Krzysztof Bańka

Krzysztof Bańka przedsiębiorczość i
kreatywność

Temat: Turystyka młodzieżowa

Krzysztof Bańka
kom. 792 899 121
e-mail: krysbank@o2.pl


Chciałbym przedstawić Państwu projekt, który zrealizowałem w 2007 roku. Projekt nazwałem „Polska Lokalna”. Projekt jest skierowany do gimnazjalistów. Celem głównym projektu jest poprawa jakości edukacji poprzez realizowanie projektów rynkowych. Projekt składa się z trzech głównych elementów do których zaliczamy:
1. Wydanie kalendarza.
2. Sprzedaż kalendarza będzie polegała na uczestniczeniu gimnazjalistów w organizowanych przetargach na wykonanie kalendarzy dla firm, samorządów i innych instytucji. Część kalendarzy będzie sprzedawana poprzez sieci handlowe. Część natomiast na rynku lokalnym. Od dłuższego czasu rozmyślam nad sformułowaniem przepisów dotyczących zwolnienia z wszelkich podatków dochodu uzyskanego przez gimnazjalistów w wyniku realizacji projektów mających duże znaczenie prorozwojowe i edukacyjne.
3. Wyjazd na wakacyjny obóz szkoleniowy, integracyjny.
Realizacja projektu niesie w sobie bardzo dużą wartość edukacyjną. Młodzież nauczy się obsługi programu graficznego. Pozna podstawy wzornictwa przemysłowego. Nauczy się podstaw przedsiębiorczości. Natomiast z punktu widzenia marketingu terytorialnego realizacja projektu przyczyni się do promocji danej Gminy. Dodatkowym zadaniem będzie obsługa platform internetowych http://worldculture.pl. Do zadań młodzieży będzie należało zarządzanie niektórymi treściami znajdującymi się na platformie odnoszącymi się do szczebla lokalnego. Realizacja projektu przyczyni się również do budowy większej spójności lokalnej oraz wzmocni postawy obywatelskie wśród mieszkańców. Kalendarz będzie również pełnił funkcje pamięci historycznej. W liście przewodnim do wydania kalendarza, będzie umieszczona informacja o historii danej gminy, miejscowości. Jest rzeczą bardzo ważną, aby gimnazja w lokalnych środowiskach (społecznościach) stanowiły takie (centra rozwojowe) miejsca w których będą realizowane (wykonywane) projekty zwłaszcza marketingowe dla samorządów i lokalnych przedsiębiorców. Dzięki takiemu postrzeganiu zostaną nawiązane relacje szkół z przedsiębiorcami. Jak wiemy w chwili obecnej z tym nie jest najlepiej w Polsce. Kształtowanie przyzwyczajeń współpracy młodzieży i przedsiębiorców z pewnością w późniejszym okresie zaowocuje lepszym przygotowaniem merytorycznym późniejszych pracowników. Jest bardzo ważny trzeci element niniejszego projektu, a mianowicie wyjazd na wakacyjny obóz szkoleniowy. W Polsce do tego celu będą wykorzystane internaty przy szkołach średnich. Celem tego wyjazdu będzie poznanie innych kultur, obyczajów, języka. Program zajęć, który będzie realizowany w czasie wyjazdu będzie zakładał spotkania z rówieśnikami z innych krajów. Dzięki tym spotkaniom młodzież nawiąże przyjacielskie relacje ze swoimi rówieśnikami z odwiedzanego kraju. Z pewnością zostaną nawiązane przyjacielskie relacje, które w późniejszym okresie mogą być podtrzymywane np. za pomocą Internetu. Przyczyni się to do praktycznej nauki języka jak również do budowy spójności społecznej w Europie oraz rozwojem turystyki młodzieżowej. Przedstawiłem Państwu koncepcję działania mającego wg. mojej oceny bardzo duże znaczenie edukacyjno rozwojowe. Projekt będzie realizowany we wszystkich krajach regionu europejskiego. Myślę, że Polska w okresie swojego przewodnictwa w UE w 2011 roku mogła by zaproponować realizację niniejszego projektu we wszystkich krajach EU. Byłby to bardzo ważny Polski głos w budowaniu spójności społecznej w UE. Bardzo proszę o wsparcie niniejszej koncepcji oraz kreowanie pozytywnego wizerunku wokół niniejszego projektu.
Krzysztof M. Bańka