Dorota Owczarska

Dorota Owczarska konsultant, Training
Projects

Temat: Jakie są rezultaty oceniania personelu

Diagnoza pracy pracowników sprawuje istotną funkcję w kierowaniu zespołem. Równocześnie bywa to ważny czynnik realnych działań w zakresie strategii personalnej firmy. Ocenianie jest budowana na stałym kierowaniu uwagi na przejawiane normy zachowań i rezultaty pracy pracowników w celu udzielania im pomocy, wzmacniania proaktywnej postawy i kontrolowania. Przykłady takich działań można odszukać w publikacjach: Mądre Treningi Z Technik Sprzedaży .
Przeprowadzanie ocen pracowników jest tylko z pozoru nie angażujące emocjonalnie. W rzeczywistości wymagane bywają ściśle zdefiniowane cechy osobowe oraz dość duże doświadczenie. Według kryterium potrzeb przedsiębiorstw cele przeprowadzania diagnozy pracy da się podzielić na dwa obszary.
Do zakresu czynnościowego zaliczają się:
- zdolność stosowania odpowiedniego pozyskiwania oraz wykorzystania pracowników w nawiązaniu do oszacowanych możliwości intelektualnych, ich hobby, zaangażowania w życie zawodowe,
- doskonalenie tworzenia harmonogramów i kierowania pracownikami,
- uzasadnienie rozstrzygnięć związanych z przemieszczeniem pracowników w obrębie struktury organizacyjnej, outplacementem, awansem,
- sporządzanie rekomendacji,
- określenie celów i kierunków doskonalenia podwładnych,
- projektowanie grupy rezerwowej,
- określenie długookresowej polityki w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi przedsiębiorstwa.
Do celów psychospołecznych zalicza się:
- zmiana zachowań pracowników przez budowanie pożądanej nastawienia do powierzonych zadań,
- utrwalanie wyników zawartych w wymaganiach względem pracownika w czasie przeprowadzanej oceny,
- pobudzanie do działania polegające na świadomości pracowników na temat efektów podejmowanych działań, możliwościach podwyższania i tworzeniu czynników dla samokontroli,
- eliminacja niezbyt pozytywnych i szkodliwych postaw personelu,
- uświadomienia znaczenia poprawnych więzi międzyludzkich.
Jak widać, o wymienionych wyżej korzyściach płynących z oceny pracowniczej kierownik powinien pamiętać oceniając zatrudnionych podwładnych.
CO TO ZA BLOG?
Nasz blog pisze zespół doświadczonych fachowców tworzących treningi dla menedżerów z bardzo wielu sektorów rynku.
Pomysłodawcą i wykonawcą powyższego tekstu jest Rafał Szczepanik , trener prowadzący szkolenia z zarządzania czasem i jednocześnie konsultant w projektach dotyczących zagadnień rozwiązywania problemów organizacyjnych.
W tym blogu zwykle piszemy na temat:
- analizy satysfakcji menedżerów w firmach
- kwestionariuszy kompetencyjne
- szkolenia z pracy i komunikacji w zespołach
- wyjazdy team building
- kierowanie personelem
Serdecznie zapraszamy do kolejnych spotkań na naszej witrynie.