konto usunięte
Wojciechowski
M.
Psycholog biznesu |
szkolenia &
consulting sprzedaży
Temat: Nie etyczne zachowanie szkoleniowców i ternerów
Kilka przykładów, niestety z mojego zawodowego podwórka1 - niedopracowane programy "od Sasa do Lasa", nijak się mające do faktycznych potrzeb i oczekiwań.
2 - ściąganie skryptów i materiałów szkoleniowych z netu (piractwo intelektualne),
3 - nagminne obiecywanie przesłania uczestnikom szkolenia jakichś materiałów, wyjaśnień, informacji - rzecz jasna pozostają z tego "obiecanki-cacanki"
4 - totalny (niestety coraz częściej spotykany) brak analiz po szkoleniowych, komentarzy, sugestii - tzw. raportu końcowego
Pewnie można tak bez końca.
Kto jest winien?
My wszyscy po trochu.
Klienci, bo zamawiają szkolenia byle jak, byle gdzie, byle taniej. Tak aby było odwalone, odfajkowane w budzecie i planie rozwoju. Uczestnicy, bo najczęściej biorąc udział w szkoleniu liczą na "fajną, weekendową zabawę" i wyrwanie się z domu.
Szkoleniowcy, bo biorąc to wszystko pod uwagę dochodzą do wniosku, ze po jaką cholerę mają się przemęczać. Pracują po najmniejszej linii oporu, byle "raz schabowy" i skasować parę groszy.
Ambicja, fachowość i profesjonalizm ( a więc i zawodowa etyka) ostatnimi czasy nie są niestety w cenie.
konto usunięte
Temat: Nie etyczne zachowanie szkoleniowców i ternerów
Podawanie własnych wniosków i spostrzeżeń jako pewników i potwierdzonych tez. Tworzenie własnych definicji. Tak się akurat złożyło, że tematyka szkolenia w którym brałem udział nie była mi obca, a informacja przekazana przez szkoleniowca zaprzeczała całkowicie znanym mi opiniom największych światowych autorytetów w tej dziedzinie. Co gorsza, opinie te nie zostały przedstawione do analizy, a "współtrenowane" koleżanki i koledzy skrzętnie zanotowałi jako definicję tezę bardzo wątpliwej jakości.Pozdrawiam serdecznie,
PiotrPiotr S. edytował(a) ten post dnia 13.11.07 o godzinie 10:11
Podobne tematy
Następna dyskusja: