Grzegorz F.

Grzegorz F. "To możliwość
spełnienia marzeń
sprawia, że życie
jest ta...

Temat: Od idei do rejestracji.......( i dalej ) klubu Toastmasters

Chcę poprosić wszystkich o podzielenie się z nami i innymi klubami / którzy są jeszcze " w drodze" / waszymi przemyśleniami i bogatym doświadczeniem na temat:
co wpłynęło ( jakie czynniki według Waszej - subiektywnej - oceny )na
sprawne ZAŁOŻENIE KLUBU - i dalszy jego dynamiczny rozwój.
Będą tu szczególnie cenne wypowiedzi osób,które brały udział w zakładaniu zarejestrowanych już klubów Toastmasters!
Andrzej Bernardyn

Andrzej Bernardyn Zdobywalnia.pl
trener kluczowych
umiejętności

Temat: Od idei do rejestracji.......( i dalej ) klubu Toastmasters

Co prawda dołączyłem do wrocławskiego Klubu TM dopiero 1,5 roku po jego założeniu, chętnie jednak podzielę się kilkoma pomysłami, a nuż któryś z nich Wam się przyda.

Co jest potrzebne do powstania Klubu i jego dalszego rozwoju?

1. Zdeterminowany koordynator - potrzebna jest osoba, która wprost zadeklaruje, że zrobi wszystko co w jej mocy by w danym mieście powstał Klub Toastmasters. Ktoś, kto ma wystarczające umiejętności interpersonalne i przywódcze by zachęcić grupę ludzi do udziału w ciekawym projekcie, ma dość czasu, który może zainwestować w budowę Klubu i dość motywacji by nie zniechęcić się, jeśli na początku nie wszystko będzie się układało po jego myśli

2. Zespół - w pojedynkę trudno jest dużo zwojować. Bardzo ważny jest zespół (5-10) osób, które będą chciały zainwestować swój czas i energię w tworzenie Klubu. Będą zapraszały swoich znajomych, mówiły przy każdej okazji o Toastmasterach, a także będą gotowe wykonywać niezbędne działania operacyjne. Zaangażowane osoby w Zarządzie Klubu bardzo przyczyniają się do jego rozwoju.

3. Atmosfera - przyjazna, otwarta ale profesjonalna. Gdy przyszedłem na pierwsze spotkanie TM we Wrocławiu, chciałem zobaczyć czy jestem w stanie się czegoś nowego tutaj nauczyć - czy są ludzie, którzy potrafią dobrze przemawiać i których będę mógł modelować, a także czy są osoby, które potrafią udzielić krytycznej, ale konstruktywnej ewaluacji. Bardzo mi się spodobał poziom spotkania i dlatego szybko zostałem Członkiem Klubu i zacząłem się coraz bardziej angażować. Z tego, co zaobserwowałem ludzie przychodzący do TM dają dwie główne motywacje:
1) chcą się czegoś nauczyć
2) chcą poznać nowych, ciekawych ludzi

Jeśli na spotkaniu jest zabawnie i przyjaźnie, ale zamiast krytycznej oceny jest tylko poklepywanie się po plecach - stracimy szybko ludzi z 1-szej grupy.
Jeśli na spotkaniach są merytoryczne oceny, dobre przemówienia, ale jest nudno i poważnie, stracimy ludzi z grupy 2-giej. Dlatego ważne jest by zapewnić zarówno wesołą jak i profesjonalną atmosferę na spotkaniach.

Ta lista pożądanych cech mogłaby się jeszcze długo ciągnąć, ale mój post jest już wystarczająco długi. Lepiej zostawię miejsce dla osób ode mnie bardziej doświadczonych i lepiej poinformowanych.

Wrocławscy Toastmasterzy trzymają kciuki za powstanie Klubu w Łodzi!
Pozdrawiam pięknie
Andrzej Bernardyn
Jerzy Andrzej Gzula

Jerzy Andrzej Gzula Wiedza + Organizacja
+ Jakość

Temat: Od idei do rejestracji.......( i dalej ) klubu Toastmasters

Do tej pory w historii klubów Toastmasters w Polsce tylko jeden klub został założony w miarę sprawnie i jest nim Toastmasters Leaders. Pierwsze i jedyne spotkanie organizacyjne w gronie czterech osób miało miejsce 09. marca. 20. kwietnia zrobiliśmy spotkanie pokazowe. Przed spotkaniem pokazowym mieliśmy już witrynę internetową, rachunek bankowy i byliśmy obecni na facebook i GoldenLine. Od spotkania pokazowego spotykamy się regularnie co tydzień. Spotykanie się co tydzień jest według mnie głównym elementem naszego sukcesu. Niech mi nikt nie mówi, że "u nas to nie wyjdzie".
Od samego początku, naszym głównym, jeśli nie jedynym, celem była jak najszybsza rejestracja klubu. Nawet przy takiej koncentracji na tym celu wysłaliśmy dokumenty rejestracyjne 24. maja i klub został zarejestrowany 27. maja. Przygotowanie dokumentów rejestracyjnych nie jest sprawą trywialną - nasz pakiet liczył sobie 67 stron. Nam to przygotowanie dokumentów oraz zebranie pieniędzy od 23 osób zajęło nieco ponad miesiąc. Czy można to zrobić szybciej? Oczywiście! Wymaga to jeszcze większej determinacji i jeszcze większej ilości godzin dziennie poświęconych temu zadaniu. Szybkość działania jest tu decydująca, bo energia członków jest najwyższa w momencie spotkania pokazowego, a potem będzie stopniowo spadać.
Dlatego jestem przeciwnikiem wysyłania 125 dolarów w celu rejestrowania klubu jako "prospective", ponieważ tylko oddala to, a niektórym klubom wręcz uniemożliwia ostateczną rejestrację.
Zdziwicie się, ale za najważniejszy cel już działającego klubu uważam systematyczne przyjmowanie nowych członków przynajmniej w liczbie pięciu każdego miesiąca. Drugim celem jest systematyczna realizacja programu edukacyjnego przez jak największą liczbę członków. W Toastmasters Leaders dążymy do tego, aby każdy członek klubu jak najszybciej wystąpił ze swoim pierwszym projektem, a następnie przemawiał co pięć tygodni.
Grzegorz F.

Grzegorz F. "To możliwość
spełnienia marzeń
sprawia, że życie
jest ta...

Temat: Od idei do rejestracji.......( i dalej ) klubu Toastmasters

Jak budować klub?
jak tworzyć organizację?
Jak rozwijać klub?
Jak wprowadzać nowych członków?

Wszystko to w mowie Jurka / przyjaciela naszego łódzkiego klubu :

http://www.youtube.com/watch?v=FzOco32UL6o&feature=dig...Grzegorz F. edytował(a) ten post dnia 03.11.11 o godzinie 22:34

Następna dyskusja:

aktualna grupa klubu Toastm...




Wyślij zaproszenie do