konto usunięte
Temat: Efektywne szkolenia czyli jak trwale rozwijać...
Efektywne szkolenia czyli jak trwale rozwijać umiejętności pracowników?Chcę się rozwijać i co dalej?
Coraz więcej nowo zatrudnionych pracowników działów sprzedaży już na szkoleniach wstępnych pyta o dalsze możliwości kariery i awansu. Młode pokolenie jest żądne rozwoju i to jak najszybszego. Przy rekrutacji na pytanie co najbardziej motywuje ich w pracy odpowiadają – możliwości rozwoju.
Z kolei pracownicy z większym doświadczeniem, świadomi swojej wartości na rynku, coraz częściej migrują między firmami w poszukiwaniu jak największego zysku. Do przeszłości odszedł model pracy na jednym stanowisku 15-20 lat, bliski pokoleniu, które teraz jest w wieku 50+. Średnia długość pracy na jednym stanowisku to obecnie ok. 3-4 lata. „Starych wyjadaczy” dotyka też tzw. „syndrom wypalenia zawodowego”, szczególnie częsty na stanowiskach związanych z obsługą klienta i sprzedażą.
Rozwój pracowników a wyniki sprzedaży ...
Szkolenia mają rozwijać pracownika w taki sposób, aby przełożyło się to na wzrost wyników organizacji. Sponsor projektu pyta wprost: w jaki sposób nabyte przez uczestników szkolenia umiejętności przełożą się na wzrost sprzedaży? Uczestnik ze szkolenia powinien wyjść z daną umiejętnością rozwiniętą w taki sposób, aby potrafił ją zastosować w swojej pracy, co przełoży się na wzrost jego wyników. Dla trenera wskazówka jak prowadzić zajęcia, żeby spełnić tę potrzebę jest jedna: praktyka i jeszcze raz praktyka na zajęciach, aby uczestnik potrafił wdrożyć nowe praktyki w swoim biznesie.
Zintegrowane podejście do rozwoju pracowników: szkolenia i coaching
Często jednak okazuje się, że szkolenie to dopiero początek drogi. Firmy, chcą żeby zdobyta przez pracownika wiedza i umiejętności procentowały dla organizacji w długim terminie, aby zmiany w poziomie umiejętności przeszkolonych pracowników były trwałe.
Trwała zmiana umiejętności
Wzmocnienie pracownika w szlifowaniu nowo zdobytych umiejętności to jeden z kluczowych elementów, aby zaszła u niego trwała zmiana. Wynika to z prostego schematu krzywej uczenia się: jeśli nabyłem nowe umiejętności, to kiedy zaczynam je stosować w praktyce moja efektywność najpierw nieco spadnie (proces uczenia się trwa, w nowy sposób robię rzeczy wolniej), żeby później mogła nagle znacznie wzrosnąć. Największym błędem po szkoleniu jest pomijanie fazy testowania nowych praktyk: pracownicy ćwicząc i wdrażając nowe umiejętności mogą jeszcze popełniać błędy i bez odpowiedniego wsparcia coachingowego szybko zniechęcają się i wracają do starych schematów.
Pełny tekst: https://aliorinstytut.pl/baza-wiedzy/do-poczytania/efek...