Temat: Wpływ zawartości strony na CPP

Witam
Klient twierdzi, że gdzieś słyszał, że jeśli reklamuje się w Adwords na daną frazę a tej frazy nie ma na stronie to cena rośnie.
Czy to prawda? Czy jest to jakiś procentowy wzrost ?
pozdrawiam
Artur Kraszewski

Artur Kraszewski SEM/SEO/UX i okolice

Temat: Wpływ zawartości strony na CPP

Polecam poczytać o "Wyniku jakości" w Google AdWords. Ma on dość istotny wpływ na CPC.
Informacje w faq albo centrum edukacji, np.:
http://www.google.com/intl/pl/adwords/learningcenter/1...

Oczywiście nikt nie wie dokładnie jaki wpływ na cenę ma landing page, ale z pewnością ma. Możesz zmieniając stronę docelową zobaczyć jak zmienia się wynik jakości a za tym minimalna cena ofertowa.

Czyli łopatologicznie mówiąc - "klik" na tej samej pozycji może kosztować różnie w zależności od wyniku jakości.Artur Kraszewski edytował(a) ten post dnia 21.11.07 o godzinie 13:56

Temat: Wpływ zawartości strony na CPP

grazias
Robert C.

Robert C. Notebooks Product
Manager Asbis PL Sp.
z o.o.

Temat: Wpływ zawartości strony na CPP

z doświadczenia wiem że tak - jak wykupisz adwords na cos niezgodnego z trescia witryny to cena wzrasta to mocno. W konkretnym przypadku który mam na myśli znam nawet wartość kwotową... wzrost jest kolosalny
Arkadiusz Łatko

Arkadiusz Łatko e-Commerce /
e-Marketing Manager
- Credit Agricole
Bank P...

Temat: Wpływ zawartości strony na CPP

Jakość landing page ma wpływ na quality score Twojej kamapanii i a co za tym idzie na CPC. Możesz sobie uaktywnic pokazywanie "wyniku jakości" przy słowach kluczowych to czasami pomaga ; )
Co ciekawe jeśli wykupisz AdWords'a "na coś niezgodnego z treścią" to w niektórych skrajnych przypadkach pracownicy Google moga Ci wstrzymac taką kampanię ;)
Artur Kraszewski

Artur Kraszewski SEM/SEO/UX i okolice

Temat: Wpływ zawartości strony na CPP

Ciekawostka z moich testow:
Zmienilem kiedys landing page na bardziej odpowiedni (co nie znaczy ze poprzedni nie byl zwiazany z tematem) dla dosc konkurencyjnej grupy reklam i cena ofertowa spadla o ~300%.
Niech kazdy oceni czy to mala czy duza zmiana.Artur Kraszewski edytował(a) ten post dnia 28.12.07 o godzinie 11:59

Temat: Wpływ zawartości strony na CPP

Podobne pytanie pojawia się w Centrum Edukacji Google i odpowiedź prawidłowa brzmi, że zawartość strony ma wpływa na stawki itp...

konto usunięte

Temat: Wpływ zawartości strony na CPP

Jeśli zawartość nie miałaby znaczenia to po co Google udostępniałby rozwiązania typu kierowanie każdego słowa na osobną podstronę w ramach jednej AdGrupy czy w ogóle różnice w adresie wyświetlanym i docelowym :)
Dominik Myślak

Dominik Myślak Kampanie Google
AdWords,
Pozycjonowanie stron
www - Certy...

Temat: Wpływ zawartości strony na CPP

było odniesienie do notatek googli odnośnie kontentu na docelowej stronie... jak najbardziej, jeśli na stronie docelowej jest to co reklamujemy w boxie to cpc będzie mniejsze, ale również jest napisane, że dana treść, cena, czy rabaty nie mogą być dalej niż dwie strony od docelowej... więc teraz pytanie czy procentowo na powiedzmy drugiej z kolei podstronie pojawia się dopiero tekst pożądany to cpc będzie wyższe niż jakby był na docelowej...

biorąc pod uwagę budowę stron to i tak góra dwie strony i jesteśmy tam gdzie chcemy... niesie się pytanie czy nie wystarczy po prostu by treść strony (całej strony - nie koniecznie na docelowej) pokrywała się z reklamą

tak sobie po prostu gdybam, oczywiście kieruje reklamę na docelową o treści oczekiwanej, ale sama rozmowa przyniosła mi wewnętrzną potrzebę zadania pytania:)
Mariusz Gąsiewski

Mariusz Gąsiewski Blog Marketing w
Internecie

Temat: Wpływ zawartości strony na CPP

To sa dwie całkowicie różne sprawy. Inna kwestią jest powiązanie danego słowa kluczowego z stroną docelową, co innego zaś określenie konkretnych warunków oferty związanej z tym słowem kluczowym i kierowanej do potencjalnego klienta.

Temat: Wpływ zawartości strony na CPP

Jeszcze mam jedno pytanie. Mam kampanię dla strony zajmującej się szkoleniem laboratoriów. CPC za frazę laboratorium akredytacja jest w miarę sensowne - nie pamietam juz ile, a akredytacja laboratoriów jest sredni CPC 3,80 i sugestia jest

"Usuń to słowo kluczowe. Według naszego systemu reklama lub strona docelowa nie trafia do użytkowników wyszukujących to słowo kluczowe. Aby zachęcić klientów i ograniczyć koszty, spróbuj użyć innych, trafniejszych słów kluczowych."

Czy aż tak ta treść musi być identyczna ze stroną ? Jak widać musi :/,albo coś robię nie tak. Moim zdaniem google nie radzi sobie tutaj z odmianą i traktuje te odmiany jako zupełnie inne wyrazy.
Jeszcze jedno pytanko:
Sprawa jest dość zawiła, bo strona jest na domenie X.republika.pl (która jako jedyna jest zaindeksowana) przekierowanie na tą domenę jest z x.com i z x.com.pl ,w adwords reklama dotyczy x.com.pl. Ma to jakikolwiek wpływ ?

Temat: Wpływ zawartości strony na CPP

Spójrz na tzw. minimum bid na dana frazę. Jeżeli jest poniżej 6 groszy, to twoja landing page jest na prawdę dobra. Jeżeli powyżej, to pomyśl jak zoptymalizować treść na tej landing page. pozdr. mfs

Temat: Wpływ zawartości strony na CPP

Andrzej Jakubczyk:
Jeszcze jedno pytanko:
Sprawa jest dość zawiła, bo strona jest na domenie X.republika.pl (która jako jedyna jest zaindeksowana) przekierowanie na tą domenę jest z x.com i z x.com.pl ,w adwords reklama dotyczy x.com.pl. Ma to jakikolwiek wpływ ?

ech, te przekierowania sa cięzkie... masz przekierowanie 301? Google może się doczepić, gdy wskazujesz w pewnym sensie inną domenę. Przy przy przekierowaniu 301 może być zaakceptowane. pozdr. mfs

konto usunięte

Temat: Wpływ zawartości strony na CPP

Andrzej Jakubczyk:
Jeszcze mam jedno pytanie. Mam kampanię dla strony zajmującej się szkoleniem laboratoriów. CPC za frazę laboratorium akredytacja jest w miarę sensowne - nie pamietam juz ile, a akredytacja laboratoriów jest sredni CPC 3,80...

A jaki jest all-time CTR na tę frazę na Twoim koncie?
Arkadiusz Łatko:
"Co ciekawe jeśli wykupisz AdWords'a "na coś niezgodnego z treścią" to w niektórych skrajnych przypadkach pracownicy Google
moga Ci wstrzymac taką kampanię ;)"

Chętnie zobaczyłbym taki skrajny przypadek, gdzie faktycznym powodem nie była ewidentnie nieprawdziwa oferta albo złamanie zasad przez reklamodawcę.Marcin Wyszyński edytował(a) ten post dnia 29.06.08 o godzinie 00:46

konto usunięte

Temat: Wpływ zawartości strony na CPP

Michał Filip Sobański:
Spójrz na tzw. minimum bid na dana frazę. Jeżeli jest poniżej 6 groszy, to twoja landing page jest na prawdę dobra. Jeżeli powyżej, to pomyśl jak zoptymalizować treść na tej landing page. pozdr. mfs

Niekoniecznie, wysoki minimum bid zależeć może od mnóstwa innych czynników. Zazwyczaj - od historycznie słabej skuteczności danej frazy. To może mieć związek z treścią strony docelowej, ale... nie musi. Przy czym optymalizacja strony docelowej zawsze jest wskazana - na pewno nie zaszkodzi.
Michał Filip Sobański:
ech, te przekierowania sa cięzkie... masz przekierowanie 301?
Google może się doczepić, gdy wskazujesz w pewnym sensie inną
domenę. Przy przy przekierowaniu 301 może być zaakceptowane.
pozdr. mfs

Domena wyświetlanego adresu URL musi być taka sama, jak domena docelowego adresu URL, co dotyczy także zgodności TLD. Tu naprawdę nie ma większej filozofii.

Temat: Wpływ zawartości strony na CPP

Marcin Wyszyński:
Arkadiusz Łatko:
"Co ciekawe jeśli wykupisz AdWords'a "na coś niezgodnego z treścią" to w niektórych skrajnych przypadkach pracownicy Google
moga Ci wstrzymac taką kampanię ;)"

Chętnie zobaczyłbym taki skrajny przypadek, gdzie faktycznym powodem nie była ewidentnie nieprawdziwa oferta albo złamanie zasad przez reklamodawcę.
Google raczej akceptuje nawet niepasujące frazy.
Jak jest niewłasciwa fraza, to najwyżej przywali straszny min. bid, a najwyższy minimum bid jaki widziałem to 12pln za klik :). Nie mogłem klientowi wytłumaczyć, że treść jest do bani. Potem, po moich usilnych prośbach poprawili trochę i min.bid był 50gr. :).

Temat: Wpływ zawartości strony na CPP

Marcin Wyszyński:
Michał Filip Sobański:
Spójrz na tzw. minimum bid na dana frazę. Jeżeli jest poniżej 6 groszy, to twoja landing page jest na prawdę dobra. Jeżeli powyżej, to pomyśl jak zoptymalizować treść na tej landing page. pozdr. mfs

Niekoniecznie, wysoki minimum bid zależeć może od mnóstwa innych czynników. Zazwyczaj - od historycznie słabej skuteczności danej frazy. To może mieć związek z treścią strony docelowej, ale... nie musi. Przy czym optymalizacja strony docelowej zawsze jest wskazana - na pewno nie zaszkodzi.
ok, tu sie zgodzę, jakas małopopularna fraza może byc w ogóle odrzucona. Tak miałem na jedno imię i nazwisko, a strona się zgdazała z trescią.
Michał Filip Sobański:
ech, te przekierowania sa cięzkie... masz przekierowanie 301?
Google może się doczepić, gdy wskazujesz w pewnym sensie inną
domenę. Przy przy przekierowaniu 301 może być zaakceptowane.
pozdr. mfs

Domena wyświetlanego adresu URL musi być taka sama, jak domena docelowego adresu URL, co dotyczy także zgodności TLD. Tu naprawdę nie ma większej filozofii.
Osobiście nigdy tego nie zrobiłem, bo wole transparentność. Ale znam jedną firmę, która kupiła nowa domenę dla nowego produktu, potem przekierowanie 301 na podstronę o tym produkcie na zupełnie innej domenie. Zaindeksowana była tylko ta podstrona ze starego serwisu. Natomiast reklamy wskazywały na tę nowa domenę. I jakoś im to szło. Niestety ceny za klika się nie dowiedziałem.
pozdr. mfsMichał Filip Sobański edytował(a) ten post dnia 29.06.08 o godzinie 10:50

konto usunięte

Temat: Wpływ zawartości strony na CPP

Michał Filip Sobański:
Ale znam jedną firmę, która kupiła nowa domenę dla nowego produktu, potem przekierowanie 301 na podstronę o tym produkcie na zupełnie innej domenie. Zaindeksowana była tylko ta podstrona ze starego serwisu. Natomiast reklamy wskazywały na tę nowa domenę. I jakoś im to szło. Niestety ceny za klika się nie dowiedziałem.
pozdr. mfs

Czasami może się komuś udać ominąć jakąś politykę, choć raczej nie na długo. Tylko taka sytuacja nie musi (choć może) mieć koniecznie wpływu na minimalną stawkę za kliknięcia.
Michał Filip Sobański:
ok, tu sie zgodzę, jakas małopopularna fraza może byc w ogóle
odrzucona.

Nie odrzucona tylko zawieszona - z powodu braku ruchu na tę frazę. Jeśli ruch się zacznie (np. właściciel imienia i nazwiska stanie się znany i wyszukiwany), fraza automatycznie stanie się aktywna.Marcin Wyszyński edytował(a) ten post dnia 29.06.08 o godzinie 10:43

Temat: Wpływ zawartości strony na CPP

Sorki, było wyżej, ale pisaliśmy w tym samym czasie:), więc wyciąłem i wpisałem poniżej:)
-------------a day after------------
wydaje mi się, że przekiewrowanie 301 jest problemem, gdy pracownik Google sprawdzi reklamę. Normalnie, gdy robot spotyka 301, czyli permanent redirect zaczyna czytać co jest na stronie docelowej, a jeżeli wszystko sie zgadza, to robot nie zgłasza problemu. Jeżeli przekierowanie było zrobione przez tzw. meta refresh, to wtedy robot czyta. co jest na 1 stronie. I włąsnie dlatgo stronki z seksem wykorzystują meta refresh, aby oszukac boty, natomiast przekierowanie 301 nie oszukuje botów. Dlatego myślę, że dlatego ta firma nie miała problemów. Poza tym Google wymaga, aby domena z url wyświetlonego zgadzała sie z domeną z url-u landing page, a więc w obydwu przypadkach jest to ok. A potem następuje przekierowanie 301, czyli bot ma informację, co się dzieje, a więc omija domenę, bo permanent redirect. Wyszukiwarka Google też traktuje 301 redirect dobrze, tym sposobem można np. zmienić nazwę domeny bez straty pozycji w Google.

Temat: Wpływ zawartości strony na CPP

Temat sprzed pół roku, więc nie wiem jak teraz ta kampania wygląda, bo ja się nią nie zajmuję, ale z ciekawości sprawdzę jutro jak znajdę czas.
Dzięki za odpowiedzi



Wyślij zaproszenie do