Andrzej Jania

Andrzej Jania Prezes Zarządu,
Anvix Spółka z o.o.

Temat: Z życia Izby

Wyniki Indeksu Szkoleń (kwiecień 2011)
04.05.2011
Na początku kwietnia br. na stronie internetowej Izby zamieszczone zostało nowe narzędzie sondażowe, skierowane do wszystkich firm szkoleniowych w Polsce - Indeks Szkoleń. Ukazuje on bieżącą kondycję branży usług szkoleniowych. Wartość indeksu w każdym miesiącu opracowywana jest na podstawie ankiety wypełnianej przez wszystkich zainteresowanych. Ankieta składa się z 10 krótkich pytań z 3 możliwymi odpowiedziami. Wyniki szczegółowe ukazują jakie czynniki wpłynęły w danym miesiącu na spadek lub wzrost Indeksu Szkoleń.



Indeks Szkoleń w kwietniu 2011 r. wzrósł o 30 punktów.

Wyniki szczegółowe:

· firmy szkoleniowe pozyskały więcej klientów względem poprzedniego miesiąca,
· obroty zwiększyły się u prawie połowy ankietowanych firm,
· zatrudnienie nie uległo zmianie w stosunku do poprzedniego miesiąca,
· liczba godzin szkoleniowych była zdecydowanie większa,
· bariery administracyjne dla większości firm pozostały na takim samym poziomie,
· zatory płatnicze pozostały na tym samym poziomie dla połowy ankietowanych firm,
· poziom inwestycji pośród 75% firm pozostał na takim samym poziomie,
· poziom nieuczciwych praktyk, na które napotykały firmy pozostał na takim samym poziomie,
· poziom trudności w stosowaniu przepisów prawa zwiększył się o 20%,
· utrudnienia we współpracy z trenerami pozostały bez zmian.



Firmom, które udzieliły odpowiedzi na pytania ankietowe serdecznie dziękujemy! Zachęcamy do udzielania kolejnych odpowiedzi do majowego Indeksu Szkoleń: http://www.pifs.org.pl/indeks-szkolen
Andrzej Jania

Andrzej Jania Prezes Zarządu,
Anvix Spółka z o.o.

Temat: Z życia Izby

Aktualności

Warsztaty Integracyjne PIFS 2011 zakończone
24.05.2011

W dniach 20 – 21 maja 2011 roku miała miejsce kolejna edycja Warsztatów Integracyjnych PIFS, która odbyła się tym razem w hotelu OSSA koło Rawy Mazowieckiej. Dyskutowano na następujące tematy:

Przyszłość PIFS - Ireneusz Górecki, Prezes PIFS oraz Aleksander Drzewiecki, Przewodniczący Rady PIFS omówili dotychczasowe dokonania oraz plany Izby na przyszłość (działalność europejska, organizacja kongresu, lista barier wobec kształcenia przez całe życie i inne), dyskutowano na temat oczekiwań członków wobec PIFS.

Krajowe Ramy Kwalifikacji - Beata Balińska, Ekspert w Instytucie Badań Edukacyjnych; Ewa Polańska, Wiceprezes PIFS oraz Andrzej Lech, Członek Rady PIFS przybliżyli aktualny stan prac nad KRK oraz omówili przewidywane skutki dla firm szkoleniowych, odniesiono się także do Standardu Usługi Szkoleniowej.

Szkolenia w obliczu zmian technologicznych - Sławomir Łais, Przewodniczący Komisji E-learningu PIFS oraz Agnieszka Ogonowska, Członek Komisji E-learningu PIFS przedstawili trendy związane z technologiami, które zmieniają rynek szkoleń. Opisano także technologiczne konsekwencje w procesie rozwoju naszych klientów i nas samych.

Dumping cenowy w ofertach przetargowych - Anna Kępka, Wiceprezes PIFS pytała jakie mogą być metody zaradcze wobec dumpingu cenowego. Czy należy dążyć do zamknięcia rynku (obowiązkowa akredytacja lub certyfikacja firm, które mogą świadczyć usługi szkoleniowe)?

Prezentacje wystąpień, zdjęcia oraz filmy na stronieAndrzej Jania edytował(a) ten post dnia 30.05.11 o godzinie 09:38
Andrzej Jania

Andrzej Jania Prezes Zarządu,
Anvix Spółka z o.o.

Temat: Z życia Izby

W dniu 15 czerwca 2011 r. w Warszawie miało miejsce Zwyczajne Walne Zgromadzenie Członków Polskiej Izby Firm Szkoleniowych. Podczas posiedzenia odbyły się wybory do wszystkich organów statutowych Izby.
W trakcie Walnego Zgromadzenia podjęta została między innymi uchwała w sprawie Standardu Usługi Szkoleniowej.

1. Skład Zarządu

Ireneusz Górecki - Menedżer, Partner, Wiceprezes Zarządu GB Resources Polska. Absolwent Ekonomii na Uniwersytecie Warszawskim, studia doktoranckie - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie w zarządzaniu sprzedażą. Praca dla międzynarodowej korporacji bankowej oraz firmy szkoleniowo-konsultacyjnej dały doskonałą podstawę do późniejszych doświadczeń menedżerskich na szczeblu zarządu firmy szkoleniowej, którą buduje od ponad 6 lat. Wyróżnia go ukierunkowanie na cel, zdecydowanie w działaniu, co przekłada się na niezwykłe uzyskiwanie rezultatów i sukcesy w zakresie budowania efektywności organizacji (w szczególności działów sprzedaży). W pracy z klientami specjalizuje się w projektowaniu i we wdrażaniu systemowych rozwiązań dla działów sprzedaży (standardy, kaskada coachingowa). Szkolenia i coachingi prowadzi w językach polskim i angielskim na wszystkich poziomach menedżerskich, w tym dla top-managementu, zarządów największych firm krajowych i międzynarodowych. Ekspert z zakresu Technik Sprzedaży i Coachingu. Posiada unikalne umiejętności pracy pod presją czasu i stresu. Jest zdecydowanym zwolennikiem pracy zespołowej, opartej na zasobach i kapitale ludzkim. Jako menedżer wierzy, że wygrywać można pracując z ludźmi i poprzez ludzi, a nie za ludzi. Od 2009 roku pełni funkcję Prezesa Polskiej Izby Firm Szkoleniowych. Prywatnie – żonaty, ojciec dwojga dzieci, kibic Formuły 1 oraz pasjonat narciarstwa.

Anna Kępka - Dyrektor Generalny firmy Business Center 1 z Katowic i Wiceprezes Zarządu spółki doradczej - Management Consulting sp. z o.o. Absolwentka kilku uczelni o profilu technicznym (EWSB Warszawa, UŚ Katowice, AGH Kraków, Politechnika Warszawska, Wyższa Szkoła Stosunków Międzynarodowych i Amerykanistyki, Warszawa). Ukończyła kilkadziesiąt szkoleń i kursów z zakresu (m.in.) prawa podatkowego, ekonomii, finansów, zarządzania projektami, zarządzania zasobami ludzkimi, negocjacji, technik wywierania wpływu, systemów zarządzania jakoścą, działania na rynkach międzynarodowych. Absolwentka Polsko – Japońskiej Akademii Prezesów. Zwolenniczka systemu zarządzania opartego na dużym zaufaniu do pracy zespołu ludzkiego, który stanowi największy kapitał firmy. Od 9 lat zarządza własną instytucją szkoleniową - Business Center 1, która zatrudnia 10 pracowniów etatowych i kilkudziesięciu trenerów. Z sukcesem wprowadziła firmę na ogólnopolski rynek edukacyjny, gdzie jej marka jest rozpoznawalna i kojarzona z wysoka jakością oraz prestiżem. Firma zajmuje obecnie 15. miejsce kraju w ogólnopolskim rankingu firm szkoleniowych (kryterium: przychody z działalności szkoleniowej, Home & Market). W ramach zarządzania firmą pozyskała środki na bezpośrednią realizację projektów szkoleniowych z funduszy unijnych w wysokości ponad 10 mln zł. W uznaniu rzetelności, wiarygodności i dokonań w 2009 roku została przyjęta w poczet członków Business Centre Club. Posiada szeroką wiedzę na temat aplikowania o środki PO KL, zarządzania projektami EFS, zamówień publicznych, zasad kontroli projektów i pragnie tę wiedzę wykorzystać na rzecz pracy w przyszłym zarządzie PIFS. Dotychczas w organach izby zajmowała się działalnością interwencyjną EFS na rzecz członków, Akademią PIFS, PR oraz aktywnie działała na rzecz integracji środowiska firm szkoleniowych na Śląsku. Z PIFS związana od 2005 roku. Jako Pełnomocnik Zarządu PIFS wygrała wybory i jest członkiem Podkomitetu Monitorującego POKL oraz Regionalnej Sieci Tematycznej przy Urzędzie Marszałkowskim w Katowicach. Była członkiem Rady i dwóch kadencji Zarządu Izby. Motto: „Nie ma rzeczy niemożliwych. Jeśli czegoś nie możesz osiągnąć, znaczy, że za mało tego pragniesz”. W wolnych chwilach: wyprawy nad dalekie, ciepłe morza.

Ewa Polańska - Właściciel Prospero Business Training. Absolwentka Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego – kierunek psychologia. Do 2008 roku trener zarządzania, negocjacji i samodoskonalenia. Obecnie właściciel i prezes kilku firm: z branży szkoleniowej, rzemysłowych usług pralniczych i hotelarskiej. Z wykształcenia psycholog, z zamiłowania praktyk lubiący doświadczać i uczyć się nowych rzeczy. W Izbie odpowiedzialna za współpracę z Partnerstwem na Mazowszu powołanym przez PIFS, współpracę z Komisjami Roboczymi, zaangażowana w prace nad Standardem Usługi Szkoleniowej. Koordynuje działania PIFS w ramach Debaty Społecznej dotyczącej Krajowych Ram Kwalifikacji, a prowadzonej przez Instytut Badań Edukacyjnych. Prywatnie pilot śmigłowca lubiący narty i rower.

Tomasz Koproń - Studia wyższe ukończył na UMCS w Lublinie na wydziale ekonomicznym. Pracował jako dyrektor placówek oświatowych. Specjalista systemów zarządzania jakością (wg ISO), audytor. Od roku 2000 prowadzi własną firmę szkoleniowo-doradczą. Jest odpowiedzialny za system administracyjno-prawny oraz finansowy prowadzonych placówek edukacyjnych. Specjalista prawa, szczególności prawa oświatowego i podatkowego. Wykładowca oraz trener ekonomii, przedsiębiorczości, zarządzania jakością. Posiada wiedzę teoretyczną i praktyczną oraz wieloletnie doświadczenie w praktycznym zastosowaniu prawa. Jako przedstawiciel swojej firmy uczestniczył w tworzeniu Polskiej Izby Firm Szkoleniowych. Członek Komisji Rozjemczej I kadencji, pierwszy Pełnomocnik PIFS w regionie lubelskim, współtwórca Statutu PIFS, od 2009 r. w Zarządzie Polskiej Izby Firm Szkoleniowych, jako Członek i Wiceprezes Zarządu Polskiej Izby Firm Szkoleniowych. W PIFS odpowiedzialny za otoczenie prawne firm szkoleniowych (legislację w obszarach przepisów o działalności gospodarczej, podatków i innych mających wpływ na rynek szkoleń). Uczestniczył w procesie legislacyjnym nowelizacji ustawy podatku VAT.

Andrzej Jania - Absolwent Wydziału Prawa na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Współwłaściciel i Prezes Zarządu krakowskiej firmy szkoleniowej Anvix Spółka z o.o. Z branżą szkoleniową związany od ponad 22 lat. Doświadczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi nabyte w pracy w przemyśle i usługach przeniósł do własnej firmy, której podwaliny tworzył od samego początku jej istnienia czyli od 1989 roku. Uczestniczył w różnego rodzaju szkoleniach i konferencjach podnoszących umiejętności i kwalifikacje m.in. 2003 rok – Instytut Zarządzania – Nowoczesne metody zarządzania finansami; 2006 rok – SKiTZ Matrik – Kurs trenerów zarządzania; 2007 – Agrotur SA – Negocjacje handlowe; 2010 rok – Instytut Przywództwa – Szkolenie z zakresu rozwoju przywództwa. Z Polską Izbą Firm Szkoleniowych związany od samego początku jej istnienia. Uczestniczył w pracach przygotowawczych do Założycielskiego Walnego Zgromadzenia, które powołało do istnienia PIFS. Członek Zarządu PIFS I i II kadencji oraz Wiceprezes Zarządu III kadencji. Twórca oraz Przewodniczący Komisji Integracji. Obecnie Pełnomocnik Zarządu PIFS w Małopolsce. Reprezentując PIFS uczestniczy w pracach Małopolskiego Partnerstwa na rzecz kształcenia ustawicznego.

Wojciech Drabko - 37 lat, absolwent Wydziału Zarządzania Politechniki Lubelskiej i studiów podyplomowych „Zarządzanie personelem” na AGH w Krakowie. Od 12 lat związany z branżą edukacji – początkowo jako handlowiec w Altkom Akademia S.A., później Key Account Manager i Project Manager. W latach 2005-2006 Dyrektor Handlowy w New Horizons – Warsaw (ośrodek międzynarodowej firmy edukacyjnej). Doświadczony Project Manager edukacyjnych projektów komercyjnych i dofinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego (SPORZL, ZPORR), obecnie Dyrektor ds. projektów w Altkom Akademii S.A., odpowiedzialny za nowe projekty dofinansowane z EFS. Specjalista w zakresie edukacji informatycznej i zarządzania projektami oraz sprzedaży. Prelegent na wielu branżowych imprezach (Kadry, Training) i autor/prowadzący seminaria autorskie (m.in. zarządzanie projektami HR, zarządzania talentami, szkolenia IT), trener wewnętrzny. Prywatnie pasjonat nurkowania, rajdów samochodowych i tańca towarzyskiego.

2. Skład Rady

1. Aleksander Drzewiecki, Prezes Zarządu Konsorcjum Doradczo - Szkoleniowego S.A, Warszawa
2. Wirginia Gostomczyk-Urbańska, Prezes Zarządu IDES Consultants Polska Sp. z o.o., Łódź
3. Tomasz Krutina, Studium Kształcenia Zawodowego i Języków Obcych s.c., Ostrowiec Świętokrzyski
4. Grzegorz Jachna, Prezes Zarządu Nowe Motywacje Sp. z o.o., Kraków
5. Piotr Wiśniewski, CERTUS Centrum Szkolenia i Doradztwa Sp.z o.o., Warszawa
6. Adam Kraus, Dyrektor ds. Rozwoju Business Center 1, Katowice
7. Katarzyna Świątkowska, LEARN UP Sp. z o.o., Poznań
8. Janusz Emil Grząsko, Właściciel Szkolenia i Doradztwo, Kraków
9. Mieczysław Łajs, Prezes Zarządu OSI CompuTrain S.A., Warszawa
10. Andrzej Lech, Prezes Zarządu Fundacja Warszawski Instytut Bankowości, Warszawa
11. Jakub Słupiński, Prezes Zarządu PM Doradztwo Gospodarcze Sp. z o.o., Kraków
12. Aleksandra Kuźniak, Prezes Zarządu Stowarzyszenie Konsultantów i Trenerów Zarządzania MATRIK, Kraków
13. Adam Życzkowski, Prezes Zarządu Profesal Sp. z o.o., Kraków
14. Anna Wszelaczyńska, Prezes Zarządu Akademia Szkoleń i Kompetencji, Kraków
15. Marek Szopa, Współwłaściciel EXBIS Eksperci Biznesmenom - Szopa i Szóstak Sp. J., Katowice
16. Tadeusz Woźniak, Dyrektor Generalny Francuskiego Instytutu Gospodarki - Polska Sp. z o.o., Warszawa
17. Marek Dziduszko, Właściciel MTD Marek Dziduszko, Warszawa
18. Dorota Mita, British Centre Bożena Ziemniewicz, Marian Mikuś sp.j., Łódź
19. Piotr Piasecki, Współwłaściciel Heidtman & Piasecki, Warszawa
20. Kinga Boda –Rybakiewicz, Prezes Zarządu Eurofinance Training Sp. z o.o., Warszawa

3. Skład Komisji Rewizyjnej

1. Anna Kukla, Dyrektor Departamentu Szkoleń AT Group S.A., Krupski Młyn
2. Marian Pecela, Prezes Zarządu Przedsiębiorstwa Produkcyjno - Usługowego PRETORIUS Sp. z o.o., Opole
3. Małgorzata Preisner-Psurek , Wiceprezes Conart Sp. z o.o, Katowice
4. Grażyna Przetocka-Kalita, Właściciel TAXUS Centrum Szkoleń, Kraków

4. Skład Komisji Rozjemczej

1. Mariusz Patyna, Europejski Instytut Edukacji Informatycznej, Nowy Sącz
2. Jacek Pelczar, Współwłaściciel Zespołu Ekspertów Manager s.c. E. Górska- Pelczar, J. Pelczar, Kraków
3. Bożena Ziomek, Dyrektor Grupy OSB s.c., Olsztyn

5. Uchwała w sprawie Standardu Usługi Szkoleniowej

Walne Zgromadzenie Członków PIFS w dniu 15 czerwca 2011 r. podjęło następującą uchwałę w sprawie Standardu Usługi Szkoleniowej:



Walne Zgromadzenie Polskiej Izby Firm Szkoleniowych dostrzegając rolę, jaką pełnią wysokiej jakości usługi szkoleniowe w kształceniu przez całe życie, poprawie efektywności kapitału ludzkiego i rozwoju konkurencyjności gospodarki, wskazuje na potrzebę i konieczność określenia i promowania Standardu Usługi Szkoleniowej PIFS.



Celem zdefiniowania i upowszechniania Standardu Usługi Szkoleniowej PIFS przez Polską Izbę Firm Szkoleniowych oraz jej członków jest rozwój rynku usług szkoleniowych poprzez:

1. zdefiniowanie zakresu działań dostawców usług szkoleniowych, które łącznie stanowią standardową usługę szkoleniową;
2. ułatwienie Klientom osiągania oczekiwanego poziomu jakości i efektów usług szkoleniowych;
3. promocję wysokiej jakości usług szkoleniowych
4. dążenie do ciągłego doskonalenia usług szkoleniowych;
5. wskazywanie roli i znaczenia firmy szkoleniowej – jako instytucji i organizacji – w procesie realizacji usługi szkoleniowej.

Celem Standardu Usługi Szkoleniowej PIFS nie jest unifikacja usług szkoleniowych lub ograniczanie dostępu do rynku. Standard Usług Szkoleniowej PIFS nie będzie wykorzystywany do certyfikacji, akredytacji, walidacji, licencjonowania, regulacji, samoregulacji, czy jakiegokolwiek innego ograniczania dostępu do rynku szkoleniowego.

Stosowanie się do Standardu Usług Szkoleniowej PIFS dla firm świadczących usługi szkoleniowe jest dobrowolne i deklaratywne, przy czym wobec podmiotów nie będących członkami Izby, Zarząd Polskiej Izby Firm Szkoleniowych może wprowadzić dodatkowe warunki dotyczące deklaracji stosowania Standardu Usługi Szkoleniowej PIFS.

Walne Zgromadzenie Polskiej Izby Firm Szkoleniowych niniejszym przyjmuje Standard Usługi Szkoleniowej PIFS w brzmieniu stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały i rekomenduje członkom Izby stosowanie Standardu. Walne Zgromadzenie Polskiej Izby Firm Szkoleniowych upoważnia Zarząd do dalszego doskonalenia i stałego uaktualniania oraz promowania Standardu Usługi Szkoleniowej PIFS.

Walne Zgromadzenie Polskiej Izby Firm Szkoleniowych upoważnia Zarząd do dokonywania zmian w Standardzie Usługi Szkoleniowej PIFS, po otrzymaniu pozytywnej opinii Rady, z zachowaniem celów i ograniczeń określonych w niniejszej uchwale.

Zmiana celów i ograniczeń w zakresie wykorzystania Standardu Usługi Szkoleniowej PIFS wymaga zgody Walnego Zgromadzenia Polskiej Izby Firm Szkoleniowych.Andrzej Jania edytował(a) ten post dnia 18.06.11 o godzinie 10:22
Andrzej Jania

Andrzej Jania Prezes Zarządu,
Anvix Spółka z o.o.

Temat: Z życia Izby

Zestawienie interpretacji przepisów prawa podatkowego
18.07.2011

Departament Doradztwa Podatkowego Małopolskiego Instytutu Studiów Podatkowych Sp. z .o.o. w Krakowie sporządził zestawienie interpretacji przepisów prawa podatkowego, wydanych przez Dyrektorów Izb Skarbowych działających z upoważnienia Ministra Finansów w zakresie zwolnienia z podatku od towarów i usług usług szkoleniowych i edukacyjnych (art. 43 ust. 1 pkt 26-29 ustawy o VAT). Jest to stan aktualny na 31 maja 2011 r.



Zestawienie do pobrania
Andrzej Jania

Andrzej Jania Prezes Zarządu,
Anvix Spółka z o.o.

Temat: Z życia Izby

Odpowiedź Ministerstwa Finanansów na list otwarty dziewięciu organizacji w sprawie nowych zasad rozliczania VAT od usług szkoleniowych
26.07.2011

Dziewięć organizacji społeczno – gospodarczych podpisało w dniu 11 kwietnia 2011 r. list otwarty do Prezesa Rady Ministrów w sprawie ogromnych trudności w implementacji nowych zasad rozliczania podatku VAT od usług szkoleniowych. Obecny stan rzeczy związany jest z wejściem w życie ustawy z dnia 29 października 2010 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2010 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.

Główne problemy przedstawione w liście otwartym:

Nowe przepisy wprowadzają istotną nierówność pomiędzy firmami szkoleniowymi, a uczelniami publicznymi i niepublicznymi.
Obciążenie podstawową stawką podatku VAT, usług realizowanych w ramach projektów dofinansowanych ze środków publicznych, w szczególności Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Niejednoznaczne interpretowanie przepisów dotyczących placówek systemu oświaty przez jednostki samorządu terytorialnego.

Uprzejmie informujemy, że w dniu 22 lipca 2011 r. Ministerstwo Finansów odpowiedziało na nasz list otwarty: czytaj odpowiedź nalistAndrzej Jania edytował(a) ten post dnia 27.07.11 o godzinie 09:39
Andrzej Jania

Andrzej Jania Prezes Zarządu,
Anvix Spółka z o.o.

Temat: Z życia Izby

MF o wprowadzeniu podatku VAT na usługi szkoleniowe.
01.08.2011

Ministerstwo Finansów w odpowiedzi na interpelacją nr 21930 w sprawie stanowiska rządu wobec propozycji zmian w polskim prawie podatkowym w odniesieniu do wprowadzenia podatku VAT na usługi szkoleniowe przypomniało, że zmiany w zakresie stosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług w odniesieniu do usług edukacyjnych zostały wprowadzone ustawą o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 29 października 2010 r. (Dz. U. Nr 226, poz. 1476), która weszła w życie z dniem 1 stycznia 2011 r. Uchyliła ona dotychczasowy załącznik nr 4, zawierający wykaz usług zwolnionych od podatku, przenosząc je do treści ustawy. Przy określaniu zakresu zwolnień, odstąpiono od ich identyfikacji przy pomocy klasyfikacji statystycznych. Nowelizacja miała na celu pełniejszą implementację przepisów unijnych, a w szczególności dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej.

Więcej - http://www.pifs.org.pl/aktualnosci/czytaj/4972.html
Andrzej Jania

Andrzej Jania Prezes Zarządu,
Anvix Spółka z o.o.

Temat: Z życia Izby

Intensyfikacja współpracy naszej Izby z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości
16.08.2011

W dniu 3 sierpnia 2011 r. odbyło się spotkanie przedstawicieli PIFS z kierownictwem PARP. Celem spotkania było: przedstawienie Wojciecha Drabko, nowego Wiceprezesa PIFS, odpowiedzialnego w Zarządzie za sprawy EFS oraz omówienie najbliższych planów współpracy obu organizacji.

Ze strony PARP uzyskaliśmy informację, że instytucja ta planuje w najbliższej przyszłości rozpocząć proces badania efektywności prowadzonych szkoleń z POKL. Jednocześnie już teraz Agencja dysponuje pewną wiedzą na ten temat, z której wynika iż przedsiębiorcy do końca nie wiedzą czego mogą oczekiwać po przeprowadzanych szkoleniach. W następnych konkursach możemy się spodziewać nastawienia na wzmacnianie kompetencji zarządczych w firmach oraz próby dotarcia do najsłabszych grup przedsiębiorców, którzy nie dostrzegają na razie żadnych korzyści płynących ze szkoleń. Podjęta zostanie także próba bardziej kompleksowego podejścia do całego procesu szkoleniowego. Z drugiej strony warunki nowych konkursów będą na tyle wygórowane, aby ograniczyć bardzo dużą ilość zgłoszeń, a tym samym skrócić proces oceny wniosków.

Przeczytaj więcejAndrzej Jania edytował(a) ten post dnia 16.08.11 o godzinie 16:01
Andrzej Jania

Andrzej Jania Prezes Zarządu,
Anvix Spółka z o.o.

Temat: Z życia Izby

Spotkanie Dyrekcji WUP Kraków z przedstawicielami Polskiej Izby Firm Szkoleniowych
25.08.2011

W dniu 17.08.2011 roku w Krakowie w siedzibie Wojewódzkiego Urzędu Pracy odbyło się spotkanie Dyrekcji WUP Kraków z przedstawicielami Polskiej Izby Firm Szkoleniowych. W spotkaniu uczestniczyli:

Ze strony WUP
1. Alina Paluchowska – wicedyrektor
2. Andrzej Martynuska – dyrektor
3. Małgorzata Dudziak – kierownik projektu Małopolskie Partnerstwo instytucji w obszarze rynku pracy, edukacji i szkoleń
4. Małgorzata Świętoń – pracownik projektu

Ze strony PIFS
1. Ewa Polańska – wiceprezes zarządu
2. Anna Wszelaczyńska – członek rady
3. Grzegorz Jachna – wiceprzewodniczący rady
4. Andrzej Jania – wiceprezes zarządu

WięcejAndrzej Jania edytował(a) ten post dnia 25.08.11 o godzinie 17:11
Andrzej Jania

Andrzej Jania Prezes Zarządu,
Anvix Spółka z o.o.

Temat: Z życia Izby

PIFS przygotowuje się do nowego okresu programowania
26.08.2011

Zarząd Polskiej Izby Firm Szkoleniowych na ostatnim swoim posiedzeniu powołał Zespół roboczy ds. nowej perspektywy finansowej 2014-2020. Przewodniczącym zespołu został Marcin Kowalski, pełnomocnik regionalny PIFS w województwie dolnośląskim.

Zespół zajmie się przygotowaniami PIFS do nowego okresu programowania funduszy UE na lata 2014-2020.

czytaj więcej
Andrzej Jania

Andrzej Jania Prezes Zarządu,
Anvix Spółka z o.o.

Temat: Z życia Izby

Odnowienie kontaktów Izby w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego
31.08.2011

W dniu 30 sierpnia 2011 r. odbyło się spotkanie przedstawicieli Polskiej Izby Firm Szkoleniowych z Panią Dorotą Bortnowską – Zastępcą Dyrektora Departamentu Zarządzania EFS w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego.

Czytaj więcej
Andrzej Jania

Andrzej Jania Prezes Zarządu,
Anvix Spółka z o.o.

Temat: Z życia Izby

Kampania Społeczna DNI UCZENIA SIĘ DOROSŁYCH 7 – 8 października 2011
15.09.2011

Po raz trzeci z rzędu w Łodzi odbędą się DNI UCZENIA SIĘ DOROSŁYCH – wydarzenie mające na celu promocję uczenia się przez całe życie. Organizatorami tegorocznej inicjatywy jest Stowarzyszenie LIFELONG LEARNING i firmy szkoleniowe z regionu łódzkiego zrzeszone w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych, reprezentowane przez Pełnomocnika Zarządu PIFS w regonie łódzkim.

Czytaj więcej
Andrzej Jania

Andrzej Jania Prezes Zarządu,
Anvix Spółka z o.o.

Temat: Z życia Izby

Najwyższy czas na jakość szkoleń

22.05.2012

21 maja 2012 roku w krakowskim Pałacu Krzysztofory naukowcy, przedstwiciele instytucji szkoleniowych, publicznych służb zatrudnienia oraz pracodawcy dyskutowali o odpowiedzialności różnych środowisk za jakość kształcenia. Był to temat przewodni V Konferencji Małopolska otwarta na wiedzę.
Uczestnicy i zaproszeni goście próbowali odpowiedzieć m.in. na pytanie, jakie są koszty bylejakości w edukacji, czy polskie przedsiębiorstwa dbają o rozwój kompetencji swoich pracowników, a także co można zyskać, wprowadzając system zapewniania jakości szkoleń.

czytaj więcej

konto usunięte

Temat: Z życia Izby

a wczoraj było Walne PIFS :)

Następna dyskusja:

Z życia Izby




Wyślij zaproszenie do