Temat: Pogoda...

Może trochę banalne pytanie, bo z pogodą to nigdy nie wiadomo. Myślałam, że latem pogoda w Chorwacji będzie jednak zdecydowanie pewniejsza niż u nas. Czytając różne fora, widzę że się myliłam :/ Czy pogoda latem w Dalmacji jest generalnie "pewniejsza" niż na Krku czy Istrii? Może ktoś się pokusi o odp na moje nieco trywialne pytanie :)

Byłam 3 lata temu przełom czerwiec i pierwsze dni lipca - pogoda super.
W ubiegłym roku byłam od połowy czerwca do początku lipca - też super, a drugi raz jak pojechałam przełom sierpnia i września też bez zastrzeżeń.
Nawet jesli rano padało o 10 już było sucho i słońce przypiekało. Jedynie we wrześniu wieczory są chłodniejsze.
No i trzeba pamiętać o Bora - wiatr silniejszy niż nasz halny. Jesli wybierasz się pod namiot to polecam zamiast śledzi gwoździe budowalne i nie rozbijanie się przy samym morzu bo może was zwiać.

Ewelina Chwieralska:

Witam, byłam w Chorwacji 4 razy i nie natrafiłam na załamanie pogody. Jednego dnia przeszła burza i to by było na tyle..Co do Istrii nie jestem pewna faktycznie słyszałam, że tam pogoda jest bardziej kapryśna ale im niżej na południe tym cieplej, świadczy o tym choćby roślinność, która jest typowa tylko dla gorących klimatów. W zeszłym roku byłam w okolicach Dubrownika, temperatura około 35-38 st, w sumie pod koniec pobytu wszyscy byliśmy już zmęczeni ciepłem, podobno wyspa Hvar należy do najbardziej słonecznych w Chorwacji, faktycznie tam też nie przytrafiły się deszczowe dni .Poza tym Adriatyk to nie Bałtyk nawet jeśli się trochę ochłodzi to nie będzie to załamanie pogody na tydzień tak jak w Polsce..popada trochę i po sprawie a następnego dnia...już można iść na plażę.

Temat: Pogoda...

Dzięki za inf. Już czytałam na forum cro.pl że zdarzało się nawet w lipcu, że dzień w dzień lało nawet przez ok. tydzień (nie wiem dokładnie jaki region), ale z pogodą nigdy nie wiadomo, ale w Chorwacji to jednak zawsze pogoda "pewniejsza" niż u nas :)
Anna S.

Anna S. Project Manager

Temat: Pogoda...

W Chorwacji byłam trzy razy. Raz w drugiej połowie września - z 14 dni pobytu 10 było deszczowych i pochmurnych, chociaż ciepłych. Później początkiem lipca w Dubrovniku dwa dni i dwa dni lało. A ostatni raz pięć dni w Splicie też na początku lipca i pięć upalnych dni.

Ale na pochmurne lato z temperaturą nieprzekraczającą 20 stopni, co jest w Polsce standardem, tu na Bałkanach niestety nie ma co liczyć.
Jarosław Skutkiewicz

Jarosław Skutkiewicz Właściciel /
IBERBROKER -
Nieruchomości w
Hiszpanii

Temat: Pogoda...

Ewelino, to załamanie pogody z deszczem było na Istrii, na przełomie lipca i sierpnia roku (chyba) 2005. Pogoda popsuła się wtedy na obszarze dużej części Europy. Byliśmy wówczas, po raz ostatni, z namiotem na kempingu. Dodatkowo czasami wiał silny wiatr powodując poważne zniszczenia - nasze namioty także ucierpiały. Po 10 takich dniach zebraliśmy się i wróciliśmy do Polski bo prognozy nie były optymistyczne.
Jako że w Chorwacji byliśmy pięciokrotnie, od 2000 roku - zjeździliśmy całe wybrzeże dość dokładnie. Potwierdzam, że "pewniejsza" pogoda jest w Dalmacji, nawet latem. Potwierdzam, że ogólnie najpewniejsza jest na początku lata, do połowy lipca.
Magdalena Radziszewska

Magdalena Radziszewska Diet Coach, Trener
Odżywiania i
Odchudzania

Temat: Pogoda...

Corwacje w pierwszej połowie wrzesnia - to było 6 słonecznych dni i 1 deszczowy, a oprócz tego woda o temperaturze ok 19-20 stopni (taka do wejścia popływania, ponurkowania i zbicia temperatury po opalaniu niemal idealna), no i zero wiatru. Ale na Hvarze nawet burza była niesamowita - fale, zaskakujące kolory morza od żółci przez szarość do pomarańczu i łagodnej czerwieni od zachodzącego słońca po burzy. Temperatura ok 27-30 stopni, ciepło i nieuciążliwie jeśli chce się zwiedzać, i brak wiatru - na wieczory jednak polecam sweter.