" na tego typu rozwiązania!?
Motorem biznesu IT i rozwoju oprogramowania są albo rządowe granty, bądź korporacyjni klienci zapewniający stały dopływ środków finansowych. Tacy jednak klienci pozostawiają przedmiotowe rozwiązania poza kręgiem swoich zainteresowań.
Zaletą rozwiązań, o których rozmawiamy jest szybkość wdrożenia i "taniość", a to stoi wspak generowaniu przepływów finansowych zbliżonych do tych generowanych przy obsłudze korporacji.
I moim zdaniem, tutaj należy szukać źródła problemu.

Trochę się z Panem zgadzam trochę nie.
Psychologia a raczej mentalność może stanowić barierę do innowacyjnych przedsięwzięć. Tu się zgadzam. Bezpieczeństwo danych http://salesforce.com jest największe jakie w świecie wymyślono zaś centra danych mieszczą się w dwóch miejscach na przeciwległych stronach kontynentu amerykańskiego. To jest przedsięwzięcie o zasięgu globalnym (komercyjnym) i o amatorszczyźnie nie ma mowy. Klienci zmietli by ich z ziemi, a zdanie klientów w świecie biznesu jest najważniesze.

Pisze Pan, że o rozwoju IT decydują korporacje i granty. Nie wiem skąd ta teza i co rozumie Pan pod określeniem korporacje. Wszystkie raporty i materiały jakie znam mówią, że w wielu miejscach na świecie Produkt Narodowy Brutto generowany jest najwięcej przez małe i średnie firmy. Nawet w Polsce się to dostrzega. Czy to oznacza, że firmy takie nie używają komputerów i aplikacji. Ale skąd! Tyle, że w przeciwieństwie do dużych firm nie mają one dużych budżetów na IT i wymagają innego podejścia, innego traktowania.

Dotknął Pan dość istotego zagadnienia pisząc, że niektóre firmy nie będą zainteresowane obsługą klientów ponieważ rozwiązania takie jak http://salesforce.com są tańsze i szybsze we wdrożeniu. To jest poczęści prawda. Dzisiaj IT musi wnosić zauważalną wartość dodaną aby była postrzegana jako element wspomagania biznesowego. W przeciwnym razie spotka się Pan z głosem, że IT to tylko koszty i nic poza tym. http://salesforce.com udostępnia narzędzia, kóre pozwalają tworzyć rozwiązania pod specyficzne potrzeby. Jednocześenie powstaje wiele firm które dopisują funkcjonalność lub zgoła tworzą nowe rozwiązania na tej platformie tworząc tym samym rynek usług wokół http://salesforce.com. Integracja z SAP i Oracle Applications jest standardem, a z wieloma innymi systemami łatwa do przeprowadzenia. Już nie wspomne o integracji z Outlookiem, Office'em itd. Kto może być klientem http://saleforce.com . Każda firma dla której relacje z klientami i informacje o nich są istotne do prowadzneia interesów. Proszę przejrzeć listę referencyjną. Są tam firmy z różnych branż. W tym również co ciekawe z sektora publicznego i non profit.
Z innymi Pana punkatmi się zgadzam. Każda reorganizacja i zmiana wymaga wysiłku. Ale też w niejednej książce i szkoleniu powiedziano, że jeżeli robić będziesz rzeczy tak jak robisz do tej pory nic się specjalnego nie zdaży, bo nie będzie powodu. Dziś bycie w biznesie wymaga abyśmy ciągle coś zmieniali i zaskakiwali klienta. Jeżeli my tego nie zrobimy, albo nie potrafimy zrobią to inni. Konkurenci.
Wojciech Kroczak

Wojciech Kroczak DYSANT Software Sp.
z o.o.

Temat: www.salesforce.com CRM On Demand, co o nim sądzicie?

Pańska konkluzja jest moją mantrą od wielu lat:
"Biznes, który się nie rozwija to biznes, który się cofa".

W odniesieniu do "motoru gospodarki" rozminęliśmy się trochę w przedmiocie sprawy. Otóż moją intencją było zaznaczenie, że znaczny "przyrost" technologii jest tam, gdzie są znaczące fundusze na Badania i Rozwój, których to działów ze świecą szukać w małych i średnich przedsiębiorstwach.

Reasumując - przedsiębiorstwo na etapie http://saleforce.com może starać się pokusić o pozyskanie klientów korporacyjnych, acz moim zdaniem będzie to niezwykle trudne. Tym bardziej strategia ukierunkowana na ten sektor rynku w przypadku start-up'ów byłaby błędem.

Patrząc jednak na światowe tendencje tj. ujednolicanie dostępu do danych, umobilnianie dostępu, rekonfiguracja pojęcia internetu (Web 2.0 i 3.0), "odchudzanie" dostępu do danych (rezygnacja z grubych klientów na rzecz dostępu przez www) - sądzę, że saleforce może być potegą o ile starczy mu wody i sił by przetrzymać na tej pustyni, po której w tym samym czasie jadę pełne wody cysterny z logiem IBM, Microsoft, SAP, czy Google.
Ale jak wiadać po ostatnim przykładzie (Google), "kto nie ryzykuje na złotych talerzach nie jada".
Jerzy Jakubowski

Jerzy Jakubowski Pomoc finansowa w
życiu.

Temat: www.salesforce.com CRM On Demand, co o nim sądzicie?

Wojciech K.:
Reasumując - przedsiębiorstwo na etapie http://saleforce.com może starać się pokusić o pozyskanie klientów korporacyjnych, acz moim zdaniem będzie to niezwykle trudne. Tym bardziej strategia ukierunkowana na ten sektor rynku w przypadku start-up'ów byłaby błędem.

Patrząc jednak na światowe tendencje tj. ujednolicanie dostępu do danych, umobilnianie dostępu, rekonfiguracja pojęcia internetu (Web 2.0 i 3.0), "odchudzanie" dostępu do danych (rezygnacja z grubych klientów na rzecz dostępu przez www) - sądzę, że saleforce może być potegą o ile starczy mu wody i sił by przetrzymać na tej pustyni, po której w tym samym czasie jadę pełne wody cysterny z logiem IBM, Microsoft, SAP, czy Google.
Ale jak wiadać po ostatnim przykładzie (Google), "kto nie ryzykuje na złotych talerzach nie jada".

Serwis http://salesforce.com nie jest start-up'em. Funkcjonuje na rynku od 8 lat. Pozyskał jak do tej pory między innymi następujące korporacje:

AOL (America On Line)
AMD
Analog Devices
AVIS and Budget
CRAY
ADP

Lista firm i korporacji jest długa, ale nie oznacza to, że wielcy mogą się czuć zagrożeni. Napewno SAP, IBM, Microsoft przetrwają. Klienci natomiast będą mieć alternatywę i wybór tego co dla nich jest najlepsze.Jerzy Jakubowski edytował(a) ten post dnia 17.07.07 o godzinie 12:48
Wojciech Kroczak

Wojciech Kroczak DYSANT Software Sp.
z o.o.

Temat: www.salesforce.com CRM On Demand, co o nim sądzicie?

Jerzy J.:
Wojciech K.:
Reasumując - przedsiębiorstwo na etapie http://saleforce.com może starać się pokusić o pozyskanie klientów korporacyjnych, acz moim zdaniem będzie to niezwykle trudne. Tym bardziej strategia ukierunkowana na ten sektor rynku w przypadku start-up'ów byłaby błędem.

Patrząc jednak na światowe tendencje tj. ujednolicanie dostępu do danych, umobilnianie dostępu, rekonfiguracja pojęcia internetu (Web 2.0 i 3.0), "odchudzanie" dostępu do danych (rezygnacja z grubych klientów na rzecz dostępu przez www) - sądzę, że saleforce może być potegą o ile starczy mu wody i sił by przetrzymać na tej pustyni, po której w tym samym czasie jadę pełne wody cysterny z logiem IBM, Microsoft, SAP, czy Google.
Ale jak wiadać po ostatnim przykładzie (Google), "kto nie ryzykuje na złotych talerzach nie jada".

Serwis http://salesforce.com nie jest start-up'em. Funkcjonuje na rynku od 8 lat. Pozyskał jak do tej pory między innymi następujące korporacje:

AOL (America On Line)
AMD
Analog Devices
AVIS and Budget
CRAY
ADP

Lista firm i korporacji jest długa, ale nie oznacza to, że wielcy mogą się czuć zagrożeni. Napewno SAP, IBM, Microsoft przetrwają. Klienci natomiast będą mieć alternatywę i wybór tego co dla nich jest najlepsze.Jerzy Jakubowski edytował(a) ten post dnia 17.07.07 o godzinie 12:48

Faktycznie źle to ująłem - pisząc o start-up'ach miałem na myśli firmy, które chiałyby pójść w ślady salesforce



Wyślij zaproszenie do