konto usunięte

Temat: Skuteczne zarządzanie doświadczeniem konsumenta

Skuteczne zarządzanie doświadczeniem konsumenta.

Przez wiele lat hasło „zwrotu w stronę klienta” w biznesie podkreślało znaczenie procesów związanych z marketingiem, sprzedażą i obsługą klienta. Rewolucja cyfrowa, która przyczyniła się do powstania zupełnie nowych modeli biznesowych i zwiększenia konkurencji, spowodowała również wzrost siły konsumenta.

Rozwój Internetu i narzędzi cyfrowych dał konsumentom możliwość dostępu do coraz szerszego zakresu informacji wspomagających decyzje zakupowe. Są to między innymi szczegółowe informacje o produktach, usługach i dostawcach, poradniki zakupowe on-line czy porównywarki cenowe. Istotną rolę odgrywają też media społecznościowe, które umożliwiają konsumentom dzielenie się opiniami i doświadczeniami z praktycznie nieograniczonym forum odbiorców.

https://home.kpmg.com/pl/pl/home/insights/2016/11/skute...