konto usunięte

Temat: Jak uczynić szkolenie realną zmianą?

Jak uczynić szkolenie realną zmianą?

Szkolenia miękkie realizuje się, by wprowadzić pewną zmianę w funkcjonowaniu uczestnika, zespołu, a nawet całej organizacji. Oczywiście są wyjątki, ale najczęściej zmiana ta ma polegać na wzroście kompetencji lub zmianą zachowań u uczestników.

Aby szkolenia miękkie zakończyły się powodzeniem, potrzebny jest proces, a nie pojedyncze wydarzenie zwane szkoleniem. Tak rozumiany proces rozwojowy ma trzy naturalne etapy: przygotowanie, szkolenie, wdrożenie. Każdy z tych etapów wymaga zaangażowania wielu uczestników: pracowników biorących udział w szkoleniu, trenerów, pracowników działu personalnego, ale i szefów. Od skali zaangażowania tych „graczy” zależy sukces.

W mojej opinii, by projekty miękkie były realizowane z większym z sukcesem, trzeba większego zaangażowania w trzeci etap procesu – to on stanowi wąskie gardło. Przyjrzyjmy się, jak wygląda proces rozwojowy na poszczególnych etapach.

Etap przygotowań – duże zaangażowanie wielu graczy ...

Etap realizacji szkolenia – ograniczony do dwóch uczestników procesu ...

Etap wdrożenia – uczestnicy pozostawieni sami sobie ...

http://nf.pl/manager/jak-uczynic-szkolenie-realna-zmia...