Andrzej Podgóreczny (Ape)

Andrzej Podgóreczny
(Ape)
DTM, skipper, coach,
Master Business
Trainer z pasją,
czy...

Temat: Marketing niewielkiej firmy szkoleniowej

Prowadzę moją firmę (Bydgoskie Centrum Ratownictwa) już kilka lat. Cały czas jednak jeszcze jako dodatkową działalność. Nastawiłem się z różnych powodów (i tak chyba powinno zostać jeszcze jakiś czas) na klienta zbiorowego, czyli na szkolenia medyczne dla firm.
Nie jestem mocny w marketingu, ale od dłuższego czasu korzystam już z dobrodziejstw marketingu szeptanego. Jednak jego efekty mnie nie zadowalają, gdyż przybywa mi średnio jeden klient kwartalnie, a cykl recertyfikacji moich szkoleń to 3 lata.
Będę wdzięczny za podpowiedzi jak wypromować markę i zwiększyć obroty.
Agnieszka Augustyn

Agnieszka Augustyn w poszukiwaniu
nowych wyzwań ...

Temat: Marketing niewielkiej firmy szkoleniowej

Strona www, na platnym serwerze, odpowiednio wypozycjonowana w google.
Andrzej Podgóreczny (Ape)

Andrzej Podgóreczny
(Ape)
DTM, skipper, coach,
Master Business
Trainer z pasją,
czy...

Temat: Marketing niewielkiej firmy szkoleniowej

Agnieszka (Axis^) A.:
Strona www, na platnym serwerze, odpowiednio wypozycjonowana w google.

Wielkie dzięki :)
Do tego się przymierzam. Czy jednak samo wypozycjonowanie jej z płatnego serwera da oczekiwany skutek?
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Marketing niewielkiej firmy szkoleniowej

żeby wypromować markę musisz ja najpierw zbudowac - określić grupę docelową, jej insighty/potrzeby, benefity, wyróznik itd. te dane pozwolą ci wybrać odpowiedni kanał i sposób promocji.

Spróbuj tak:

prowadzę szkolenia -> ich odbiorcami są x -> x potrzebują szkoleń bo -> x szukają dróg zaspokojenia potrzeby tu i tu -> oczekują, że szkolenie przyniesie im to i to -> jak dostaną dwie podobne oferty to ważniejsze dla nich jest to i to

i tak - strona www wypozycjonowana w google pomoże jeżeli: odbiorcy są internautami, korzystają z google, potrzebują szkoleń, szukają ofert w internecie, strona potrafi ich przekonać, że Twoja oferta jest lepsza od innych. A może da się taniej?
Andrzej Podgóreczny (Ape)

Andrzej Podgóreczny
(Ape)
DTM, skipper, coach,
Master Business
Trainer z pasją,
czy...

Temat: Marketing niewielkiej firmy szkoleniowej

Więc czeka mnie sporo pracy, a przede wszystkim nauki. Dziękuję.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Marketing niewielkiej firmy szkoleniowej

Jeśli zdecydujesz się na analizę grupy docelowej ( lub poszukanie insightów) w formie badania na swoich Klientach obecnych i potencjanych chętnie pomogę w narzędziach.
Dobrze zbudować ofertę tak, by nie tylko odpowiadała na oczekiwania potencjanych Klientów ale również się wyróżniała. Ale żeby to zrobić potrzebujesz dobre rozpoznanie potrzeb Klienta i słabych stron konkurencji
Pozdrówki i good luck :)Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 28.11.07 o godzinie 00:39
Andrzej Podgóreczny (Ape)

Andrzej Podgóreczny
(Ape)
DTM, skipper, coach,
Master Business
Trainer z pasją,
czy...

Temat: Marketing niewielkiej firmy szkoleniowej

Dziękuję Dagmaro za ofertę pomocy :)
Słabe punkty konkurencji z grubsza już znam. Mocne też, bo i takie są.
Na temat zaś insightów, grup docelowych, benefitów będę musiał sporo poczytać, gdyż niewiele wiem na ten temat.

konto usunięte

Temat: Marketing niewielkiej firmy szkoleniowej

Z mojej strony oferuję usługi w zakresie Poligrafii :)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Marketing niewielkiej firmy szkoleniowej

Andrzej Podgóreczny (ape):
Dziękuję Dagmaro za ofertę pomocy :)
Słabe punkty konkurencji z grubsza już znam. Mocne też, bo i takie są.
Na temat zaś insightów, grup docelowych, benefitów będę musiał sporo poczytać, gdyż niewiele wiem na ten temat.
To tylko tak groźnie brzmi :):)
Jarosław Zuchora

Jarosław Zuchora Wedo Sp. z o.o.

Temat: Marketing niewielkiej firmy szkoleniowej

Grzegorz Wszelaczyński:
A może da się taniej?

Strona www to chyba podstawa w tych czasach?
Do tego nie ejst to cos drogiego. Stworzenie strony max do 500 PLN. Domena około 80 PLN rocznie. Serwer 100 MB około 40 PLN rocznie. Pozycjonowanie to już zależy :) jesli zrobic to samemu darmo (a nie ejst to takie trudne).
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Marketing niewielkiej firmy szkoleniowej

W pozycjonowaniu sęk - po prostu może się taka inwestycja okazać nieuzasadnionym kosztem, jezeli target hasa gdzie indziej ;)
Jarosław Zuchora

Jarosław Zuchora Wedo Sp. z o.o.

Temat: Marketing niewielkiej firmy szkoleniowej

Na poczatek starcza 3 smsy po 9 pln + vat i opisanie meta tagów.
To daje bardzo duzo.
Agnieszka Augustyn

Agnieszka Augustyn w poszukiwaniu
nowych wyzwań ...

Temat: Marketing niewielkiej firmy szkoleniowej

Jarosław Zuchora:
Grzegorz Wszelaczyński:
A może da się taniej?

Strona www to chyba podstawa w tych czasach?
Do tego nie ejst to cos drogiego. Stworzenie strony max do 500
PLN. Domena około 80 PLN rocznie. Serwer 100 MB około 40 PLN rocznie. Pozycjonowanie to już zależy :) jesli zrobic to samemu
darmo (a nie jest to takie trudne).

500 zl ?
Jakas prosta, typu wizytowka tak, a nawet do 200 zl. ;]
I na poczatek powinna wystarczyc.
Jak przyniesie profity mozna pomyslec o dodatkowej inwestycji.

Co do pozycjonoania, sa rozne sposoby.
Miniej i bardziej skuteczne.
A oto przyklad bardzo skutecznej:
w http://google.com wpiszcie haslo: puchary
pomijajac link sponsorowany, na 1 miejscu jest pewna firma z Gdanska i trzyma sie od roku na tym miejscu ;]]
Jarosław Zuchora

Jarosław Zuchora Wedo Sp. z o.o.

Temat: Marketing niewielkiej firmy szkoleniowej

Agnieszka (Axis^) A.:
Co do pozycjonoania, sa rozne sposoby.
Miniej i bardziej skuteczne.

Coz za odkrycie :P
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Marketing niewielkiej firmy szkoleniowej

Pamiętaj, że konsultanci od pozycjonowania kasują więcej niż za trzy esemesy - a o kupnie tych kompetencji raczej tu mówimy. Ja na przykład polecałbym adwords'y a tu już trzeba pokombinowac i znać realia sieci.

Tak czy inaczej - niezgadzam się z ideą jakoby strona www była podstawą. Zależy od produktu i grupy docelowej. Zawsze przyda się wizytówka na www - jako uwiarygodnienie chociażby czy tanie obstawienie jeszcze jednego kanału - natomiast moim zdaniem www nie jest uniwersalnym kanałem promocji, a wprost - dla wielu branż nie może być głównym kanałem.

Po prostu nie ma uniwersalnych recept na promocję - jezeli chcemy komuś doradzić to nie ma sensu rzucac w przestrzeń jakiegos szablonu wyjetego z półki "1b/32n". Zawsze podstawa jakiegokolwiek marketingu bedzie analiza grupy docelowej - dopiero z jej wynikami można stosowac szablony.

Następna dyskusja:

Marketing / reklama dla pow...




Wyślij zaproszenie do