Bartosz Deszczyński

Bartosz Deszczyński CRM Profi | Profesor
Uniwersytetu
Ekonomicznego w
Poznaniu

Temat: Co powinien "potrafić' CRM dla małej firmy?

Wraz z kolegą prowadzę projekt deweloperski nowego systemu CRM kierowanego do małych przedsiębiorstw. Mamy swoje przemyślenia jak powinny wyglądać obsługiwane przez niego funkcje i procesy, ale może podzielisz się z nami twoją opinią?

Zamknięte menu, czy duże pole opisu? Baza kodów pocztowych, czy raczej integracja z outlookiem? Wystarczy zwykła chmura czy optymalizacja pod urządzenia mobilne?

Koniecznie napisz też, czy jesteś sprzedawcą, kierujesz zespołem, czy może prowadzisz sklep internetowy.

Bartek
Więcej o mnie: http://ue.poznan.pl/pl/uniwersytet,c13/wydzialy,c18/wy...

Obrazek
Błażej Pabiszczak

Błażej Pabiszczak Wdrażam otwarte
systemy CRM

Temat: Co powinien "potrafić' CRM dla małej firmy?

Skoro "macie z kolegą" już przemyślenia, to czemu się nimi nie podzielicie. Łatwiej będzie się odnieść do tego co już jest przygotowane i dyskusja będzie bardzie merytoryczna.
Bartosz Deszczyński

Bartosz Deszczyński CRM Profi | Profesor
Uniwersytetu
Ekonomicznego w
Poznaniu

Temat: Co powinien "potrafić' CRM dla małej firmy?

Błażej P.:
Skoro "macie z kolegą" już przemyślenia, to czemu się nimi nie podzielicie. Łatwiej będzie się odnieść do tego co już jest przygotowane i dyskusja będzie bardzie merytoryczna.

Planujemy etap, w którym poprosimy nawet wybrane firmy do testowania, ale obecnie liczymy raczej na brain storming niż ocenę konkretnych propozycji. Myślę, że przebrnięcie przez całą listę funkcji i screen shotów zajęłaby ludziom zbyt dużo czasu. Inaczej z krótką wypowiedzią w stylu:

"Mnie zawsze brakowało listy zadań, które można by było odhaczać po wykonaniu, ale nie takich, które generują jakieś taski związane z klientem, ale coś w rodzaju zadań na dziś, które piszę sobie na kartce bez rozróżnienia, czy są służbowe czy prywatne.
Handlowiec w średniej firmie".
Błażej Pabiszczak

Błażej Pabiszczak Wdrażam otwarte
systemy CRM

Temat: Co powinien "potrafić' CRM dla małej firmy?

A to jeszcze doprecyzuje, czy oczekujecie dyskusji tylko z użytkownikami końcowymi czy też dyskusja ma być bardziej ogólna?
Bartosz Deszczyński

Bartosz Deszczyński CRM Profi | Profesor
Uniwersytetu
Ekonomicznego w
Poznaniu

Temat: Co powinien "potrafić' CRM dla małej firmy?

Każdy pomysł jest dla nas interesujący i będziemy za niego wdzięczni.
Błażej P.:
A to jeszcze doprecyzuje, czy oczekujecie dyskusji tylko z użytkownikami końcowymi czy też dyskusja ma być bardziej ogólna?
Błażej Pabiszczak

Błażej Pabiszczak Wdrażam otwarte
systemy CRM

Temat: Co powinien "potrafić' CRM dla małej firmy?

To może jeszcze kilka pytań, bo im głębiej w las tym...

1. System ma być otwarty czy zamknięty?
2. Na jakim jest obecnie etapie? Jeżeli ma już określone funkcjonalności tzw. startowe to chętnie się przekopię przez pełną listę funkcjonalności ;]
3. Czym ma się wyróżniać na tle rozwiązań konkurencyjnych?
4. Skoro to CRM dla małej firmy [małej czyli do 10 pracowników?] to czy ma być on w modelu SaaS dostępny czy też można go będzie u siebie zainstalować.

Rozumiem, że dopiero zaczynacie [przynajmniej tak wynika z innego topiku gdzie szukacie pierwszego klienta by mu wdrożyć za darmo" a więc dajcie coś od siebie aby było o czym dyskutować...

Odnośnie przykładu jaki podałeś, to chyba jest nietrafiony, bo po co miałby do CRM ktoś wprowadzać swoje prywatne notatki.
Bartosz Deszczyński

Bartosz Deszczyński CRM Profi | Profesor
Uniwersytetu
Ekonomicznego w
Poznaniu

Temat: Co powinien "potrafić' CRM dla małej firmy?

No to odpowiedzi:
1. System zamknięty.
2. Całkowicie nowe rozwiązanie, biała karta.
3. Kombinacja szybkości wprowadzania i wyszukiwania danych + duże możliwości self-customization + korzystne warunki utrzymania i wysoki poziom obsługi.
4. Obie wersje będą dostępne.

Jak pisałem czekamy na pomysły na zasadzie brain stormingu. Jeśli będziemy mieli wątpliwości co do gotowych funkcjonalności to na pewno się nimi podzielimy.

Przykład z notatkami jest autentyczny. Pomysł pochodzi od doświadczonego sprzedawcy, który całkowicie przerzucił się na system i w chciał w jednym miejscu mieć listę z zadaniami w stylu: "iść do serwisu w sprawie turbosprężarki Pana Mariana" + "Odebrać Julkę i zostawić sweterek w przedszkolu"
Błażej Pabiszczak

Błażej Pabiszczak Wdrażam otwarte
systemy CRM

Temat: Co powinien "potrafić' CRM dla małej firmy?

To może wyjdziemy od czegoś np. minicrm, wydaje mi się, że idziecie w kierunku podobnym do nich, więc można się na nim wzorować... a więc nowe zmiany, byłby oparte o to czego tam nie ma. Czy to dobry pomysł?
Bartosz Deszczyński

Bartosz Deszczyński CRM Profi | Profesor
Uniwersytetu
Ekonomicznego w
Poznaniu

Temat: Co powinien "potrafić' CRM dla małej firmy?

Dziękuję za tę podpowiedź z minicrm. Benchmarking jest częścią procesu, który sobie założyliśmy no i szukamy właśnie tego, czego nie ma jeszcze "gdzie indziej nie ma" lub można to poprawić.
Błażej Pabiszczak

Błażej Pabiszczak Wdrażam otwarte
systemy CRM

Temat: Co powinien "potrafić' CRM dla małej firmy?

Temat uważam conajmniej za dziwny, ponieważ główne założenie tego tematu jest takie, że chcecie uzyskać wiedze, która pozwoliłaby wznieść wasz projekt ponad inne projekty nie dając [jeszcze] nic od siebie.

Wzorując się na miniCRM opiszę kilka pomysłów, mając nadzieje, że temat ten rozwinie się w dobrym kierunku i będzie żywy.

I. Krótko o miniCRM - jak ja go postrzegam

Jest to bardzo mini CRM. Jego funkcjonalność można sprowadzić do kilku modułów, które są w wersji również mini [Kontakty, Zadania, Historia, Interesy, Kalendarz, Raporty, Wiki, Chat, Notatki].

System ten, nie spełnia większości założeń, jakie powinno spełniać oprogramowanie tej klasy. Fakt, że jest to system dla małych firm, nie powinno wykluczać podstawowych funkcjonalności, jakie powinien mieć [np. ofertowanie, umowy].

Dlatego ciężko będzie rozwijać koncepcje czego brakuje w miniCRM [podałem zły przykład rozwiązania, mogłem podać inne np. itcube, crmvision]

II. Co powinien "potrafić" CRM dla małej firmy:

1. System powinien być funkcjonalny:
a) Kalendarz z możliwością pełnej integracji za pomocą CalDAV.
b) Kontakty z możliwością pełnej integracji z CardDAV.
c) Firmy z odpowiednim podziałem [partnerzy, konkurencja, klienci, dostawcy]
d) Leady [marketing] z możliwością konwersji na firmę.
e) Sprzedaż [Szanse Sprzedaży, Oferty, Zamówienia, Faktury] z możliwością eksportu do znanych formatów tj. PDF, XML, CSV w celu integracji z innymi systemami zewnętrznymi.
f) Projekty - jako realizacja działań które są efektem sprzedaży.
g) Wsparcie - jako świadczenie wsparcia na dostarczone usługi/produkty.
h) Praca grupowa - np. chat, maile, notatki, dokumenty.
i) inne [może w kolejnych postach opiszę]
2. System powinien być otwarty na klienta: większość systemów online nie umożliwia eksportu kluczowych danych tak by móc je importować do systemu zewnętrznego, takie działania - przynajmniej dla mnie - powinny wykluczyć rozwiązanie.

3. System powinien być elastyczny: powinien umożliwiać rozbudowe systemu za pomocą narzędzi wbudowanych [np. tworzenie pól i ich zarządzanie, rozbudowa systemu o własne moduły] jak również system powinien być oferowany w różnych modelach [np. SaaS/Cloud, lokalna instancja].

4. System powinien być intuicyjny: gdy np. wyskoczy nam powiadomienie to w zależności od danych jakie posiadamy, system powinien umożliwić z poziomu powiadomienia pokazanie klienta na mapie [OSM], wysłanie maila, przełożenie spotkania, wykonanie telefonu.

5. System powinien być zintegrowany z innymi systemami: poczta, telefony, system księgowy.

6. System powinien umożliwić automatyzacje procesów zgodnie z potrzebami firmy: powiadomienia sms/mail, automatyczne generowanie terminów/zadań, automatyczne przypomnienia o nadchodzących zdarzeniach. Jak również, system powinien odnawiać automatycznie sprzedaże, które są okresowe np. sprzedaż licencji na antywirusa.

7. System powinien dostarczać kompletne dane analityczne i raportowe ze wszystkich funkcjonalności będących w systemie.

To jest oczywiście czubek góry lodowej, ale wydaje mi się, że możemy od czegoś takiego wyjść.

konto usunięte

Temat: Co powinien "potrafić' CRM dla małej firmy?

Witajcie.

Bardzo dziękuję za cenne sugestie. CloudCRM - bo taka jest jego nazwa jest tworzony z myślą o nowoczesnym podejściu do biznesu w kontekście małych i średnich firm. Na podstawie kilkunastoletnich doświadczeń głównie z dużymi klientami (korporacje, centra handlowe, linie lotnicze, itd.) zdecydowaliśmy, że powstanie (trochę na bazie typowych rozwiązań CRM) coś, co będzie nowe-inne->goniące rynek, a tym samym proste i skuteczne. Dlatego wraz z kolegą Bartkiem mamy pewien draft "CLoudCRM". Jednocześnie uważamy, że w tym miejscu dzieląc się ogólnymi informacjami możemy dowiedzieć się coś więcej, coś co jeszcze bardziej wyróżni nasz system od innych, tym samym zaspokajając nasz przyszły potencjalny "rynek".

Podstawowe założenia jakie ma CloudCRM to:
- Dashboard
- 360 View klienta
- kalendarz
- zadania
- poczta/czat
- proces leadowy
- kampanie marketingowe
- mailing/powiadomienia/smsy
- konkursy/rankingi/targetowanie
- system rozliczeń/system premiowy
- baza wiedzy (moduł tagowania z inteligentnym wyszukiwaniem)
- itd.

Oczywiście nie będę tutaj się rozpisywał ale każde cenne uwagi są jak najbardziej istotne, dlatego zależy nam na "szerszej" rozmowie i rozważeniu każdej sugestii podczas projektowania jak i na etapie developmentu.

Zakładamy, że system powinien mieć swoją premierę pod koniec 2015 roku.
Błażej Pabiszczak

Błażej Pabiszczak Wdrażam otwarte
systemy CRM

Temat: Co powinien "potrafić' CRM dla małej firmy?

Jeżeli system będzie miał premierę za 3 miesiące oznacza to, że aktualnie powinien mieć fazę ostatnich testów wewnętrznych a funkcjonalności i możliwości powinny być już określone. Z tego wnioskuje, że wszystko co potrzebujemy do dyskusji już macie, więc fajnie by było się tym podzielić.

Jeżeli funkcjonalności już są określone i częściowo zaimplementowane, to chętnie zapiszę się na testy [alpha, beta, itp.]. Chyba, że premiera ma oznaczać wersje alpha, jeżeli tak, to czy gdzieś można się zapisać do newslettera [macie już jakąś stronę www?]?
Bartosz Deszczyński

Bartosz Deszczyński CRM Profi | Profesor
Uniwersytetu
Ekonomicznego w
Poznaniu

Temat: Co powinien "potrafić' CRM dla małej firmy?

Błażej, nie nadeszła dla nas jeszcze faza testów, ale dziękuje za twoja deklarację.

Bartek
Błażej Pabiszczak

Błażej Pabiszczak Wdrażam otwarte
systemy CRM

Temat: Co powinien "potrafić' CRM dla małej firmy?

a więc jak będziecie coś mieli np:
1. Listę pomysłów - opisanych [bo hasło typu poczta nic nie daje]
2. Lista funkcjonalności - opisanych
3. Wersje wczesne-testowe

Aktualnie za bardzo nie ma o czym dyskutować a strzały "w ślepo" wydają mi się mało racjonalne. Gdy będziecie wstanie coś opisać i wtedy będziecie oczekiwali pomysłów jak coś zrobić lepiej, to chętnie pomogę....
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: Co powinien "potrafić' CRM dla małej firmy?

Bartosz D.:
Wraz z kolegą prowadzę projekt deweloperski nowego systemu CRM kierowanego do małych przedsiębiorstw.

To project komercyjny czy opensource? Pytam bo nie wiem jak podejść do tego ile czasu Wam poświęcić ;) ??
Błażej Pabiszczak

Błażej Pabiszczak Wdrażam otwarte
systemy CRM

Temat: Co powinien "potrafić' CRM dla małej firmy?

Bartosz D.:
No to odpowiedzi:
1. System zamknięty.

A więcej czasu masz dla otwartego czy zamkniętego systemu ?:P
Bartosz Deszczyński

Bartosz Deszczyński CRM Profi | Profesor
Uniwersytetu
Ekonomicznego w
Poznaniu

Temat: Co powinien "potrafić' CRM dla małej firmy?

Projekt jest komercyjny - Błażej ma rację, ale z pomysłu umieszczonego na tym forum mogą przecież skorzystać wszyscy.
Błażej Pabiszczak

Błażej Pabiszczak Wdrażam otwarte
systemy CRM

Temat: Co powinien "potrafić' CRM dla małej firmy?

Może by mogli skorzystać wszyscy, gdyby jednak topic miał inną formę np.:
Jakie funkcjonalności powinien mieć system CRM z podziałem na:
- Mikro
- MSP
- Enterprise

Jeżeli ma to być z korzyścią dla innych, to stwórzmy dokument [word/excel] online, gdzie będziemy to uzupełniać i o tym dyskutować. Niech po jakimś czasie wyrośnie z tego porządny dokument.
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: Co powinien "potrafić' CRM dla małej firmy?

Błażej P.:
Może by mogli skorzystać wszyscy, gdyby jednak topic miał inną formę np.:
Jakie funkcjonalności powinien mieć system CRM z podziałem na:
- Mikro
- MSP
- Enterprise

Jeżeli ma to być z korzyścią dla innych, to stwórzmy dokument [word/excel] online, gdzie będziemy to uzupełniać i o tym dyskutować. Niech po jakimś czasie wyrośnie z tego porządny dokument.

I być może powstanie kolejny, jeden z setek CRM-ów w tym kraju.............
Błażej Pabiszczak

Błażej Pabiszczak Wdrażam otwarte
systemy CRM

Temat: Co powinien "potrafić' CRM dla małej firmy?

I w jaki sposób ma to zaszkodzić i komu? Lepiej nic nie róbmy... tak jest prościej. Chyba nie zrozumiałem głębi wypowiedzi.



Wyślij zaproszenie do