Grzegorz Albinowski

Grzegorz Albinowski Senior Business
Consulant,
Transition Project
Manager

Temat: PMI i IPMA podpisały porozumienie o współpracy

PMI i IPMA podpisały porozumienie o współpracy

Project Management Institute (PMI) oraz International Project Management Association (IPMA) podpisały porozumienie o współpracy w celu globalnego promowania zawodu zarządzania projektami. W dążeniu do realizacji wspólnych celów obie organizacje będą szukały sposobności zwiększenia podaży kwalifikowanych wyszkolonych profesjonalistów, którzy wypełnią spodziewane oferty pracy w zawodzie.

„Do końca 2016 roku, globalne wydatki na projekty w wysokości 4,5 bilionów dolarów USA będą zagrożone z powodu braku wykwalifikowanych kierowników projektów” – mówi Philip Diab, PMI – przewodniczący PMI w 2008 roku. „Działając razem PMI i IPMA mogą skuteczniej zająć się tym krytycznym brakiem uzdolnionych pracowników dążąc do wzrostu akredytacji programów uniwersyteckich i istotnego zwiększenia ilości uczelni na całym świecie, które uczą zarządzania projektami.”

Organizacje będą również poszukiwać możliwości polepszenia ilości i jakości badań akademickich na temat zarządzania projektami i jego zastosowań. Obie organizacje wspierają badania, fundują lub sponsorują projekty badawcze i dzielą się wynikami.

„Widzimy szansę we wspólnej pracy z PMI na osiągnięcie wspólnych celów” – mówi Mary McKinley, wiceprezydent IPMA. „Współpraca pomiędzy PMI i IPMA stworzy krzepkie połączenie zasobów wspierających nieprzerwany wzrost profesji zarządzania projektami.

Umowa porozumienia będzie obowiązywała przez trzy lata. Podpisanie porozumienia pomiędzy PMI oraz IPMA miało miejsce na na Północnoamerykańskiej edycji Globalnego Kongresu PMI w październiku 2008 roku w Denver w stanie Kolorado w USA, a następnie na Światowym Kongresie IPMA w Rzymie we Włoszech.

źródło: PMI Today, February 2009


PMI and IPMA Sign Collaboration Agreement

Project Management Institute (PMI) and the International Project Management Association (IPMA) have signed a memorandum of understanding to collaborate on promoting the profession of project management globally. In pursuing their mutual objectives, the two organizations will seek opportunities to increase the supply of qualified, educated professionals to fill expected vacancies in the profession.

“By the end of 2016, US$4.5 trillion in global project expenditures will be at risk due to a shortage of qualified project managers” said PMI 2008 Chair Philip Diab, PMP. “Together, PMI and IPMA can more effectively address this critical talent shortfall by pursuing growth in accreditation of university programs and by substantially increasing the number of colleges and universities worldwide that teach project management.”

The organizations will also explore future opportunities to improve the quality and quantity of academic research on the project management profession and its applications. Both organizations support research, and plan to fund or sponsor research projects of mutual interest and share the results.

“We look forward to the opportunity to work together with PMI in order to achieve mutual goals,” said Mary McKinley, vice president of IPMA. “The collaboration between PMI and IPMA will provide a robust pool of resources to support the continued growth of the project management profession.”

The memorandum of understanding will be affective for the three years. The signing of the memorandum of understanding between PMI and IPMA took place in October 2008 at PMI Global Congress 2008-North America in Denver, Colorado, USA. A similar signing took place subsequently at the IPMA World Congress in Rome, Italy.

Source: PMI Today, February 2009