Arkadiusz
Choczaj
Kierownik
Marketingu, CWS-boco
Polska Sp. z o.o.
Temat: Nie bójmy się zajrzeć do polskich toalet publicznych!...
31 maja rusza trzecia edycja kampanii edukacyjnej Toaleta2012, której organizatorem jest CWS-boco Polska. Celem akcji jest poprawa standardów czystości i wyposażenia toalet dostępnych publicznie, w miejscach takich jak: szalety miejskie, dworce, lotniska, stacje benzynowe, oraz w obiektach komercyjnych, w kontekście przygotowań Polski do EURO 2012. Kampania jest prowadzona w całej Polsce i wyróżnia się niestandardowymi metodami edukowania osób odpowiedzialnych za stan czystości toalet.W ramach zeszłorocznej edycji kampanii rozpoczęta została akcja „PATROL CZYSTOŚCI”. Przeszkolone zespoły audytorów w oficjalnych strojach oznaczonych logo „PATROL CZYSTOŚCI” odwiedziły sumie 200 toalet publicznych w sześciu miastach, w których odbędą się mecze na EURO 2012: Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku, Poznaniu, Chorzowie oraz Krakowie. Audytorzy wypełniali kwestionariusz, oceniając każdą toaletę pod kątem: dostępności, czystości, wyposażenia, wrażenia ogólnego oraz przyznając dodatkowe punkty za ponad standardowe wyposażenie. Następnie na podstawie wypełnionej ankiety Patrole Czystości przeprowadzały rozmowę edukacyjną z osobą odpowiedzialną za toaletę w danym obiekcie, wymieniały się uwagami oraz wskazówkami na temat tego, jak podnieść standard w danej toalecie.
Na podstawie audytów toalet przeprowadzonych przez Patrole powstał specjalny raport na temat stanu ogólnodostępnych toalet w Polsce. Najlepiej wypadły toalety na lotniskach, dużo gorzej prezentowały się toalety publiczne (tzw. szalety miejskie), których liczba jest w polskich miastach zdecydowanie za niska oraz toalety na dworcach kolejowych i autobusowych. Okazało się, że aż 75% wszystkich przebadanych toalet zdobyło odznaczenie: „Czysta Toaleta”, przy czym tylko 50% toalet na dworcach kolejowych i autobusowych udało się spełnić wymogi audytorów. Aby zdobyć odznaczenie, wystarczyło, aby toaleta była dostępna dla turysty w momencie badania, właściwie oznakowana, czysta, zadbana i bez brzydkiego zapachu. Powinna być wyposażona w podajnik papieru toaletowego, dozownik mydła i podajnik ręczników, odświeżacz powietrza i kosz na śmieci.
W ramach kampanii stworzona została również strona internetowa: http://www.toaleta2012.pl, na której można znaleźć rankingi zbadanych toalet, pełny raport z badań i materiały prasowe, jak również ciekawostki na temat toalet w Polsce i na świecie. W tym roku również powstanie raport na podstawie badań, zaprezentowany następnie podczas konferencji prasowej oraz na stronie internetowej.
Tegoroczna edycja kampanii rusza już w pierwszym tygodniu czerwca w Warszawie i również obejmie 6 miast, kolejno: Warszawę, Chorzów, Gdańsk, Poznań, Wrocław i Kraków. W każdym mieście zostanie zorganizowany dzień medialny, podczas którego dziennikarze będą mogli towarzyszyć Patrolom Czystości w audytowaniu toalet i zobaczą z bliska, na czym to polega. Warszawa jest jedynym miastem, w którym dni medialne są dwa i odbędą się one 7 i 8 czerwca. W pozostałych miastach dni medialne są zaplanowane na następująco: Gdańsk – 10 czerwca, Poznań – 16 czerwca, Wrocław – 23 czerwca i Kraków – 30 czerwca, Chorzów – 7 lipca.
Organizatorem kampanii jest firma CWS-boco Polska. Partnerem merytorycznym jest Polska Izba Gospodarcza Czystości, a patronat honorowy nad kampanią objął Główny Inspektorat Sanitarny.Arkadiusz Choczaj edytował(a) ten post dnia 01.06.10 o godzinie 10:12