Jacek M.

Jacek M. badacz rynku,
analityk
marketingowy,
konsultant w
zakresi...

Marcin G.

Marcin G. Infrastructure
Administrator

Temat: Czeskie Pendolino w Polsce

Jacek M.:
http://www.rynek-kolejowy.pl/index.php?p=wiecej&id=5690
Ciekawi mnie fakt, czy infrastruktura jest przystosowana pod Pendolino. Kiedyś pamietam, PKP miało zakupić jedną sztuke od Włoskiego Fiata (producenta), ale do transakcji nigdy nie doszło.
Pendolino mozna było zobaczyc na dworcu Łódź Fabryczna, kilka lat temu ;)
Jacek M.

Jacek M. badacz rynku,
analityk
marketingowy,
konsultant w
zakresi...

Temat: Czeskie Pendolino w Polsce

Marcin G.:
Jacek M.:
http://www.rynek-kolejowy.pl/index.php?p=wiecej&id=5690
Ciekawi mnie fakt, czy infrastruktura jest przystosowana pod Pendolino. Kiedyś pamietam, PKP miało zakupić jedną sztuke od Włoskiego Fiata (producenta), ale do transakcji nigdy nie doszło.
Pendolino mozna było zobaczyc na dworcu Łódź Fabryczna, kilka lat temu ;)

Myślę, że bardziej niż do planowanego TGV he he he. Zresztą, z tego co pamiętam, pociągi typu Pendolino miały łączyć Trójmiasto z Katowicami i Krakowem. Motywowano to najbardziej optymalną konstrukcją składu w odniesieniu do trasy, którą miałby obsługiwać (przechylne pudła wagonów dzięki czemu można by zminimalizować skutki utraty prędkości wynikającej ze sporej ilości łuków na tej trasie).

Do transakcji nie doszło i owszem, podobnie jak nigdy nie doszło do zakupu zamówionych lokomotyw EU11
http://pl.wikipedia.org/wiki/EU11

Temat: Czeskie Pendolino w Polsce

Jacek M.:
http://www.rynek-kolejowy.pl/index.php?p=wiecej&id=5690

milusi ten pociąg, ale kolory nie takie :(
Jacek M.

Jacek M. badacz rynku,
analityk
marketingowy,
konsultant w
zakresi...

Temat: Czeskie Pendolino w Polsce

Miłosz S.:

milusi ten pociąg, ale kolory nie takie :(

Malowanie zawsze można zmienić, np. na biało-czerwone PKP Cargo ;-) Swoją drogą, z nieoficjalnych źródeł słyszałem :-), że PKP IC przymierza się do zakupu właśnych lokomotyw by uniezależnić się właśnie od PKP CargoJacek Migdał edytował(a) ten post dnia 23.05.07 o godzinie 12:23
Marcin G.

Marcin G. Infrastructure
Administrator

Temat: Czeskie Pendolino w Polsce

Jacek M.:
Marcin G.:
Jacek M.:
http://www.rynek-kolejowy.pl/index.php?p=wiecej&id=5690
Ciekawi mnie fakt, czy infrastruktura jest przystosowana pod Pendolino. Kiedyś pamietam, PKP miało zakupić jedną sztuke od Włoskiego Fiata (producenta), ale do transakcji nigdy nie doszło.
Pendolino mozna było zobaczyc na dworcu Łódź Fabryczna, kilka lat temu ;)

Myślę, że bardziej niż do planowanego TGV he he he. Zresztą, z tego co pamiętam, pociągi typu Pendolino miały łączyć Trójmiasto z Katowicami i Krakowem. Motywowano to najbardziej optymalną konstrukcją składu w odniesieniu do trasy, którą miałby obsługiwać (przechylne pudła wagonów dzięki czemu można by zminimalizować skutki utraty prędkości wynikającej ze sporej ilości łuków na tej trasie).

Do transakcji nie doszło i owszem, podobnie jak nigdy nie doszło do zakupu zamówionych lokomotyw EU11
http://pl.wikipedia.org/wiki/EU11
Co tu się dziwić, że do zakupu nigdy nie doszło jak PKP nie miało wtedy pieniędzy. Mam nadzieje, ze chociaż teraz dostaną z UE troche kasy w ramach programów rozwojowych.
A ten EU 11 piękna maszyna. Zawsze chciałem taką prowadzić hehe
Niestety, ale zostałem informatykiem. Mam nadzieje, że może kiedyś poprowadze EU albo jakąś inną lokomotywe. Będąc na praktykach w Zakładach Taboru Kolejowego miałem okazje tylko przebywac za pulpitem sterowniczym.
A tak apropo - nie wiem czy słyszałeś, ale te pociągi klasy EU-09 itd.. miały być modernizowane przez Bombardiera, ale chyba tylko jedną lub 2 sztuki przebudowali w srodku i przystosowali do standardów UE. Na reszte brakło kasy :]
Jacek M.

Jacek M. badacz rynku,
analityk
marketingowy,
konsultant w
zakresi...

Temat: Czeskie Pendolino w Polsce

Marcin G.:
Co tu się dziwić, że do zakupu nigdy nie doszło jak PKP nie miało wtedy pieniędzy. Mam nadzieje, ze chociaż teraz dostaną z UE troche kasy w ramach programów rozwojowych.
A ten EU 11 piękna maszyna. Zawsze chciałem taką prowadzić hehe
Niestety, ale zostałem informatykiem. Mam nadzieje, że może kiedyś poprowadze EU albo jakąś inną lokomotywe. Będąc na praktykach w Zakładach Taboru Kolejowego miałem okazje tylko przebywac za pulpitem sterowniczym.
A tak apropo - nie wiem czy słyszałeś, ale te pociągi klasy EU-09 itd.. miały być modernizowane przez Bombardiera, ale chyba tylko jedną lub 2 sztuki przebudowali w srodku i przystosowali do standardów UE. Na reszte brakło kasy :]

Niestety nie słyszałem o tym wcześniej, ale teraz już wiem :-) Jakieś dwa miesiące temu, zupełnie przypadkowo, udało się siedzieć w kabinie maszynisty podczas rozkładowego kursu pociągu. Nie było to jednak w Polsce.Jacek Migdał edytował(a) ten post dnia 23.05.07 o godzinie 12:26

Temat: Czeskie Pendolino w Polsce

Jacek M.:
Miłosz S.:

milusi ten pociąg, ale kolory nie takie :(

Malowanie zawsze można zmienić, np. na biało-czerwone PKP Cargo ;-) Swoją drogą, z nieoficjalnych źródeł słyszałem :-), że PKP IC przymierza się do zakupu właśnych lokomotyw by uniezależnić się właśnie od PKP CargoJacek Migdał edytował(a) ten post dnia 23.05.07 o godzinie 12:23

ja to bym chciał takie różnokolorowe :) tak jak ten łuk na niebie :)
Jacek M.

Jacek M. badacz rynku,
analityk
marketingowy,
konsultant w
zakresi...

Temat: Czeskie Pendolino w Polsce

To może jakiś nowy temat ??? ;-)
Marcin G.

Marcin G. Infrastructure
Administrator

Temat: Czeskie Pendolino w Polsce

Jacek M.:
To może jakiś nowy temat ??? ;-)
Jacku - zapodałem. Proszę o komentarz ;-)

Temat: Czeskie Pendolino w Polsce

Marcin Gwis:
Jacek Migdał:
http://www.rynek-kolejowy.pl/index.php?p=wiecej&id=5690
Ciekawi mnie fakt, czy infrastruktura jest przystosowana pod Pendolino. Kiedyś pamietam, PKP miało zakupić jedną sztuke od Włoskiego Fiata (producenta), ale do transakcji nigdy nie doszło.
Pendolino mozna było zobaczyc na dworcu Łódź Fabryczna, kilka lat temu ;)


Nie jeden ! A 15 jak dobrze pamietam - Do transakcji doszlo !Kontrakt byl podpisany w 1998 roku.
Bylem wtedy w Fiacie Ferroviaria (tam gdzie je robia) - obecnie Alstom Ferroviaria.
PKP wycofalo sie po roku placac spora kare.
A infrastruktura jest do tego przystosowana. Moze inaczej - Pendolino jest przystosowane do kazdej infrastruktury - po prostu na lukach idzie szybciej, bo tilting system zapewnia mniejsza sile odsrodkowa i tak nie rozbija torow.

Pozdro
Darek
Marcin Kawka

Marcin Kawka monitoring wielkości
nieelektrycznych,
modelowanie wód
po...

Temat: Czeskie Pendolino w Polsce

A propo pendolino, w ramach testów nawet odwiedziło nas, 11 maja 1994 pobijając rekord prędkości 250,1km/h na polskich torach (CMK), polecam lekture strony mechanika pana Stanisława Donarskiego który siedział wówczas za stermai:) http://parlin.republika.pl/
Adam Łagoda

Adam Łagoda Główny architekt
organizacji

Temat: Czeskie Pendolino w Polsce

Hej,
Marcin Gwis:
Ciekawi mnie fakt, czy infrastruktura jest przystosowana pod Pendolino.

Pytanie powinno być postawione odwrotnie (to pociągi zakłócają harmonicznymi z elektroniki sterowania silników). Oczywiście nie, bo nigdy nie było dostrajania dla Pendo. Czesi ze swoimi się bodaj ponad rok bujali.
Kiedyś pamietam, PKP miało zakupić jedną sztuke od Włoskiego Fiata (producenta), ale do transakcji nigdy nie doszło.

Nie jedną, wstępna umowa obejmowała albo 8 albo 10 sztuk bodaj, w podobnej kompletacji, jak CD 680.

Pozdrawiam, AdamAdam Łagoda edytował(a) ten post dnia 25.11.07 o godzinie 16:01
Adam Łagoda

Adam Łagoda Główny architekt
organizacji

Temat: Czeskie Pendolino w Polsce

Marcin Gwis:
Co tu się dziwić, że do zakupu nigdy nie doszło jak PKP nie miało wtedy pieniędzy.

To pół prawdy. Dodajmy - pierwsze pół. O drugim pół pewnie raczej nie będzie już nigdy wiadomo.
Mam nadzieje, ze chociaż teraz dostaną z UE troche kasy w ramach programów rozwojowych.

IC złożyło papiery o wsparcie zakupu 20 jednostek wychylnych na 250km/h.
A ten EU 11 piękna maszyna. Zawsze chciałem taką prowadzić hehe

Jeździła po Polsce głównie luzem, ale luzem bujała się rewelacyjnie :)
A tak apropo - nie wiem czy słyszałeś, ale te pociągi klasy EU-09 itd.. miały być modernizowane przez Bombardiera, ale chyba tylko jedną lub 2 sztuki przebudowali w srodku i przystosowali do standardów UE. Na reszte brakło kasy :]

Pierwsze - EP09.
Drugie - zdefiniuj standardy UE (UIC?)
Trzecie - dziewiąte były i owszem przebudowywane, na bieżąco szły modyfikacje (Pierwsze dwa prototypy były tworzone na 140, podniesiono potem na 160, zabudowano polskie bebechy, potem doszły wózki na Fexicoilach, połówkowe pantografy, klima, potem była unifikacja związana z kolejnymi rewizjami, teraz idą nowe pantografy, klima, trochę innych modyfikacji przy okazji pierwszej naprawy głównej). Ale poza tym brzmi, jakby ktoś Ci bajki naopowiadał, albo jakbyś źle pamiętał (no offence).
Co do Bombardiera - 09 budował Pafawag Wrocław, obecnie część Bombardiera ;)

Pozdrawiam, AdamAdam Łagoda edytował(a) ten post dnia 25.11.07 o godzinie 16:01
Michał Kamuda

Michał Kamuda szukajeksperta.com

Temat: Czeskie Pendolino w Polsce

Ponownie zapowiadają Pendolino w Polsce ;-)
Zobaczcie: http://szukajeksperta.com/blogs/view/487/pendolino_w_p...
Ja bym stawiał, że raczej pojawi się ono za 20 lat ;-)

Następna dyskusja:

SC Pendolino Ostrava - Praha




Wyślij zaproszenie do