Grzegorz F.

Grzegorz F. "To możliwość
spełnienia marzeń
sprawia, że życie
jest ta...

Temat: ToastMasters Polska Łódź?

Od dziś(co jakiś czas) chcę przybliżać członkom grupy TM Łódź podstawowe informacje oToastMasters.Czym jest,a czym nie jest ToastMasters.....Na początek kilka linków;

1)strony zarejestrowanych polskich klubów:

http://www.toastmasters.org.pl/
http://www.topcareerstoastmasters.waw.pl/
http://www.toastmasters.szczecin.pl/

2)Wspomnienia MISTRZA TOASTÓW:

http://zatoka-zen.com/2008/01/25/toastmasters-czyli-mi...

Miłej lektury!
GrzegorzGrzegorz Franczak edytował(a) ten post dnia 10.04.08 o godzinie 22:00
Grzegorz F.

Grzegorz F. "To możliwość
spełnienia marzeń
sprawia, że życie
jest ta...

Temat: ToastMasters Polska Łódź?

PODRęCZNIKI

Po zapisaniu się do klubu otrzymujemy paczkę z pięcioma podręcznikami w wybranym języku-po angielsku, niemiecku lub francusku.

* Podręcznik Kompetentnego Mówcy opisuje program Toastmasters International (TI) i szczegółowo 10 projektów przemówień.

*Podręcznik Kompetentnego Przywódcy(Cl) opisuje program doskonalenia umiejętności przywódczych.

*Pozostałe trzy podręczniki opisują szczegółowo umiejętności rozwijane w programie TMI: umiejętność operowania głosem, gesty i mowę ciała oraz umiejętność oceniania przemówień innych;Grzegorz F. edytował(a) ten post dnia 13.05.08 o godzinie 18:13
Grzegorz F.

Grzegorz F. "To możliwość
spełnienia marzeń
sprawia, że życie
jest ta...

Temat: ToastMasters Polska Łódź?

Podręcznik Kompetentnego Przywódcy zawiera zawiera 10 projektów. Pełnimy różne funkcje w klubie i pracujemy nad:
1. Słuchaniem i przywództwem
2. Umiejętnością krytycznego myślenia
3. Umiejętnością dawania oceny zwrotnej
4. Zarządzaniem czasem
5. Planowaniem i wdrażaniem
6. Organizowaniem i delegowaniem zadań
7. Rozwojem innych umiejętności
8. Umiejętnością motywowania zespołu
9. Mentoringiem, doradzaniem
10. Umiejętnością budowania zespołu

Po zrealizowaniu 10-ciu projektów dostajemy certyfikat CL(Competent Leader). Teraz możemy pełnić kolejne funkcje wg. własnych zainteresowań realizując kolejne podręczniki..
Grzegorz F.

Grzegorz F. "To możliwość
spełnienia marzeń
sprawia, że życie
jest ta...

Temat: ToastMasters Polska Łódź?

PODRĘCZNIK
z 10 projektami na /CC/-kompetentnego mówcę:

1)"Przełamanie lodów "

W niniejszej mowie nowy uczestnik przedstawia swoją osobę pozostałym członkom klubu i jest to jego pierwsze wystąpienie przed publicznością. Przemówienie powinno być tak ułożone, aby można było wyróżnić wstęp, rozwinięcie i zakończenie. Mówca jest uprawniony do korzystania z notatek, jeśli uzna to za konieczne, i nie będzie oceniany pod kątem mowy ciała. Mówca powinien mówić zachęcająco i powinien zaakcentować swoje mocne strony. Postaraj się, żeby mówca cieszył się na kolejne wystąpienie.

2)"Zorganizuj swoje przemówienie"

Mówca powinien przedstawić przemówienie, które jest zorganizowane w sposób, który prowadzi słuchaczy do jasno zdefiniowanego celu. Przemówienie zawiera wstęp, rozwinięcie i zakończenie; główne fakty i idee; oraz odpowiednie materiały pomocnicze. Przemówienie powinno mieć płynne przejścia.

3)"Zmierzaj do celu "

Zadaniem mówcy jest przygotować przemówienie posiadające jasny cel ogólny (poinformować, przekonać, rozbawić lub inspirować) oraz jasno określony cel szczegółowy Przemówienie powinno być zorganizowane w sposób pozwalający na osiągnięcie celów w najlepszy możliwy sposób. Wstęp, treść i zakończenie powinny być dobrze powiązane i wzmacniać cele. Mówca powinien wykazać się szczerością i być przekonujący oraz starać się obyć bez notatek. Jakiekolwiek ewentualne zdenerwowanie powinno być widoczne w minimalnym stopniu.

4) "Jak to powiedzieć"

Mówca powinien używać słów i składni, która efektywnie komunikuje słuchaczom jej lub jego wiadomość. Mówca ma wybrać jasne, odpowiednie, opisowe i krótkie słownictwo a także dobrać czasowniki oznaczające akcję. Konstrukcja zdań i paragrafów powinna być prosta i zwięzła. Mówca musi zawrzeć figury retoryczne, unikać żargonu i niepotrzebnych słów a także wrażać się poprawnie gramatycznie. Przemówienie musi mieć jasny cel i być odpowiednio zorganizowane.

5)" Twoje ciało tez mówi"

Zadaniem mówcy jest to by odpowiednią postawą, poruszaniem się, gestami, mimiką twarzy i poprzez utrzymanie kontaktu wzrokowego zilustrować i wzmocnić swój przekaz słowny. Sposób poruszania się, gestykulacja, ekspresja twarzy i kontakt wzrokowy powinny być swobodne i naturalne. Mowa ciała powinna wzmacniać i wyjaśniać słowa mówiącego i pomagać słuchaczom wizualizować zarówno poszczególne kwestie mówcy jak i ogólny przekaz. Przekaz wizualny powinien być zgodny z przekazem werbalnym. Przemówienie powinno mieć jasny cel i odpowiednią strukturę. Mówca powinien także używać słów i składni, która efektywnie komunikuje słuchaczom jego przekaz.

6)"UŻYWANIE I MODULACJA GŁOSU "

Mówca ma użyć głosu, który jest przyjemny dla słuchaczy, z właściwą głośnością, wysokością i tempem oraz używać pauz w celu dodania znaczenia jego/jej wystąpieniu. Modulacja głosu winna oddawać znaczenie i wagę prezentowanych myśli. Prezenter winien włączyć w przemówienie umiejętności zdobyte przy poprzednich lekcjach dotyczące: celu przemówienia, struktury, doboru słów i języka ciała.

7)" Zbierz informacje "

Mówca powinien wybrać temat ważny dla słuchacz i wymagający zbierania informacji. Mówca powinien zebrać informacje z różnych źródeł i starannie wspierać punkty określonymi faktami, przykładami i ilustracjami, a nie tylko własnymi opiniami. Mówca powinien uwzględnić to, czego już nauczył się w poprzednich projektach o celu, organizacji, doborze słów, mowie ciała i różnorodności głosu oraz powinien zastosować uwagi oceniających, które poprzednio otrzymał.

8)„Swobodne posługiwanie się pomocami wizualnymi”

Mówca powinien zaprezentować przemówienie, wykorzystując dwie (lub więcej) pomoce wizualne. Wybrane pomoce muszą odpowiadać przekazywanej idei i publiczności oraz być pokazywane poprawnie, ze swobodą i pewnością siebie. Mówca powinien wykorzystać to, czego nauczył się w poprzednich projektach o celu, organizacji, użycia słów, języka ciała i różnorodności głosu. Mówca powinien też wykorzystać odpowiednie sugestie z ocen, które otrzymał i gruntownie wgłębić się w temat.

9)"Przekonuj z siłą"

Mówca powinien zaprezentować wystąpienie perswazyjne, które łączy logiczne poparcie punktu widzenia przemawiającego z mocnym emocjonalnym przekazem. Wystąpienie powinno koncentrować się na korzyściach dla publiczności. Mówca powinien unikać używania notatek.

10) „Zainspiruj słuchaczy”

Zadaniem mówcy jest zainspirować słuchaczy w celu osobistego, emocjonalnego, profesjonalnego lub duchowego ulepszenia, polegającym w znacznej mierze na odwołaniu się do emocji. Przemówienie powinno odwoływać się do szlachetnych pobudek i motywować słuchaczy aby osiągnęli wyższy poziom wiary lub lepsze wyniki. Mówca stosuje umiejętności nabyte w poprzednich projektach i nie używa notatek.



Wyślij zaproszenie do