Wojciech
Jędrasik
Python Developer,
certyfikowany przez
Future Collars,
otw...
Temat: Prowadzenie ksiąg firmy zza granicy
Gdyby w centrali firmy za granicą wpadli na pomysł, by założyć tam u nich "shared services" i prowadzić m.in. nasze księgi, to jakie wymogi musieliby spełnić zgodnie z naszymi przepisami? Czy to w ogóle jest dopuszczalne prawnie? Chodzi mi przede wszystkim o:* warunki formalne dla tego rodzaju działalności (np. zatrudnienie kogoś z naszymi uprawnieniami do prowadzenia ksiąg, albo nostryfikowanie uprawnień ich księgowych w trybie ustawy o usługach - ale przepisy są różne więc jaki to ma sens?);
* sprawy związane z kontrolami (np. jaki trzeba wtedy zrobić dostęp do dokumentów i ksiąg?);
* sprawy związane z odpowiedzialnością podatkową (np. czy możliwe są upoważnienia dla ich zagranicznych księgowych do podpisywania deklaracji i bycia pełnomocnikiem u nas w sprawach podatkowych, i jakie warunki ci ludzie muszą do tego celu spełniać?).