Temat: Z życia Izby
W dniu 15 czerwca 2011 r. w Warszawie miało miejsce Zwyczajne Walne Zgromadzenie Członków Polskiej Izby Firm Szkoleniowych. Podczas posiedzenia odbyły się wybory do wszystkich organów statutowych Izby.
W trakcie Walnego Zgromadzenia podjęta została między innymi uchwała w sprawie Standardu Usługi Szkoleniowej.
1. Skład Zarządu
Ireneusz Górecki - Menedżer, Partner, Wiceprezes Zarządu GB Resources Polska. Absolwent Ekonomii na Uniwersytecie Warszawskim, studia doktoranckie - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie w zarządzaniu sprzedażą. Praca dla międzynarodowej korporacji bankowej oraz firmy szkoleniowo-konsultacyjnej dały doskonałą podstawę do późniejszych doświadczeń menedżerskich na szczeblu zarządu firmy szkoleniowej, którą buduje od ponad 6 lat. Wyróżnia go ukierunkowanie na cel, zdecydowanie w działaniu, co przekłada się na niezwykłe uzyskiwanie rezultatów i sukcesy w zakresie budowania efektywności organizacji (w szczególności działów sprzedaży). W pracy z klientami specjalizuje się w projektowaniu i we wdrażaniu systemowych rozwiązań dla działów sprzedaży (standardy, kaskada coachingowa). Szkolenia i coachingi prowadzi w językach polskim i angielskim na wszystkich poziomach menedżerskich, w tym dla top-managementu, zarządów największych firm krajowych i międzynarodowych. Ekspert z zakresu Technik Sprzedaży i Coachingu. Posiada unikalne umiejętności pracy pod presją czasu i stresu. Jest zdecydowanym zwolennikiem pracy zespołowej, opartej na zasobach i kapitale ludzkim. Jako menedżer wierzy, że wygrywać można pracując z ludźmi i poprzez ludzi, a nie za ludzi. Od 2009 roku pełni funkcję Prezesa Polskiej Izby Firm Szkoleniowych. Prywatnie – żonaty, ojciec dwojga dzieci, kibic Formuły 1 oraz pasjonat narciarstwa.
Anna Kępka - Dyrektor Generalny firmy Business Center 1 z Katowic i Wiceprezes Zarządu spółki doradczej - Management Consulting sp. z o.o. Absolwentka kilku uczelni o profilu technicznym (EWSB Warszawa, UŚ Katowice, AGH Kraków, Politechnika Warszawska, Wyższa Szkoła Stosunków Międzynarodowych i Amerykanistyki, Warszawa). Ukończyła kilkadziesiąt szkoleń i kursów z zakresu (m.in.) prawa podatkowego, ekonomii, finansów, zarządzania projektami, zarządzania zasobami ludzkimi, negocjacji, technik wywierania wpływu, systemów zarządzania jakoścą, działania na rynkach międzynarodowych. Absolwentka Polsko – Japońskiej Akademii Prezesów. Zwolenniczka systemu zarządzania opartego na dużym zaufaniu do pracy zespołu ludzkiego, który stanowi największy kapitał firmy. Od 9 lat zarządza własną instytucją szkoleniową - Business Center 1, która zatrudnia 10 pracowniów etatowych i kilkudziesięciu trenerów. Z sukcesem wprowadziła firmę na ogólnopolski rynek edukacyjny, gdzie jej marka jest rozpoznawalna i kojarzona z wysoka jakością oraz prestiżem. Firma zajmuje obecnie 15. miejsce kraju w ogólnopolskim rankingu firm szkoleniowych (kryterium: przychody z działalności szkoleniowej, Home & Market). W ramach zarządzania firmą pozyskała środki na bezpośrednią realizację projektów szkoleniowych z funduszy unijnych w wysokości ponad 10 mln zł. W uznaniu rzetelności, wiarygodności i dokonań w 2009 roku została przyjęta w poczet członków Business Centre Club. Posiada szeroką wiedzę na temat aplikowania o środki PO KL, zarządzania projektami EFS, zamówień publicznych, zasad kontroli projektów i pragnie tę wiedzę wykorzystać na rzecz pracy w przyszłym zarządzie PIFS. Dotychczas w organach izby zajmowała się działalnością interwencyjną EFS na rzecz członków, Akademią PIFS, PR oraz aktywnie działała na rzecz integracji środowiska firm szkoleniowych na Śląsku. Z PIFS związana od 2005 roku. Jako Pełnomocnik Zarządu PIFS wygrała wybory i jest członkiem Podkomitetu Monitorującego POKL oraz Regionalnej Sieci Tematycznej przy Urzędzie Marszałkowskim w Katowicach. Była członkiem Rady i dwóch kadencji Zarządu Izby. Motto: „Nie ma rzeczy niemożliwych. Jeśli czegoś nie możesz osiągnąć, znaczy, że za mało tego pragniesz”. W wolnych chwilach: wyprawy nad dalekie, ciepłe morza.
Ewa Polańska - Właściciel Prospero Business Training. Absolwentka Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego – kierunek psychologia. Do 2008 roku trener zarządzania, negocjacji i samodoskonalenia. Obecnie właściciel i prezes kilku firm: z branży szkoleniowej, rzemysłowych usług pralniczych i hotelarskiej. Z wykształcenia psycholog, z zamiłowania praktyk lubiący doświadczać i uczyć się nowych rzeczy. W Izbie odpowiedzialna za współpracę z Partnerstwem na Mazowszu powołanym przez PIFS, współpracę z Komisjami Roboczymi, zaangażowana w prace nad Standardem Usługi Szkoleniowej. Koordynuje działania PIFS w ramach Debaty Społecznej dotyczącej Krajowych Ram Kwalifikacji, a prowadzonej przez Instytut Badań Edukacyjnych. Prywatnie pilot śmigłowca lubiący narty i rower.
Tomasz Koproń - Studia wyższe ukończył na UMCS w Lublinie na wydziale ekonomicznym. Pracował jako dyrektor placówek oświatowych. Specjalista systemów zarządzania jakością (wg ISO), audytor. Od roku 2000 prowadzi własną firmę szkoleniowo-doradczą. Jest odpowiedzialny za system administracyjno-prawny oraz finansowy prowadzonych placówek edukacyjnych. Specjalista prawa, szczególności prawa oświatowego i podatkowego. Wykładowca oraz trener ekonomii, przedsiębiorczości, zarządzania jakością. Posiada wiedzę teoretyczną i praktyczną oraz wieloletnie doświadczenie w praktycznym zastosowaniu prawa. Jako przedstawiciel swojej firmy uczestniczył w tworzeniu Polskiej Izby Firm Szkoleniowych. Członek Komisji Rozjemczej I kadencji, pierwszy Pełnomocnik PIFS w regionie lubelskim, współtwórca Statutu PIFS, od 2009 r. w Zarządzie Polskiej Izby Firm Szkoleniowych, jako Członek i Wiceprezes Zarządu Polskiej Izby Firm Szkoleniowych. W PIFS odpowiedzialny za otoczenie prawne firm szkoleniowych (legislację w obszarach przepisów o działalności gospodarczej, podatków i innych mających wpływ na rynek szkoleń). Uczestniczył w procesie legislacyjnym nowelizacji ustawy podatku VAT.
Andrzej Jania - Absolwent Wydziału Prawa na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Współwłaściciel i Prezes Zarządu krakowskiej firmy szkoleniowej Anvix Spółka z o.o. Z branżą szkoleniową związany od ponad 22 lat. Doświadczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi nabyte w pracy w przemyśle i usługach przeniósł do własnej firmy, której podwaliny tworzył od samego początku jej istnienia czyli od 1989 roku. Uczestniczył w różnego rodzaju szkoleniach i konferencjach podnoszących umiejętności i kwalifikacje m.in. 2003 rok – Instytut Zarządzania – Nowoczesne metody zarządzania finansami; 2006 rok – SKiTZ Matrik – Kurs trenerów zarządzania; 2007 – Agrotur SA – Negocjacje handlowe; 2010 rok – Instytut Przywództwa – Szkolenie z zakresu rozwoju przywództwa. Z Polską Izbą Firm Szkoleniowych związany od samego początku jej istnienia. Uczestniczył w pracach przygotowawczych do Założycielskiego Walnego Zgromadzenia, które powołało do istnienia PIFS. Członek Zarządu PIFS I i II kadencji oraz Wiceprezes Zarządu III kadencji. Twórca oraz Przewodniczący Komisji Integracji. Obecnie Pełnomocnik Zarządu PIFS w Małopolsce. Reprezentując PIFS uczestniczy w pracach Małopolskiego Partnerstwa na rzecz kształcenia ustawicznego.
Wojciech Drabko - 37 lat, absolwent Wydziału Zarządzania Politechniki Lubelskiej i studiów podyplomowych „Zarządzanie personelem” na AGH w Krakowie. Od 12 lat związany z branżą edukacji – początkowo jako handlowiec w Altkom Akademia S.A., później Key Account Manager i Project Manager. W latach 2005-2006 Dyrektor Handlowy w New Horizons – Warsaw (ośrodek międzynarodowej firmy edukacyjnej). Doświadczony Project Manager edukacyjnych projektów komercyjnych i dofinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego (SPORZL, ZPORR), obecnie Dyrektor ds. projektów w Altkom Akademii S.A., odpowiedzialny za nowe projekty dofinansowane z EFS. Specjalista w zakresie edukacji informatycznej i zarządzania projektami oraz sprzedaży. Prelegent na wielu branżowych imprezach (Kadry, Training) i autor/prowadzący seminaria autorskie (m.in. zarządzanie projektami HR, zarządzania talentami, szkolenia IT), trener wewnętrzny. Prywatnie pasjonat nurkowania, rajdów samochodowych i tańca towarzyskiego.
2. Skład Rady
1.
Aleksander Drzewiecki, Prezes Zarządu Konsorcjum Doradczo - Szkoleniowego S.A, Warszawa
2.
Wirginia Gostomczyk-Urbańska, Prezes Zarządu IDES Consultants Polska Sp. z o.o., Łódź
3.
Tomasz Krutina, Studium Kształcenia Zawodowego i Języków Obcych s.c., Ostrowiec Świętokrzyski
4.
Grzegorz Jachna, Prezes Zarządu Nowe Motywacje Sp. z o.o., Kraków
5.
Piotr Wiśniewski, CERTUS Centrum Szkolenia i Doradztwa Sp.z o.o., Warszawa
6.
Adam Kraus, Dyrektor ds. Rozwoju Business Center 1, Katowice
7.
Katarzyna Świątkowska, LEARN UP Sp. z o.o., Poznań
8.
Janusz Emil Grząsko, Właściciel Szkolenia i Doradztwo, Kraków
9.
Mieczysław Łajs, Prezes Zarządu OSI CompuTrain S.A., Warszawa
10.
Andrzej Lech, Prezes Zarządu Fundacja Warszawski Instytut Bankowości, Warszawa
11.
Jakub Słupiński, Prezes Zarządu PM Doradztwo Gospodarcze Sp. z o.o., Kraków
12.
Aleksandra Kuźniak, Prezes Zarządu Stowarzyszenie Konsultantów i Trenerów Zarządzania MATRIK, Kraków
13.
Adam Życzkowski, Prezes Zarządu Profesal Sp. z o.o., Kraków
14.
Anna Wszelaczyńska, Prezes Zarządu Akademia Szkoleń i Kompetencji, Kraków
15.
Marek Szopa, Współwłaściciel EXBIS Eksperci Biznesmenom - Szopa i Szóstak Sp. J., Katowice
16.
Tadeusz Woźniak, Dyrektor Generalny Francuskiego Instytutu Gospodarki - Polska Sp. z o.o., Warszawa
17.
Marek Dziduszko, Właściciel MTD Marek Dziduszko, Warszawa
18.
Dorota Mita, British Centre Bożena Ziemniewicz, Marian Mikuś sp.j., Łódź
19.
Piotr Piasecki, Współwłaściciel Heidtman & Piasecki, Warszawa
20.
Kinga Boda –Rybakiewicz, Prezes Zarządu Eurofinance Training Sp. z o.o., Warszawa
3. Skład Komisji Rewizyjnej
1.
Anna Kukla, Dyrektor Departamentu Szkoleń AT Group S.A., Krupski Młyn
2.
Marian Pecela, Prezes Zarządu Przedsiębiorstwa Produkcyjno - Usługowego PRETORIUS Sp. z o.o., Opole
3.
Małgorzata Preisner-Psurek , Wiceprezes Conart Sp. z o.o, Katowice
4.
Grażyna Przetocka-Kalita, Właściciel TAXUS Centrum Szkoleń, Kraków
4. Skład Komisji Rozjemczej
1.
Mariusz Patyna, Europejski Instytut Edukacji Informatycznej, Nowy Sącz
2.
Jacek Pelczar, Współwłaściciel Zespołu Ekspertów Manager s.c. E. Górska- Pelczar, J. Pelczar, Kraków
3.
Bożena Ziomek, Dyrektor Grupy OSB s.c., Olsztyn
5. Uchwała w sprawie Standardu Usługi Szkoleniowej
Walne Zgromadzenie Członków PIFS w dniu 15 czerwca 2011 r. podjęło następującą uchwałę w sprawie Standardu Usługi Szkoleniowej:
Walne Zgromadzenie Polskiej Izby Firm Szkoleniowych dostrzegając rolę, jaką pełnią wysokiej jakości usługi szkoleniowe w kształceniu przez całe życie, poprawie efektywności kapitału ludzkiego i rozwoju konkurencyjności gospodarki, wskazuje na potrzebę i konieczność określenia i promowania Standardu Usługi Szkoleniowej PIFS.
Celem zdefiniowania i upowszechniania Standardu Usługi Szkoleniowej PIFS przez Polską Izbę Firm Szkoleniowych oraz jej członków jest rozwój rynku usług szkoleniowych poprzez:
1. zdefiniowanie zakresu działań dostawców usług szkoleniowych, które łącznie stanowią standardową usługę szkoleniową;
2. ułatwienie Klientom osiągania oczekiwanego poziomu jakości i efektów usług szkoleniowych;
3. promocję wysokiej jakości usług szkoleniowych
4. dążenie do ciągłego doskonalenia usług szkoleniowych;
5. wskazywanie roli i znaczenia firmy szkoleniowej – jako instytucji i organizacji – w procesie realizacji usługi szkoleniowej.
Celem Standardu Usługi Szkoleniowej PIFS nie jest unifikacja usług szkoleniowych lub ograniczanie dostępu do rynku. Standard Usług Szkoleniowej PIFS nie będzie wykorzystywany do certyfikacji, akredytacji, walidacji, licencjonowania, regulacji, samoregulacji, czy jakiegokolwiek innego ograniczania dostępu do rynku szkoleniowego.
Stosowanie się do Standardu Usług Szkoleniowej PIFS dla firm świadczących usługi szkoleniowe jest dobrowolne i deklaratywne, przy czym wobec podmiotów nie będących członkami Izby, Zarząd Polskiej Izby Firm Szkoleniowych może wprowadzić dodatkowe warunki dotyczące deklaracji stosowania Standardu Usługi Szkoleniowej PIFS.
Walne Zgromadzenie Polskiej Izby Firm Szkoleniowych niniejszym przyjmuje Standard Usługi Szkoleniowej PIFS w brzmieniu stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały i rekomenduje członkom Izby stosowanie Standardu. Walne Zgromadzenie Polskiej Izby Firm Szkoleniowych upoważnia Zarząd do dalszego doskonalenia i stałego uaktualniania oraz promowania Standardu Usługi Szkoleniowej PIFS.
Walne Zgromadzenie Polskiej Izby Firm Szkoleniowych upoważnia Zarząd do dokonywania zmian w Standardzie Usługi Szkoleniowej PIFS, po otrzymaniu pozytywnej opinii Rady, z zachowaniem celów i ograniczeń określonych w niniejszej uchwale.
Zmiana celów i ograniczeń w zakresie wykorzystania Standardu Usługi Szkoleniowej PIFS wymaga zgody Walnego Zgromadzenia Polskiej Izby Firm Szkoleniowych.
Andrzej Jania edytował(a) ten post dnia 18.06.11 o godzinie 10:22