Janusz K.

Janusz K. Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...

Temat: Rozwój lojalności oraz motywowanie pracowników

Każdy HRM (a zapewne i każdy CEO), pragnie mieć lojalnych pracowników. Tego zresztą firmy oczekują od konsultanta - że pomoże znaleźć i zaimplementować odpowiednie narzędzia, które wzmocnią poczucie lojalności u pracowników, zwłaszcza tych kluczowych.
Jakże często jednak nie mogę uzyskać odpowiedzi na pytanie, jak firma okazuje lojalność pracownikom? W ogromnej większości przypadków nikt się nad tym po prostu nie zastanawia - a przecież bez specjalnych nakładów pracownik będzie lojalny wobec lojalnej firmy. Tego wymaga zwyczajna przyzwoitość.. ;-))
Oczywiście, nie jest łatwo w sposób przekonywujący zbudować taki obraz wśród personelu - ale korzyści z jego posiadania są nie do przecenienia.
I takie programy lojalnościowe warto tworzyć.
Monika Budzyńska

Monika Budzyńska Freelance Tech
Recruiter

Temat: Rozwój lojalności oraz motywowanie pracowników

Odswiezam temat z 2006 :-) Widzę, ze byl kontynuowany 3 lata pozniej a zatem wrócmy do tematu :-)

Po 4 latach wciąż sądze, ze lojalnosc pracodawcy, szacunek, jasne reguly gry sa bardzo wazne w tej materii. No ale pozostaje kwestia ogolnej kultury organizacyjnej versus poszczególnych menedzerow liniowych, którzy niekonieczne te kulture realizuja :)

pozdrawiam!
Monika Budzyńska

Monika Budzyńska Freelance Tech
Recruiter

Temat: Rozwój lojalności oraz motywowanie pracowników

Anna Zaremba:
No nieźle Grzesiu mamy poślizg.
Zajrzeliśmy do wątku z 2006 roku!
A temat wciąż aktualny!
Ja bym trochę więcej powiedziała o motywującej roli Feedbacku.
A lojalność kojarzy mi się ze wspólnymi wartosciami.
Może jednak ktoś ma ochotę na ten temat podyskutować.

Pozwolę sobie ustosunkować się do tego po roku :-) Tez z malym poslizgiem :)

Odnosnie feedbacku - to pojecie zawiera sie dla mnie w jasnych regulach gry, czyli: wiem co mam robic, czego sie po mnie oczekuje, jestem informowana gdy robie cos dobrze/zle itp.

Gdy zakładałam ten wątek, pracowałam w kilkuosobowej firmie, a zatem sprawa wyglądaala zupelnie inaczej niz gdybym myslala o wiekszej firmie, tak gwoli wyjasnienia swoich owczesnych generalizacji i checi ujecia jednym systemem motywacyjnym wszystkich pracownikow.

No nic, kontynuujmy :-)
Janusz K.

Janusz K. Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...

Temat: Rozwój lojalności oraz motywowanie pracowników

Zauważę nieśmiało, że można objąć jednym systemem motywacyjnym wszystkich pracowników - niektórzy nawet uważają, że tak trzeba.. ;-))

Poprawiono BBCodeJanusz K. edytował(a) ten post dnia 08.02.10 o godzinie 13:02
Monika Budzyńska

Monika Budzyńska Freelance Tech
Recruiter

Temat: Rozwój lojalności oraz motywowanie pracowników

Moim zdaniem powinny byc konstruowane na dane grupy stanowisk.

Janusz, nie masz przeciez jednego systemu, który obejmie handlowca i sekretarkę, prawda?
Marek F.

Marek F. Doradca
Ubezpieczeniowy

Temat: Rozwój lojalności oraz motywowanie pracowników

Hmm,
zaryzykowałbym stwierdzenie, iż da się taki znaleźć. Oparty np na poziomie rozwoju pracownika, abstrahujący od jego stanowiska.
Przykładowo można być pracownikiem zarówno np kadr, sprzedaży, który nie będzie do końca samodzielny i będzie wymagał ścisłego nadzoru ze strony przełożonego. Później w ramach rozwoju pracownik staje sie bardziej samodzielny, nadzór staje się mniej konieczny, pracownik staję się bardziej odpowiedzialny, zaczyna wykazywać inicjatywę itp. Słowem staje się np wysokiej klasy samodzielnym specjalistą. System motywacyjny moze byc skonstruowany w oparciu o "poziom" zawodowego rozwoju pracownika niezależnie od jego specjalizacji. Oczywiście podaję to jako bardzo duże uproszczenie. Mam tylko nadzieję, że zrozumiałe.
Anna Zaremba

Anna Zaremba trener, facylitator,
coach

Temat: Rozwój lojalności oraz motywowanie pracowników

Są tez takie systemy oparte o wartościowanie pracy. Przyznaję, że nie pamiętam szczegółów (byłam uczestnikiem krótkiej prezentacji z tego zakresu w zeszłym roku), ale BIGRAM robi takie projekty.
W razie potrzeby mogę odgrzebać szczegóły lub skontaktować z ekspertem
Janusz K.

Janusz K. Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...

Temat: Rozwój lojalności oraz motywowanie pracowników

Monika Budzyńska:
Moim zdaniem powinny byc konstruowane na dane grupy stanowisk.

Janusz, nie masz przeciez jednego systemu, który obejmie handlowca i sekretarkę, prawda?

_________________________

Ależ jak najbardziej mogę mieć jeden system - w którym będą ujęte różne metody i techniki motywowania.
Mam wrażenie, że pojęcia system motywowania używasz w rozumieniu zestawu konkretnych narzędzi przypisanych do konkretnego stanowiska (zajęcia).
Dla mnie system motywacyjny to zupełnie co innego.
Joanna Korzycka

Joanna Korzycka właściciel, firma
szkoleniowa

Temat: Rozwój lojalności oraz motywowanie pracowników

Anna Zaremba:
No nieźle Grzesiu mamy poślizg.
Zajrzeliśmy do wątku z 2006 roku!
A temat wciąż aktualny!
Ja bym trochę więcej powiedziała o motywującej roli Feedbacku.
A lojalność kojarzy mi się ze wspólnymi wartosciami.
Może jednak ktoś ma ochotę na ten temat podyskutować.
A co to właściwie są wspólne wartości?
jokojoanna korzycka edytował(a) ten post dnia 11.02.10 o godzinie 20:14
Anna Zaremba

Anna Zaremba trener, facylitator,
coach

Temat: Rozwój lojalności oraz motywowanie pracowników

A co to właściwie są wspólne wartości?
joko[edited]joanna korzycka edytował(a) ten post dnia 11.02.10

Wg mnie to w skrócie jest tak.
Ludzie w życiu kierują się wartościami. Własnymi.
Wartości są powtarzalne, tzn. wielu ludzi kieruje się tymi samyumi wartościami.
W grupie osób, które chcą i lubią razem działać jest wielu ludzi, którzy kierują się takimi samymi wartościami, a więc maja wspólne wartości.
Jeśli organizacja skupia taka grupę ludzi, to może być efektywna, gdyż Ci ludzie tworzą wartości organizacyjne, zgodnie z nimi postępują i to ich napędza do działania i współdziałania.
Joanna Korzycka

Joanna Korzycka właściciel, firma
szkoleniowa

Temat: Rozwój lojalności oraz motywowanie pracowników

.
A lojalność kojarzy mi się ze wspólnymi wartosciami.
Może jednak ktoś ma ochotę na ten temat podyskutować.
A co twoim zdaniem wspólnego z lojalnością mają wspólne wartości?
jokojoanna korzycka edytował(a) ten post dnia 12.02.10 o godzinie 00:24
Anna Zaremba

Anna Zaremba trener, facylitator,
coach

Temat: Rozwój lojalności oraz motywowanie pracowników

joanna korzycka:
.
A lojalność kojarzy mi się ze wspólnymi wartosciami.
Może jednak ktoś ma ochotę na ten temat podyskutować.
A co twoim zdaniem wspólnego z lojalnością mają wspólne wartości?
jokojoanna korzycka edytował(a) ten post dnia 12.02.10 o godzinie 00:24

Jeśli firma działa w oparciu o wspólne wartości, to jak można być nielojalnym - sprzeniewierzyć się własnym wartościom?
Poza tym dla wielu ludzi lojalność jest wyznawaną wartością.
Dorota Olender

Dorota Olender zarządzanie
projektami,
szkolenia,
dziennikarstwo,
incent...

Temat: Rozwój lojalności oraz motywowanie pracowników

Witam serdecznie,

Jestem studentką II roku uzupełniających studiów magisterskich kierunku Zarządzanie na Politechnice Łódzkiej. Piszę w nawiązaniu do tematu ponieważ prowadzę badania związane z moją pracą dyplomową pt. „Turystyka motywacyjna (incentive travel) jako element systemu motywacyjnego przedsiębiorstwa”. Uważam, że jest to metoda motywowania pracowników godna rozpropagowania na rynku polskim. Próbuję zbadać wspomniane zjawisko z punktu widzenia przedsiębiorstw, pracowników w nich zatrudnionych oraz biur podróży organizujących wspomniane wyjazdy. Właśnie kończę badania związane z wspomnianą pracą i szukam respondentów. Równolegle przeprowadzam 3 ankiety:

1) Przede wszystkim poszukuję przedsiębiorstw wysyłających swoich pracowników na wyjazdy incentive, choć równie ważne jest dla mnie uzyskanie opinii na wspomniany temat wśród firm, w których ta metoda motywacji nie jest stosowana. Pierwsza ankieta skierowana jest głównie do pracowników odpowiedzialnych za zarządzanie zasobami ludzkimi, zatrudnionych w dziale personalnym (HR), a także menedżerów, kierowników, właścicieli przedsiębiorstw, prezesów i członków zarządu, a także do rzeczników prasowych przedsiębiorstwa. "Incentive z punktu widzenia przedsiębiorstwa":
http://www.ebadania.pl/ad9ed37dd516f43a

2) Jednocześnie prowadzę badania wśród pozostałych pracowników przedsiębiorstwa (nie tylko tych, którzy uczestniczyli w wyjazdach incentive). Link do ankiety "Incentive z punktu widzenia pracownika":
http://www.ebadania.pl/2a48c4a0f712e978

3) Trzecia ankieta skierowana jest do przedsiębiorstw zajmujących się organizacją wyjazdów incentive oraz pośredniczących w ich sprzedaży. Link do niej:
http://www.ebadania.pl/693b6217ee5060f7

Badanie jest całkowicie anonimowe, a wszystkie uzyskane dane będą analizowane wyłącznie w zbiorowych zestawieniach statystycznych i wykorzystane zostaną tylko do napisania wspomnianej pracy magisterskiej. Wypełnienie kwestionariusza zajmuje Państwu około 5-10 minut. Na prośbę respondentów, mogę w przyszłości udostępnić opracowanie wyników przeprowadzonych przeze mnie badań.

Z góry serdecznie dziękuję za wypełnienie ankiety przez osoby zainteresowane i pomoc w dotarciu do potencjalnych respondentów.

Pozdrawiam,
Dorota Ludwicka
Tomek Ponicki

Tomek Ponicki Doradca Analityk
Klienta, IBM BTO
Business Consulting
Ser...

Temat: Rozwój lojalności oraz motywowanie pracowników

To bardzo dobrze, że coraz więcej pracodawców o tym myśli. Świetnie sprawdzają się systemy kafeteryjne. Tu macie teksty o kilku takich systemach: http://toczytam.pl/jak-motywowac-pracownikow-top-3-sys... . Moim zdaniem to w miarę tania opcja na to, żeby docenić pracownika.
Anna Zaremba

Anna Zaremba trener, facylitator,
coach

Temat: Rozwój lojalności oraz motywowanie pracowników

Z teorii motywowania wynika (między innymi)) że aby pracownik docenił nagrodę, czy jakiś element motywacyjny, powinien on odpowiadać oczekiwaniom pracownika. Stąd sprawdzają się systemy kafateryjne. Z drugiej strony, to co pracownicy dostają szybko staje się "wymaganym" elementem, którego brak na pewno zdemotywuje, ale aby zmotywować, potrzebne są kolejne bodźce.

Temat: Rozwój lojalności oraz motywowanie pracowników

Nie liczą sie jedynie pieniądze ale głównie dobra atmosfera w firmie
Andr Zwel

Andr Zwel Doradca, Grupa PZU

Temat: Rozwój lojalności oraz motywowanie pracowników

Oczywiście,że pieniadze się licza. Bez znaczenia jaka byłaby dobra atmosfera w firmie to jeśli ktoś zarabia najniższa krajową nie ma motywacji do pracy....

Jednakże motywacja pracowników inna niż finansowa ma sens. Szczególnie jeśli chcemy poprawić atmosferę w firmie.

Polecam poczytać sobie o outplacemencie:
http://lhhpolska.pl/pl/restrukturyzacja-i-outplacement - aktualnie wprowadzają taki program największe firmy



Wyślij zaproszenie do