Katarzyna
Dudek
IT Recruiter at
Badenoch+Clark
(Adecco Group)
Temat: Serwis społecznościowy pokona malarię?...
http://di.com.pl/news/20515,0,Serwis_spolecznosciowy_p...Serwis społecznościowy pokona malarię?
Michał Chudziński, 21-04-2008, 08:07,
Komentarzy: 0
Czy popularność serwisów społecznościowych można
wykorzystać do walki z chorobami? Tom Hadfield wierzy, że tak i
wypowiada wojnę malarii.
26-letni przedsiębiorca wsławił się sprzedażą serwisu
Soccernet poświęconego piłce nożnej w wieku 17 lat za kwotę 40
milionów dolarów. Teraz, będąc na czwartym roku nauk
politycznych na Uniwersytecie Harvarda, chce zrobić coś więcej. A
wszystko zaczęło się w Zambii.
Malaria, będąca poważnym problemem, zwłaszcza w Afryce
subsaharyjskiej, przenoszona jest przez komary. W naszej części
świata choroba praktycznie nie występuje. Podstawowym środkiem
ochrony przed owadami są siatki, rozwieszane głównie nad
łóżkami. Hadfield, podczas podróży do Zambii w 2007 roku w
ramach projektu pomocowego, spotkał wielu ludzi, którzy z powodu
malarii stracili bliskich.
W Tanzanii z kolei poznał naukowców, pracujących nad zwalczeniem
malarii, którzy mieli jednak bardzo ograniczone możliwości
działania ze względu na brak funduszy. Odpowiedzią Brytyjczyka
było stworzenie projektu MalariaEngage.org. We współpracy z
tanzańskim Narodowym Instytutem Badań Medycznych wytypowano siedem
projektów, których celem jest walka z malarią.
Poprzez serwis można się z nimi zapoznać, a także przeznaczyć
jakąś kwotę na wsparcie badań naukowych. Jak podkreśla Hadfield
projekt ma nie tylko zapewnić finansowanie prac badawczych, ale
także stworzyć połączenia między ludźmi. Ważne jest, byśmy
dzięki temu uświadomili sobie, że walka z chorobami leży w
naszym wspólnym interesie.
- Na tym bowiem polega społeczność sieciowa - mówi Hadfield.
Liczy, że dzięki tysiącom internautów uda się zwalczyć
malarię.