Arkadiusz
Choczaj
Kierownik
Marketingu, CWS-boco
Polska Sp. z o.o.
Temat: KAMPANIA EDUKACYJNA TOALETA2012.PL - TO JUŻ TRZECIA EDYCJA
Toaleta2012 to kampania edukacyjna, której celem jest zwrócenie uwagi opinii społecznej na standard toalet dostępnych publicznie, w miejscach takich jak: hotele, restauracje, dworce itp., w kontekście przygotowań Polski do EURO 2012. W tym roku realizujemy już III edycję kampanii, której zasięg jest jeszcze większy niż w latach poprzednich.Kampania edukacyjna, której organizatorem jest firma CWS-boco, opiera się na trzech filarach. Pierwszy to badania opinii publicznej o toaletach, realizowanych przez TNS OBOP na zlecenie CWS-boco. Drugim filarem jest edukacja i monitorowanie stanu toalet publicznych w Polsce poprzez Patrole Czystości, czyli przeszkolonych audytorów, którzy wizytują toalety publiczne w 6 miastach Polski i sprawdzają ich standard i edukują osoby odpowiedzialne za ich standard. Trzeci filar to współpraca z czołowymi polskimi mediami, które promują ideę kampanii. Patronat honorowy nad akcją objął Główny Inspektorat Sanitarny. Partnerem merytorycznym jest Polska Izba Gospodarcza Czystości.
Odbyły się już trzy edycje kampanii edukacyjnej Toaleta2012.pl, która potrwa do 2012 roku. W 2008 roku na zlecenie firmy CWS-boco zostały zrealizowane dwa typy badań: Mystery Toilet oraz badanie opinii Polaków na temat standardu polskich toalet publicznych. Na podstawie wyników badań powstał raport na temat stanu toalet w Polsce. Została stworzona strona internetowa: http://toaleta2012.pl, na której przeprowadzono konkurs dla internautów na najlepszą toaletę publiczną oraz stworzono pierwszą wirtualną mapę toalet.
W 2009 roku firma CWS-boco zleciła badania opinii wśród zagranicznych turystów na temat toalet, z których korzystają w Polsce. Patrole Czystości oceniły stan 200 toalet w całej Polsce. Akcja została podsumowana w specjalnym raporcie oraz na konferencji prasowej.
W 2010 roku kampania zyskała jeszcze większy rozmach niż w latach poprzednich. Tym razem Patrole Czystości wizytowały toalety publiczne dwukrotnie – latem i jesienią. Oceniły standard i przeprowadziły rozmowy edukacyjne w aż 400 miejscach, czyli zwiększyły swój zasięg o połowę. Ponadto do listy sprawdzanych miejsc zostały dołączone nowe punkty na mapach miast: galerie i centra handlowe oraz obiekty kultury, takie jak muzea lub teatry. Są już pierwsze wyniki kampanii. 80% wszystkich toalet zasłużyło na miano „Czystej Toalety”, co jest lepszym wynikiem niż w ubiegłym roku.
W tym roku również badania TNS OBOP na zlecenie CWS-boco zyskują większy zasięg, mają charakter zarówno jakościowy, jak i ilościowy. TNS OBOP przeprowadził badania opinii wśród kibiców na temat ich oceny stanu toalet na stadionach sportowych, zarówno starych, jak i nowych, świeżo wybudowanych na EURO 2012. Oprócz tego o opinię zostali zapytani dziennikarze sportowi, trenerzy, szefowie klubów sportowych oraz członkowie PZPN, którzy przedstawiali również swoje propozycje rozwiązania problemu toalet na polskich stadionach.
Turyści, którzy przyjadą do Polski na EURO2012 oprócz wrażeń sportowych zapamiętają infrastrukturę, z jaką zetkną się w Polsce. Zostanie im w pamięci nie tylko jakość autostrad i lotnisk, ale też stan toalet publicznych – mówi Andrzej Smółko, prezes firmy CWS-boco. - Toaleta może być wizytówką miejsca, w jakim się znajduje oraz jego gospodarza. Czas to sobie wreszcie uświadomić. To, z czym spotkają się turyści po przyjeździe do Polski, w tym również standard toalet, z których będą korzystać, wpłynie na to, czy odwiedzą Polskę ponownie oraz co będą o nas mówić w swoich krajach.