Dariusz
Lermer
Właściciel firmy,
Mad Dariusz Lermer
Olga Małgorzata
Krzemińska-Zasad
zka
Prezes Agencja POWER
Temat: Przyszłość branży- pochodną przyszłości Polskiej gospodarki
skojarzyło mi się z Tobą :-)Joanna Dziwisińska, 26 czerwca 2012, 06:00
Niedosyt po piłkoszaleństwie
Zmagania polskiej reprezentacji podczas rozgrywek Euro 2012 przyniosły TVP rekordy oglądalności oraz kilkadziesiąt milionów złotych z reklam. Jednak ta dobra passa skończyła się wraz z przegraną Polaków.
Pierwsze trzy mecze polskiej reprezentacji przyniosły Telewizji Polskiej rekordowe oglądalności. Według podsumowań Nielsen Audience Measurement (NAM) podczas 12 dni rozgrywek Euro 2012 średnia oglądalność meczów wyniosła 6,38 mln widzów, a średni udział w rynku 43,75 proc. (grupa 4+). W porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego udziały TVP1 i TVP2 wzrosły łącznie o 6,56 pkt proc. Statystyczny Polak spędził przed telewizorem średnio 20 minut więcej w ciągu doby.
Ze wszystkich spotkań największym zainteresowaniem cieszyły się te, w których grała reprezentacja Polski. Wszystkie mecze Polaków można było oglądać jednocześnie na trzech różnych stacjach: TVP1, TVP Sport oraz TVP HD.
Spośród rozegranych meczów z udziałem polskiej reprezentacji najwięcej widzów przyciągnęło spotkanie Polska Rosja, oglądało je średnio 14,68 mln widzów (udział 81,51 proc.), na drugim miejscu znalazł się mecz Polska Czechy ze średnią oglądalnością 14,06 mln (udział 81,28 proc.), na trzecim miejscu uplasował się mecz otwarcia Polska Grecja ze średnią oglądalnością 13,67 mln widzów (udział 84,80 proc.). Dla porównania, zmagania Niemców z Portugalią oglądało średnio 8,15 mln widzów.
Gdyby wyszli z grupy...
W porównaniu z innymi imprezami piłkarskimi ceny spotów przy Euro były wysokie i wynosiły od 40 tys. zł do 277,7 tys. zł bez rabatów. Udział w fazie pucharowej zdecydowanie podnosił wartość reklam, np. 30-sekundowy spot w finale z udziałem Polaków miał kosztować 390 tys. zł. Dla porównania, ceny spotów podczas ostatniego Euro, rozegranego w 2008 roku w Austrii i Szwajcarii, wahały się od 6,8 tys. zł do 161,3 tys. zł. Jak wiadomo, Polacy jednak nie przeszli i trudno się spodziewać, aby druga faza rozgrywek przyniosła równie duże zainteresowanie reklamodawców co pierwsza. TVP na pewno liczyła, że uda się jak najwięcej zarobić na tym wydarzeniu i przynajmniej częściowo zrównoważyć wydatki, jakie telewizja musiała ponieść w związku z organizacją tej imprezy. W ciągu ostatnich kilku lat w wyniku podpisanej z UEFA umowy dotyczącej wyłącznych praw do transmisji TVP zainwestowała około 100 mln zł. Sam Juliusz Braun, prezes TVP, podsumowując pierwszą fazę rozgrywek Euro 2012, zapewnia, że choć wpływy reklamowe nie były zaskakujące, to jednak zgodne z planem. Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że cennikowe wpływy z reklam telewizyjnych przy wszystkich transmisjach meczów na TVP1, TVP2, TVP Sport oraz TVP HD wyniosły ponad 83 mln zł. Nie wiadomo jednak, osiągnięcie jakiej wielkości przychodów zakładała spółka.
- Porażka polskiej reprezentacji przekłada się nie tylko na zawód kibiców i nagłe ostudzenie nastrojów, lecz także ma wymierne skutki finansowe - dodaje Joanna Kazak, parnter, exchange w Mindshare Polska. Jej zdaniem wyjście naszej reprezentacji z grupy, a co za tym idzie mecz w ćwierćfinale stwarzały TVP szansę dodatkowych przychodów. - Na pewno można było oczekiwać, że pomimo wygórowanych cen zainteresowanie meczami z udziałem polskiej drużyny utrzymywałoby się na tym samym wysokim poziomie lub nieznacznie by wzrosło - dodaje Kazak. Teraz wiemy, że to pozostaje już tylko w sferze spekulacji.
Podsumowując jednak pierwszą fazę rozgrywek Euro 2012, można zauważyć, że reklamodawcy, którzy przewidzieli wysokie wzrosty wyników oglądalności, skorzystali na obecności ze swoimi reklamami. W ocenie Beaty Szcześniak, dyrektor zarządzającej Macroscope OMD, marketerzy zyskali podwójnie, ponieważ nie tylko udało im się pozyskać tanie GRP, ale także dzięki mniejszej liczbie reklamodawców byli znacznie bardziej widoczni w breakach wokół meczów. Według analiz OMD reklamodawcy nie doszacowali potencjału oglądalności rozgrywek. Zdaniem twórców opracowania ceny spotów przy meczach, które wydawały się bardzo wysokie, bronią się w pełni dzięki liczbie widzów, którą regularnie gromadzą przed TV. Wśród wszystkich widzów 4+ średnie CPP przy Euro 2012 jest wyższe aniżeli koszt dotarcia generowany przez TVP (TVP1 + TVP2) w maju i czerwcu zeszłego roku oraz w maju 2012 roku. Jednak już w grupie 16-49 koszt ten jest wyraźnie niższy. W porównaniu z czerwcem 2011 i majem 2012 jest o ok. 21 proc. taniej. Jeśli porówna się CPP, które dotychczas generują mecze Euro od początku jego trwania, z pasmem prime time w dwóch pozostałych dużych stacjach, można zaobserwować różnice rzędu 16-43 proc. w przypadku Polsatu oraz 34-61 proc. w przypadku TVN-u (w zależności od grupy celowej) na korzyść Euro transmitowanego w TVP.
Niewykorzystana szansa się mści
Na pierwszy rzut oka można by się cieszyć, że TVP osiągnęło tak dobre wskaźniki reklamowe. Jednak zdaniem niektórych specjalistów to właśnie dowód, że TVP przyjęło mało skuteczną strategię sprzedaży meczów, tym samym zamykając sobie drogę do wyższych przychodów. - Tak łatwo było tego błędu uniknąć, sprzedając czas w pakietach z gwarantowaną widownią. Reklamodawcy byliby skłonni zapłacić więcej za obecność przy tak prestiżowym wydarzeniu, a nadawca nie ponosiłby ryzyka związanego z wielkością widowni. Za ten błąd TVP słono zapłaciła, sprzedając jedynie część zasobów i w stosunku do rekordowej oglądalności za połowę ceny - komentuje Jakub Bierzyński, CEO OMD. Sam Juliusz Braun przyznał, że ze względu na bardzo wysokie wyniki oglądalności najbardziej na zakupie reklam w pierwszej fazie rozgrywek skorzystali ci, którzy kupili czas reklamowy według cennika, a nie widowni. Tylko przecież to telewizja miała zarabiać, a nie reklamodawcy.
Za kilka dni zostanie odgwizdany koniec ostatniego spotkania w ramach Euro 2012. I tak jak po udziale naszych piłkarzy zostaje niesmak i żal, tak pewnie w gmachu na Woronicza można będzie odczuć rozczarowanie końcowymi wynikami reklamowymi. Za kilka tygodni ruszą igrzyska olimpijskie, tu jednak na liczne zainteresowanie ze strony reklamodawców telewizja nie ma co liczyć. Wydaje się więc, że TVP nie wykorzystała szansy, jaką miała. A jak się kończy wielokrotne strzelanie w stronę bramki, ale bez sukcesu? Po meczu z Czechami tylko jednym, odpadnięciem z gry.
Dariusz
Lermer
Właściciel firmy,
Mad Dariusz Lermer
Temat: Przyszłość branży- pochodną przyszłości Polskiej gospodarki
Olga - to jeszcze jeden dowód na to że Polacy myślą krótkofalowo .Zarobek - teraz i natychmiast , potem nawet wojna ....! Czas Euro to oczywiście czas zarobku i .... oczywiście nie dla wszystkich. Ja tylko widzę to cienko .... po euro!Jak strumyczek wyschnie, a wydatki stałe trzeba będzie ponosić. To tak jak w wielu małych miejscowościach- wyremontowano rynki , zbudowano rondka i inne pierdoły - nie przeczę , super to wygląda- teraz ludziom będzie się tam przyjemniej klepało biedę. Bo nikt nie zainwestował w miejsca pracy , a taką infrastrukturę trzeba utrzymywać. To oczywiście fajnie że jest ładnie- pytanie jakie są priorytety? Według mnie robione są jedynie triki ,,wizerunkowe". Wszystko żeby było ,,widać" i to co łatwo zrobić , zaś to co daje wymierne i długofalowe efekty jest nie medialne i ......... przynosi często efekty ...... gdy u władzy jest już następna ekipa. I to jest motor napędowy ,, Polskiego" - TU I TERAZ !
Dariusz
Lermer
Właściciel firmy,
Mad Dariusz Lermer
Temat: Przyszłość branży- pochodną przyszłości Polskiej gospodarki
http://podroze.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/396712...idzie to pkb w górę , idzie!
Olga Małgorzata
Krzemińska-Zasad
zka
Prezes Agencja POWER
Temat: Przyszłość branży- pochodną przyszłości Polskiej gospodarki
Dają ceny poniżej opłacalności to potem mają...
Dariusz
Lermer
Właściciel firmy,
Mad Dariusz Lermer
Temat: Przyszłość branży- pochodną przyszłości Polskiej gospodarki
To prawda- jednak potwierdza się to o czym kiedyś mówiłem / MICE POLAND/- wszelkie ,, kodeksy etyki" i ,,listy dobrych praktyk" , to mrzonki i bajki . Im gorzej na rynku tym większa walka o klienta , większy dumping cen i większe przekręty. Może i ,, sobie mają" , ale to kolejne biuro które sprzedaje wycieczki na ,, dzień" przed upadkiem ??!! To nie jest ,, sobie mają" - to jest zaplanowane działanie na szkodę klienta. Ciekawe jakie biuro za chwilę powstanie i kto je założy;-) , myślę że ciekawe może być monitorowanie ,, losów businessowych" właścicieli i zarządu upadających biur ;-)
Olga Małgorzata
Krzemińska-Zasad
zka
Prezes Agencja POWER
Temat: Przyszłość branży- pochodną przyszłości Polskiej gospodarki
Nie tylko biur - w każdej branży tak się dzieje niestety...Oby prawo dopadało takich...
Dariusz
Lermer
Właściciel firmy,
Mad Dariusz Lermer
Temat: Przyszłość branży- pochodną przyszłości Polskiej gospodarki
Ola , Ola jakie prawo? Możemy się prywatnie umówić na ,, wódkę" .;-) , to pogadamy o realiach ;-)
Olga Małgorzata
Krzemińska-Zasad
zka
Prezes Agencja POWER
Temat: Przyszłość branży- pochodną przyszłości Polskiej gospodarki
hehehehe :-) dziękuję za zaproszenie :-) znam realia, ale chętnie się spotkam :-) słabo tylko z czasem - 3 weekendy zajęte następne...
Dariusz
Lermer
Właściciel firmy,
Mad Dariusz Lermer
Temat: Przyszłość branży- pochodną przyszłości Polskiej gospodarki
;-)
Dariusz
Lermer
Właściciel firmy,
Mad Dariusz Lermer
Temat: Przyszłość branży- pochodną przyszłości Polskiej gospodarki
http://auto.dziennik.pl/drogi/artykuly/398079,drogowa-...czas ,, po euro" czas zacząć !!!
Dariusz
Lermer
Właściciel firmy,
Mad Dariusz Lermer
Temat: Przyszłość branży- pochodną przyszłości Polskiej gospodarki
http://auto.dziennik.pl/drogi/artykuly/398337,po-euro-...To tak dla tych którzy śledzą wątek i wypowiedzi -A NIE MÓWIŁEM !!!
Olga Małgorzata
Krzemińska-Zasad
zka
Prezes Agencja POWER
Temat: Przyszłość branży- pochodną przyszłości Polskiej gospodarki
jeździłam takim walcem - fajnie było :-)
Dariusz
Lermer
Właściciel firmy,
Mad Dariusz Lermer
Temat: Przyszłość branży- pochodną przyszłości Polskiej gospodarki
http://www.youtube.com/watch?v=_8KUK0hWJIY
Dariusz
Lermer
Właściciel firmy,
Mad Dariusz Lermer
Temat: Przyszłość branży- pochodną przyszłości Polskiej gospodarki
Zobacz Olga jak dyskutantów ubyło ;-) , Ciekawe jak tam według nich - na rynku? Bo z mojego rozeznania i kontaktów z innymi firmami - ... równia pochyła !!! TOTALNA BRYNDZA ! Z tendencjami ... spadkowymi. Oczywiście zakłamanie i czarowanie rzeczywistości jest nadal obecne , ale doprawdy z kim bym nie rozmawiał , wszyscy jak jeden mówią o totalnej bryndzy !Na szczęście branża ma specjalistów od kreowania rzeczywistości i wmawianie że czarne jest białe .... pytanie jak długo można to wmawiać samemu sobie ;-). Zmam takich którzy doszli w takim podkoloryzowaniu rzeczywistości do takiej perfekcji że stracili kontakt z rzeczywistością. Otrzeźwienie - już niebawem!!
Olga Małgorzata
Krzemińska-Zasad
zka
Prezes Agencja POWER
Temat: Przyszłość branży- pochodną przyszłości Polskiej gospodarki
Zawsze w wakacje bywało spokojniej - wszyscy na urlopach. U nas zapytania przychodzą, może dużo jest mniejszych tak na 10-40 osób, ale i zdarzają się na 200-400.Na zagranicę też parę wygranych.
Jak na wakacje uważam że jest ok :-)
Ale masz rację i ja znam takich co w skrajności popadają mają źle i mówią że super, mają dobrze, marudzą że mało.
Polska - mieszkasz w Polsce :-)
Miłej niedzielki - u mnie pracującej :-)
Dariusz
Lermer
Właściciel firmy,
Mad Dariusz Lermer
Temat: Przyszłość branży- pochodną przyszłości Polskiej gospodarki
http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/404957,au...To tak gwoli przypomnienia tego o czym mówiłem już dawno !
Tak to jest że w momencie dyskusji ... dyskutanci przerzucają się tezami ale rzadko kiedy sprawdzają , kontrolują i ... kontynuują dyskusję .... gdy to o czym była mowa zacznie się sprawdzać.
Dodam tylko ....,, A NIE MÓWIŁEM " !!!
http://wyborcza.biz/Firma/1,101618,12524743,Firmy_nie_...Dariusz Lermer edytował(a) ten post dnia 21.09.12 o godzinie 10:04
Dariusz
Lermer
Właściciel firmy,
Mad Dariusz Lermer
Temat: Przyszłość branży- pochodną przyszłości Polskiej gospodarki
http://www.rp.pl/artykul/479942,967268-Resort-sportu-n...To dla tych którzy wierzą w zapewnienia o tym że stadion zacznie przynosić dochody w 2015 !
Olga Małgorzata
Krzemińska-Zasad
zka
Prezes Agencja POWER
Temat: Przyszłość branży- pochodną przyszłości Polskiej gospodarki
Bardzo nam przykro, ale nie znaleźliśmy strony której szukasz.Sprawdź, czy wpisany przez Ciebie adres nie zawiera literówek
Możliwe, że strona, której szukasz została zaktualizowana, skasowana lub przeniesiona pod inny adres
Olga Małgorzata
Krzemińska-Zasad
zka
Prezes Agencja POWER
Temat: Przyszłość branży- pochodną przyszłości Polskiej gospodarki
Zadziałało :-)Podobne tematy
-
Stowarzyszenie Branży... » Nowe otwarcie Stowarzyszenia Branży Eventowej /EventMapa.pl/ -
-
Stowarzyszenie Branży... » Nabór do Stowarzyszenia Branży Eventowej! -
-
Stowarzyszenie Branży... » SBE Patronem II Mistrzostw Polski Branży Eventowej w... -
-
Stowarzyszenie Branży... » DEBATA NETWORKINGOWA "Nastroje Branży Eventowej" -
Następna dyskusja: