konto usunięte
Temat: Niewykorzystany lot "tam" -> powrotny też przepada?
Będę wdzięczna za wskazówki, bo nie spotkałam się dotąd osobiście z taką sytuacją, a na razie z dwóch różnych źródeł (infolinia LOT i Orbis - agent LOTu) mam dwie sprzeczne informacje...Rezerwowałam dla mojej mamy bilet (LOT, Europa) na dość odległy termin, jednak już teraz okazało się, że nie będzie mogła wylecieć w wybranym przez siebie terminie. Termin powrotu jak najbardziej jej pasuje, więc rozważa skrócenie podróży. Bilet był kupowany w dość atrakcyjnej cenie, za którą jednak stoi dość restrykcyjna taryfa Grey.
Na infolinii LOTu dowiedziałam się, że przebookowanie terminu wylotu oprócz standardowej opłaty za tę usługę wymagałoby najpierw upgrade'owania biletu do wyższej taryfy - co razem generuje na tyle duży koszt, że zaczyna się opłacać kupić zupełnie nowy bilet. Na trasie, o którą się rozchodzi często pojawiają się atrakcyjne cenowo połączenia w jedną stronę - rozważamy opcję kupienia nowego biletu (w jedną stronę) na lot do miejsca docelowego i powrót na starym bilecie. Po ponownym kontakcie z infolinią LOTu okazało się, że to nie takie proste - usłyszałam, że jeżeli pasażer nie stawi się na lot "tam", to rezerwacja na lot powrotny zostaje unieważniona. Orbis twierdzi coś zupełnie innego - bilet jest niezbywalną własnością pasażera na obydwu odcinkach i nie ma podstawy do anulowania odcinka powrotnego w takiej sytuacji.
Jeżeli ktoś z Was ma jakieś informacje, jak to wygląda konkretnie u naszego kochanego narodowego przewoźnika, to z góry dzięki za podpowiedzi.